Telfort afsluiting + hoge rekening looptijd contract
Geplaatst: 16 feb 2009 22:04
Onlangs heeft Telfort een mobiel nummer van ons afgesloten i.v.m. een kleine betalingsachterstand van nog geen 50 euro.
Eerst hebben we sms gekregen dat er een betalingsachterstand is en konden we niet bellen met het betreffende nummer. We hebben gebeld met telfort en overeen gekomen het bedrag van €320,- in 2 termijnen in 1 maand te betalen. Dit hebben wij uitgevoerd. Daarna heeft telfort het hele nummer afgesloten. Dit heeft telfort zonder enig bericht uitgevoerd.
Telfort berekent vervolgens de resterende contractsduur zegge €618,-. Op internet was het mogelijk je belgedrag en online rekeningen te zien. Nadat wij ineens een rekening van €618,- kregen en de mededeling dat het nummer is afgesloten konden we ook niets meer inloggen op de site van telfort.
Kan dit zomaar?
Tevens kregen we een maand later zelfs een incasso met incassokosten van €85,- van een openstaande rekening die nooit is ontvangen en ook niet meer was te zien op internet i.v.m. het niet meer kunnen inloggen op de site.
Wij hebben het incassobureau ook ingeligt over deze praktijken, maar horen vervolgens helemaal niets meer.
Zijn er meerdere van dit soort aktie's van telfort en is dit zomaar mogelijk?
Zonder enig bericht een nummer afsluiten en een rekening sturen van meer dan €600,- voor diensten die niet meer gelevert worden?
Eerst hebben we sms gekregen dat er een betalingsachterstand is en konden we niet bellen met het betreffende nummer. We hebben gebeld met telfort en overeen gekomen het bedrag van €320,- in 2 termijnen in 1 maand te betalen. Dit hebben wij uitgevoerd. Daarna heeft telfort het hele nummer afgesloten. Dit heeft telfort zonder enig bericht uitgevoerd.
Telfort berekent vervolgens de resterende contractsduur zegge €618,-. Op internet was het mogelijk je belgedrag en online rekeningen te zien. Nadat wij ineens een rekening van €618,- kregen en de mededeling dat het nummer is afgesloten konden we ook niets meer inloggen op de site van telfort.
Kan dit zomaar?
Tevens kregen we een maand later zelfs een incasso met incassokosten van €85,- van een openstaande rekening die nooit is ontvangen en ook niet meer was te zien op internet i.v.m. het niet meer kunnen inloggen op de site.
Wij hebben het incassobureau ook ingeligt over deze praktijken, maar horen vervolgens helemaal niets meer.
Zijn er meerdere van dit soort aktie's van telfort en is dit zomaar mogelijk?
Zonder enig bericht een nummer afsluiten en een rekening sturen van meer dan €600,- voor diensten die niet meer gelevert worden?