Pagina 1 van 1
Tele2-LG-Dynafix:van het kastje naar de muur
Geplaatst: 04 feb 2009 15:54
door MdD
Een week of 3 geleden ging het mis met mijn LGKF600. Van het ene op het andere moment verschenen er spontaan in het display een groene en blauwe verticale streep en een soort van olievlek. Het glas van het display was intact. Het touchscreen werkte nog wel maar je kon de functies niet meer zien. Het toestel was nog geen half jaar oud. Kontakt gezocht met LG die mij verwees naar Dynafix in Nuth. Getelefoneerd met Dynafix. Volgens de dame aan de telefoon, die overigens behoorlijk onervaren was, kon ik het toestel opsturen en zou het onder garantie worden gerepareerd. Aldus opgestuurd. Na een week kreeg ik bericht van Dynafix dat het toestel viel onder de zgn. val-stoot of drukschade en dat reparatie niet onder garantie was maar 128,- zou kosten. Ook kreeg ik de keuze het toestel ongerepareerd te laten terugsturen voor 50,- voor onderzoekskosten. Derde keuze was afstand doen van de telefoon. Omdat ik het niet eens ben met de conclusie van Dynafix, uiteindelijk is het toestel niet gevallen, ben ik er ook niet op gaan staan of zitten en is een touchscreen bestemd om er op te drukken, heb ik gebeld met LG. LG schaart zich achter Dynafix. Hoe kan het ook anders!
Vervolgens heb ik geinformeerd bij Consuwijzer wat eventuele vervolgstappen zouden kunnen zijn. Op hun aanraden heb ik bij Dynafix het onderzoeksrapport opgevraagd. Dat zou er moeten zijn wanneer men onderzoekskosten in rekening brengt toch? Het enige antwoord wat ik van ze kreeg na oneindige emailwisseling was: we hebben foto's als bewijs en die zullen we naar u opsturen. Nou, die foto's laten precies zien waarom ik het toestel heb opgestuurd: de 2 strepen en de vlek. Worden we allemaal niets wijzer van. Vervolgens op advies van Consuwijzer kontakt gezocht met Tele2, de leverancier van mijn telefoon met abonnement. Aardige man aan de telefoon gehad die bevestigde dat ze met Dynafix wel vaker problemen hadden. Hij zou e.e.a. doorspelen naar de technische dienst (hij was van de afd. verkoop) en ik zou binnen 5 werkdagen bericht krijgen.
Na een week zelf maar weer eens geinformeerd. Gevraagd naar de medewerker waar ik eerder kontakt mee had. Nou dat was niet mogelijk. Intern kon men niet doorverbinden. En dat voor een telecombedrijf, tsssss. Gevolg: het hele verhaal wederom vertellen. De aangemaakt " case" in de computer van Tele2 was verre van volledig. Er zou een brief onderweg zijn naar mij. Na doorvragen blijkt dat Tele2 alle verantwoordelijkheden van zich afschuift en mij verwijst naar LG.
Wel heeft Tele2 een soort " tussenoplossing" voor gevallen als dit " waar je toch niet uitkomt" !! Er is mij een ander toestel aangeboden. In dit geval een LG viewty voor € 85,00
Omdat ik inmiddels ruim 3 weken geen telefoon meer heb en ik mijn LGKF600 ook nooit meer terugzie en nog anderhalf jaar vast zit aan mijn tele2-abbo, ben ik hier maar mee akkoord gegaan, maar het zit me niet lekker. Sterker nog, terwijl ik dit verhaal zit te typen word ik weer razend. De deuren worden gewoon voor je neus dicht gesmeten door 3 flutbedrijven die elkaar allemaal de hand boven het hoofd houden. Bah! De consument is wederom de dupe.
Re: Tele2-LG-Dynafix:van het kastje naar de muur
Geplaatst: 05 feb 2009 09:07
door WebServiceTele2
Beste MdD,
ik ben een medewerker van Tele2, graag zou ik u willen vragen om u gegevens en uw klacht naar
[email protected] te sturen zodat ik u zo goed en spoedig mogelijk van dienst kan zijn.
Mvg,
Webservice Tele2.
Re: Tele2-LG-Dynafix:van het kastje naar de muur
Geplaatst: 05 feb 2009 11:41
door MdD
email verzonden.
Ik wacht in spanning af.
Re: Tele2-LG-Dynafix:van het kastje naar de muur
Geplaatst: 11 feb 2009 13:14
door MdD
Ik wacht nog steeds....maar inmiddels toch al een heel stuk minder optimistisch. Was het dan toch weer een loze kreet??
