LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuwe adviseur
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 02 feb 2009 11:28
Nieuwe adviseur
Hallo allemaal,
Na nu al een aantal jaren als adviseur in loondienste gewerkt te hebben, ben ik het een beetje zat zoals er soms gewerkt wordt.
Iedereen zegt wel het beste advies aan een klant te geven, maar als er een keuze gemaakt kan worden tussen een spaarhypotheek met 2% provisie of een bankspaarhypotheek met 1% provisie, dan weten jullie wel waar de werkgever (de mijne dus) voor wilt kiezen.
Nu ben ik zelf gelukkig zo niet en hou ik stevig vast aan het beste advies voor mijn klant. Ik wil mijn naam niet te grabbel gooien.
Nu is het zo, dat ik nu dus bezig ben om binnenkort voor mezelf te starten in de Drechtsteden (Dordrecht/Zwijndrecht). Wel ga ik mezelf aansluiten bij een landelijke keten (nee, niet die). Ik wil graag totaaladviezen geven aan de klant. Dus niet alleen op de hypotheek, maar ook alles wat daar bij hoort. Zoals Arbeidsongeschiktheid, verzekeringen, pensioenen e.d..
Nu zie ik ik iedereen wel neigen naar uurloon, maar geloof mij, dit is ook niet altijd wat. Wat ik wil, is een liftime relatie met mijn klant. Als de klant dus na de eerste opdracht steeds bij mij terug komt, dan moet ik daar dus steeds een uurtarief voor rekenen. Gratis werken doet niemand. Als ik op provisie basis werk, dan mag de klant altijd terugkomen voor alle zaken (belastingen, doorlopen status e.d.). Hiervoor hebben ze namelijk al betaald.
Wat vinden jullie van mijn plannen?
Ik weet zeker dat er markt voor is, dus ik richt me op iedereen en wil daar een totaalrelatie mee maken. Soms zeg ik, ik moet trouwen met de klant.... En zo sta ik erin. Niet steeds het vel over de neus van de klant halen, maar gewoon eerlijk en duidelijk advies geven. Hun leven lang!
Bedankt.
Mijn naam vul ik niet in, dit omdat mijn huidige werkgever niet weet wat ik ga doen.
Na nu al een aantal jaren als adviseur in loondienste gewerkt te hebben, ben ik het een beetje zat zoals er soms gewerkt wordt.
Iedereen zegt wel het beste advies aan een klant te geven, maar als er een keuze gemaakt kan worden tussen een spaarhypotheek met 2% provisie of een bankspaarhypotheek met 1% provisie, dan weten jullie wel waar de werkgever (de mijne dus) voor wilt kiezen.
Nu ben ik zelf gelukkig zo niet en hou ik stevig vast aan het beste advies voor mijn klant. Ik wil mijn naam niet te grabbel gooien.
Nu is het zo, dat ik nu dus bezig ben om binnenkort voor mezelf te starten in de Drechtsteden (Dordrecht/Zwijndrecht). Wel ga ik mezelf aansluiten bij een landelijke keten (nee, niet die). Ik wil graag totaaladviezen geven aan de klant. Dus niet alleen op de hypotheek, maar ook alles wat daar bij hoort. Zoals Arbeidsongeschiktheid, verzekeringen, pensioenen e.d..
Nu zie ik ik iedereen wel neigen naar uurloon, maar geloof mij, dit is ook niet altijd wat. Wat ik wil, is een liftime relatie met mijn klant. Als de klant dus na de eerste opdracht steeds bij mij terug komt, dan moet ik daar dus steeds een uurtarief voor rekenen. Gratis werken doet niemand. Als ik op provisie basis werk, dan mag de klant altijd terugkomen voor alle zaken (belastingen, doorlopen status e.d.). Hiervoor hebben ze namelijk al betaald.
Wat vinden jullie van mijn plannen?
Ik weet zeker dat er markt voor is, dus ik richt me op iedereen en wil daar een totaalrelatie mee maken. Soms zeg ik, ik moet trouwen met de klant.... En zo sta ik erin. Niet steeds het vel over de neus van de klant halen, maar gewoon eerlijk en duidelijk advies geven. Hun leven lang!
