LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] egr klep, opel astra station wagon H Z19DTJ

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
bdekkema

egr klep, opel astra station wagon H Z19DTJ

Ongelezen bericht door bdekkema »

Ik ben in het bezit van de volgend auto:

Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming ASTRA STATION WAGON; H Z19DTJ
Brandstof Diesel

Momenteel ik voor de 2e keer last met de EGR klep. De oorzaak wordt gehouden op vervuiling. Binnen 2 jaar na aankoop van de wagen, en natuurlijk op het allerlaatse moment, was het voor de eerste keer raak. De wagen hield vermogen in en met de voet op de plank kon ik amper een vrachtwagen inhalen. Echter de problemen waren verholpen na het plaatsen van een nieuwe EGR klep onder de garantievoorwaarden.
Nu, 2 jaar later, ondervind ik hetzelfde probleem (overigens zonder (moter)vermogen verlies). Nu wordt door de garagehouder vermeld dat het dit keer onder de baliegarantie valt. Dit houdt in dat op de kapotte EGR klep, die nu in de auto zit, maar 1 jaar garantie zit. Een vreemde zaak volgens mij. Eerst 2 jaar garantie na fabrieksverkoop en 1 jaar garantie na balie verkoop voor eenzelfde inferieure EGR klep?
Als dit zo is dan kunnen wij dus uitgaan van het volgende:
door inferieure kwaliteit van de EGR klep moet ik een keer in de 2 jaar een EGR klep laten vervangen tegen een prijs van ???. Deze prijs is voor mij nu nog onbekend. Tevens speelt dit probleem vanaf kerst 2008 en nu pas is er levering mogelijk.
Dit alles bij elkaar vindt ik een vreemde zaak. Zeker als ik google op EGR en Opel verontrusten mij de zoekresultaten. Geen service, bekend probleem, geen oplossing e.d.

Zijn hier ervaringen mee? Wie kan mij verder helpen?

herzon

Re: egr klep, opel astra station wagon H Z19DTJ

Ongelezen bericht door herzon »

Bouwjaar?
Km-stand?
Rijstijl?

bdekkema

Bouwjaar: 2005
Kilometerstand: ongeveer 150.000 km
Rijstijl: normaal

Cr@m

Ongelezen bericht door Cr@m »

Afdichten die handel ... ben je overal vanaf

bdekkema

Hoezo afdichten? Wat wordt hiermee bedoeld, ik ben een leek op auto/motor gebied.

Cr@m

Ongelezen bericht door Cr@m »

Gesloten