Pagina 1 van 12

incasso webbilling

Geplaatst: 14 feb 2009 22:25
door corne1975
Ik heb onlangs een abonnement afgesloten bij online. Ik kreeg de mededeling dat hun het verschuldigde bedrag niet konden afschrijven van mijn rekening. Vervolgens kreeg ik een acceptgiro met daarop een verzoek zo snel mogelijk te betalen voor de internetdiensten die ik genoten had, Ik dacht dus dat dat de incasso was voor online internetprovider. Ik heb betaald maar ik kreeg afgelopen week toch weer een rekening van online die verhoogt was. Wie kent Webbiling .com. (ze schrijven in het engels hun boodschap) en wat moet ik hiermee ik heb voor de rest niks gedaan waarvoor ik moet betalen.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 14 feb 2009 22:37
door Waterlelie
Dan zou ik met Webbilling contact opnemen en hun verzoeken het bedrag op je rekening terug te storten omdat je geen diensten van hun heb afgenomen. Dit is hun website:
http://www.webbilling.com/templateLoade ... ex&lgid=NL

Ps. Wanneer Online het bedrag niet van je rekening kan afschrijven krijg je per e-mail, je e-mailadres van Online, hiervan bericht om het bedrag binnen een x-termijn zelf over te maken, je krijgt geen acceptgiro.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 11 jun 2010 19:41
door wendy6
Webbilling heeft ook bij mij geld van mijn rekening afgeschreven zonder dat ik een machtiging heb afgegeven. Het gaat om een bedrag van 120 euro. Ik heb deze door mijn bank terug laten halen en het rekeningnummer laten blokkeren. Een aantal dagen daarna kreeg ik een mail van webbilling dat met het volgende beschreven:

Hoofdvordering 119,70 EUR
Kosten 8,50 EUR

Administratieve onkosten 4,00 EUR

--------------------------------------------------------------------------------

Totaal 132,20 EUR


Ontvanger: Webbilling.com B.V.
Commerzbank NL
Rekeningnummer : 637037316
Banknummer : AMSTERDAM

Geef bij uw overboeking a.u.b. als omschrijving uw aktenummer aan: BIN000136059X032431730

Wij wijzen u hierbij nogmaals formeel op de geldigheid van via Internet afgesloten online overeenkomsten. Deze overeenkomsten bevatten eenzelfde rechtsgeldigheid als alle overige wettelijke overeenkomsten. Mocht het door u verschuldigde bedrag niet binnen de aangegeven termijn betaald zijn, schromen wij niet de vordering, alsmede uw IP-adres en eMailadres aan een incassofirma over te dragen. Deze zullen op hun beurt het verschuldigde totaalbedrag, alsmede de extra onstane kosten voor de gerechtelijke aanmaning, bij u invorderen.

Hoogachtend,

Webbilling.com B.V.
Juridische Afdeling


Ik heb de politie ingelicht en deze heeft er een aantekening van gemaakt, wat kan ik nog meer doen. Ik ga de rekening niet betalen, want ik heb hiervoor geen machtiging afgegeven. Ik heb ook geen zin in een hoop problemen.

Tevens wordt ik ook via internet lastig gevallen. Iemand heeft in mijn computer ingebroken. Het kan dus zijn dat mijn IP-adres, etc bekend is bij deze oplichters.

Wie kan mijn advies geven.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 12 jun 2010 20:53
door donjon
ook ik ben slachtoffer van Webbilling.com. geworden. Afgelopen februari dmv. een golden membership eenmalig 1.95euro ingehouden op mijn bankrek.nr. Vervolgens een paar dagen later werd er 19.95euro afgehouden, dit is elke doorgelopen tot eind mei. Ik heb dit onlangs pas ontdekt. Ik heb mijn bank gewaarschuwd, die heeft de laatste 2maanden teruggeboekt en er is een selectieve incasso-blokkade toegepast. De bank heeft dit verder in onderzoek omdat er van miojn kant nooit een machtiging is afgegeven. Na een paar dagen reageerde Webbilling.com al met de dreiging van een incassoburo, met dezelfde strekking als in de bovenstaande email. Ik heb hierop aangifte gedaan bij de politie van oplichting op internet. Ze hebben mijn verklaring opgenomen en mij tevens verteld dat dit helaas geen prioriteit heeft. Wat hier verder te doen

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 13 jun 2010 08:18
door stofzuigertje
@ donjon,

Je bent verplicht elke maand je rekeningen te controleren en tijdig geld terug te boeken als het fout is.
Dus tot 2 maanden kan jou bank doen.

