LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PHILIPS levert geen onderdelen meer voor SENSEO

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
André6037
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 okt 2008 22:19

PHILIPS levert geen onderdelen meer voor SENSEO

Ongelezen bericht door André6037 »

Mijn SENSEO apparaat (gekocht in feb 05) vertoont sinds kort kuren.
Vandaag opengeschroefd: Blijkt dat het zogenaamde 'driewegventiel' kapot is (het plastic is vergaan).
Dat vind ik extreem snel voor zo'n duur apparaat (exact 4 jaar oud, koste 150 euro),
maar wat erger is: Philips levert dit onderdeel nu al niet meer!

Mag dat zomaar? Wat te doen??

André

Toolboy

Re: PHILIPS levert geen onderdelen meer voor SENSEO

Ongelezen bericht door Toolboy »

Geachte welk type is het HD...../..
Van de hd 7800/7810/7840 klopt dit
Groet Tim

André6037
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 okt 2008 22:19

Re: PHILIPS levert geen onderdelen meer voor SENSEO

Ongelezen bericht door André6037 »

ik heb een HD7840

André

Toolboy

Re: PHILIPS levert geen onderdelen meer voor SENSEO

Ongelezen bericht door Toolboy »

Yep dan heb je dus pech is niet meer leverbaar.
Hier is niets tegen te doen,Het enige is er 1 met een ander defekt op te sporen,en het benodigde onderdeel over te zetten.

Groet Tim

ik77
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:39

Re: PHILIPS levert geen onderdelen meer voor SENSEO

Ongelezen bericht door ik77 »

ik dacht altijd dat een fabrikant was verplicht een x aantal jaar onderdelen te moeten kunnen leveren nadat het uit productie is gehaald? Of is dat alleen geldig in bepaalde branches?

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: PHILIPS levert geen onderdelen meer voor SENSEO

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Tis weer Philips! Waar is de beroemde Philips van weleer gebleven?
Ze maken het ene na het andere bagger product. Wilde vroeger best wel spullen van Philips maar na een paar keer problemen binnen korte tijd zijn ze mij als klant kwijt.

peetje8
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 okt 2008 12:14

Re: PHILIPS levert geen onderdelen meer voor SENSEO

Ongelezen bericht door peetje8 »

wij hebben een 7810 en daar loopt het water zo onderuit, heeft dat met dit driewegwiel te maken?
alvast bedankt voor een antwoord.

abats
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2006 20:28

Re: PHILIPS levert geen onderdelen meer voor SENSEO

Ongelezen bericht door abats »

Probeer eens bij een auto-onderdelenhandel, daarbij zat ik te denken aan een driewegventieltje van de ruitensproeier-installatie, is misschien met wat handigheid passend te maken.
Ik heb namelijk mijn koffiezetter zo eens kunnen reparen.

ewschouten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2009 16:17

Re: PHILIPS levert geen onderdelen meer voor SENSEO

Ongelezen bericht door ewschouten »

Hallo

Kijk eens bij www.onderdelenenseo.nl

Succes

ewschouten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2009 16:17

Re: PHILIPS levert geen onderdelen meer voor SENSEO

Ongelezen bericht door ewschouten »

moet zijn www.onderdelensenseo.nl met 'n s ertussen natuurlijk. Daar verkopen ze losse onderdelen

Haringkop
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2009 16:27

Re: PHILIPS levert geen onderdelen meer voor SENSEO

Ongelezen bericht door Haringkop »

Beste André6037,
Op deze site
http://www.onderdelensenseo.nl/?page=Onderdelen / Webshop&gid=4
is het door jou begeerde onderdeel nog wel te koop.
Veel succes!
Haringkop

Haringkop
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2009 16:27

Re: PHILIPS levert geen onderdelen meer voor SENSEO

Ongelezen bericht door Haringkop »

Haringkop zag te laat dat er al een dergelijke reactie was verzonden.
Volgend keer beter.
Haringkop

Sailors
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 okt 2008 12:10

Re: PHILIPS levert geen onderdelen meer voor SENSEO

Ongelezen bericht door Sailors »

Wees blij dat jullie een senseo hebben en geen Koffiezetautomaat als b.v. Jura Die kosten pas echt geld voor onderhouds en reparatie. Kun je elk jaar een dure Senseo voor kopen wat zo een ding aan regulier onderhoud kost ongelofelijk. Ik heb mijn Jura bij het groeve vuil gezet (meer als 1000 euro) en heb een Senseo gekocht. Kost mij gegarandeerd minder in onderhoud en maakt prima koffie - thee - choco - expresso etc. etc.

22671
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2008 19:19

Re: PHILIPS levert geen onderdelen meer voor SENSEO

Ongelezen bericht door 22671 »

Philips levert niet alleen onderdelen meer voor Senseo, ook van andere huishoudelijk apparaten, ik kocht 3,5 jr geleden een Philips Ladyshave niet veel gebruikt (heel wat minder dan een Senseo) ook defect en kreeg te horen bij Philips dat er geen onderdelen meer voor te krijgen zijn, ik moest maar een nw. aanschaffen. Die nw. komt er wel maar niet meer van Philips.
Ik heb ook Senseo's gehad, trouwens het is bekend op heel veel andere forums dat een Senseo ongeveer 2 jr. mee gaat na 2 jr. komen er mankementen en de smaak loopt behoorlijk achteruit het water loopt er dan veel te snel doorheen waardoor je slappe koffie krijgt, uiteindelijk een echte Espresso gekocht, kost wel wat meer maar dan heb je ook werkelijk echte koffie! Geen volautomaat die zijn inderdaad te duur voor reparatie, maar een pistonmachine de Rancilio Silvia een super machine.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: PHILIPS levert geen onderdelen meer voor SENSEO

Ongelezen bericht door kweenie »

Nou, sailors, als jij de bagger die uit een senseo komt vergelijkbaar vindt met de koffie uit een jura, dan zou ik inderdaad geen jura nemen. Maar ik denk dat 9 op de 10 mensen toch wel enig smaakverschil proeven... Bovendien is de prijs van koffiepads ook een stuk hoger dan van koffiebonen. Van dat prijsverschil kun je zo je onderhoudsbeurt betalen...