Bedankt.
Mijn naam vul ik niet in, dit omdat mijn huidige werkgever niet weet wat ik ga doen.
Re: Nieuwe adviseur
Beste nieuwe adviseur,
Meen je dit nou of maak je een grap??
Wat is nou precies je vraag? Wil je horen dat wij dat fantastisch vinden? Verklaar je nader.
Meen je dit nou of maak je een grap??
Wat is nou precies je vraag? Wil je horen dat wij dat fantastisch vinden? Verklaar je nader.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 02 feb 2009 11:28
Re: Nieuwe adviseur
Nee, zit niet te wachten op applaus....
Geloof me...
Het probleem is, dat iedereen maar denkt dat wij de grootste oplichters zijn...
Laten we het kaf van het koren onderscheiden.
Ik ben van mening, dat uurloon ook niet alles is.
Zelf streef ik echt naar een lifetime relatie, waar de klant niet steeds voor hoeft te betalen.
Als de klant mij via provisie eenmalig heeft betaald, dan mogen ze altijd alle service verwachten wat in mijn macht ligt. Van A tot Z.
Hetzelfde geld ook voor de openingstijden en het aan huis bezoeken van relaties.
Vroeg me gewoon af, wat de consument verwacht en of dit nog wel potentie heeft... Vind zelf van wel.. Eigenlijk is dat ook het belangrijkste.
Geloof me...
Het probleem is, dat iedereen maar denkt dat wij de grootste oplichters zijn...
Laten we het kaf van het koren onderscheiden.
Ik ben van mening, dat uurloon ook niet alles is.
Zelf streef ik echt naar een lifetime relatie, waar de klant niet steeds voor hoeft te betalen.
Als de klant mij via provisie eenmalig heeft betaald, dan mogen ze altijd alle service verwachten wat in mijn macht ligt. Van A tot Z.
Hetzelfde geld ook voor de openingstijden en het aan huis bezoeken van relaties.
Vroeg me gewoon af, wat de consument verwacht en of dit nog wel potentie heeft... Vind zelf van wel.. Eigenlijk is dat ook het belangrijkste.
Re: Nieuwe adviseur
Je hebt een nobel streven daar kan ik niets van zeggen. Maar, vraag jezelf wel af of het in deze tijd uberhaupt haalbaar is om voor jezelf te beginnen in dat vak. Heb je je al verdiept in de eisen die de WFT en de AFM stellen aan het uitoefenen van het vak. Weet je wat de provisie verdiensten zijn op de verschillende producten? Heb je een analyse gemaakt wat je minimale verdiensten moeten zijn op een klant om de service te verlenen die je voorstaat? De consument veranderd en is veeleisender vandaag de dag, dat zie je overal in terug.
Ik wil je niet ontmoedigen, want iemand die deze instelling heeft staat bij mij direkt hoog aangeschreven, maar vergis je niet in je "markt" Idealiseer het niet. Ga reeel rekenen en uren inschatten, wellicht dat je dan tot andere conclusies komt.
Ik wil je niet ontmoedigen, want iemand die deze instelling heeft staat bij mij direkt hoog aangeschreven, maar vergis je niet in je "markt" Idealiseer het niet. Ga reeel rekenen en uren inschatten, wellicht dat je dan tot andere conclusies komt.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 02 feb 2009 11:28
Re: Nieuwe adviseur
Wouter,
Bedankt voor je info...
Maar de berekeningen zijn allemaal al gemaakt... Ook wat de vereisten zijn voor de WFT en de vergunningen.....
Nu snap ik wel, dat de markt moeilijk is, maar als je jezelf kan onderscheiden van de rest, maak je wel meer kans. En ik hoef er niet rijk van te worden. Zolang ik mijn boterham met kaas kan verdienen, ben ik al blij... Mag er natuurlijk wel iets aan over houden, voor het geval, dat er een paar weken/maanden niks binnenkomt.
Een lange relatie met een klant levert op langere duur altijd het meeste op.