De incasso negeren en als er iemand aan deur komt, zonder rechtszaak kunnen ze niets en die zullen ze wegens gebrek aan bewijs verliezen.
Dat je reeds betaalde is geen bewijs, en laat de prints van deze pagina zien hoe betrouwbaar ze zijn, en dan moeten zij maar de inschrijving tonen waar jij iets bent aangegaan!

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 14 jun 2010 16:30
door Guardian72
http://www.networksolutions.com/whois-s ... illing.com

Bedrijf zit in Nederland - volgens WHOIS - dus zou aan te pakken moeten zijn.
Het adres staat trouwens op de site ook.

Wat mij gelijk in de "red alert" stand doet springen is het feit dat ze weten dat er vage meldingen staan - maar dan moet je inloggen met een securePIN en een transaction ID.
Probleem hiermee is dat je aangeeft dat je bestaat - en mischien zijn er ergens kleine lettertjes waarmee je accoord gaat met wazige voorwaarden.

Als je dit bedrijf niet kent - en ook niet recentelijk iets hebt besteld - naar de bank, laten storneren, en een selectieve blokkade aanbrengen op dit bedrijf.
Vervolgens zou je nog kunnen overwegen om aangifte te doen - want incasseren zonder machtiging is diefstal.

Sommige banken doen moeilijk - dan is het simpel - dan doe je ook aangifte tegen hen, wegens medeplichtigheid - ze staan immers toe dat onbevoegden jouw geld stelen. Je kan dit melden dat je dit gaat doen - tenzij ze die blokkade aanleggen.
Als er veel meldingen komen van frauduleuze incasso, en blokkades, kan een bedrijf dus zijn incassovergunning verliezen - waardoor ze worden afgesloten van het incassosysteem.

Noot : het kan in het Nederlands, die site.
Ik heb bij de support vragen gekeken - en het gaat om een bedrijf dat betalingen int voor 'livecams' onder andere - dus pornoboeren.
Ben je dus op zo`n site geweest? En zo ja, heb je daar gegevens ingevuld?

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 29 okt 2010 15:05
door spencersplace
Ook ik ben onlangs ook opgelicht door Webbilling.com B.V.
Ik zag dat er van mijn rekening 4 bedragen waren afgeschreven door dit bedrijf met bij elkaar het bedrag van ongeveer € 200,00.Toen ik op zoek ging naar het bedrijf kwam ik dus ook dit forum tegen en gingen er bij mij gelijk alarmbellen rinkelen.Ook kwam ik de site "opgelichtopinternet" tegen en daar stonden nog veel meer verhalen op.Ik heb de telefoon gepakt en naar het bedrijf gebeld,kreeg een vaag engels sprekende man die mij geen gegevens wilde verstrekken via de telefoon maar zei dat ik een engelse mail moest sturen met daarin al mijn gegevens en dan zou hij kijken of hij mij via de mail informatie kon sturen.
Dit heb ik natuurlijk geweigert omdat ik het niet vertrouwde en toen zei hij dat ik dan de politie maar moest inschakelen.
Ik heb eerst de bank gebeld en ook zij vonden het een vreemd verhaal,ik heb ze de bedragen terug laten storneren en het rekeningnummer van Webbilling laten blokkeren om nog geld van de rekening af te kunnen laten schrijven.Daarna een afspraak gemaakt bij de politie om aangifte te doen.Ik heb kopiën gemaakt van de bankrekening en van deze en de bovengenoemde site en die meegenomen.Bij de politie vonden ze het ook een hele vreemde zaak,zij zagen het niet alleen als oplichting maar ook als valsheid in geschrifte omdat ik dit bedrijf nooit toestemming heb gegeven om geld van mijn rekening af te schrijven.De aangifte word nu naar de woonplaats van het bedrijf gestuurd en daar gaan ze kijken wat ze ermee kunnen.En natuurlijk is het zo: Hoe meer aangiftes des te beter !!!Dus mocht je ook te maken hebben gehad met oplichting door dit bedrijf ga dan a.u.b. aangifte doen des te groter is de kans dat ze het bedrijf aan kunnen pakken.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 04 nov 2010 23:06
door jan370
ik heb hier ook een abonnement afgesloten die koste 0,00 voor een dag daarna 39,95 per maand nu heb ik het op de 24ste bestel en binnen 10 minuten opgezegd zo dat ik zeker wist dat ik er niet vast aan zou zitten als ik dat niet wou nu hebben hun pas op de 27ste gereageerd en wel geld afgeschreven ik heb gevraagd of ze dat terug konden storten maar dan zeggen ze dat ik te laat was met opzeggen dus heb ik het geld gestorneerd maar nu krijg ik ook aanmaning mail met bedreiging dat als ik het niet voor 18-11-2010 betaal ze mij bij het incasso aanmelden
ik dank ook echt dat ze dat met voor bedachte rade zo laat reageren op de opzegging

