Bank enorm verkleurd, oplossing winkel reeel??
Geplaatst: 11 feb 2009 22:21
Hallo,
In maart 2008 kregen wij een nieuwe, antracietkleurige bank geleverd. Na twee maanden merkten wij echter dat de stof enorm begon te verkleuren. Op de armleuningen, bovenop de rugleuning, en op meerdere plekken op de bank werd de stof geel/bruin.
Na dit geconstateerd te hebben hebben wij direct de winkel gebeld, waar we te horen kregen dat wij teruggebeld zouden worden. Een maand later nog niets gehoord. Vervolgens weer hetzelfde liedje, weer gebeld, er zou contact worden opgenomen, maar weer geen reactie terug. In juli kregen wij eindelijk de toezegging dat er iemand van de fabriek zou komen kijken. Eind augustus gebeurde dit. De man vertelde dat hij schrok van de verkleuringen (dit zou toch niet mogen na 2 maanden) en nam vervolgens foto's. Hij vertelde dat de winkel contact zou opnemen, maar dat dit wel even zou duren. Eind november gingen we maar weer eens bellen, want het was alweer drie maanden geleden. Wederom werden we met een kluitje in het riet gestuurd. Half januari kregen wij de mededeling (na weer een belletje van onze kant) dat de verkleuring door direct zonlicht kwam en dat hierdoor niets vergoed zou worden. Zeer vreemd vonden wij, ons appartement ligt op het noorden en in al die jaren dat we er wonen hebben wij nooit een druppel direct zonlicht in ons huis gehad. De winkelmedewerker stuurde het rapport van de fabriek op. Wij zijn het niet eens met dit rapport, want de verkleuringen zitten overal en niet alleen waar het licht op valt.
Vandaag hebben we de winkel maar weer gebeld, en wij kregen het volgende voorstel: wij mogen een nieuwe bank kopen met 380 euro korting. De 130 euro die wij van onze oude bank erbij inschieten moeten wij zien als afschrijving. We vragen ons af of dit een normale gang van zaken is en of wij hiermee akkoord moeten gaan.
In maart 2008 kregen wij een nieuwe, antracietkleurige bank geleverd. Na twee maanden merkten wij echter dat de stof enorm begon te verkleuren. Op de armleuningen, bovenop de rugleuning, en op meerdere plekken op de bank werd de stof geel/bruin.
Na dit geconstateerd te hebben hebben wij direct de winkel gebeld, waar we te horen kregen dat wij teruggebeld zouden worden. Een maand later nog niets gehoord. Vervolgens weer hetzelfde liedje, weer gebeld, er zou contact worden opgenomen, maar weer geen reactie terug. In juli kregen wij eindelijk de toezegging dat er iemand van de fabriek zou komen kijken. Eind augustus gebeurde dit. De man vertelde dat hij schrok van de verkleuringen (dit zou toch niet mogen na 2 maanden) en nam vervolgens foto's. Hij vertelde dat de winkel contact zou opnemen, maar dat dit wel even zou duren. Eind november gingen we maar weer eens bellen, want het was alweer drie maanden geleden. Wederom werden we met een kluitje in het riet gestuurd. Half januari kregen wij de mededeling (na weer een belletje van onze kant) dat de verkleuring door direct zonlicht kwam en dat hierdoor niets vergoed zou worden. Zeer vreemd vonden wij, ons appartement ligt op het noorden en in al die jaren dat we er wonen hebben wij nooit een druppel direct zonlicht in ons huis gehad. De winkelmedewerker stuurde het rapport van de fabriek op. Wij zijn het niet eens met dit rapport, want de verkleuringen zitten overal en niet alleen waar het licht op valt.
Vandaag hebben we de winkel maar weer gebeld, en wij kregen het volgende voorstel: wij mogen een nieuwe bank kopen met 380 euro korting. De 130 euro die wij van onze oude bank erbij inschieten moeten wij zien als afschrijving. We vragen ons af of dit een normale gang van zaken is en of wij hiermee akkoord moeten gaan.