Re: Tele2-LG-Dynafix:van het kastje naar de muur
Geplaatst: 15 feb 2009 12:11
door MdD
En dan, eindelijk na ruim een week krijg ik het volgende antwoord:
Geachte mevrouw ..................,
Ik vrees dat ik in deze kwestie niets voor u kan betekenen. Onze technische dienst heeft ook naar dit probleem gekeken en kan hier ook geen fout in constateren.
Blijkbaar heeft het servicepoint schade gevonden wat niet onder de garantie valt.
Mijn excuses voor onze late reactie
Tele2 mobiel
Webservice
En omdat het emailadres van tele2 webservice nu ineens niet meer te bereiken is (smtp 5.0.0 error al 2 dagen) zal ik mijn antwoord dan hier maar neerzetten.
Misschien leest iemand het nog een keer.
Ik hoef niet te zeggen dat ik uitermate teleurgesteld ben, denk ik.
Geachte heer, mevrouw van webservice tele2,
Tja, dat was nou precies het probleem.
TELE2 (tech.dienst) heeft het toestel nooit gezien want dat is direct naar Dynafix gestuurd. Omdat ik er met hen niet uitkwam heb ik contact gezocht met Tele 2 in de persoon van dhr. R.K. Uiteindelijk is Tele2 mijn leverancier.
De afwikkeling van Dynafix rammelt aan alle kanten. HET TOESTEL IS NIET GEVALLEN, HEEFT GEEN STOOTSCHADE, in tegenstelling tot wat zij beweren. Wanneer dat nl. wel zo zou zijn dan zouden er ook beschadigingen aan het glas van het display moeten zijn, en die zijn er niet. Helaas wilde Dynafix het toestel niet kosteloos terugsturen dus valt dat nu ook niet meer na te gaan.
Maar goed, ook u verschuilt zich weer achter “ onze technische dienst heeft naar het probleem gekeken” (hoe dan wel? ) en voorlopig kan ik weer de nodige onkosten maken (85,-) om van het resterende tele2 abonnement gebruik te kunnen blijven maken.
Ik had gehoopt dat Tele2 hier iets meer voor zijn klant kon betekenen en de kosten voor het vervangende toestel voor zijn rekening zou nemen. Maar het blijft vechten tegen de bierkaaien.
Hoogachtend,
...............
Re: Tele2-LG-Dynafix:van het kastje naar de muur
Geplaatst: 15 feb 2009 12:59
door D1RK
IK
Ja ik zou wel eens de schuld kunnen krijgen omdat ik vele klanten naar het adres
[email protected] stuurde.
Dus volle box en niet tijdig legen en gewoon dag later nogmaals sturen.
Verder is zonder uiterlijke schade inwendige breuk mogelijk.
Vele zitten in zachte broekzak en buigen en kregen dit soort vlekken.
Meerdere merken zijn niet broekzak proof..... en ik ben meer tevreden met borstzakjes dan broekzak.
Vooral de iets grotere schermen van de meeste merken sneuvelen.
Samsung Korea, voor zover U de taal zou beheersen schreef dat ze een broekzak en telefoon gooi test uitvoeren met telefoons die extra aluminium balk vlak onder het plastic hebben en een blank hard plastic bescherm plaatje voor het TFT scherm.
Tevens zwemwater dicht tot 10 meters!
Deze voetbal bestendige zou de uitkomst kunnen zijn, hoewel ze groter, lomper en veel zwaarder worden... dus niet alles is al opgelost en acceptabel.
Ook het huis zal geen hard plastic maar rubber achtig dof en ruw materiaal worden???
Het is een test en dus nog niet leverbaar maar de plannen zijn Mei 2009 onder voorbehoud!
[/b]
Re: Tele2-LG-Dynafix:van het kastje naar de muur
Geplaatst: 15 feb 2009 15:48
door MdD
Dus volle box en niet tijdig legen en gewoon dag later nogmaals sturen.
Is al sinds donderdag onbereikbaar. Iedere dag geprobeerd.
Meerdere merken zijn niet broekzak proof..... en ik ben meer tevreden met borstzakjes dan broekzak.
Ik neem aan dat een handtas niet hieronder valt.
Want als ie dan daar ook al niet fatsoenlijk in vervoerd kan worden dan weet ik het ook niet meer.
Re: Tele2-LG-Dynafix:van het kastje naar de muur
Geplaatst: 16 feb 2009 15:23
door D1RK
In uw tas?
Aan de buitenkant kunt U met de tas toch deze een klap geven...
