Pagina 1 van 1

Vodafone teller op hol

Geplaatst: 08 feb 2009 15:19
door techno2
Op 22 januari is mijn abonnement (incl "zorgeloos mobiel internet") verlengd bij Vodafone: sinds die tijd is de data teller (mobiel internet) op hol geslagen. verschillende telefoontje naar Vodafone gemaakt: en steeds weer hetzelfde liedje: maakt u zich geen zorgen, het komt allemaal in orde en te veel in rekening gebrachte kosten worden gecrediteerd voor de bedragen worden afgeschreven...

Kijk in net naar mijn rekening: 78 euro aan kosten butien het tegoed, creditering 34 euro...kortom Vodafone maakt er een potje van. Wat je "zorgeloos" noemt !
Inmiddels is de datateller van februari al weer vrolijk aan het verder tellen... dus volgend emaand weer dezelfde ellende waarschijnlijk !

Mijn vraag: wat moet je doen om door te dringen tot Vodafone:
email: geen reactie,
telefonisch: loze antwoorden en beloften maar geen actie
schriftelijk: nog geen reactie

Help hoe bereik je iemand van vlees en bloed bij vodafone ?!

Re: Vodafone teller op hol

Geplaatst: 09 feb 2009 08:33
door leotrosradar
Naar mijn mening is er maar één oplossing;

Het abonnement per vervaldag opzeggen.

Vodafone heeft een fake service, en een matig netwerk!

:shock:

Re: Vodafone teller op hol

Geplaatst: 09 feb 2009 11:54
door techno2
Dat ben ik ook wel van plan, maar ik had, net verlengd per de 22ste januari...

En..los van de facturele afhandeling is het datanetwerk van Vodafone veruit superieur aan alle andere aanbieders... daarover ben ik juist hartstikke tevreden!

Re: Vodafone teller op hol

Geplaatst: 09 feb 2009 14:05
door WEBRELATIONSAA
Stuur me, als je dat wilt, even een mailtje met het mobiele nummer en de bijbehorende naam- en adresgegevens.
Dan zoek ik uit wat ik voor je kan betekenen.
Het mailadres is vodafonewebrelations.nl[at]vodafone.com

Antoine
Vodafone Web Relations

Re: Vodafone teller op hol

Geplaatst: 09 feb 2009 14:14
door techno2
You got mail.

Hopelijk kun je er iets mee doen, dat zou ik zeer waarderen.

Re: Vodafone teller op hol

Geplaatst: 17 feb 2009 20:55
door uzer55
Hallo,

Hetzelfde probleem als techno2:

Op 7 januari mijn abbo verlengd met Blox "zorgeloos" internet.
Na een paar dagen, beducht voor kosten buiten mijn tegoed, via internet gecontroleerd en ja hoor: een paar euro buiten mijn tegoed.
Verder waren de ingang en startdata van de "zorgeloze" blox door Vodafone op 7-1-2011 gezet (over 2 jaar ), deze waren niet online te wijzigen.

Na 2 vruchteloze belpogingen om de "helpdesk" te bereiken, dan maar gemailed. Uitgelegd dat ik een abbo verlenging had met "zorgeloos" internet en dat er wellicht een foutje was gemaakt bij het invoeren in de computer.

Na 2 dagen een mail van de Helpdesk: de Blox is actief en de data staan goed in de computer (..), de kosten worden veroorzaakt door doorschakeling.
Aangezien ik in 10+ jaar Vodafone/Libertel nog nooit heb doorgeschakeld vond ik dit uitermate vreemd. Dus maar weer een mailtje met de vraag om welke nummers het ging.

Na enige dagen antwoord van de "helpdesk": kunnen wij niet zeggen, maar u bent zelf verantwoordelijk en u moet betalen...
Mijn suggestie om het doorschakelen dan maar permanent via de de centrale te laten blokkeren was niet mogelijk (De goudmijn van Vodafone!!) Met ##002# kon ik de doorschakeling verbreken en daarmee moest ik het maar doen.
Voor de zekerheid dit toch maar gedaan, maar de teller bleef uiteraard door tikken.

Dus maar weer een belpoging gedaan die zomaar lukte. Echter ook hier het antwoord: heeft u zelf gedaan en u moet betalen. Als u niet weet waardoor het komt (Voadafone kan het niet direct zeggen maar wel doorbelasten) kunnen wij een "case" aanmaken voor nader onderzoek. dit uit arrenmoede maar laten doen.

Na 10 dagen wachten, de teller stond inmiddels op EUR 15, na een wederom vruchteloze belpoging (" wegens enorme drukte niet bereikbaar") weer gemailed hoe het er mee stond.

Antwoord: u toestel is niet doorgeschakeld en het bedrag wordt gecrediteerd. Sorry, foutje bedankt.

