Webwinkel ontbindt koopcontract zonder goede reden
Geplaatst: 15 feb 2009 00:24
In juni averteerde een berijf (webwinkel) met een limited edition product die ik toendertijd zag zitten, ik heb me toen aangemeld en werd op de reserveringslijst gezet. Daar heb ik ook een bevestiging van ontvangen.
In de eerste instantie zou het product in augustus geleverd worden, toen werd ie vertraagd naar oktober toen naar december en uiteindelijk is hij eergister bij het bedrijf binnengekomen. Die dag (vrijdag) kreeg ik ook een bevestigingsmail dat ik nummer 16 in het reserveringslijst was en dat alleen de 1e 25 man hem kregen. Ik was dus verzekerd van het ontvangst van het product. Ik heb meteen een mail gestuurd dat ik de mail gekregen heb en dat ik het geld ZSM (voor maandag) ging overmaken omdat ik op school zat en dus geen raboreader bij me had.
In de tussentijd is het product 10% duurder geworden en had ik er eigenlijk niks meer aan. Maar.. limited edition.. daar kun je geld voor vangen natuurlijk.
Heb het product dan ook op internet gezet, met de mededeling dat ik op de reserveringslijst sta, dat het porduct nog niet in mijn bezit is, en dat ik verzekerd was van het ontvangst. Oftewel wie wilt er mijn plaas op de reserveringslijst overnemen, dan kon ik hun adres doorgeen en werd het product meteen naar hun gestuurd, zodat ze mij niet nog eens 6,75 an verzendkosten hoefden te betalen ( in deze gehele actie en koopovereenkomst stond nergens vermeld dat ik mijn reservering niet af mocht staan aan iemand anders)
Nu is het zo dat men tegen elkaar op begon te bieden. Niks mis mee natuurlijk Maar het bedrijf had het dus gezien en heeft in dat desbetreffende topic gezegd dat ik dat niet mocht doen en dat ik hierbij het product niet kreeg.
Ook kreeg ik van het bedrijf erg kinderachtige mailtjes met doodskoppen en smilies die geweren afschoten enzenz.
Daarop heb ik gereageerd dat ik dit graag volwassen wou oplossen en dat we er vast wel uitkwamen omdat ik het geld ook meteen wou overmaken. Ook heb ik meermalen mijn excuses aangeboden omdat ik haar hiermee echt niet tegen haar schenen wou schoppen. Ik kreeg echter alleen kinderachtige mailtjes terug dat ze mijn excuses niet accepteerde.
Daarop kreeg ik weer een mail waar dit in stond:
"Het overmaken van het geld geeft geen garantie dat je ook het product van ons geleverd krijgt, overigens heb ik gisteren jouw gereserveerde product aan een mede forummer verkocht"
Nu heb ik dus een mail gestuurd dat ik haar tot woensdag de tijd gaf om mij het product alsnog toe te kennen omdat ik anders juridische stappen zou nemen, waarop ik weer een mail kreeg dat ze de brief van mijn advocaat met smart tegenmoet zou zien komen. incl boze smilies
Wat moet ik doen? Dit is natuurlijk meer een principe kwestie omdat ik dat hele spul eigenlijk niet kan gebruiken...
ow ja, ze gaf een paar uur later op het forum te kennen dat ze nog minstens 3 producten over had.
In de eerste instantie zou het product in augustus geleverd worden, toen werd ie vertraagd naar oktober toen naar december en uiteindelijk is hij eergister bij het bedrijf binnengekomen. Die dag (vrijdag) kreeg ik ook een bevestigingsmail dat ik nummer 16 in het reserveringslijst was en dat alleen de 1e 25 man hem kregen. Ik was dus verzekerd van het ontvangst van het product. Ik heb meteen een mail gestuurd dat ik de mail gekregen heb en dat ik het geld ZSM (voor maandag) ging overmaken omdat ik op school zat en dus geen raboreader bij me had.
In de tussentijd is het product 10% duurder geworden en had ik er eigenlijk niks meer aan. Maar.. limited edition.. daar kun je geld voor vangen natuurlijk.
Heb het product dan ook op internet gezet, met de mededeling dat ik op de reserveringslijst sta, dat het porduct nog niet in mijn bezit is, en dat ik verzekerd was van het ontvangst. Oftewel wie wilt er mijn plaas op de reserveringslijst overnemen, dan kon ik hun adres doorgeen en werd het product meteen naar hun gestuurd, zodat ze mij niet nog eens 6,75 an verzendkosten hoefden te betalen ( in deze gehele actie en koopovereenkomst stond nergens vermeld dat ik mijn reservering niet af mocht staan aan iemand anders)
Nu is het zo dat men tegen elkaar op begon te bieden. Niks mis mee natuurlijk Maar het bedrijf had het dus gezien en heeft in dat desbetreffende topic gezegd dat ik dat niet mocht doen en dat ik hierbij het product niet kreeg.
Ook kreeg ik van het bedrijf erg kinderachtige mailtjes met doodskoppen en smilies die geweren afschoten enzenz.
Daarop heb ik gereageerd dat ik dit graag volwassen wou oplossen en dat we er vast wel uitkwamen omdat ik het geld ook meteen wou overmaken. Ook heb ik meermalen mijn excuses aangeboden omdat ik haar hiermee echt niet tegen haar schenen wou schoppen. Ik kreeg echter alleen kinderachtige mailtjes terug dat ze mijn excuses niet accepteerde.
Daarop kreeg ik weer een mail waar dit in stond:
"Het overmaken van het geld geeft geen garantie dat je ook het product van ons geleverd krijgt, overigens heb ik gisteren jouw gereserveerde product aan een mede forummer verkocht"
Nu heb ik dus een mail gestuurd dat ik haar tot woensdag de tijd gaf om mij het product alsnog toe te kennen omdat ik anders juridische stappen zou nemen, waarop ik weer een mail kreeg dat ze de brief van mijn advocaat met smart tegenmoet zou zien komen. incl boze smilies
Wat moet ik doen? Dit is natuurlijk meer een principe kwestie omdat ik dat hele spul eigenlijk niet kan gebruiken...
ow ja, ze gaf een paar uur later op het forum te kennen dat ze nog minstens 3 producten over had.