Dit vak zal ik niet zonder slag of stoot verlaten... Vind het het mooiste wat er is... Baal alleen altijd van die werkgevers die altijd maar het onderste uit de kan willen halen en voor elk wissewasje een factuur gaan sturen.
Voorheen heb ik ook bij Nederlands grootste verzekeraar met eigen loondienstagenten gewerkt.... is ook een mooi bedrijf. Maar kan dan niet echt onafhankelijk adviseren...
Waar ik zelf wel voor moet waken is dat ik niet 24 uur per dag bezig ben en mijn eigen gezin uit het oog verlies.
Bedankt voor je info...
Maar de berekeningen zijn allemaal al gemaakt... Ook wat de vereisten zijn voor de WFT en de vergunningen.....
Nu snap ik wel, dat de markt moeilijk is, maar als je jezelf kan onderscheiden van de rest, maak je wel meer kans. En ik hoef er niet rijk van te worden. Zolang ik mijn boterham met kaas kan verdienen, ben ik al blij... Mag er natuurlijk wel iets aan over houden, voor het geval, dat er een paar weken/maanden niks binnenkomt.
Een lange relatie met een klant levert op langere duur altijd het meeste op.
Dit vak zal ik niet zonder slag of stoot verlaten... Vind het het mooiste wat er is... Baal alleen altijd van die werkgevers die altijd maar het onderste uit de kan willen halen en voor elk wissewasje een factuur gaan sturen.
Voorheen heb ik ook bij Nederlands grootste verzekeraar met eigen loondienstagenten gewerkt.... is ook een mooi bedrijf. Maar kan dan niet echt onafhankelijk adviseren...
Waar ik zelf wel voor moet waken is dat ik niet 24 uur per dag bezig ben en mijn eigen gezin uit het oog verlies.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 02 feb 2009 11:28
Re: Nieuwe adviseur
Wouter,
Bedankt voor je info...
Maar de berekeningen zijn allemaal al gemaakt... Ook wat de vereisten zijn voor de WFT en de vergunningen.....
Nu snap ik wel, dat de markt moeilijk is, maar als je jezelf kan onderscheiden van de rest, maak je wel meer kans. En ik hoef er niet rijk van te worden. Zolang ik mijn boterham met kaas kan verdienen, ben ik al blij... Mag er natuurlijk wel iets aan over houden, voor het geval, dat er een paar weken/maanden niks binnenkomt.
Een lange relatie met een klant levert op langere duur altijd het meeste op.
Dit vak zal ik niet zonder slag of stoot verlaten... Vind het het mooiste wat er is... Baal alleen altijd van die werkgevers die altijd maar het onderste uit de kan willen halen en voor elk wissewasje een factuur gaan sturen.
Voorheen heb ik ook bij Nederlands grootste verzekeraar met eigen loondienstagenten gewerkt.... is ook een mooi bedrijf. Maar kan dan niet echt onafhankelijk adviseren...
Waar ik zelf wel voor moet waken is dat ik niet 24 uur per dag bezig ben en mijn eigen gezin uit het oog verlies.
Bedankt voor je info...
Maar de berekeningen zijn allemaal al gemaakt... Ook wat de vereisten zijn voor de WFT en de vergunningen.....
Nu snap ik wel, dat de markt moeilijk is, maar als je jezelf kan onderscheiden van de rest, maak je wel meer kans. En ik hoef er niet rijk van te worden. Zolang ik mijn boterham met kaas kan verdienen, ben ik al blij... Mag er natuurlijk wel iets aan over houden, voor het geval, dat er een paar weken/maanden niks binnenkomt.
Een lange relatie met een klant levert op langere duur altijd het meeste op.
Dit vak zal ik niet zonder slag of stoot verlaten... Vind het het mooiste wat er is... Baal alleen altijd van die werkgevers die altijd maar het onderste uit de kan willen halen en voor elk wissewasje een factuur gaan sturen.
Voorheen heb ik ook bij Nederlands grootste verzekeraar met eigen loondienstagenten gewerkt.... is ook een mooi bedrijf. Maar kan dan niet echt onafhankelijk adviseren...