Dus in midden zit deze veiliger maar buitenkant tas is dun en ik zie mijn vrouw deze wel eens per luchtpost ..... want zo voorzichtig is niet iedereen.
Een keer fout is voldoende dus ook ik kan ergens tegen aan lopen en dit probleem krijgen.
Een kleiner scherm of een inklapbare telefoon waardoor deze binnen komt te liggen gaan langer mee dan die grote open vlakken.
Helaas kan ik er ook niets aan doen.
Re: Tele2-LG-Dynafix:van het kastje naar de muur
Geplaatst: 16 feb 2009 16:14
door MdD
Ja hoor. Ik kan ook op mijn tas gaan zitten, er een tasjesdief mee om zijn oren slaan, hem als bowlingbal gebruiken enz enz.
Wellicht dat uw echtgenote haar tas laat vliegen, bij mij gebeurt dat niet!
Overigens bent u volgens mij niet degene die met het account webserviceTele2 reageerde, dus ik snap deze reactie eigenlijk niet zo goed. U werkt zeker bij Dynafix
Jammer dat er van Tele2 geen reactie meer komt.
Had ik dat eigenlijk verwacht dan??
Re: Tele2-LG-Dynafix:van het kastje naar de muur
Geplaatst: 16 feb 2009 18:13
door passier
als de telefoon nog garantie heeft, nooit opsturen naar dynafix. ook niet bellen naar sony ericsson of welk merk dan ook.
tele2 is wettelijk gezien diegene die het probleem moet oplossen. je hebt met tele2 een koopovereenkomst en met geen enkele andere partij.
als tele2 je probleem niet wilt oplossen dan gewoon je contact per direct laten ontbinden.
tevens een klacht indienen bij consuwijzer.nl
zie ook:
http://tweakers.net/nieuws/57523/tele2- ... foons.html
Re: Tele2-LG-Dynafix:van het kastje naar de muur
Geplaatst: 16 feb 2009 19:31
door MdD
Dat klopt inderdaad en daar ben ik inmiddels achter.
Maar....omdat ik ooit al eens eerder zo'n probleempje had met een Samsung en dat keurig werd opgelost door een bedrijf uit Rijswijk waarnaar ik door Tele2 werd verwezen, dacht ik nu ook het advies van Tele2 te moeten opvolgen en heb de LG dus naar Dynafix gestuurd.
Ik heb ook informatie ingewonnen bij Consuwijzer en die zeiden dat ik alsnog Tele2 moest benaderen.
Ik heb dat gedaan met het inmiddels bekende resultaat.
De LG ligt inmiddels op de schroothoop bij Dynafix dus die zie ik nooit meer terug. Vandaar dat ik van Tele2 een schadeloosstelling had verwacht.
Ik kom echter niet verder bij Tele2.
Het moge duidelijk zijn dat er bij mij nooit geen LG meer en na afloop van het abbo ook NOOIT geen Tele2 meer in huis komt.
Bedankt voor de link van tweakers.
Re: Tele2-LG-Dynafix:van het kastje naar de muur
Geplaatst: 16 feb 2009 20:57
door passier
je zal je zaak eens bij een advocaat kunnen neerleggen.
op internet zijn zoveel klachten te vinden over dynafix, volgens mij klopt er iets niet bij dat bedrijf.
wellicht kan je tele2 erop aanspreken dat ze zich niet aan de wet houden en je €85,00 terug probeerd te krijgen.
Re: Tele2-LG-Dynafix:van het kastje naar de muur
Geplaatst: 24 apr 2009 16:06
door Sander90
mdb
ik heb precies de zelfde klachten als jou met mijn lg viewty
tele 2 verzekerde mij dat ik garantie zou hebben.
dus ik stuurde hem op een week later een brief op de mat
nee u krijgt geen garantie val stoot of druk schade
en laten maken kan voor €121,- of terug laten sturen voor €50,- of niet terug laten sturen
waarschijnlijk alleen zodat hun daar hun voordeel mee kunnen doen.
wat een oplichters zeg me telefoon is niet gevallen of wat dan ook
dus ik weer tele2 opgebeld en ineens nee dan heb je geen garantie als hun dat zeggen nagevraagd of ik een nieuwe telefoon kon krijgen of een leenmobiel maar nee dit alles kon niet ja een lg maar dat kostte me €170,-
wat een k*t bedrijf en dat tele 2 ook betaal elke maand €80 ongeveer qua rekeningen helemaal niet erg maar daarvoor verwacht je wel een beetje service