Sailors
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 okt 2008 12:10

Re: PHILIPS levert geen onderdelen meer voor SENSEO

Ongelezen bericht door Sailors »

denk je dat je gelijk hebt.

Bij de Jura moet je natuurlijk echte Jura koffie kopen en geen Aldi of Lidl koffie en Jura koffie is duur HEEL duur maar ja hij smaakt wel. Je kunt ook Blue Mountain koffie kopen die kost ongeveer 15 euro de 125 gram

Bij de Senseo de echte D.E koffiepads en geen Aldi of Lidl pads
Je kunt natuurlijk ook een Melita pad kopen en daar zelf gemalen koffie in doen. (b.v. Blue Mountain)

Weet je wat een onderhoudsbeurt van een Jura kost!!!


Vraag dat even na en je valt van je stoel.

Ik koop liever een Senseo en ik kan van wat ik uitspaar op de onderhoudsbeurten Jura voor het hele jaar Senseo koffiepads kopen
Ik weet wat ik zeg, ik heb jaren zitten MODDEREN met een Jura en dat is echt geen Rolls Roye onder de koffieautomaten (beweren ze wel) . Ik heb het dan nog niet eens over de tijd dat je hem kwijt bent en je dus een ander koffiezet toestel moet hebben om toch koffie te kunnen drinken . Geef mij dan toch maar een Senseo die 2 jaar mee gaat, je weet waar je aan toe bent. Inderdaad het is niet netjes van Phillips dat ze na verloop van tijd geen reserve onderdelen meer kunnen leveren maar er zijn legio bedrijven die het zelfde doen. Geld moet rollen zullen die lui wel denken. We leven in een consuptiemaatschappij waar alles maar kort tot heel kort mee gaat. 2 % minder verkocht betekend recessie Maar ben toch blij dat mijn Senseo nog niet uit China komt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: PHILIPS levert geen onderdelen meer voor SENSEO

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik weet hoeveel een servicebeurt van een jura kost, ik heb er zelf ook een. Het kost nog geen stuiver per kopje. Als je de prijs van normale DE pad vergelijkt met de prijs van DE bonen, dan zie je daar een prijsverschil tussen dat ongeveer gelijk is aan de onderhoudskosten per kopje van een Jura. Maar bij de jura heb je in elk geval niet die koffiepad-(na)smaak. (En natuurlijk heb je bij een jura veel meer keuze uit lekkere bonen.

Als je hebt zitten modderen met je machine, dan vraag ik me af wat je voor vreemde dingen ermee hebt uitgehaald. Mijn machine heeft nooit problemen en geeft al een aantal jaar prima koffie. Natuurlijk is de benaming rolls royce onder de koffieapparaten een beetje overdreven, maar ik zou het toch wel, laten we zeggen, een audi onder de koffieapparaten noemen.

En dan vind ik de redenering dat je beter om de twee jaar een senseo kunt kopen dan een jura vergelijkbaar met te zeggen dat het belachelijk is om een audi te kopen, omdat je voor het geld van onderhoud en afschrijving ook elke 2 jaar een nieuwe Dacia kunt kopen.

André6037
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 okt 2008 22:19

Re: PHILIPS levert geen onderdelen meer voor SENSEO

Ongelezen bericht door André6037 »

Haringkop en ewschouten:

Bedankt voor de tip, maar op onderdelensenseo.nl vind ik alleen het driewegventiel van de HD7850, en afgaand op de foto zitten de aansluitingen daar net even anders als bij mijn 7840.
Ik heb inmiddels een mail naar deze site gestuurd; dus even afwachten.

Als iemand nog een andere tip heeft houdt ik mij natuurlijk aanbevolen.

mvg,
André

Sailors
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 okt 2008 12:10

Re: PHILIPS levert geen onderdelen meer voor SENSEO

Ongelezen bericht door Sailors »

Dachia is nog niet zo gek hoor, zou ik eerder kopen dan een dikke BMW of AUDI (benzineslurpers)

De duurste koop is lang niet altijd de beste en denk ook aan de afschrijving die is bij een Senseo beslist minder dan bij een Jura

Het probleem met koffieautomaten is KOFFIEVET die laten echt alles vastlopen. U zult het nog wel merken. Ik heb het eens nagevraagd bij een dealer en die zei dat alle koffieautomaten dit PROBLEEM hebben.
Jura is veels te duur met wat hij bied nee dan toch maar liever de door nu verfoeide SENSEO

O ja mijn Jura had als klap op de vuurpijl een forse korstsluiting en dat deed voor mij de deur dicht en sindsdien lijd hij een bestaan op de oud ijzer hoop en ik ben blij dat ik dat onding kwijt ben. Koffieautomaten zijn nutteloze dingen.

truud
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2007 02:13

Re: PHILIPS levert geen onderdelen meer voor SENSEO

Ongelezen bericht door truud »

Niet echt de oplossing voor Andre, maar wel een site waar ook nog wat tips opstaan:http://members.lycos.nl/senseocrema/menu.html

Gesloten