02 02 02
Geplaatst: 03 feb 2003 21:51
IK heb net behoorlijk wat klachten gelezen over 02 op dit forum en irriteer me aan een aantal reacties op deze
berichten waarin mensen worden "aangevallen" op spelfouten!?!
Lopen de betreffende personen hier niet voorbij aan de essentie van het bericht: "de klacht"?!?
Ik kan me goed voorstellen dat je behoorlijk "over de rooie" bent als je voor een aanzienlijk bedrag bent opgelicht. Het laatste waar je dan op zit te wachten is een reactie waarin je spelling ter discussie wordt gesteld!
Ik ben al 3 jaar klant van 02 (voormalig telfort) en de laatste tijd gaat het inderdaad helemaal de mist in!
*15 dagen op vakantie in Frankrijk, 3 keer naar huis gebeld, 8 keer naar mijn vriendin. Op de rekening staan vervolgens 75 gesprekken in het buitenland voor ruim 85 euro.
De rekening erna nog een 12 gesprekken voor ruim 20 euro.
Verder ben ik niet in het buitenland geweest!
02 Klantenservice: We kunnen u een gespecificeerde rekening sturen, deze kost echter 12 euro omdat u een zakelijk abonnement heeft!
Omdat ik geen zin had om ook nog eens 12 euro voor een rekening te betalen heb ik het er maar bij laten zitten met in het achterhoofd dat de nasleep (telefoonkosten, internetkosten etc.) me nog meer ging kosten dan het bedrag
dat ik uiteindelijk (onterecht) heb betaald.
*Plotseling ontvang ik lege sms-berichten van 1 of andere sms-dienst waar ik me nooit voor heb aangemeld (70 Eurocent per bericht). Opnieuw contact gezocht met 02 Klantenservice.
Deze kon mij niet verder helpen, blokkeren ging niet en ze konden niet nagaan van wie deze berichten afkomstig waren. Dat moest ik dan maar zelf uitzoeken.
Tot mijn grote verbazing zie ik net in Tros-Radar dat de provider (02) een aanzienlijk bedrag van deze berichten ontvangt (40 Eurocent per bericht van 1 Euro).
Beetje vreemd dat ze dan niet kunnen vertellen van wie de berichten zijn.
Als ik het goed begrijp krijgt 02 dus maandelijks een bedrag van, laten we zeggen, 45.897 Euro op hun rekening gestort voor sms-diensten van Anoniem! Het voornoemde bedrag is overigens volledig fictief mocht iemand hierop willen reageren.
Feit is dat je als klant helemaal niets in de soep hebt te brokkelen en dat je altijd aan het kortste eind trekt! Als je de bedrijven van tegenwoordig moet geloven, is niemand
aansprakelijk! De helpdeskmedewerkers zijn immers maar helpdeskmedewerkers (hoe vriendelijk ze ook zijn), die ook maar in opdracht van het bedrijf (een hogere macht) handelen en geen actie kunnen ondernemen.
Iemand hogerop in het bedrijf krijg je echter nooit te spreken! Wat dan? Vraag ik me af...
Als je toch besluit om tot actie over te gaan, kun je jezelf
nog eens flink in de onkosten jagen, in de hoop dat je hiervan uiteindelijk een klein bedrag terugkrijgt omdat je in het in het gelijk bent gesteld.
berichten waarin mensen worden "aangevallen" op spelfouten!?!
Lopen de betreffende personen hier niet voorbij aan de essentie van het bericht: "de klacht"?!?
Ik kan me goed voorstellen dat je behoorlijk "over de rooie" bent als je voor een aanzienlijk bedrag bent opgelicht. Het laatste waar je dan op zit te wachten is een reactie waarin je spelling ter discussie wordt gesteld!
Ik ben al 3 jaar klant van 02 (voormalig telfort) en de laatste tijd gaat het inderdaad helemaal de mist in!
*15 dagen op vakantie in Frankrijk, 3 keer naar huis gebeld, 8 keer naar mijn vriendin. Op de rekening staan vervolgens 75 gesprekken in het buitenland voor ruim 85 euro.
De rekening erna nog een 12 gesprekken voor ruim 20 euro.
Verder ben ik niet in het buitenland geweest!
02 Klantenservice: We kunnen u een gespecificeerde rekening sturen, deze kost echter 12 euro omdat u een zakelijk abonnement heeft!
Omdat ik geen zin had om ook nog eens 12 euro voor een rekening te betalen heb ik het er maar bij laten zitten met in het achterhoofd dat de nasleep (telefoonkosten, internetkosten etc.) me nog meer ging kosten dan het bedrag
dat ik uiteindelijk (onterecht) heb betaald.
*Plotseling ontvang ik lege sms-berichten van 1 of andere sms-dienst waar ik me nooit voor heb aangemeld (70 Eurocent per bericht). Opnieuw contact gezocht met 02 Klantenservice.
Deze kon mij niet verder helpen, blokkeren ging niet en ze konden niet nagaan van wie deze berichten afkomstig waren. Dat moest ik dan maar zelf uitzoeken.
Tot mijn grote verbazing zie ik net in Tros-Radar dat de provider (02) een aanzienlijk bedrag van deze berichten ontvangt (40 Eurocent per bericht van 1 Euro).
Beetje vreemd dat ze dan niet kunnen vertellen van wie de berichten zijn.
Als ik het goed begrijp krijgt 02 dus maandelijks een bedrag van, laten we zeggen, 45.897 Euro op hun rekening gestort voor sms-diensten van Anoniem! Het voornoemde bedrag is overigens volledig fictief mocht iemand hierop willen reageren.
Feit is dat je als klant helemaal niets in de soep hebt te brokkelen en dat je altijd aan het kortste eind trekt! Als je de bedrijven van tegenwoordig moet geloven, is niemand
aansprakelijk! De helpdeskmedewerkers zijn immers maar helpdeskmedewerkers (hoe vriendelijk ze ook zijn), die ook maar in opdracht van het bedrijf (een hogere macht) handelen en geen actie kunnen ondernemen.
Iemand hogerop in het bedrijf krijg je echter nooit te spreken! Wat dan? Vraag ik me af...
Als je toch besluit om tot actie over te gaan, kun je jezelf
nog eens flink in de onkosten jagen, in de hoop dat je hiervan uiteindelijk een klein bedrag terugkrijgt omdat je in het in het gelijk bent gesteld.