KPN MobielTV en de Nokia N96
Geplaatst: 05 feb 2009 21:51
In september 2008 kwam de Nokia N96 uit.
Eén maand exclusief bij KPN met gratis MobielTV voor de gehele contractduur.
Prachtige aanbieding zou je denken, gratis overal televisie kijken voor (in mijn geval) 24 maanden lang!
De N96 is een nieuw toestel met verschillende aandachtspunten die in de loop der tijd verbeterd worden met firmware updates.
Bij aankoop in september vorig jaar stond firmware 10 geïnstalleerd, alles werkte goed dus niks aan het handje.
In december 2008 kwam firmware versie 11 uit wat een vervelende fout opleverde in de telefoon; MobielTV werkt niet meer.
Het abonnement moet opnieuw opgehaald worden maar om onduidelijke redenen werkt dit niet (error -30342).
De technische dienst van KPN kende het probleem niet en zouden er naar gaan kijken (we hebben het nog over half december).
De laatste update (v12, januari '09) heeft dit probleem niet opgelost en omdat het inmiddels een maand terug was dat ik de TD gesproken had heb ik nog maar eens gebeld om te vragen hoe het er mee stond.
Volgens de klantenservice heb ik de TD nooit gesproken want er was niks over te vinden in hun systeem.
Nokia dus maar een mail gestuurd met de vraag of zij dit konden oplossen.
Een hele hoop vragen van hun kant maar antwoorden was erg lastig.
Ik moest maar naar een Nokia Care Point (reparatiepunt) gaan om de firmware opnieuw te installeren.
Uiteraard geen resultaat maar toevallig stond daar iemand die met exact hetzelfde probleem kwam.
Hij had een uitdraai van zijn 'reparatie' van het KPN Business Center in Eindhoven, waarin de medewerker claimde dat er in 7% van de Nokia N96's een probleem optreed met MobielTV van KPN.
Zeven procent ja!
Nu bijna twee maanden verder heb ik nog steeds geen oplossing gezien en dat begint toch behoorlijk vervelend te worden.
Op internet zijn er erg veel mensen te vinden die hetzelfde probleem ondervinden maar net als ik geen antwoorden krijgen van zowel KPN als Nokia.
Ik hoop dat TROS Radar het probleem in ziet en er via hen iets geregeld kan worden.
Ik betaal me scheel aan zo'n stom abonnement met een telefoon erbij en de service is om te huilen.
Met een jaarwinst van 1,3 miljard euro van KPN in 2008 moet er toch wel iets te regelen zijn!?
Eén maand exclusief bij KPN met gratis MobielTV voor de gehele contractduur.
Prachtige aanbieding zou je denken, gratis overal televisie kijken voor (in mijn geval) 24 maanden lang!
De N96 is een nieuw toestel met verschillende aandachtspunten die in de loop der tijd verbeterd worden met firmware updates.
Bij aankoop in september vorig jaar stond firmware 10 geïnstalleerd, alles werkte goed dus niks aan het handje.
In december 2008 kwam firmware versie 11 uit wat een vervelende fout opleverde in de telefoon; MobielTV werkt niet meer.
Het abonnement moet opnieuw opgehaald worden maar om onduidelijke redenen werkt dit niet (error -30342).
De technische dienst van KPN kende het probleem niet en zouden er naar gaan kijken (we hebben het nog over half december).
De laatste update (v12, januari '09) heeft dit probleem niet opgelost en omdat het inmiddels een maand terug was dat ik de TD gesproken had heb ik nog maar eens gebeld om te vragen hoe het er mee stond.
Volgens de klantenservice heb ik de TD nooit gesproken want er was niks over te vinden in hun systeem.
Nokia dus maar een mail gestuurd met de vraag of zij dit konden oplossen.
Een hele hoop vragen van hun kant maar antwoorden was erg lastig.
Ik moest maar naar een Nokia Care Point (reparatiepunt) gaan om de firmware opnieuw te installeren.
Uiteraard geen resultaat maar toevallig stond daar iemand die met exact hetzelfde probleem kwam.
Hij had een uitdraai van zijn 'reparatie' van het KPN Business Center in Eindhoven, waarin de medewerker claimde dat er in 7% van de Nokia N96's een probleem optreed met MobielTV van KPN.
Zeven procent ja!
Nu bijna twee maanden verder heb ik nog steeds geen oplossing gezien en dat begint toch behoorlijk vervelend te worden.
Op internet zijn er erg veel mensen te vinden die hetzelfde probleem ondervinden maar net als ik geen antwoorden krijgen van zowel KPN als Nokia.
Ik hoop dat TROS Radar het probleem in ziet en er via hen iets geregeld kan worden.
Ik betaal me scheel aan zo'n stom abonnement met een telefoon erbij en de service is om te huilen.
Met een jaarwinst van 1,3 miljard euro van KPN in 2008 moet er toch wel iets te regelen zijn!?