Pagina 1 van 2
Keukenzaken in Rotterdam
Geplaatst: 22 feb 2009 12:02
door koksmuts
Ik ben op zoek naar een nieuwe keuken. in de buurt van Rotterdam zitten uiteraard genoeg zaken, DMG is goed vertegenwoordigd maar daar zakt mijn broek van af.
Nu ben ik ook zaken tegengekomen als "de vormgevers", It's Art en Artego.
Hier lees ik niets van op fora, kan natuurlijk goed nieuws zijn.
Zijn er mensen die goede of slechte ervaringen hebben met bovengenoemde zaken?
Re: Keukenzaken in Rotterdam
Geplaatst: 23 feb 2009 07:04
door keukenspecialist
Zijn er mensen die goede of slechte ervaringen hebben met bovengenoemde zaken?
Al geinformeerd bij je eigen familie en vrienden?
KS
Re: Keukenzaken in Rotterdam
Geplaatst: 24 feb 2009 21:57
door koksmuts
Beste KS,
Uiteraard hebben we dat gedaan, nu er een kredietcrisis heerst is het onderwerp een plaats gezakt maar we hebben inderdaad informatie uit deze kringen.
Buren:
Keuken gekocht bij keukenmaxx, 23000 euri's betaald voordat het gelost werd, en daar ging het fout. of dat het een 2de hands keuken betrof, heel veel beschadigd.
Buren2: keuken gekocht bij kleine zelfstandige zaak. Prachtige Siematic nagebouwd, zaak hierna failliet. waarschijnlijk te veel kwaliteit voor het geld.....
Kennissen: Siematic, hebben nooit de laatste termijn betaald wegens schade en montage fouten, nam Siematic genoegen mee, hadden de buit al binnen denk ik.
Kennissen2: Ikea, zelf gemonteerd dus dan kan het nooit fout zijn. Ziet er best goed uit voor het geld maar de tijd zal het leren.
Kennissen3: KVIK, idem Ikea.
Neef: 2 keukens in 3 jaar bij Keiten Schmitz in duitsland (wegens verhuizing hoor) Dik tevreden en ziet er ook goed uit.
Maar ik ben dus benieuwd naar genoemde zaken omdat ze in de buurt zitten en omdat het ook enigszins maatwerk betreft.
Ben bij keukenknallers geweest waar stropdassen alles leuk en goed vinden zolang die handtekening maar gezet word en alles nog veranderd kan worden uiteraard. 50% korting alleen vandaag en als u niet tekent vraag ik het nog 5 keer aan mijn baas.
Vandaar.
Re: Keukenzaken in Rotterdam
Geplaatst: 24 feb 2009 22:30
door klussert
ik heb zelf de keuken bij Wooning Feyenoord gehaald (net als badkamer en tegels overigens), en heb daar goede ervaringen mee. Lekker plat als een dubbeltje, geen kapsones zaak en gewoon goede keukens. Er zijn heel veel zaken, en los van al het wat minder feitelijk commentaar op deze site denk ik dat je gewoon ergens heen moet gaan waar de persoon met wie je zaken doet je aanspreekt. Let er wel op dat de zaak er over een jaar ook nog is, er zijn er een aantal omgevallen. Wellicht heeft het soms toch voordelen om met een iets grotere partij in zee te gaan.
Wees kritisch op wat je koopt, maar de een voelt zich er beter bij om 10 zaken af te gaan voor het laatste dubbeltje terwijl je zelf het toch amper kunt vergelijken, terwijl de ander gewoon een goed gevoel ergens heeft en dus ook daar koopt. De vreugde over een lage prijs is al lang weg als de irritatie over slechte kwaliteit nog steeds voortduurt.....
Re: Keukenzaken in Rotterdam
Geplaatst: 24 feb 2009 22:55
door Chief
Wij zijn heel tevreden over budgetplan Ridderkerk evenals mijn dochter die een half jaar voor ons haar keuken heeft besteld.
Re: Keukenzaken in Rotterdam
Geplaatst: 25 feb 2009 20:00
door risto
ga gewoon kijken
Re: Keukenzaken in Rotterdam
Geplaatst: 25 feb 2009 22:37
door koksmuts
Bedankt voor de tips mensen, goed te horen dat het ook gewoon vlekkeloos kan gaan.