ik had mijn mail ook in het Nederlands gestuurd en daar reageren ze ook op toen ik het geld terug vroeg moest het in één keer in het Engels ook raar

heb ze bewijzen van de mail gestuurd zal hun reactie hier posten maar mensen kijk uit als je iets betaald via webbiling

M.v.g Jan

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 05 nov 2010 15:07
door jan370
Dit is ook niet normaal. ik krijg dit as reactie terwijl ze mail vorige mail in het Nederland wel beantwoorden

Dear customer,

we are not sure of understanding your matter correctly, can you please discribe it in english?

Thank you!

Kind regards / Mit freundlichen Grüßen

Usersupport
Webbilling.com B.V.

Heb ze net gebeld, en ze hebben de incasso gestopt. Alleen zeggen ze dat ik mij ook bij een ander site heb aangemeld, dit heb ik nooit gedaan. En ze konden die niet stoppen, moest ik die site maar mailen dus dat heb ik gedaan. Nu is het afwachten wat ze terug sturen. Maar als je dus iets via de mail cancelt reageren ze gewoon niet, moet je het nummer gaan zoeken en bellen

Zal het antwoord van die andere site ook nog posten als ik dat heb gekregen.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 12 nov 2010 19:52
door Jochum
Hoi,

ik ben ook slachtoffer. Ik heb op een gegeven moment 2 afschrijvingen op mijn bankrekening gevonden. Hier was ik het niet mee eens dus ik ging op zoek naar een telefoon nummer. Niet te vinden. Dus maar mailen. Kreeg inderdaad een mail in het Engels terug en snapte er vrij weinig van.

Naar de bank gegaan en alles laten storneren. Van de week kreeg ik een brief binnen van het incassobureau (NIB) dat ik 150,- moest gaan betalen. Ook stond er een andere site op de brief zelf www.365charge.com. Ik heb eerst het incassobureau gebeld om verduidelijking, ze zeiden dat ik via een sms code een site had bezocht die per inlog 40 euro kostte. ( nooit gedaan, nooit een sms gezien ) Ook vertelde ze mij een email adres waarop ik ook verschillende aanmaningen heb gehad en ook daarmee toegang had verkregen op die site. Dit email adres heb ik al een hele tijd niet in gebruik.

Wel vond ik, toen ik inlogde, inderdaad aanmaningen. Raar verhaal toch? Ik die 365charge gebeld, was Amerikaans. Denk ik tenminste. Daar heb ik mijn nummer en mail laten blokkeren zodat ze iig mij niet meer iets konden verwijten.

Ik heb met het incassobureau een afspraak gemaakt om 50 euro per maand te betalen. Ik heb alleen zojuist besloten dit toch niet te doen en hier eerst meer informatie over te willen hebben.

Wat vinden jullie?

