Pagina 1 van 1

Canal Digitaal

Geplaatst: 02 feb 2009 19:15
door johnap
In tegenstelling tot andere digitale tv-aanbieders hanteert Canal Digitaal een opzegtermijn van 6 maanden. Dat via een niet te downloden formulier en dan ook nog eens per aangetekende brief. Daarbij komt ook nog eens dat dit niet bij de acceptatie van de aabmelding wordt meegedeeld.
Graag reacties van andere slachtoffers.

Re: Canal Digitaal

Geplaatst: 02 feb 2009 19:29
door D1RK
Als je ergens een dienst afneem altijd eerst de voorwaarden lezen en tijdig opzeggen is toch geen probleem.

Verder heeft de kaart nog waarde en soms willen ze die overnemen omdat een nieuwe duurder is.

Ik heb zo een kaart gekocht en opgezegt omdat ik aan NL 123 genoeg had, en het verschil tussen oude en nieuwe kaart is dat de contract overname goedkoper is dan kaart kopen + activeren.

Re: Canal Digitaal

Geplaatst: 03 feb 2009 11:20
door Cor802
6 maanden? Je hebt volgens mij gewoon een opzegtermijn van 1 maand voor het einde van je contract. Je hoeft echt niet 6 maanden van tevoren op te zeggen hoor.

Ik heb trouwens via email opgezegd, ging prima.

Re: Canal Digitaal

Geplaatst: 03 feb 2009 13:09
door D1RK
Via E mail zou ik altijd 1 tot 2 maanden langer nemen als je kosten aangetekende brief wilt besparen.
Alleen als je een bevestiging kreeg deze uitprinten en goed bewaren.

6 maanden is wel erg veel... maar vermoedelijk hadden ze nog 6 maanden tegoed, want na afsluiten dienst is het eerste jaar, en bij aanpassen pakket komt er nogmaals 12 maanden verplichting bij.

Dus 12 maanden na afsluiten of wijzigen en daarna word het jaarlijks verlengt.
Lees voor U iets neemt daarom eerst goed de voorwaarden en je hoeft dan hier niet te klagen.