LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso webbilling

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
hidde-aukema
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2012 20:53

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door hidde-aukema »

ik heb geen aangifte gedaan. woon niet op dat adres. ze zochten alleen via email contact. heb ze gebeld(duitse voicemail op nederlands adres) verder vreselijk onduidelijke mails met half nederlands en half duitse zinnen. en ongevraagd geld van rekening halen. politie doet nergens wat mee. zeggen alleen doe brieven sturen of mailen. en niet betalen. heb de mails bewaard en de dagvaarding is al van 17 februari. en alles geblokkeerd. als ik nog eens op een fout adres iets krijg. ga ik zeker aangifte van oplichting doen. en ik heb aangegeven niet eens op dat aangegeven adres te wonen. de dagvaarding gaat via WEsselsz in purmerend :? :evil: deze oplichters moeten gestopt worden voor eens en altijd.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door ArneLH »

Guardian72 schreef:Wie heeft de dagvaarding gebracht? een (echte) deurwaarder? Of is dit een 'concept'dagvaarding (wat dus een bedreiging met rechtsmaatregelen is) ?
hidde-aukema schreef:heb de mails bewaard en de dagvaarding is al van 17 februari. en alles geblokkeerd. als ik nog eens op een fout adres iets krijg. ga ik zeker aangifte van oplichting doen. en ik heb aangegeven niet eens op dat aangegeven adres te wonen. de dagvaarding gaat via WEsselsz in purmerend :?
Wellicht handig om echt antwoord op de vraag van Guardian72 te geven?

hidde-aukema
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2012 20:53

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door hidde-aukema »

het lag in de bus op een adres waar ik niet woon. werd gesmst waarom er gerechterlijke post voor me daar lag. blijkt vanaf dat webbilling te komen. heb gevraagd waar ik voor moest betalen nooit antwoord gehad

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door cvproductions »

Citaat: de dagvaarding gaat via WEsselsz in purmerend deze oplichters moeten gestopt worden voor eens en altijd.

Lees nu eens:
Wesselsz Gerechtelijke Diensten
- Juridische Adviseurs
Postbus 650
1440AR Purmerend (dezelfde plaats als NIB)
Tel: 0299-390579
http://Www.wesselszgerechtelijkediensten.nl

Wat wij doen: Incassobureau NIB is een toonaangevende organisatie op het gebied van creditmanagement. Het verzorgen van minnelijke incassoprocedures in Nederland behoort tot onze kernactiviteiten. Na het ontstaan in 1985 hebben wij in de loop der tijd diverse diensten aan ons aanbod toegevoegd.
Contact info:
http://www.wesselszgerechtelijkediensten.nl
Specialiteiten:
Pre incasso
Stickers & banners
Incasso-binnenland
Incasso-buitenland
Resultaatgericht-incasseren
Gerechtelijke-incasso


DUS: ik concludeer: Webilling / NIB / Wessels EEN POT NAT!!!!

Tot slot nog even dit:
Bekijk en vergelijk:
http://www.nibincasso.nl/home
http://www.wesselszgerechtelijkediensten.nl/

Wat is dan de conclusie? Duidelijker kan het toch niet zijn, denk ik.

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door cvproductions »

Wist je dat NIB zaken doet met ING, Rabobank en ABN-AMRO?
Dit zijn hun partners.
Geen wonder dat ING moeilijk doet met blokkeren!!!

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door cvproductions »

Toch maar even een mailtje gestuurd naar NIB (niet zo vriendelijk, uiteraard).
Wel antwoord gekregen:
Naar aanleiding van het telefonisch contact d.d. 07-06-2012 zenden wij u hierbij de stukken inzake bovenstaande vordering. (zie bijlage). Het betreft een overzicht van de gegevens waarmee de aanmelding heeft plaatsgevonden. Indien u van mening bent zich niet aangemeld te hebben dient u aangifte te doen bij de politie (er zou dan immers iemand gebruik maken van uw gegevens). Wij dienen dan een kopie van deze aangifte te ontvangen zodat er een onderzoek ingesteld kan worden naar de gebruiker. Dit onderzoek zal inhouden dat er via het IP-adres bekeken zal worden naar welk fysiek adres dit leidt. Zo valt te achterhalen vanaf welk adres en welke computer de aanmelding heeft plaatsgevonden.

