Valys, langer dan 3 uur over 41 km
Geplaatst: 05 feb 2009 20:08
Bij deze wil ik de ervaring van mijn moeder met Valys op 3 feb. jl melden. Hopelijk wordt hun dienstverlening beter als we de klachten maar blijven melden. Ik heb namens haar een klacht bij Valys ingediend.
"Geachte heer, mevrouw,
Bij deze wil ik, namens mijn hoog bejaarde moeder , een klacht indienen over de onacceptabel lange tijd die zij 3 februari jl. in een Valys-taxi heeft moeten doorbrengen.
Over de afstand Academisch Ziekenhuis Utrecht – Bennekom, 41 km, heeft zij meer dan 3 uur ! gedaan.
Om half vier ‘middags had zij gebeld om opgehaald te worden. Er werd haar gezegd dat zij om half vijf zou worden opgehaald, wat inderdaad gebeurde. Bij het UMC kreeg de chauffeur echter de opdracht te wachten tot vijf uur om nog twee mensen op te pikken.
Toen de andere passagiers waren gearriveerd vertrokken zij om vijf uur naar Vianen om deze mensen af te zetten. Onderweg kreeg de chauffeur opdracht ook nog een mevrouw op te pikken in Vianen, die naar Beuningen, bij Nijmegen! moest. Deze mevrouw werd eerst weggebracht, met het gevolg dat mijn moeder pas om 10 over half acht s’avonds thuis werd afgezet.
In uw voorwaarden staat dat de reis maximaal twee keer de standaard tijdsduur mag duren, in dit geval twee maal 40 minuten, is 80 minuten. Mijn moeder was 190 minuten onderweg, bijna vijf maal de tijd die normaal voor een rit van 41 km staat.
Kennelijk wordt er bij de centrale niet gekeken wie er al in de auto zit en waar deze klant naar toe moet.
Graag verneem ik schriftelijk uw reactie op deze gang van zaken.
Hoogachtend,
"Geachte heer, mevrouw,
Bij deze wil ik, namens mijn hoog bejaarde moeder , een klacht indienen over de onacceptabel lange tijd die zij 3 februari jl. in een Valys-taxi heeft moeten doorbrengen.
Over de afstand Academisch Ziekenhuis Utrecht – Bennekom, 41 km, heeft zij meer dan 3 uur ! gedaan.
Om half vier ‘middags had zij gebeld om opgehaald te worden. Er werd haar gezegd dat zij om half vijf zou worden opgehaald, wat inderdaad gebeurde. Bij het UMC kreeg de chauffeur echter de opdracht te wachten tot vijf uur om nog twee mensen op te pikken.
Toen de andere passagiers waren gearriveerd vertrokken zij om vijf uur naar Vianen om deze mensen af te zetten. Onderweg kreeg de chauffeur opdracht ook nog een mevrouw op te pikken in Vianen, die naar Beuningen, bij Nijmegen! moest. Deze mevrouw werd eerst weggebracht, met het gevolg dat mijn moeder pas om 10 over half acht s’avonds thuis werd afgezet.
In uw voorwaarden staat dat de reis maximaal twee keer de standaard tijdsduur mag duren, in dit geval twee maal 40 minuten, is 80 minuten. Mijn moeder was 190 minuten onderweg, bijna vijf maal de tijd die normaal voor een rit van 41 km staat.
Kennelijk wordt er bij de centrale niet gekeken wie er al in de auto zit en waar deze klant naar toe moet.
Graag verneem ik schriftelijk uw reactie op deze gang van zaken.
Hoogachtend,