Vodafone *zucht*
Geplaatst: 01 feb 2009 23:15
In januari 2008 heb ik via internet een abonnement bij Vodafone afgesloten. Mijn toenmalig abonnement bij T-Mobile zou verlopen (dacht ik) en met de prachtige aanbieding van een laptop had ik meteen twee vliegen in 1 klap. Mijn contract bij T-Mobile liep echter nog niet af en dus zat ik met twee abonnementen. Jammer maar helaas, had ik zelf maar beter op moeten letten.
Nu heb ik het Vodafone abonnement het hele jaar niet gebruikt, sterker nog, ik weet niet eens maar waar ik de SIM-kaart gelaten heb. Niet verwonderlijk dat ik in november contact heb gezocht met de Klantenservice om aan te geven dat ik het contract wilde laten verlopen. Zoals gebruikelijk word je dan doorgeschakeld naar een overenthousiaste medewerker die je uit alle macht probeert toch te behouden. Dit was in eerste instantie aan dovemansoren gericht omdat ik niet ga betalen voor iets wat ik niet gebruik. Tot de medewerker kwam met een voorstel om het contract te verlengen, waarbij ik uiteindelijk mìnder maandkosten kwijt zou zijn. De medewerker rekende mij voor dat ik nu nog 3 keer 32,35 kwijt zou zijn aan een contract dat ik niet gebruik. Als ik met een jaar zou verlengen zouden de maandkosten verlaagd worden naar 4,95. Met andere woorden, ik zou maar 12x4,95 in plaats van 3 keer 32,35 kwijt zijn. Dat leek mij een prima deal en daar ging ik dan ook op in. Vodafone zou tevens een nieuwe SIM-kaart opsturen.
Eind december vroeg ik mij af hoe het met de SIM-kaart en het abonnement was. Er was namelijk 32,35 afgeschreven ik vroeg middels een e-mail de klantenservice om opheldering. In de mail heb ik duidelijk aangegeven niet meer in het bezit van de SIM-kaart noch van het mobiele nummer was. De klantenservice meldde mij hierop dat ik middels MyVodafone (een service waar je middels je telefoonnummer dat ik dus niet heb voor kunt aanmelden!) de vraag nog maar eens moest stellen.
Vooruit dan maar, weer eens bellen met de Klantenservice. Het hele verhaal uitgelegd en de medewerker ging op zoek naar mijn gegevens. Hier bleek dat ik, ondanks dat ik dit al twee maal eerder telefonisch had doorgegeven, nog steeds stond ingeschreven op een verkeerd adres. Waarschijnlijk dat daar de SIM-kaart naar toegestuurd is, maar dat is nog het minste probleem. De medewerker wist mij namelijk te vertellen dat mijn contract na het telefonisch contact in november was verlengd tot februari 2010 waarbij de verlaging van de maandlasten pas in zou gaan ná het verlopen van het oorspronkelijke contract! Wat is dat nu?!?!
Ik probeerde nog tot het niet zo heldere licht aan de andere kant van de lijn door te dringen maar dat lukte niet bijster goed. Ze was het met me eens dat ik verkeerd ingelicht was, maar ze kon er niets meer aan doen, hier zat ik aan vast. Ik voelde al een aantal verwensingen naar boven maar toch wist ik nog vriendelijk te vragen hoe dit opgelost zou kunnen worden. Je zou denken dat ze het uit gaat zoeken of iemand terug laat bellen, maar nee. Je krijgt bij Vodafone het telefoonnummer van een ander Call-center om je daar weer eens een keuzemenu te moeten worstelen. Als ik dan bij mijn keuze aan kom word mij door de vrouwenstem op het bandje gevraagd de Klantenservice te bellen en de verbinding word verbroken!!!
Dat bellen kunnen ze mooi vergeten. Met alle uren die ik inmiddels in de wacht heb gehangen van Vodafone heb ik de kas al wel genoeg gespekt. Ik dus maar weer eens een mailtje gestuurd naar de Klantenservice met nógmaals het hele verhaal. Als ze bij Vodafone dan toch nog enig fatsoen zouden hebben zouden ze het nu toch wel voor mij uitzoeken dacht ik. Nou, dat kun je dus vergeten. Na twee dagen krijg ik terug:
Ik adviseer u daarom uw vraag nogmaals te stellen via My Vodafone zodat we uw e-mail in behandeling kunnen nemen.