Vooralsnog blijft de vordering gehandhaafd. Wij verlangen dat het openstaand bedrag a.d. € 83,00 per omgaande wordt overgemaakt op rekening 136.876.056 t.n.v. Nationaal Incasso Bureau o.v.v. 7579833. Indien er geen betaling of kopie aangifte wordt ontvangen zijn wij genoodzaakt de procedure te vervolgen.

Als bewijs een .tiff file met als titel: Transaction Overview
25 regels / 2 kolommen (veel verkeerde informatie aldaar: bankrekeningnummer, naam, adres, BIC, IBAN.)

EN: Events: Chargeback (34.95) NU DUS € 83,00. (leuke winst voor NIB).

Wel vermeld is: [email protected] en een RemoteIp: 93.182.132.103 (in Zweden. Met google tot op de meter nauwkeurig te traceren).
Wat blijkt???
The ip address 93.182.132.103 has been recorded as a spammers ip. If you have had a member sign up with this address you may want to consider contacting them, and possibly banning them from your site.

MIJN CONCLUSIE: NIB WERKT SAMEN MET EEN BEDRIJFJE DAT SPAM VERSTUURD!!!!

Zouden ze dat al weten?
Nu in ieder geval wel, want ik heb ze daaromtrent al gemaild.

We wachten af.

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door cvproductions »

Aanvulling:
IP Check: 93.182.132.103
Country: Sweden

We found 123 matches for IP Addresses '93.182.132.103' (not all results shown)

BotScout is a service that helps fight automated web scripts, also known as "bots". Bots mindlessly roam the web looking for forms to fill out and submit in order to spread thei spam, drop links, and also to gain admittance to a site so they can find and exploit additional forms. The result of all of this includes bogus registrations on forums, pollution of your carefully-developed database(s), offensive link spam, and numerous other problems.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ CVproductions:
Misschien toch maar even, zonder al te veel details prijs te geven, dit burootje aanschrijven dat ze dienen te staken, en binnen 10 dagen te bevestigen - anders word jouw rekening naar hun (onderzoek doen en zo) vele malen hoger...

Wel 'geinig' dat ze zichzelf zo te kijk zetten

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door cvproductions »

Ik heb ze vorige week gemaild:
"Even gekeken:
1.Host Name: N/A IP address is numbered 93.182.132.103. This IP address is affiliated with Sweden, and active in Lund, Skane Lan. IP Country code is SE. IP address ISP is "ViaEuropa i Lund AB", organization is "ViaEuropa i Lund AB". IP address latitude is 55.700001 and longitude is 13.1833.
2. The Project Honey Pot system has detected behavior from the IP address 93.182.132.103 that is consistent with that of a Comment Spammer
3. Uw bijlage is gewoon zelf door u verzonnen en in elkaar geknutseld. U schrijft stukken!! Ik zie echter maar 1 tiff bestandje. Daar staat chargeback. Dat betekent toch geld terug?????
4. NAW gegevens zijn NIET juist.
5. U bent dus een OPLICHTER!!!!
NOG IETS, om aan te tonen hoe onbetrouwbaar jullie zijn:

The ip address 93.182.132.103 has been recorded as a spammers ip. If you have had a member sign up with this address you may want to consider contacting them, and possibly banning them from your site."

Vandaag GEEN antwoord gehad!

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door cvproductions »

Ik heb even een moment gevonden om terug te gaan in dit draadje en vond:
Ik weet niet of dit bedrijf van kwade wil is. Ze lijken namelijk ook een vrij grote speler te zijn op deze betaalmarkt, zie: http://webbilling-persbericht.blogspot.com/

De link verwijst naar een stuk tekst waar je kromme tenen van krijgt. Zulk slecht Nederlands. Het lijkt wel of hun 'vertaalmachine' het niet goed doet!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Een chargeback is voor zover ik weet een boeking van een creditcard die retour gehaald word (bij niet leveren bijvoorbeeld)

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door cvproductions »

Bedankt.
Het bedrag was 34.95.
Nu wil NIB € 83,00.
Staat in geen verhouding.
Naam klopt niet.
Stel men heet Pieter Achternaam.
Er staat slechts Pieter Achter (als naam op 'creditkaart').
Dus..... is de melding vals!!

selcuk
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2012 20:49

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door selcuk »

Mensen ik had een account op een site; kostte 2,95 voor de eerste drie dagen.
Mijn informatie is gebruikt door mijn broertje die nog heel klein (15) is, hij heeft mij aangemeld.
Ik heb meteen mails gestuurd dat het geannuleerd moet worden en heb daar ook bevestiging van.