@ risto, ik zit (bijna) op loopafstand dus kom binnenkort even langs.
Re: Keukenzaken in Rotterdam
Geplaatst: 26 feb 2009 07:22
door keukenspecialist
@koksmuts,
Je weet nu in ieder geval waar je NIET moet zijn
Als ik je een advies mag geven, ga enkele zaken langs waar o.a. je neef gekocht heeft of loop gewoon enkele zaken binnen.
Er zullen zaken zijn waar je gillend wegloopt, maar maak er maar een sport van.
Ik kan mij niet voorstellen dat op in deze economische tijd de verkopers het te druk hebben, dus de verkoper die het goed aanpakt verkoopt jou een keuken. De verkoper die het niet snapt, dat heb jij volgens mij snel genoeg door en ben je gewoon weg.
En service kom je toch pas achter als het te laat is. Iedereen roept bij verkoop dat ze de beste servcie hebben, maar het komt er op aan als de keuken geleverd is.
Succes.
KS
Re: Keukenzaken in Rotterdam
Geplaatst: 26 feb 2009 07:29
door zelfstandigste
En service kom je toch pas achter als het te laat is. Iedereen roept bij verkoop dat ze de beste servcie hebben, maar het komt er op aan als de keuken geleverd is.
Yep, daarom mijn tip: "zoek de minst hard roepende" (in slechte tijden zullen de zaken die de opdrachten 't hardst nodig hebben veel adverteren; puur voor de opdrachten!)
Re: Keukenzaken in Rotterdam
Geplaatst: 28 feb 2009 12:07
door (G)e(W)e(TE)n
Op geregelde basis kom je van die berichten tegen die bij mij de tenen doen krommen. Zoals deze reactie van zelfstandigste: "zoek de minst hard roepende". De minst hard roepende Zelfstandigste, even goed nadenken, dat is wel hard roepen maar dan iets minder dan de rest. Wel dat is waarschijnlijk niet verstandig want blaffende honden bijten niet zoals je weet. In het licht van de laatste uitdrukking zou je verwachten dat rustige figuren juist wel bijten. En dat is dan weer niet zo positief terwijl uitbundige types en klein hartje hebben en dus niet bijten, en dat is weer wel positief. Stille types zijn vaak gluiperig en geniepig terwijl luidruchtige types vaak eerlijk zijn en recht door zee.
Of bedoel je met “hard roepen” adverteren en reclame maken. Hoe dan ook, ergens gaat jouw bewering dus wel mank, en dat klopt ook wel want wij adverteren (roepen) bijna wekelijks en dat niet vanwege het feit dat het zo slecht met ons gaat en het water aan de lippen hebben staan en de opdrachten nodig hebben. Of omdat onze service zo slecht is. Nee, wij adverteren omdat wij er in geloven dat in een krimpende markt je juist niet moet bezuinigen op die kosten. En wij hebben er ook nog steeds de centjes voor. Juist bedrijven die in deze tijd ineens niet meer adverteren en stil zijn, die moet je wantrouwen. Waar onze collega’s het soms wat rustiger aan doen, gaan wij juist lekker door met adverteren en aan die boom te schudden. En ja wij gaan er prat op dat wij een goede service hebben…….dat roepen we het liefst van de daken……. en wat denk je? het is ook nog zo, want wij voegen het woord bij de daad.
GWTE (At Your Service)
Re: Keukenzaken in Rotterdam
Geplaatst: 28 feb 2009 12:59
door maxx
En hiermee besluiten wij dit reclameblok...
Wel of geen reclame maken werkt voor iedere winkel anders. Wij hebben nog nooit (nu al bijna 4 jaar) een advertentie hoeven plaatsen en hebben genoeg werk terwijl de meubelboulevard om de hoek de hele zondagskrant opkoopt aan advertentieruimte en geen kip in de winkel krijgt.
Wie goed werk levert en de afspraken nakomt krijgt vanzelf te maken met doorverwijzing van nieuwe klanten door bestaande klanten. Die reclame is onbetaalbaar en in mijn ogen onmisbaar.
MVG
Re: Keukenzaken in Rotterdam
Geplaatst: 04 mar 2009 22:48
door risto
En zo is het.