Ik raad u aan om met onze klantenservice contact op te nemen voor onderstaand probleem.
Nu is er alwéér 32,35 van mijn rekening af gehaald. Werkelijk te gek voor woorden.
Nu heb ik het Vodafone abonnement het hele jaar niet gebruikt, sterker nog, ik weet niet eens maar waar ik de SIM-kaart gelaten heb. Niet verwonderlijk dat ik in november contact heb gezocht met de Klantenservice om aan te geven dat ik het contract wilde laten verlopen. Zoals gebruikelijk word je dan doorgeschakeld naar een overenthousiaste medewerker die je uit alle macht probeert toch te behouden. Dit was in eerste instantie aan dovemansoren gericht omdat ik niet ga betalen voor iets wat ik niet gebruik. Tot de medewerker kwam met een voorstel om het contract te verlengen, waarbij ik uiteindelijk mìnder maandkosten kwijt zou zijn. De medewerker rekende mij voor dat ik nu nog 3 keer 32,35 kwijt zou zijn aan een contract dat ik niet gebruik. Als ik met een jaar zou verlengen zouden de maandkosten verlaagd worden naar 4,95. Met andere woorden, ik zou maar 12x4,95 in plaats van 3 keer 32,35 kwijt zijn. Dat leek mij een prima deal en daar ging ik dan ook op in. Vodafone zou tevens een nieuwe SIM-kaart opsturen.
Eind december vroeg ik mij af hoe het met de SIM-kaart en het abonnement was. Er was namelijk 32,35 afgeschreven ik vroeg middels een e-mail de klantenservice om opheldering. In de mail heb ik duidelijk aangegeven niet meer in het bezit van de SIM-kaart noch van het mobiele nummer was. De klantenservice meldde mij hierop dat ik middels MyVodafone (een service waar je middels je telefoonnummer dat ik dus niet heb voor kunt aanmelden!) de vraag nog maar eens moest stellen.
Vooruit dan maar, weer eens bellen met de Klantenservice. Het hele verhaal uitgelegd en de medewerker ging op zoek naar mijn gegevens. Hier bleek dat ik, ondanks dat ik dit al twee maal eerder telefonisch had doorgegeven, nog steeds stond ingeschreven op een verkeerd adres. Waarschijnlijk dat daar de SIM-kaart naar toegestuurd is, maar dat is nog het minste probleem. De medewerker wist mij namelijk te vertellen dat mijn contract na het telefonisch contact in november was verlengd tot februari 2010 waarbij de verlaging van de maandlasten pas in zou gaan ná het verlopen van het oorspronkelijke contract! Wat is dat nu?!?!
Ik probeerde nog tot het niet zo heldere licht aan de andere kant van de lijn door te dringen maar dat lukte niet bijster goed. Ze was het met me eens dat ik verkeerd ingelicht was, maar ze kon er niets meer aan doen, hier zat ik aan vast. Ik voelde al een aantal verwensingen naar boven maar toch wist ik nog vriendelijk te vragen hoe dit opgelost zou kunnen worden. Je zou denken dat ze het uit gaat zoeken of iemand terug laat bellen, maar nee. Je krijgt bij Vodafone het telefoonnummer van een ander Call-center om je daar weer eens een keuzemenu te moeten worstelen. Als ik dan bij mijn keuze aan kom word mij door de vrouwenstem op het bandje gevraagd de Klantenservice te bellen en de verbinding word verbroken!!!
Dat bellen kunnen ze mooi vergeten. Met alle uren die ik inmiddels in de wacht heb gehangen van Vodafone heb ik de kas al wel genoeg gespekt. Ik dus maar weer eens een mailtje gestuurd naar de Klantenservice met nógmaals het hele verhaal. Als ze bij Vodafone dan toch nog enig fatsoen zouden hebben zouden ze het nu toch wel voor mij uitzoeken dacht ik. Nou, dat kun je dus vergeten. Na twee dagen krijg ik terug:
Ik adviseer u daarom uw vraag nogmaals te stellen via My Vodafone zodat we uw e-mail in behandeling kunnen nemen.
Ik raad u aan om met onze klantenservice contact op te nemen voor onderstaand probleem.
Nu is er alwéér 32,35 van mijn rekening af gehaald. Werkelijk te gek voor woorden.