LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stroom verbruik 50 kwu per dag

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: stroom verbruik 50 kwu per dag

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ali Bensalah


Geplaatst op 27 Feb 2009 20:31 door Ali Bensalah


--------------------------------------------------------------------------------

Kijk Chanmaster nu ga je wel de fout in

Quote:
Dus 16 x 230 = maximum volume is 3.680 Watt = 3,68 Kw


Vermogen is geen volume
Vermogen in relatie tot de tijd kan je wel zien als een volume

(gewoon even de tijd doden tot Nel betrouwbare meetresultaten heeft )
Soms is het handig om de term volume toe te passen. Volume in getal wel te verstaan. Waar het gaat om het opgegenomen vermogen spreken we van KWh welke verkregen wordt door het vermenigvuldigen van de spanning met de stroom welke er loopt maal de tijd waarbinnen dit geschiedt. Wanneer we het volume van elektrische stroom of wel electrisciteit bespreken hebben we het over de maximale capaciteit welke geleverd kan worden. Dit is een factor waaraan geen enkele levernacier voorbij kan gaan. Doet de leverancier dat wel dan is de rechter niet mild in diens oordeel en is de levernacier langste tijd leverancier geweest omdat de mda deze praktijken niet pikt.
Ik had inderdaad KWh moeten gebruiken omdat deze term in de volksmond vertrouwd is. Sorry hiervoor.

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: stroom verbruik 50 kwu per dag

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Voorbeeld.
Een fase is afgezekerd met een zekering van 16 Ampère.
Dit maal 230 Volt beloofd u dat uw zekering loei heet wordt en uiteindelijk doorbrand. Dit is het maximum volume.
Dus 16 x 230 = maximum volume is 3.680 Watt = 3,68 Kw.
Ik zal hier voortaan gewoon Kwh gebruiken, dat ligt kennelijk wat eenvoudiger.
Excuses.
Indien je 16 x 230 neemt dan heb je uiteindelijk alleen de belasting, nl watts (W) of kilowatts (kW). Wanneer dit daadwerkelijk afgenomen wordt, dus een stroomkring gesloten wordt, en er zoals in je voorbeeld 16 ampère gaat vloeien komt de tijdfactor erbij kijken en wordt er arbeid geleverd (kWh). Een zekering van 16 ampère (in een eindgroep of fase) is gemaakt om een stroom van 16 ampère aan te kunnen en zal niet loei heet worden. Deze is normaal gesproken afgestemd op het apparaat in de stroomkring, lees op de eindgroep aangesloten is. Indien door welke oorzaak dan ook de stroom hoger wordt zal naargelang de hoogte en de tijdsduur de zekering (loei) heet worden en doorsmelten. Tevens zal bij een kortsluiting deze onmiddellijk doorsmelten. Om te voorkomen dat de installatie/apparatuur te warm worden en er brand kan ontstaan is voor de veiligheid de zekering (smeltveiligheid) aangebracht (voorschrift).

nelstins
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 feb 2009 19:23

Re: stroom verbruik 50 kwu per dag

Ongelezen bericht door nelstins »

groeten
Laatst gewijzigd door nelstins op 07 apr 2009 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.

nelstins
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 feb 2009 19:23

Re: stroom verbruik 50 kwu per dag

Ongelezen bericht door nelstins »

oke
Laatst gewijzigd door nelstins op 07 apr 2009 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

nelstins
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 feb 2009 19:23

Re: stroom verbruik 50 kwu per dag

Ongelezen bericht door nelstins »

lukt vandaag niet probeer het morgen weer

nelstins
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 feb 2009 19:23

Re: stroom verbruik 50 kwu per dag

Ongelezen bericht door nelstins »

oke
Laatst gewijzigd door nelstins op 07 apr 2009 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

nelstins
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 feb 2009 19:23

Re: stroom verbruik 50 kwu per dag

Ongelezen bericht door nelstins »

oke
Laatst gewijzigd door nelstins op 07 apr 2009 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

nelstins
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 feb 2009 19:23

Re: stroom verbruik 50 kwu per dag

Ongelezen bericht door nelstins »

oke het installatiebedrijf heeft op 25 februari tot 6 maart een tussenmeter geplaatst,verbruik enecometer 322kwu(per dag 35,77kwu)de tussenmeter 89 kwu (per dag 9,88 kwu) eneco verwittigd met deze conclusie,komen nu op korte termijn een ijking doen op basis van gelijk/ongelijk.
groetjes

nelstins
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 feb 2009 19:23

Re: stroom verbruik 50 kwu per dag

Ongelezen bericht door nelstins »

Goedeavond,
Ik wil jullie mededelen dat het energiebedrijf Eneco,2 April mijn stroommeter heeft omgeruild voor een nieuwe meter,deze meter verbruikt gemiddeld 8 kwu per dag,de oude meter word nu door een ontvankelijk bedrijf geijkt op basis van gelijk/ongelijk kosten ijking 604 euro,en het hele ijkingsproces duurt zo'n 3 maanden,dus nog even wachten wat er uit die ijking te voorschijn komt!!!
WORD VERVOLGD.

eatme
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jul 2006 22:56

Re: stroom verbruik 50 kwu per dag

Ongelezen bericht door eatme »

Goed nieuws. Ik hoop dat nu snel alles is opgelost.

nelstins
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 feb 2009 19:23

Re: stroom verbruik 50 kwu per dag

Ongelezen bericht door nelstins »

ik wil aan iedereen mededelen dat het met de eneco allemaal goed is verlopen na de ijking van mijn stroommeter blijkt dat deze op de een of ander manier niet te ijken meer was door een foute behandeling van eneco zodoende is alles terug betaald en wij hebben nu dan een nieuwe stroommeter,bedankt aan iedereeen die verleden jaar met ons hebben mee gedacht!!!!!!!

Gesloten