Hoi,
sinds 1 februari huur ik een huis in rotterdam, maar bij aanvang sleuteloverdracht bleek dat er geen verwarming in het huis zit. Warm water in de keuken en doushe is wel aanwezig, maar de verwarming ontbreekt compleet. (tevens hangt het plafond los, is er een opengebroken stopcontact en een gat in de deur, maar dat valt te repareren).
Nu heb ik gevraagd aan de bemiddelaar of hij de gebreken wilde doorgeven aan de verhuurder, en deze zou ons deze week terug bellen, geen telefoon gehad.
Nu wou ik vragen, is de huisbaas verplicht enige verwarming in het huis te plaatsten, en zonee, indien ik er zelf een in moet zetten, moet ik deze dan weer verwijderen bij oplevering woning aan de nieuwe verhuurder?
Groetjes, een verdrietige huurder
ps. Mijn vriendin is ook nog eens zwanger, waar rekening mee gehouden moet worden, ik weet niet of het wat uitmaakt, maar vermeld het er wel eventjes bij.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verwarmingsprobleem
Re: Verwarmingsprobleem
Als de woning gewoonlijk door gaskachels wordt verwarmd, dan moet je die als huurder in principe volgens mij zelf regelen. Dus dan zul je die zelf op de kop moeten tikken. Als je vervolgens weer weg gaat, dan zul je ze weer moeten verwijderen.
Vooral in oude huizen is het lastig dat er in de slaapkamers vaak geen aansluiting voor een gaskachel is/was. Wil je daar wel verwarming, dan zul je dus een gasleiding moeten (laten) leggen en een afvoer maken, bv. voor een gevelkachel met een gat in de muur. Dan is het dus wel weer lastig om, als je het huis verlaat, de boel in oude staat te brengen. Maar misschien dat dat dan niet hoeft, omdat het om een duidelijke woningverbetering gaat. Wellicht handig om daarover in overleg met de verhuurder te gaan.
Vooral in oude huizen is het lastig dat er in de slaapkamers vaak geen aansluiting voor een gaskachel is/was. Wil je daar wel verwarming, dan zul je dus een gasleiding moeten (laten) leggen en een afvoer maken, bv. voor een gevelkachel met een gat in de muur. Dan is het dus wel weer lastig om, als je het huis verlaat, de boel in oude staat te brengen. Maar misschien dat dat dan niet hoeft, omdat het om een duidelijke woningverbetering gaat. Wellicht handig om daarover in overleg met de verhuurder te gaan.
Re: Verwarmingsprobleem
Het is natuurlijk wel een ouwe meuk wanneer je huurhuis niet eens is voorzien van een rookkanaal en gasaansluiting!,
Wanneer je dit op eigen kosten moet laten aanleggen, lacht de verhuurder zich een deuk!,
Jij maakt onkosten aan het kot, en je betaald er ook nog eens huur voor!, kat in 't bakkie voor de verhuurder!,
Snel zoeken naar een andere woning, de meeste normale huurwoningen zijn tegenwoordig voorzien van centrale verwarming in combinatie met een HR Combiketel,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Wanneer je dit op eigen kosten moet laten aanleggen, lacht de verhuurder zich een deuk!,
Jij maakt onkosten aan het kot, en je betaald er ook nog eens huur voor!, kat in 't bakkie voor de verhuurder!,
Snel zoeken naar een andere woning, de meeste normale huurwoningen zijn tegenwoordig voorzien van centrale verwarming in combinatie met een HR Combiketel,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.