Dezelfde dag krijg ik een rekening waar de kosten slechts ten tele zijn gecrediteerd, Vodafone kan wel in rekening brengen, correct terug betalen is wel heel moeilijk. Als ik de rekening goed bekijk zijn de kosten te wijten aan DATA, dit is nu net wat je via blox "ZORGELIJK" Internet kan afkopen. Mijn suggestie in de eerste mail was dus correct

Dus maar weer een mail gestuurd met de vraag om uitleg. De beantwoorder lijkt niet te kunen lezen en herhaald blind het vorige Helpdesk antwoord. Aangezien ik het hierbij niet laat zitten is mijn volgende mail weer onderweg.

Ben benieuwd naar mijn volgende rekening, deze kan ik al dagen niet controleren omdat nu ook het telraam van Vodafone (andere bedrijven hebben een computer) de geest heeft gegeven tot begin maart. De algehele malaise bij Vodafone is dus compleet.

Bezint eer ge met Vodafone begint.... de teller tikt waarschijnlijk nog steeds door


Gerard

Re: Vodafone teller op hol

Geplaatst: 18 feb 2009 19:22
door ambrtjj
Beste Radar,

Mijn vriend heeft ook een abbonoment bij Vodafone, normaal heeft hij een een abbonoment van 40 euro in de maan en een sms bundelk van 1000 smsjes voor 10 euro in de maand.
voor de maand januari moest hij 77 euro betalen en dat klopte al niet!
Hij heeft gebeld om het na te vragen en kreeg toen te horen dan hij voor de maand erop ook nog is 260 euro moet betalen! BELACHELIJK!!
De reden hier voor is het volgende: hij zou zogenaamd naar het buitenland hebben gebeld, wat dus niet het geval is!, hij zou op de dagen 2 en 3 januari 2009 heel veel gechat hebben emt zijn telefoon wat dus niet het geval is!, (we weten niet eens hoe dat werkt), hij zou in plaats van 1000 smsjes, 1600 smsjes hebben gestuurd terwijl hij niet eens aan de 1000 smsjes in de maand komt en hij zou iets via de televisie hebben gedaan! Ik vindt dit echt schandalig!! dit is geen van alle gebeurt of gedaan door mijn vriend maar hij is wel verplicht om die rekening te betalen!!? wie gata mij uitleggen hoe dit kan gebeuren?, bellen of smssen er soms andere mensen op zijn nummer ofzo terwijl wij van niks weten !! hij is neit van plan om de rekening te betalen maar het moet wel! wie kan mij hier uitleg over geven??
En als vodafone flink is met alles wta ik nu gelezen heb, vind ik dat ze wel een beetje respect mogen tonen en tot de bodem uitzoeken wat hier het probleem is !! want ik ben dus blijkbaar niet de enige waarbij dit overkomt!!! Het slaat helemaal nergens op stelletjes poen vreters!!

Groetjes, Amber

Re: Vodafone teller op hol

Geplaatst: 18 feb 2009 20:04
door uzer55
Mijn "soap" gaat verder, had zomaar beeld op "mijn verbruik" van de lopende maand (een eenmalige opleving van het Vodafone telraam) en ja hoor: weer een saldo buiten mijn tegoed. Waarschijnlijk weer ten onrechte want de teller staat op EUR 4.50 precies, een veelvoud van de EUR 0.75 (woekerprijs) die Vodafone hanteert voor internet gebruik per kwartier of een deel daarvan.
We gaan weer mailen.............

Gerard

Re: Vodafone teller op hol

Geplaatst: 04 mar 2009 19:52
door uzer55
Na 5 mailtjes en 2 (zinloze) telefoontjes blijft de teller nog steeds doortikken vanwege data kosten buiten mijn tegoed, ondanks het feit dat ook Vodafone zelf erkent dat dit niet zou moeten omdat ik een Blox "zorgeloos internet" heb.
Dat wat zich " helpdesk" noemt blinkt uit door haar apatische houding, het niet beantwoorden van vragen, het sorry roepen, maar vooral de kreet " wij kunnen niets doen"
Ik vraag me af of ze daar uberhaupt iets kunnen...
Het wordt dus nu maar een aangetekende brief, stornering van de eerstvolgende foutieve rekening en een opzegging vanwege het illegaal afschrijven van te hoge bedragen van mijn rekening.
De moraal van dit verhaal lijkt: als er iets fout gaat bij Vodafone maakt niemand zich daar druk om, het bellen en/of schrijven naar de helpdesk heeft geen enkele zin en laat het probleem alleen maar langer voort duren.
Tot slot is het opvallend dat als je de helpdesk vraagt naar een nummer van de afdeling die wel iets zou kunnen betekenen het antwoord standaard is "kunnen of mogen wij niet geven", over klantenservice gesproken....