Re: Keukenzaken in Rotterdam
Geplaatst: 04 mar 2009 23:28
door zelfstandigste
want wij voegen het woord bij de daad.
Hier kan ik van alles op verzinnen.....(al doe ik bovenstaand wel bij m'n vrouw)
In onze winkel voegen wij juist "de daad bij het woord"
Verder zal het de vaste bezoekers niet verbazen, maar ben ik het volkomen met maxx eens, adverteren in media komt in onze bedrijfsvoering ook niet voor; gewoon je werk goed doen, moet en zal voldoende zijn.
Ik durf al bijna niet meer te vertellen dat het zo goed gaat ten eerste geloven de collega's het toch niet, ten tweede zijn er zeer naaste collega's die het erg zwaar hebben op dit moment (en ik niet voldoende bij, financiële, machte ben om hen te helpen) en ten derde speelt er in onze branche verschrikkelijk veel jaloezie.
Eneeeeeh, on topic.....sorry maar omgeving Rotterdam is mij het minst bekend qua keukendealers, Iets zuidelijker zitten er (naar mijn weten) wat meer betrouwbare, niet DMG, zaken.
Re: Keukenzaken in Rotterdam
Geplaatst: 05 mar 2009 14:16
door Fordfocuswagon1,6
(G)e(W)e(TE)n
He (G)e(W)e(TE)n volgens mij ben jij gewoon ingehuurd door ome ben...
Om hier te spammen....
Want als ik jouw reactie lees dan zie ik gelijk die vervelend reclames van de DMG groep!!!
Beslis nu want anders jah jah wat anders nu 50% korting, ook zo mooie 6 maart bij de kk 10% extra korting bla bla bla eerst 10 a 50 % omhoog en daarna de klanten een sigaar uit eigen doos geven........
Mond op mond reclame is de beste reclame en daardoor ben ik het ook helemaal eens MET zelfstandigste&maxx....
Re: Keukenzaken in Rotterdam
Geplaatst: 05 mar 2009 20:21
door (G)e(W)e(TE)n
daardoor ben ik het ook helemaal eens MET zelfstandigste&maxx....
Dat mag natuurlijk.......maar ik heb gelijk. Dat heet marketing en het werkt prima....probeer het eens. Marketing is het proces van het creëren en leveren van behoefte.....
GWTE
Re: Keukenzaken in Rotterdam
Geplaatst: 06 mar 2009 02:10
door maxx
want wij voegen het woord bij de daad.
en
het creëren en leveren van behoefte
Beste Gerrie,
Het wordt tijd dat je uit dat kleinste kamertje komt
.
Reclame is een kostbare zaak welke door de klant wordt betaald. Hoe hoger de kosten des te hoger de noodzaak van hoge marge.
Door met zorg om te springen met de klanten en hun keukenproject kun je iets verdienen wat met geen enkel reclamebudget te evenaren valt: doorverwijzing van een goede bekende die op zijn woord vertrouwd wordt door de portentiele klant die een goede keukenzaak zoekt.
Natuurlijk is er keuze genoeg. Geef je €300 tot €500 (of meer) per week uit aan een grote berg potentieel volk waarvan het gros over jouw advertentie heen leest of besteed je dat geld gericht aan de tevredenheid van bestaande klanten en lopende offertes en klussen.
Wij kiezen voor het laatste maar hebben wel het geluk dat we aan een bruisend en altijd druk bezocht winkelcentrum gevestigd zijn en niet op een achteraf bedrijventerrreintje zitten.
MVG
Re: Keukenzaken in Rotterdam
Geplaatst: 06 mar 2009 07:19
door zelfstandigste
Marketing is het proces van het creëren en leveren van behoefte.....
Ik wilde eigenlijk niet de moeite nemen om op het "gelijk" van iemand te reageren die het boetseren van zelf geproduceerde faecaliën als marketing definieërt.