Op de datum 23/09/2012 - 14:19 Kreeg ik een mailtje met u bent aangemeld
Op datum 23/09/2012 - 22:43 Kreeg ik een mailtje met "Cancel confirmation"

Vlak daarna krijg ik een mailtje met:
--------
Opdrachtgever : famesupport.com
Voor Rg.-Nr. : BIN000401885X052783748 van 23.09.2012 - Internetdienstverlening
Te vorderen bedrag : 42,45 EUR
Zeer geachte dames en heren,

zoals overeengekomen wilden we uw bankrekening belasten met het verschuldigde bedrag voor de door ons geleverde internetdiensten. Uw bank heeft ons helaas meegedeeld, dat het verschuldigde bedrag niet van uw rekening kan worden afgeboekt. De door uw bank opgegeven reden voor het niet tot stand komen van de afboeking wird omschreven als "REKNR GEBLOKKEERD VOOR INCASSO". Het verschuldigde bedrag, alsmede de ontstane bank- en clearingkosten, werden onze rekening belast.

De eerder genoemde opdrachtgever heeft ons met de invordering van het verschuldigde bedrag belast, aangezien tot op heden nog geen betalingen konden worden vastgesteld. Om verdere problemen en extra kosten te vermijden, vorderen we u hierbij op, het totaalbedrag van 42,45 EUR tot en met uiterlijk 09.10.2012 - op onze rekening over te boeken:


Hoofdvordering 29,95 EUR
Kosten 8,50 EUR
Administratieve onkosten 4,00 EUR
Totaal 42,45 EUR


Ontvanger: Webbilling.com B.V.
Rekeningnummer: 637037316
Banknummer: AMSTERDAM
IBAN: NL30COBA0637037316
BIC: COBANL2X

Geef bij uw overboeking a.u.b. als omschrijving uw aktenummer aan: BIN000401885X052783748

Wij wijzen u hierbij nogmaals formeel op de geldigheid van via Internet afgesloten online overeenkomsten. Deze overeenkomsten bevatten eenzelfde rechtsgeldigheid als alle overige wettelijke overeenkomsten. Mocht het door u verschuldigde bedrag niet binnen de aangegeven termijn betaald zijn, schromen wij niet de vordering, alsmede uw IP-adres en eMailadres aan een incassofirma over te dragen. Deze zullen op hun beurt het verschuldigde totaalbedrag, alsmede de extra onstane kosten voor de gerechtelijke aanmaning, bij u invorderen.

Hoogachtend,

Webbilling.com B.V.
Juridische Afdeling

Webbilling.com B.V. * Lottumseweg 43 * 5971 BV Grubbenvorst * The Netherlands * HRV-nr: 12049223 * BTW-nr: NL 8112.49.104 * Fiscaal nr: 8112.49.104

---------------------

Ik heb ze nu net een mail gestuurd dat ik graag langs wil komen om te praten over het bedrag van 2,95 euro. En dat ik aangifte zal doen bij de politie en juridische stappen zal ondernemen.

Echter wanneer het antwoord niet positief is ga ik erheen om te praten.
Diezelfde dag zal ik ze aangeven bij de politie.
En daarna zal ik naar de rechter stappen.

Ik geloof echt niet dat je van een overeenkomst van 2,95 euro er 80 euro van kan maken.
Waarschijnlijk zal de rechter mijn partij gelijk geven.

Ik heb alle mails, screenshots, alle tijden. En ik zal dit onderwerp ook als bewijs leveren dat ik niet de enige ben.

Heeft er al iemand een rechtzaak gehad en wat was de schadevergoeding die je terug kreeg ?
Want dit is kant en klare fraude en kan worden vastgesteld als laster en smaad.
-----

Wat is bij jullie de eindstand?

beekh264
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2012 15:37

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door beekh264 »

Vraag deze die minderwaardige lui om bewijs van hun vordering .
Ze sturen dan mogelijk iets op wat geen echt bewijs is en ook nooit door een rechter gehonoreerd wordt.
Mogelijk sturen ze nog keer hetzelfde en met veel intimidatie.
Wens ze dan veel succes bij de rechter
Daarna wordt het stil en hoor je niets meer van deze walgelijke type's
Dit is mijn eigen ervaring.