Waar ik zelf wel voor moet waken is dat ik niet 24 uur per dag bezig ben en mijn eigen gezin uit het oog verlies.
Re: Nieuwe adviseur
Ik geloof je hoor. Je lijkt me een oprechte adviseur. Je zal bij de RVS ook het nodige hebben geleerd denk ik.
Probeer de klant/ je klant wel duidelijk aan te geven waar je grenzen liggen. Dit puur ter zelfbescherming als je je gezin wil behouden. 24 uurs service is echt onnodig.
Ga je zonder klanten beginnen of koop je een bestand?
Probeer de klant/ je klant wel duidelijk aan te geven waar je grenzen liggen. Dit puur ter zelfbescherming als je je gezin wil behouden. 24 uurs service is echt onnodig.
Ga je zonder klanten beginnen of koop je een bestand?
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 02 feb 2009 11:28
Re: Nieuwe adviseur
Ik hoef de naam van het bedrijf niet eens te noemen en je weet gelijk waar ik gewerkt heb! hahaha
Daar heb ik inderdaad veel geleerd... maar is niet onafhankelijk...
Nee, koop geen portefeuille....
Wat ik/we gaan doen is een franchisenaam huren. Niet die grote namen zoals je altijd maar op TV ziet...Maar gewoon een mooie naam die de verbeelding laat spreken.
En het voordeel is, dat ik in dezelfde regio dit op ga starten waar ik al jaren gewerkt heb en een positieve naam als adviseur opgebouwd heb.
Ik weet waar de grens ligt... Moet alleen ook de klanten inderdaad opvoeden.
We starten dus vanaf nul... Maar zodra de eerste binnenkomen, komt de rest vanzelf... Helaas mag ik nog een jaar niet mijn oude klanten benaderen. Maar gelukkig is er nog media, waarin ik mezelf wel mag profileren... En een foto doet wonderen! hahahaha
Daar heb ik inderdaad veel geleerd... maar is niet onafhankelijk...
Nee, koop geen portefeuille....
Wat ik/we gaan doen is een franchisenaam huren. Niet die grote namen zoals je altijd maar op TV ziet...Maar gewoon een mooie naam die de verbeelding laat spreken.
En het voordeel is, dat ik in dezelfde regio dit op ga starten waar ik al jaren gewerkt heb en een positieve naam als adviseur opgebouwd heb.
Ik weet waar de grens ligt... Moet alleen ook de klanten inderdaad opvoeden.
We starten dus vanaf nul... Maar zodra de eerste binnenkomen, komt de rest vanzelf... Helaas mag ik nog een jaar niet mijn oude klanten benaderen. Maar gelukkig is er nog media, waarin ik mezelf wel mag profileren... En een foto doet wonderen! hahahaha
Re: Nieuwe adviseur
Zelf streef ik echt naar een lifetime relatie, waar de klant niet steeds voor hoeft te betalen.
Als je dat die klant van te voren ook duidelijk maakt dan lijkt me dat een prima idee. Je weet dat je per 1/1/2009 de klant moet vertellen welke kosten hij betaalt? Dus niet alleen die van jou (de doorlopende provisie waar je het van moet hebben) maar ook die van bijvoorbeeld de serviceprovider waar je gebruik van maakt? En met een beetje pech ook die van de uiteindelijke aanbieder van het product? En dat klanten dus de keuze gaan hebben tussen jouw dienstverlening (waarvoor ze weten dat ze eenmalig een paar duizend euro betalen) en andere aanbieders die op uurbasis werken of wellicht tegen een lagere provisie?Als de klant dus na de eerste opdracht steeds bij mij terug komt, dan moet ik daar dus steeds een uurtarief voor rekenen. Gratis werken doet niemand. Als ik op provisie basis werk, dan mag de klant altijd terugkomen voor alle zaken (belastingen, doorlopen status e.d.). Hiervoor hebben ze namelijk al betaald.
Re: Nieuwe adviseur
nobel streven, zou je niet in een andere branche gaan werken?
ik ben benieuwd of jij je gezin nog een boterham met kaas kan voorschotelen over 1 jaar.
