Goedenavond, wie van u kan mij helpen, ik spaar via mijn werk, dat geld wordt 1 maal per jaar overgemaakt naar SNS REAAL om te sparen voor mijn pensioen.
Nu heb ik in januari 2009 een schrijven gekregen van SNS REAAL dat ik circa 1500 euro in moet leveren.
Het kost mij per jaar 685 euro en dit doe ik nu al 11 jaar, dus 11 maal 685 euro is voor mij VEEL GELD.
Mijn vraag is nu aan jullie, kan ik hiermee stoppen of moet ik doorgaan? En wie weet waar ik ECHT advies kan vragen als een van u geen antwoord kan geven.
Bij voorbaat hartelijk dank
Annie
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SNS REAAL pensioen verzekering/ beleggen
Re: SNS REAAL pensioen verzekering/ beleggen
Wij hebben een persoonlijk vermogensplan verzekering afgesloten bij Reaal.1999.
Dat houdt in met een inleg sparen van 124 euro permaand, wij in 20025
totale bedrag gespaard zouden hebben om daarmee ons hypotheek mee afte kunnen lossen.
Echter 31-12-2008 hebben we maar een luttele bedrag gespaard van 8.500 euro.
Dus het resterende bedrag is nooit haalbaar om dat aftelossen.
Vandaag is medegedeeld per schrijven van SNS Reaal dat door het beleggen 22,08% is verloren totaal 2.294.00 Euro. HELEMAAL WEG!!
TIP!!! Wij gaan sparen op onze eigen rekeningnummer.
Is Nederland nou zo gek om hun geld op de rekeningen van de verzekeringsmaatschappijen te zetten?
Dan zijn we toch een dief van onze eigen portemonnee?
Dat houdt in met een inleg sparen van 124 euro permaand, wij in 20025
totale bedrag gespaard zouden hebben om daarmee ons hypotheek mee afte kunnen lossen.
Echter 31-12-2008 hebben we maar een luttele bedrag gespaard van 8.500 euro.
Dus het resterende bedrag is nooit haalbaar om dat aftelossen.
Vandaag is medegedeeld per schrijven van SNS Reaal dat door het beleggen 22,08% is verloren totaal 2.294.00 Euro. HELEMAAL WEG!!
TIP!!! Wij gaan sparen op onze eigen rekeningnummer.
Is Nederland nou zo gek om hun geld op de rekeningen van de verzekeringsmaatschappijen te zetten?
Dan zijn we toch een dief van onze eigen portemonnee?
Een kleine tip. Beleggen is niet het zelfde als sparen.
Als je een beleggingsverzekering hebt, dan loop je dus beleggingsrisico. Dat kan leiden tot hogere uitkeringen en tot lagere uitkeringen. Als je maandelijks 124 euro in een beleggingsverzekering stopt, dan spaar je dat geld dus niet, maar dat investeer je (gedeeltelijk) in een beleggingsfonds, met alle risico's van dien.
Als je een beleggingsverzekering hebt, dan loop je dus beleggingsrisico. Dat kan leiden tot hogere uitkeringen en tot lagere uitkeringen. Als je maandelijks 124 euro in een beleggingsverzekering stopt, dan spaar je dat geld dus niet, maar dat investeer je (gedeeltelijk) in een beleggingsfonds, met alle risico's van dien.
Klopt.
Alleen in vette jaren nauwelijks groei voor het burgertje en in magere jaren miljardenverliezen.
gr
Alleen in vette jaren nauwelijks groei voor het burgertje en in magere jaren miljardenverliezen.
gr
Geen groei voor het burgertje maar wel voor de verzekering maatschappijen en adviseurs en de miljarden verliezen zijn of komen ook voor de rekening van het gehoorzame burgetje
Tinas
Tinas