Voor GWTE maak ik een uitzondering.......(onze "roepende" in de woestijn)
Onze betweter heeft middels zijn grootste marketingstunt zijn identiteit prijsgegeven: (slim! "KEUKENhof"
)
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3404 ... html?p=1,2
Re: Keukenzaken in Rotterdam
Geplaatst: 06 mar 2009 20:27
door Hobbyistje
Ziehier mensen in de eerste ronde deelt zelfstandigste een linkse directe uit aan GWTE
Re: Keukenzaken in Rotterdam
Geplaatst: 06 mar 2009 20:47
door zelfstandigste
Eerste ronde?....GWTE heeft gedurende zo'n tien rondes als 2x acht tellen rust gehad. Ik stop er maar mee het is onsportief om te slaan "while he's down".
Re: Keukenzaken in Rotterdam
Geplaatst: 12 mar 2009 20:21
door (G)e(W)e(TE)n
Beste Zelfstandige en Maxx,
Sorry, dat ik even wat later reageer, ben de laatste tijd nogal druk geweest met klanten die op verwijzing van andere naar één van onze conculega’s was verwezen omdat hun referentie zo geweldig tevreden was over de afwikkeling en de levering, montage en service van de keuken. Ze hebben inmiddels een offerte van het betreffende bedrijf op zak (dit is vaak zonder veel problemen en volledig vrijblijvend meegeven of zelfs toegestuurd) maar omdat het niet verstandig is om bij de eerste de beste de keuken te kopen zonder te vergelijken ook al is het op verwijzing, komen ze ook nog even bij ons langs, geweldig toch.
Ze hadden de advertentie van ons gezien waarin wij de actie hebben met het … of de …… ? Ze zijn dan wel doorverwezen maar willen wel weten of ze niet te veel betalen voor die fijne adviezen en al die goede service bij dat andere bedrijf. Dus graag even vergelijken met onze lopende actie.
Wij leggen de klant dan dik in de watten en bieden naast het bekende kopje koffie iets later ook een ander lekker drankje aan (rode of witte wijn of rosé) ook vaak een hapje of een aparte lekkernij zoals wat gevulde olijven of vijgen en dergelijke (kost allemaal slechts enkele tientjes per week). Tijdens het gesprek halen we nog even twéé of drie onvermijdelijke foute uit meegenomen tekening of de order en geven aan dat dit wel erg slordig is van het betreffende bedrijf, je toont dan even begrip voor de situatie door te melden dat iedereen wel eens een foutje maakt en niemand perfect is maar dat je hoopt dat ze bij het bestellen van de kostbare keuken wel foutloos zijn! Je legt verder uit dat zoiets bij ons niet kan gebeuren omdat wij een computer programma hebben die dergelijke fouten eruit haalt voor dat het fout gaat. Maar wij werken dan ook met de nieuwste programma’s zoals u wel ziet aan onze 3D tekeningen (met open lade en deurtjes).
We leggen de klant haarfijn uit dat wij al jaren zeer hoog staan aangeschreven qua levering en maatwerk en dat service dus eigenlijk overbodig is omdat we foutloos leveren en plaatsen met onze eigen montage dienst. Voor die enkele keer dat we eens wat transport schade hebben leveren wij binnen twee weken opnieuw en anders krijgen ze een pannenset cadeau (zwart op wit) en mevrouw wij hebben al onze pannensets nog steeds staan kijkt u maar. Daarnaast geef ik op verzoek van de verkoper als eigenaar mijn 06 nummer aan de klant voor als er toch nog iets mocht misgaan, kunt u mij direct en rechtstreeks bellen, directer kan haast niet (dit nummer is overigens alleen op werkdagen bereikbaar als ik op de zaak ben).
Tot slot doe ik een voorstel om uit ons klanten bestand een willekeurige klant te kiezen waarnaar ze onmiddellijk mogen bellen om te informeren naar hun bevingen met ons als keuken leverancier, waar bij ik ze garandeer een vergelijkbaar advies te krijgen als van hun eigen referentie (dit aanbod neemt overigens niemand ooit aan). Overtuigd van ons kunnen en geholpen door onze lieftalige gastvrouw en een klein beetje druk gaan er veel dan overstag. Die enkeling die sterk is komt terug bij jullie, maar bijna alle succesvolle formules werken zoals ik zojuist heb omschreven en reken maar dat die er veel verkopen, heel veel. De kunst is dan natuurlijk om de beloftes ook waar te maken……dat doen wij dan ook, op een enkele na…
GWTE (At Your Service)