Je zou de eerste in deze branche zijn die met deze insteek succes boekt!
ik ben benieuwd of jij je gezin nog een boterham met kaas kan voorschotelen over 1 jaar.
Je zou de eerste in deze branche zijn die met deze insteek succes boekt!
Re: Nieuwe adviseur
Beste nieuwe adviseur,
heb je al je diploma's wel om op alle fronten te mogen adviseren?
Het lijkt mij van niet want je stelt een aantal dingen voor die conform de huidige wetgeving al lang verplicht zijn! Hier zou je van op de hoogte moeten zijjn.
heb je al je diploma's wel om op alle fronten te mogen adviseren?
Het lijkt mij van niet want je stelt een aantal dingen voor die conform de huidige wetgeving al lang verplicht zijn! Hier zou je van op de hoogte moeten zijjn.
Re: Nieuwe adviseur
Ik lees nu pas de rest en zie dat je je hebt verdiept in de wft en afm eisen...
Maar heb je al wat marktonderzoek gedaan? Dan zou je toch moeten weten dat het onafhankelijke intermediair niet anders werkt dan de manier waarop jij voorstelt.
Is het niet wenselijk eerst een een kijkje te nemen bij een bedrijf dat op een soortgelijke manier werkt als jij zou willen?
Maar heb je al wat marktonderzoek gedaan? Dan zou je toch moeten weten dat het onafhankelijke intermediair niet anders werkt dan de manier waarop jij voorstelt.
Is het niet wenselijk eerst een een kijkje te nemen bij een bedrijf dat op een soortgelijke manier werkt als jij zou willen?
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 02 feb 2009 11:28
Re: Nieuwe adviseur
@debeurd
Dat heb ik allemaal al gedaan. Vandaar dat die naam op de gevel komt te staan. Uiteraard zal ik het niet alleen gaan doen, daar heb ik de tijd en de middelen niet voor, om dan ook nog 100% voor mijn klanten in te staan.
Zelf ben ik in het bezit van het diploma Erkend Hypotheekadviseur en studerende voor Hypothecair Planner. Mijn compaan is in het bezit van Assurantie B en Beleggen A.
Het bedrijf waarvan ik de naam wil huren werkt dus niet gericht alleen maar op hypotheken, maar het complete plaatje eromheen. Dus de beste hypotheek bij partij A, met de beste vermogensopbouw bij partij B, met de overlijdensdekking bij partij C.
Als we uitgaan van een bankspaarhypotheek van 200.000,-- zijn de verdienste dus 2.000,--. Hiervan is 70% in 1 keer en de rest op doorloop. Van die 70% moeten wij dus ook nog iets afdragen aan het franchisebedrijf. Tevens ook daarna van die doorloop. Op zich vind ik dat geen probleem. Als je rekening houdt, dat de klant dan voor alles bij ons langs mag komen (belastingen, servicegesprekken etc.) valt het allemaal echt wel mee, wat we eraan verdienen en wat voor tijd erin zit.
Hou er wel rekening mee, dat de lampen moeten branden en dat de auto moet rijden. Tevens mijn eigen eten niet vergeten.
Voorbeeld.
Verdiensten 2.000,--
De gemiddelde Nederlander verhuist eens in de 8 jaar. Dus over 8 jaar weer een nieuwe hypotheek of een meeverhuizing.
Elk jaar belastingaangifte gratis (normaal ongeveer € 60,-- per jaar).
Elk jaar service gesprek à 1 1/2 uur, maal 90,-- per uur?
2.000,-- minus
480,-- minus
1.080,--
----------
440,-- over
Lijkt weinig, maar ik heb de randproducten hier niet meegerekend. Schadeverzekeringen e.d.
Als ik hiervoor een lifetimerelatie krijg, komt het allemaal wel goed.
Let op... Dit is een indicatie van het geheel. Aan de ene klant verdien je wat meer en aan de andere wat minder.