Groetjes

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 13 dec 2010 15:30
door ricardo_25
ik heb het zelfde probleem met webbilling.
ze zeggen dat ik 9-7-10 op een betaal site bent geweest terwijl ik op de genoemde datum op vakantie was.
ben overal tegen in gegaan webbilling is zelf niet teberijken.
het incassodat de zaak behandelt is een onbeschoft bedrijf.
het gaat om een bedag van 90 euro een een beetje.
ik wil wel betalen voor iets wat ik heb gekocht of heb gebruikt, maar ik weet nergens van ik heb om bewijs stukken gevraagt en een kwam een brief met url vanuit amerika en een IP adres die er in de brief staat komt vanuit amerika maar mijn oude bank gegevens staan er me huis adres enzo en het wachtwoord van mijn draadloze route staat er in die brief. wie kan mijn helpen of advies geven wat ik moet doen?
groetjes ricardo

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 15 dec 2010 08:32
door Guardian72
ricardo_25 schreef:ik heb het zelfde probleem met webbilling.
ze zeggen dat ik 9-7-10 op een betaal site bent geweest terwijl ik op de genoemde datum op vakantie was.
ben overal tegen in gegaan webbilling is zelf niet teberijken.
het incassodat de zaak behandelt is een onbeschoft bedrijf.
het gaat om een bedag van 90 euro een een beetje.
ik wil wel betalen voor iets wat ik heb gekocht of heb gebruikt, maar ik weet nergens van ik heb om bewijs stukken gevraagt en een kwam een brief met url vanuit amerika en een IP adres die er in de brief staat komt vanuit amerika maar mijn oude bank gegevens staan er me huis adres enzo en het wachtwoord van mijn draadloze route staat er in die brief. wie kan mijn helpen of advies geven wat ik moet doen?
groetjes ricardo
Even samenvattend - wat staat er precies in dat "bewijs"?
Een IP adres? Dat kan je navragen bij je provider of zij kunnen aantonen danwel ontkennen dat dit IP adres op die datum/tijd door jouw PC in gebruik was. (Kan iemand anders tijdens je vakantie je PC hebben gebruikt?)

Een URL is geen bewijs - dit is niets anders dan het webadres van een site. (forum.trosradar.nl is ook een URL)

Wat ik vreemd vind, is het 'wachtwoord van de draadloze router'.
Hoe bedoelt u? Want als het goed is, is dit wachtwoord aan niemand bekend.
Dat zou betekenen dat men OF heeft ingebroken op uw router, OF deze is niet goed beveiligd - waardoor iedereen toegang zou kunnen hebben.

Als u kunt aantonen dat u op vakantie was, en dus niets besteld heeft (webbilling is voor pornoboeren de financiele kant) zou ik contact opnemen met het juridisch loket. Zij kunnen u wel adviseren, danwel voorzien van een voorbeeldbrief, die met enige aanpassingen op uw situatie van toepassing is.

Daarnaast zou ik het incassoburo niet bellen (geen last van onbeschofte mensen) maar schrijven / mailen (ivm bewijs) en aangeven dat de gegeven bewijzen niet onomstotelijk aantonen dat het IP adres ook daadwerkelijk bij U behoort, en dat u kunt aantonen in de aangegeven periode niet thuis te zijn geweest. Verzoek hen eenmalig tot staking van de onterechte incassopogingen - en eis een bevestiging hiervan.

Een leuke zin om af te sluiten:
Indien u niet staakt met deze onterechte incassopogingen, behoud ik mij het recht voor om kosten door mij gemaakt op u te verhalen, en aangifte te doen wegens oplichting / afpersing.

(Afpersing is door middel van dreiging mensen proberen te laten betalen)

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 17 jan 2011 13:47
door YDKMAA
Beste,

Ik heb ook last van webbilling.com. Ze sturen een factuur naar een mijn email adres, maar met diensten die in Amsterdam zijn afgeleverd. Echter woon ik niet in Amsterdam. Dus wil ik er ook niet voor betalen.

Op de mail van Webbilling netjes gereageerd, echter krijg je nooit een fatsoenlijk antwoord.

