LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] faillisement dealer
faillisement dealer
Drie jaar geleden kocht ik een nieuwe auto bij een dealer.
Binnen een half jaar na na het beeindigen van de garantietermijn zijn zowel de dynamo als de boordcomputer kapot gegaan. Totale schade ongeveer 3000!
De dealer die mij de indertijd nieuwe diesel heeft verkocht is inmiddels failliet gegaan. Voor de reparaties is bij de importeur coulance aangevraagd deze is afgewezen. Ik heb nu zelf een brief gestuurd aan de importeur. Ik hoop dat die de redelijkheid van mijn verzoek in ziet.
Volgens mij heb je juridisch geen mogelijkheid om je gelijk te halen als de verkoper/dealer failliet is.....suggesties?
Binnen een half jaar na na het beeindigen van de garantietermijn zijn zowel de dynamo als de boordcomputer kapot gegaan. Totale schade ongeveer 3000!
De dealer die mij de indertijd nieuwe diesel heeft verkocht is inmiddels failliet gegaan. Voor de reparaties is bij de importeur coulance aangevraagd deze is afgewezen. Ik heb nu zelf een brief gestuurd aan de importeur. Ik hoop dat die de redelijkheid van mijn verzoek in ziet.
Volgens mij heb je juridisch geen mogelijkheid om je gelijk te halen als de verkoper/dealer failliet is.....suggesties?
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28
Re: faillisement dealer
Wat heeft de diesel gelopen. Dat is niet onbelangrijk.
Re: faillisement dealer
Even uit mijn hoofd 110.000 bij het kapot gaan van de dynamo. Deze was overigens binnen de garantietermijn ook al een keer vervangen. Maar de periode van de garantie die je op een onderdeel krijgt (2 jaar) was ook net verlopen. En toen de boordcomputer kapot was, had de auto 126.000 km gereden.
Niet veel voor een diesel om dan al zulke vitale onderdelen kapot te hebben.
Niet veel voor een diesel om dan al zulke vitale onderdelen kapot te hebben.
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28
Re: faillisement dealer
Dynamo 2 keer is vlot.
En die boardcomputer is ook snel.
Om wat voor een auto gaat het? En ben je al eens bij een andere dealer geweest? De een doet wat meer zijn best dan de ander.
En die boardcomputer is ook snel.
Om wat voor een auto gaat het? En ben je al eens bij een andere dealer geweest? De een doet wat meer zijn best dan de ander.
Re: faillisement dealer
Bij een slechte accu kan de Dynamo kapot gaan.
Als de spanningsregelaar defect is of teveel geeft zou de computer ook kunnen sneuvelen, en dus ik vermoed als de accu nog goed is dat de
spanningsregelaar wel eens de echte fout kan zijn!
Zonder merk en type kan ik helaas geen betrouwbaar oordeel geven.
Dus Merk Type en Motor en Bouwjaar graag als je meer wilde weten....!
Als de spanningsregelaar defect is of teveel geeft zou de computer ook kunnen sneuvelen, en dus ik vermoed als de accu nog goed is dat de
spanningsregelaar wel eens de echte fout kan zijn!
Zonder merk en type kan ik helaas geen betrouwbaar oordeel geven.
Dus Merk Type en Motor en Bouwjaar graag als je meer wilde weten....!
Re: faillisement dealer
Beste Dirk en Jeroentje,
Dank voor de suggestie van de spanningsregelaar. Ik zal er door een garage naar laten kijken! Goede tip!
Ik heb de importeur vorige week een brief geschreven met het verzoek mijn schade te vergoeden. Hierop heb ik nog geen antwoord gekregen. Eigenlijk wil ik de naam nog niet noemen totdat ik het antwoord heb gehad. Eigenlijk wel een beetje te netjes in deze situatie, maar ik vind het niet sportief de naam van het merk in een negatief daglicht te plaatsen als er toch nog een goede oplossing komt. Te netjes...ik weet het en ik heb ook weinig vertrouwen in een goede oplossing, maar toch....
Mijn vraag had ook een sterke juridische kant. Ik zou graag iemand aansprakelijk stellen voor de schade. Het is me immers nogal een bedrag waar het omgaat. Volgens mij kan ik dat niet meer door het faillisement van de leverancier van de auto. Klopt dat?
De tweede reparatie, en grootste reparatie, heb ik overigens na het faillisement van mijn eigen dealer door een andere dealer van het merk laten uitvoeren. Ik ben er zeker van dat zij erg hun best hebben gedaan coulance te krijgen. Echter kreeg ook deze garage, net als de inmiddels failliet geraakte garage die de eerste reparatie uitvoerde, een negatief antwoord van de importeur.