Dat heb ik allemaal al gedaan. Vandaar dat die naam op de gevel komt te staan. Uiteraard zal ik het niet alleen gaan doen, daar heb ik de tijd en de middelen niet voor, om dan ook nog 100% voor mijn klanten in te staan.
Zelf ben ik in het bezit van het diploma Erkend Hypotheekadviseur en studerende voor Hypothecair Planner. Mijn compaan is in het bezit van Assurantie B en Beleggen A.
Het bedrijf waarvan ik de naam wil huren werkt dus niet gericht alleen maar op hypotheken, maar het complete plaatje eromheen. Dus de beste hypotheek bij partij A, met de beste vermogensopbouw bij partij B, met de overlijdensdekking bij partij C.
Als we uitgaan van een bankspaarhypotheek van 200.000,-- zijn de verdienste dus 2.000,--. Hiervan is 70% in 1 keer en de rest op doorloop. Van die 70% moeten wij dus ook nog iets afdragen aan het franchisebedrijf. Tevens ook daarna van die doorloop. Op zich vind ik dat geen probleem. Als je rekening houdt, dat de klant dan voor alles bij ons langs mag komen (belastingen, servicegesprekken etc.) valt het allemaal echt wel mee, wat we eraan verdienen en wat voor tijd erin zit.
Hou er wel rekening mee, dat de lampen moeten branden en dat de auto moet rijden. Tevens mijn eigen eten niet vergeten.
Voorbeeld.
Verdiensten 2.000,--
De gemiddelde Nederlander verhuist eens in de 8 jaar. Dus over 8 jaar weer een nieuwe hypotheek of een meeverhuizing.
Elk jaar belastingaangifte gratis (normaal ongeveer € 60,-- per jaar).
Elk jaar service gesprek à 1 1/2 uur, maal 90,-- per uur?
2.000,-- minus
480,-- minus
1.080,--
----------
440,-- over
Lijkt weinig, maar ik heb de randproducten hier niet meegerekend. Schadeverzekeringen e.d.
Als ik hiervoor een lifetimerelatie krijg, komt het allemaal wel goed.
Let op... Dit is een indicatie van het geheel. Aan de ene klant verdien je wat meer en aan de andere wat minder.
Re: Nieuwe adviseur
Zoals jij het voorstelt werk ik, en vele adviseurs met mij, al jaren.
Ik wens je iig veel succes in deze moeilijke tijden!
Ik wens je iig veel succes in deze moeilijke tijden!
Re: Nieuwe adviseur
@ nieuwe adviseur
Waar ik benieuwd naar ben is hoe je aan je klanten denkt te komen in deze tijd. Wat ik begrijp uit de markt is dat momenteel een groot probleem. Als je leads moet gaan kopen dan wens ik je heel veel succes. Ik krijg toch een beetje het idee dat je het je wat te mooi voorstelt allemaal. Heb er zelf een klein beetje ervaring mee moet ik zeggen..
Hou je ook rekening met het feit dat de provisie inkomsten, de direkte inkomsten, straks geen 70% maar 50% zijn. Je liquiditeits behoefte zal toch ook niet afnemen met 20% zeg maar...
Waar ik benieuwd naar ben is hoe je aan je klanten denkt te komen in deze tijd. Wat ik begrijp uit de markt is dat momenteel een groot probleem. Als je leads moet gaan kopen dan wens ik je heel veel succes. Ik krijg toch een beetje het idee dat je het je wat te mooi voorstelt allemaal. Heb er zelf een klein beetje ervaring mee moet ik zeggen..
Hou je ook rekening met het feit dat de provisie inkomsten, de direkte inkomsten, straks geen 70% maar 50% zijn. Je liquiditeits behoefte zal toch ook niet afnemen met 20% zeg maar...
Re: Nieuwe adviseur
Dat zou dus betekenen dat je 440 euro krijgt voor het daadwerkelijke advieswerk, wat als we andere financial planners op dit forum moeten geloven zo'n 20 uur moet kosten?Verdiensten 2.000,--
De gemiddelde Nederlander verhuist eens in de 8 jaar. Dus over 8 jaar weer een nieuwe hypotheek of een meeverhuizing.
