LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Solveon geeft opdracht openbare verkoop van huis

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
euromos

Solveon geeft opdracht openbare verkoop van huis

Ongelezen bericht door euromos »

Ik schrijf dit in naam van een kennis
Hij zit sinds 1/2 jaar bij de schuldbemiddeling, heeft netjes alle schulden aangegeven, waarop een schuldbemiddelingsproject is gestart.
Hij betaalt per maand ongeveer 1400 euro af, hypotheek en andere schulden, tesamen ongeveer een schuld van 33.000 euro
Krijgt per maand nog maar 200 euro ''leefgeld'' en heeft vast werk dus ook vast inkomen.
Nu is mn vraag , hoe kan de ABN Amrobank opdracht geven aan hun eigen incassoburo Solveon incasso, terwijl hij netjes alle schulden afbetaalt, er na die 3 jaar helemaal geen restschuld overblijft, dus makkelijke regeling, als er geen bedragen hoeven te worden kwijtgescholden, zoals dat gebruikelijkerwijs wel het geval is????
De bank heeft inmiddels opdracht gegeven aan een Notaris die hier blijkbaar aan mee wil werken, te weten Van Hecke Houben en Rivierdael te Venlo.
Ik las na enig zoekwerk dat er een rechtzaak in Dordrecht heeft plaats gevonden welke ongeveer dezelfde problematiek had.
Daar vond de rechter dat er naar redelijkheid en billijkheid voor gekozen moest worden dat de kant van de man die onder schuldsanering stond en werd de bank in het ongelijk gesteld, tot betaling van de rechtzaak werd veroordeeld en op straffe van 1000 euro per dag werd gemaand de gesprekken met de bewindvoerder weer te gaan voeren.
Mij lijkt het alls iemand die via schuldbemiddeling uit zn schulden wil komen niet nog eens extra moet worden opgezadeld met nog meer kosten.
Berekening van de totale afdracht die hij dus nu doet, komt neer op bijna € 44.000 euro, inclusief kosten en het wettige percentage van de bemiddelaar.

Graag enige reactie hierop

MVG Harrie

Waterlelie

Re: Solveon geeft opdracht openbare verkoop van huis

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Het probleem is dat er bij schuldbemiddeling een schuldeiser niet verplicht is om hieraan mee te werken. Vaak proberen ze dan, door middel van een uitspraak via de kantonrechter, beslag te leggen om toch de vordering te innen voordat de persoon in de WSNP terecht komt. Dan zijn ze namelijk verplicht eraan mee te werken en bij een schone lei het resterende bedrag kwijt te schelden.

euromos

Re: Solveon geeft opdracht openbare verkoop van huis

Ongelezen bericht door euromos »

Maar ik heb t misschien niet helemaal duidelijk vermeld, net door de hoge lasten is mn kennis in die schuldbemiddeling terecht gekomen en zijn de schuldeisers accoord gegaan met de maandelijkse inhoudingen
Dus de schuldbemiddeling liep al ten tijde van deze hele actie van de bank.
En ik neem aan dat toen gemaakte afspraken blijven gelden en dat zelfs de bank daar niets aan veranderen kan en mag.
Er is ook geen voorgeleiding of aanvraag bij de kantonrechter geweest , of t moet zo zijn dat hij daar geen bericht van heeft ontvangen, wat me ook weer sterk lijkt..

Gesloten