Laat je niet gek maken ,

vriendelijk groet.

Advokaatje
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 aug 2012 18:50

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Advokaatje »

Dat l*l-verhaal over dat broetje zullen we maar als kennisgeving aannemen. Het betreft koop op afstand dus als u binnen 7 dagen hebt geannuleerd dan hebt u de koop ongedaan gemaakt en bent u niets verschuldigd.

Succes.

ibreb68j
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2010 14:59

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door ibreb68j »

Van onze rekening werd d.d. 5-10 valselijk €1, + € 1,10 en d.d. 8-10 € 39,95 geïncasseerd door WEBBILLING AG (Schulstrasse 7, 5303 Würenlingen, Zwitserland). Met een onduidelijke omschrijving want: alleen 2 letters en een reeks cijfers ("betaalspagetti" aldus pag. 2 van de Geldgids nov. 2012). Ik heb die bedragen gelijk laten storneren door mijn bank, de ING.

WEBBILLING's bank, de Commerzbank AG (het NL hoofdkantoor: Postbus 75444, 1070 AK Amsterdam) heeft mij telefonisch de naam van degene die ons bankrekeningnummer en naam valselijk gebruikt heeft, opgegeven. Had ik dat gesprekje maar opgenomen, helaas niet. Nu wil ik die NAW gegevens (Naam Adres Woonplaats) schriftelijk bevestigd hebben maar dat verstrekt die bank niet, schreef men mij 26-10. Ik zou ook van WEBBILLING AG een e-mail reactie met omschrijving van de afboekingen krijgen (beloofde een medewerker, men spreekt Duits, ik ook) met NAW info maar niets ontvangen.

Ik heb zojuist een verzoek om info m.b.t. mijn rechten om de NAW gegevens en waarvoor die betalingen gedaan werden gemaild naar de afd. Geldgids van de Consumentenbond. Als ik nadere info heb zal ik dat hier plaatsen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ibreb68j schreef:Van onze rekening werd d.d. 5-10 valselijk €1, + € 1,10 en d.d. 8-10 € 39,95 geïncasseerd door WEBBILLING AG (Schulstrasse 7, 5303 Würenlingen, Zwitserland). Met een onduidelijke omschrijving want: alleen 2 letters en een reeks cijfers ("betaalspagetti" aldus pag. 2 van de Geldgids nov. 2012). Ik heb die bedragen gelijk laten storneren door mijn bank, de ING.
Dat is slechts stap 1.
Stap 2 - selectieve blokkade op rekening van webbilling aan laten brengen - reden : onrechtmatige incasso.
Stap 3 - als webbilling geen gegevens geeft van wie jouw naam/rekening heeft doorgegeven - aangifte doen van incassofraude / diefstal. Dan moet webbilling maar aan justitie aantonen hoe men de gegevens heeft gekregen.

lbz
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2012 14:06

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door lbz »

Na een heleboel slechte verhalen hier schrok ik toch ook wel, want ook ik ben 'slachtoffer' geworden van webbilling. Heb echter ook vooralsnog een goede afloop om erbij te vertellen.

2 weken terug bij brazzers.com had ik in een opwelling een trail-account voor 1 euro aangemaakt (stom :shock: ) en daarna direct opgezegd via het formulier op de site. Toen kreeg ik echter de melding dat m'n account niet opgezegd kon worden via het formulier. Daarna even gemaild naar ze, en toen zeiden ze dat ze geen account konden vinden op de gebruikersnaam en het e-mail adres dat ik doorgaf. Nou mooi, als het abonnement niet bestaat dan bestaan er ook geen abonnementskosten die betaald moeten worden, dacht ik. :P

Dat was blijkbaar naïef gedacht van me, want 5 dagen later werden er opeens 2 (?) bedragen (€29,95 en €39,95) afgeschreven van m'n rekening door webbilling. 2 verschillende transactienummers, blijkbaar maak je bij zo'n trail-account dus niet alleen een trail-account aan die omgezet wordt in een vast abo, maar ook nog eens automatisch een account erbij voor een andere site ofzo.