Elk jaar belastingaangifte gratis (normaal ongeveer € 60,-- per jaar).
Elk jaar service gesprek à 1 1/2 uur, maal 90,-- per uur?
2.000,-- minus
480,-- minus
1.080,--
----------
440,-- over
Re: Nieuwe adviseur
Beste nieuwe adviseur,
Ik denk dat je berekening over de verdiensten niet helemaal klopt. Je laat het over komen alsof je niks overhoudt.
Je gaat uit van een bankspaar hypotheek van € 200.000, ik kan meegaan met 1% afsluit
Volgens de eisen van de AFM zijn wij verplicht klanten te wijzen op de risico's zoals overlijden, arbeidsongeschiktheid en werklossheid. Doe je dit goed dan zul je hier ook producten voor afsluiten
Arbeidsongeschiktheid en werkloosheid Koopsom €3500,- maal 35% provisie
Een overlijdens risicoverzekering met een jaar premie van €600,- afsluitprovisie van 5% p*d = € 900 en een doorloop van € 36,- per jaar.
Ik denk dat dit een betere inschatting is van je verdiensten. Natuurlijk kun je ook nog schadeverzekeringen, autoverzekeringen en de zorgverzekering meenemen maar die laat ik even buiten beschouwing.
Je afsluit is dan € 4.125 en daarnaast nog je doorloop. Als je kijkt hoeveel uur er in gaat zitten, gemiddeld 30 uur is dit € 137,50 per uur. Natuurlijk moet zoals je zegt de franchiseorganisatie er van betaald worden en alle andere onkosten. Dus dat is een redelijke vergoeding.
Je moet niet doens alsof je er maar € 400 aan overhoudt. Sinds dit jaar laten we alle provisies zien en eigenlijk maakt het de klant niks uit, ze begrijpen dat we ook iets moeten verdienen en als je een goed advies geeft is dat ook niet belangrijk, want het gaat ook om de lange termijn relatie zoals je aangeeft
Ik denk dat je berekening over de verdiensten niet helemaal klopt. Je laat het over komen alsof je niks overhoudt.
Je gaat uit van een bankspaar hypotheek van € 200.000, ik kan meegaan met 1% afsluit
Volgens de eisen van de AFM zijn wij verplicht klanten te wijzen op de risico's zoals overlijden, arbeidsongeschiktheid en werklossheid. Doe je dit goed dan zul je hier ook producten voor afsluiten
Arbeidsongeschiktheid en werkloosheid Koopsom €3500,- maal 35% provisie
Een overlijdens risicoverzekering met een jaar premie van €600,- afsluitprovisie van 5% p*d = € 900 en een doorloop van € 36,- per jaar.
Ik denk dat dit een betere inschatting is van je verdiensten. Natuurlijk kun je ook nog schadeverzekeringen, autoverzekeringen en de zorgverzekering meenemen maar die laat ik even buiten beschouwing.
Je afsluit is dan € 4.125 en daarnaast nog je doorloop. Als je kijkt hoeveel uur er in gaat zitten, gemiddeld 30 uur is dit € 137,50 per uur. Natuurlijk moet zoals je zegt de franchiseorganisatie er van betaald worden en alle andere onkosten. Dus dat is een redelijke vergoeding.
Je moet niet doens alsof je er maar € 400 aan overhoudt. Sinds dit jaar laten we alle provisies zien en eigenlijk maakt het de klant niks uit, ze begrijpen dat we ook iets moeten verdienen en als je een goed advies geeft is dat ook niet belangrijk, want het gaat ook om de lange termijn relatie zoals je aangeeft
-
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39
Re: Nieuwe adviseur
Een lifetime relatie voor 1x provisie. Super nobel
Maar klant betaalt 1 malig de "volle bak" en mag dan levenslang vragen over dit product stellen, maar wat als je ziekt wordt? of een ongeval krijgt? of er meestopt?
Ik geloof in uuradvies, al moet je de klant dan wel overtuigen van je toegevoegde waarde want de Hollander betaalt liever dubbel zonder dat hij het ziet (door provisies ed).
