LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toyota Prijswijziging naar beneden!!!???????

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Tomadje

Toyota Prijswijziging naar beneden!!!???????

Ongelezen bericht door Tomadje »

Ik zit met het volgende probleem, wij hebben in december 2008 een nieuwe RAV4 gekocht. Eindelijk konden we onze droomauto aanschaffen na lang sparen etc. In januari 2009 hebben we onze auto opgehaald.

Tijdens het gesprek met de autogarage hebben we duidelijk gevraagd of er prijswijzigingen, nieuwe modellen etc aan zaten te komen maar de dealer zei letterlijk "ik doe niet aan koehandel, we doen hier aan eerlijke prijzen en bedragen".
Maar nu februari 2009 zie ik tot mijn verbazing dat de prijzen gedaald zijn........ maar liefst 4.500,00 euro verschil zit er tussen wat wij dus teveel hebben betaald en de prijs van nu.

Als het verschil nu rond de 1.500,00 zou bedragen dan zou ik hiermee kunnen leven maar ik vind het verschil nu te groot. Als er in de tijd van verkoop een prijsverhoging zou komen dan zou je die nog bovenop de afgesproken prijs moeten betalen, logisch, helemaal mee eens. Maar een prijsverlaging van die grootte??????

Ik heb contact opgenomen met Louwman & Parqui de importeur op verzoek van de dealer. Zij baalden ook van het hele verhaal omdat bij hen de telefoon ook roodgloeiend staat van mensen die balen als een stekker omdat de prijsverlaging een te groot verschil laat zien tussen wat men betaald heeft en wat men nu voor een spliksplinternieuwe RAV4 vraagt.......

D1RK

Re: Toyota Prijswijziging naar beneden!!!???????

Ongelezen bericht door D1RK »

Wegens onverkochte voorraden moeten ze iets doen, fabriek sluiten of stunten, dus helaas.

Ik ga nu wel kijken of ik wel voldoende inruil krijg want vaak zit daar nu minder marge op.
Gezien de voorraad van deze SUV is dit helaas meer voorgekomen bij andere merken.

De dealer weet soms ook niet, en zit dan met erg dure voorraad en een demo die ook flink minder waard is geworden.
Als Uw auto nog niet is afgeleverd even testen wat een andere Toyota dealer voor Uw inruil zou geven en of het dan nog €4500,- verschil is???

Tomadje

Helaas is de auto al aangeschaft en we rijden er nu ongeveer 3 weken mee, daarom is het zo jammer, als we hem dus later besteld hadden hadden we gewoon 4.500,00 minder betaald.

Onderstaand de reactie van Louwman & Parque die ik gisteravond mocht ontvangen:

De limited prijslijst voor de Toyota RAV4 is inderdaad ingegaan op 1 januari 2009. Zoals gebruikelijk bij verkoopacties is het moment van bestellen het uitgangspunt. U heeft uw Toyota RAV4 op 25 oktober 2008 besteld. Dit is dus ruim voor de ingangsdatum van de limited prijslijst. Door de aanschaf van een Toyota RAV4 heeft u vertrouwen in ons merk uitgesproken. Wij stellen dit vertrouwen erg op prijs. Toyota hecht veel waarde aan een positieve waardering van het merk. Helaas is het nooit te voorkomen dat klanten de voordelen van een verkoopactie mislopen. Wij realiseren ons dat dit in sommige gevallen een teleurstelling betekent, maar wij hanteren een eenduidig beleid en kunnen hierin helaas geen uitzonderingen maken.

Ons vertrouwen in Toyota is nu 0,00 ! En onze volgende auto wordt ook zeker geen Toyota meer, het rijden van een RAV4 heeft voor ons een nare nasmaak gekregen.

een

Ongelezen bericht door een »

Erg vervelend maar zoals D1RK al schreef: dit komt doordat het zo ongelooflijk slecht gaat in de auto-industrie. Men moet wel gaan stunten. Heel jammer voor u maar je kunt nu niet zeggen dat je nooit meer een Toyota koopt. Het product deugt nml. wel degelijk. Ik denk dat alle merken nu met dezelfde problemen zitten en dat je prijsverlagingen overal tegen gaat komen. Niets aan te doen.

Tomadje

Het product deugt best daar gaat het niet om maar het geeft nu wel een rare nasmaak om in een toyota te rijden! Dat bedoelen we!

een

Ongelezen bericht door een »

Ja, dat kan ik me wel voorstellen! Maar ja, prijzen veranderen weleens. Kijk maar naar computers. Mijn laptop was een maand na aankoop ook in prijs verlaagd, kwestie van pech. In het klein heb je het ook in de supermarkt. En je kunt wel zeggen: hadden we maar later gekocht en als.....maar dit zul je altijd blijven houden. Geld is maar geld. Leg je erbij neer en geniet van je prachtige RAV4 en wees blij dat je in een nieuwe auto kunt rijden. Hele volksstammen zijn jaloers...

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik kreeg vandaag een erg lage prijs terug als ik een RAV 4 zou kopen...
dus die €4500,- proberen ze zo weer terug te verdienen.

Bij mijn eigen Mitsubishi Dealer als ik een Outlander koop kreeg ik €2650,- meer inruil bij aankoop van een nieuwe!

Toen ik dit liet zien vertelde mijn dealer dat hij voorzichtig was en normaal meer zou geven maar hij zit nu ook erg vol met 2e hands auto's.
Dus reken op €1500 tot €2000,- echt nadeel!

Wel zul je deze nu goedkoper AR kunnen verzekeren omdat de nieuwwaarde daalde dus heb je toch nog iets voordeel!

Gesloten