Nu kreeg ik een mail van NIB Incasso omtrent de diensten van Webbilling. OOk maar weer netjes gereageerd dat ze de factuur maar met de post moeten mailen naar het juiste adres.

Kijken hoe ze daar op gaan reageren.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 17 jan 2011 14:14
door Toxopeus

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 17 jan 2011 14:19
door spencersplace
Hallo

Ik sta al met mijn ervaring hierbij maar wil toch nog even iedereen adviseren om aangifte te doen bij de politie.
Hoe meer hoe beter,dan kunnen ze tenminste wat ondernemen tegen dit bedrijf.

Op hun site staat geen telefoonnumer maar die bestaat wel.
Ik weet niet of ik het mag vermelden hier maar het telefoonnummer van Webbilling is: 077-3664660.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 26 jan 2011 16:13
door TRIPLO12
Goede dag allen,

Tot mijn schrik zag ik dat er door webbilling meerdere bedragen van mijn rekening waren afgeschreven. Ik heb het betreffende bedrijf direct een mail gestuurd met de mededeling dat ik de afgeschreven betalingen zou terughalen en dat ik per direct aangifte zou doen. Per direct kreeg ik een mail terug met de mededeling dat ze de mail niet goed begrepen (in het engels) en het verzoek of ik de mail in het engels kon sturen. Gelukkig spreek en schrijf ik goed engels dus opnieuw de mail verstuurd in het engels. Dit werd blijkbaar snel begrepen en ben plotseling uitgeschreven. Voor wat weet ik nog niet maar ik ga ermee door totdat ik weet wie ze zijn en waar ze precies vandaan komen. DUS stuur een mail met de mededeling dat je per direct aangifte doet. Alle benadeelden succes.

Groet, TRIPLO :evil:

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 26 jan 2011 16:53
door Guardian72
Voorbeeldbrief:

Dear sirs,

today i discovered illegal direct debit charges from my account done by your company with payment reference (betaalkenmerk hier invullen)

At no point have I given your company permission to perform a direct debit from my account - these amounts will be recovered by filing a complaint at the bank for fraudulent.

You are to immediately stop these direct debits from my account.

Failure to comply will result in criminal charges.

je naam


Dit is heel beknopt - en mogelijk een ietwat bot .. maar ze kunnen niet zeggen dat ze dit niet begrijpen.

Noot - een Direct Debit is een Automatisch Incasso.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 03 apr 2011 22:12
door Aevitas
Beste allen, ik besef me dat dit onderwerp al drie jaar dood is, maar het bedrijf helaas nog niet.

Recentelijk heb ik een incasso ter waarde van 40 EUR te verduren gehad van Webbilling BV, en naar het schijnt inzake een nieuwsgroepen abbonement wat ik niet eens heb. Ik heb ze ook meteen de volgende e-mail gestuurd en ze verzocht de abbonementen alsmede de incasso's stop te zetten.
Dear Webbilling.com employee,

Recently I have discovered unauthorized charges on my bank account worth's 40 EUR.
This is an unauthorized charge on behalf of Webbilling.com, and will be treated as such.

I have ordered my bank to do a charge back, and authorities have been filled in on the matter.
Please cease making withdrawals from my bank account or I will be forced to take further legal action.

Regards,
Lijkt mij vrij to-the-point, en ik verwacht dan ook dat ze ophouden met deze onzin. Voor zover ik kan zien is het een boevenbende, en ik heb ook aangifte bij de politie tegen ze gedaan.

Ik hoop dat het iemand helpt; deze dieven zijn blijkbaar nog steeds "in business".

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 06 apr 2011 20:51
door jan370
Was vergeten om te posten wat er veder gebeurd is.
Ze hebben mij aan gemeld bij een incasso bureau, en daar heb ik alle mail heen gestuurd van de contacten met de site.
Toen heeft het incasso bureau het stop gezet.
Ben er gelukkig dus nu vanaf.


M.v.g

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 06 apr 2011 21:01
door Bob Schurkjens
Dit soort afboekingen kun je tot 13 maanden na afboeking ongedaan laten maken bij je bank d.m.v. melding onterechte incasso