Ik verleen mijn diensten onder een bekende naam. Dit wekt vertrouwen bij klant en zij weten met wie ze van doen hebben.
Succes
Maar klant betaalt 1 malig de "volle bak" en mag dan levenslang vragen over dit product stellen, maar wat als je ziekt wordt? of een ongeval krijgt? of er meestopt?
Ik geloof in uuradvies, al moet je de klant dan wel overtuigen van je toegevoegde waarde want de Hollander betaalt liever dubbel zonder dat hij het ziet (door provisies ed).
Ik verleen mijn diensten onder een bekende naam. Dit wekt vertrouwen bij klant en zij weten met wie ze van doen hebben.
Succes
Re: Nieuwe adviseur
Dat is allemaal prima FiscaalJurist maar zolang De gewone Hollander nog steeds gaat shoppen bij 3 of 4 adviseurs is een uurtarief gewoon een utopie.
Reken maar uit 4 maal 5 uur maal € 137,5 = 2.750,- en dan is het aanvraag traject nog niet eens ingegaan.
Het lijkt mij dat voor fiscale zaken de klant niet gaat shoppen dus jij kunt prima een uurtarief hanteren maar in hypothekenland werkt het zo nog niet
Reken maar uit 4 maal 5 uur maal € 137,5 = 2.750,- en dan is het aanvraag traject nog niet eens ingegaan.
Het lijkt mij dat voor fiscale zaken de klant niet gaat shoppen dus jij kunt prima een uurtarief hanteren maar in hypothekenland werkt het zo nog niet
-
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39
Re: Nieuwe adviseur
Dirko,
Het shoppen kan toch door de adviseur geschieden. Hij is onafhankelijk van provisie als hij op uurbasis werkt. Om de klant terug te zien heeft hij er belang bij om een zo goede en goedkoop mogelijke hypo en benodigde verzekeringen te vinden. Dan kan hij aantonen zijn geld waard te zijn. Er is bv al een aanbieder van provisieloze producten (naam weet ik niet, maar bij independer.nl komt hij zo te voorschijn) die eenmalig circa EUR 800 vraagt voor zijn dienstverlening. Klant is dan veel godkoper. Naast fiscaal advies geef ik ook financieel advies. Een compleet uitgebreid financieel advies kost circa EUR 4.000 excl BTW. Vaak spreek ik een fixed fee af van genoemd bedrag, soms spring er daarbij in, soms hou ik tijd over hoort er bij. Ik kan klant aantonen dat hij dat dubbel terugverdient. Eerlijkshalve moet ik er wel bij vertellen dat de afnemers of miljonairs zijn of minimaal EUR 200.000 op jaarbasis verdienen.
Dit concept moet toch ook met minder overhead ook voor circa EUR 2000 tot 2500 te regelen zijn door nieuwe adviseur lijkt me.
Het shoppen kan toch door de adviseur geschieden. Hij is onafhankelijk van provisie als hij op uurbasis werkt. Om de klant terug te zien heeft hij er belang bij om een zo goede en goedkoop mogelijke hypo en benodigde verzekeringen te vinden. Dan kan hij aantonen zijn geld waard te zijn. Er is bv al een aanbieder van provisieloze producten (naam weet ik niet, maar bij independer.nl komt hij zo te voorschijn) die eenmalig circa EUR 800 vraagt voor zijn dienstverlening. Klant is dan veel godkoper. Naast fiscaal advies geef ik ook financieel advies. Een compleet uitgebreid financieel advies kost circa EUR 4.000 excl BTW. Vaak spreek ik een fixed fee af van genoemd bedrag, soms spring er daarbij in, soms hou ik tijd over hoort er bij. Ik kan klant aantonen dat hij dat dubbel terugverdient. Eerlijkshalve moet ik er wel bij vertellen dat de afnemers of miljonairs zijn of minimaal EUR 200.000 op jaarbasis verdienen.
Dit concept moet toch ook met minder overhead ook voor circa EUR 2000 tot 2500 te regelen zijn door nieuwe adviseur lijkt me.