Dank voor de suggestie van de spanningsregelaar. Ik zal er door een garage naar laten kijken! Goede tip!
Ik heb de importeur vorige week een brief geschreven met het verzoek mijn schade te vergoeden. Hierop heb ik nog geen antwoord gekregen. Eigenlijk wil ik de naam nog niet noemen totdat ik het antwoord heb gehad. Eigenlijk wel een beetje te netjes in deze situatie, maar ik vind het niet sportief de naam van het merk in een negatief daglicht te plaatsen als er toch nog een goede oplossing komt. Te netjes...ik weet het en ik heb ook weinig vertrouwen in een goede oplossing, maar toch....
Mijn vraag had ook een sterke juridische kant. Ik zou graag iemand aansprakelijk stellen voor de schade. Het is me immers nogal een bedrag waar het omgaat. Volgens mij kan ik dat niet meer door het faillisement van de leverancier van de auto. Klopt dat?
De tweede reparatie, en grootste reparatie, heb ik overigens na het faillisement van mijn eigen dealer door een andere dealer van het merk laten uitvoeren. Ik ben er zeker van dat zij erg hun best hebben gedaan coulance te krijgen. Echter kreeg ook deze garage, net als de inmiddels failliet geraakte garage die de eerste reparatie uitvoerde, een negatief antwoord van de importeur.
Re: faillisement dealer
Lachen!!!!Zonder merk en type kan ik helaas geen betrouwbaar oordeel geven.
D!RK die een betrouwbaar oordeel geeft........
D!RK: Proost, neem er nog een!
Re: faillisement dealer
Proost.
Ik wacht nog een weekje op de brief, bij een negatief antwoord laat ik weten welk merk het is.
Ik ben wel benieuwd naar je mening.
Ik wacht nog een weekje op de brief, bij een negatief antwoord laat ik weten welk merk het is.
Ik ben wel benieuwd naar je mening.
Re: faillisement dealer
Helaas heb ik nog geen reactie van de importeur.
Het gaat hier om een toyota corrola diesel.
Het gaat hier om een toyota corrola diesel.
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28
Re: faillisement dealer
Ik ben zelf werkzaam bij een Toyota dealer.
Dat een dynamo kapot kan gaan is redelijk, alhoewel 2 in 110.000 km wel heel snel is.
De boordcomputer daarintegen gaat eigenlijk nooit stuk bij de oude D4D`s. Die zal een flink deel van de 3000 euro uitmaken en zou je dan via coulance aan kunnen vragen als dealer zijnde tenzij het ding gechipt is. Of iets creatiever omgaan met dit soort zaken. Als dealer zijnde is er altijd wel oplossingen voor dit soort jonge auto`s te vinden.
Dat een dynamo kapot kan gaan is redelijk, alhoewel 2 in 110.000 km wel heel snel is.
De boordcomputer daarintegen gaat eigenlijk nooit stuk bij de oude D4D`s. Die zal een flink deel van de 3000 euro uitmaken en zou je dan via coulance aan kunnen vragen als dealer zijnde tenzij het ding gechipt is. Of iets creatiever omgaan met dit soort zaken. Als dealer zijnde is er altijd wel oplossingen voor dit soort jonge auto`s te vinden.
Re: faillisement dealer
Beste Jeroentje,
Hoe regel ik dat dan beter?
De Toyota dealer heeft een verzoek gedaan. Ik ben er bijna zeker van dat ze echt hun best hebben gedaan. Ze hebben een afwijzing van de importeur gehad.
Ik heb nu nog een breif gestuurd, maar daarop geen antwoord gekregen.
Wat kan ik nu nog doen...?
Hoe regel ik dat dan beter?
De Toyota dealer heeft een verzoek gedaan. Ik ben er bijna zeker van dat ze echt hun best hebben gedaan. Ze hebben een afwijzing van de importeur gehad.
Ik heb nu nog een breif gestuurd, maar daarop geen antwoord gekregen.
Wat kan ik nu nog doen...?
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28
Re: faillisement dealer
Het via het gerecht laten lopen.
Je kan niet veel meer doen dan wat je nu gedaan hebt. De dealer zal zich hierin moeten onderscheiden en hard moeten maken dat dit niet acceptabel is. De discussie aangaan met de importeur dus, of creatief gaan claimen.
Je kan niet veel meer doen dan wat je nu gedaan hebt. De dealer zal zich hierin moeten onderscheiden en hard moeten maken dat dit niet acceptabel is. De discussie aangaan met de importeur dus, of creatief gaan claimen.