Wat ik toen gedaan heb:

- Het geld terug laten storneren (gelukkig via ABN-AMRO erg makkelijk)

- Naar brazzers.com gegaan en daar via zowel de mail als chat het probleem voorgelegd. Zij bevestigden nogmaals dat m'n account daar niet bestond en zeiden dat ik contact op moest nemen met webbilling via [email protected], met de transactienummers die op m'n afschrift stonden.

- (Engels) mailtje daarheen gestuurd met de uitleg, de melding dat ik het geld daarom terug geboekt had en of ze wilden bevestigen dat ik geen gebruik van hun diensten heb gemaakt (account bij brazzers bestond immers niet) en dus niet hoefde te betalen.
Na 2 uurtjes netjes een mailtje terug of ik de mailconversatie met Brazzers even mee kon sturen, waarin ik duidelijk en op tijd aangegeven had dat ik op wou zeggen en waarin zij antwoordden dat het account niet bestond. Geen probleem natuurlijk, dat mailtje netjes in een tekstbestandje meegestuurd.

- Omdat ik niet wou afwachten naar webbilling.com gegaan. Daar via de (overigens prima en duidelijke) contact-functie eerst de 2 accounts die ik daar blijkbaar had opgezegd aan de hand van m'n transactienummers. Bevestiging gehad, en in elk geval was alles nu stopgezet. Zo werd de schade in elk geval niet erger.

- 2 dagen later kreeg ik wederom antwoord van ze:

Van: Webbilling.com Usersupport
Aan: Mij


Dear customer

Thanks for your mail.

We've now stopped the collection process and you can ignore possible dunning letters.

Have a nice day!

Please don't create a new issue ticket. For further questions please reply to this email directly.

Bitte erstellen Sie keinen neuen Vorgang (Ticket) zu diesem Anliegen. Bei weiteren Fragen antworten Sie bitte direkt auf diese E-Mail.

Kind regards / Mit freundlichen Grüßen

Usersupport
Webbilling.com B.V.


Of ik heb dus gewoon 'geluk' gehad, of dit bedrijf heeft geleerd/is op z'n vingers getikt. Even afwachten nog of ik niet straks alsnog een incassobrief op m'n deurmat heb liggen, maar ik heb het gevoel dat het hiermee wel afgehandeld is.

In elk geval mag het ook wel eens gezegd worden als een (bekritiseerd) bedrijf iets goed doet of zichzelf misschien gebeterd heeft. Tot nu toe in elk geval een goede ervaring met de klantenservice gehad, het komt redelijk professioneel over.

Die 2 x 1 euro die direct de dag na het registeren afgeschreven werden, die heb ik uiteraard gewoon betaald en niet teruggeboekt. Daar was ik immers ook bewust akkoord mee gegaan. In elk geval met 1 van de 2 accounts dan :')

Hoop dat iemand hier misschien nog wat aan heeft :) Snel handelen, netjes blijven en er bovenop blijven zitten hebben mij in elk geval geholpen de problemen met hen op te lossen.

alfatrion
Berichten: 21930
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door alfatrion »

stofzuigertje schreef:Je bent verplicht elke maand je rekeningen te controleren en tijdig geld terug te boeken als het fout is.
Dus tot 2 maanden kan jou bank doen.
Voor alle duidelijk als er geen machtiging is afgegeven kan de bank het geld binnen 13 maanden terug boeken. En ook na deze termijn heb je gewoon een vordering op de partij die het geld heeft afgeschreven.

dallon
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2012 13:04

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door dallon »

Er word hier iedere maand zomaar 15 en 14 euro afgeschreven van mijn Belgische rekening zonder dat ik daar toe opdracht heb gegeven,er staat ook geen redenen op wie de opdracht gaf,ik vroeg aan webbilling om mij de informatie te geven van de opdrachtgever en hoe ze aan mijn rekening komen,maar ik kreeg daar geen antwoord op.Ik vind dat zo iets niet kan,zonder het mij te vragen zo maar geld van mijn rekening af te schrijven.
Wat moet ik daar mee doen ?

Vriendelijk groet
Mario Vermeersch ( Belgie )

Gesloten