O2, ben ik er nu vanaf??
Geplaatst: 02 feb 2003 16:50
Geacht O2,
Medio December 2002 heb ik uw organisatie 5 brieven gestuurd met daarin de opdracht mijn lopende abonnement met ingang van 1 februari 2003 te laten beëindigen.
Dit vanwege de voorgenomen prijsstijgingen van de gespecificeerde rekening en het starttarief.
Uw algemene voorwaarden zijn in deze gevallen vrij duidelijk en lijken mij geen ruimte over te laten voor diverse interpretaties, Als O2 de tarieven wijzigt, dan staat het de client vrij om kostenvrij en met ingang van de voorgenomen prijsstijgingsdatum op te zeggen.
Ik heb iedere brief naar een ander (bekend) adres van O2 gezonden om er in ieder geval voor te zorgen dat de boodschap over zou komen.
En wat schetst mijn verbazing, na ruim een maand (en dit terwijl ik daar toch in mijn brieven duidelijk om gevraagd had) geen schriftelijke bevestiging van ontvangst danwel een opzegging m.i.v 1 februari 2003.
Ik dacht dat als ik de afdeling contractbeheer zou bellen, deze al snel uitsluitsel zou kunnen geven omtrend de status van mijn contract...”de wachttijd bedraagt nu 20 minuten”, na 30 Minuten !! wachten wordt plotseling de verbinding verbroken.. goede zaak!
Volgende dag dan maar weer geprobeerd, deze keer had ik meer geluk, toen ik moest kiezen tussen het verlengen van mijn contract en het opzeggen heb ik zeker de verkeerde keuze gemaakt, binnen een minuut had ik iemand aan de lijn, deze vroeg ik naar de status van mijn contact, en de overvriendelijke heeraan de andere kant van de lijn zou even gaan checken voor me...tuut-tuut-tuut...verbinding verbroken.
WEER bellen dan maar...deze keer de keuze waarschijnlijk goed gemaakt want de wachttijd bedroeg maar liefst 10 minuten..!!
Na zeker 15 minuten kreeg ik een dame aan de lijn. die ik het verhaal vertelde van de 5 brieven en dezelfde vraag stelde, namelijk de status van mijn contract, onveranderd zei ze....status is actief, er zou zelfs onderzoek gaande zijn of dat mijn contract wel beëindigd KON worden vanwege prijsaanpassingen...mooi verhaal!..ik vertelde dat de algemene voorwaarden weinig ruimte lieten en duidelijk waren op dat punt, maar de dame met een huid als een olifant en het vermogen tot redeneren van een mud aardappelen verslapte niet, en liet wederom weten dat het onderzocht werd en ik tijdig antwoord zou krijgen..tijdig antwoord??...het is nu 28 januari, en per 1 februari moet het worden opgezegd...lijkt me inmiddels wel tijd worden voor een antwoord.
Ik heb nu ruim 45 minuten aan de telefoon gehangen om GEEN antwoord op mijn vragen te krijgen, en voel me in de maling genomen, waar O2 een tijdige betaling en een strikte naleving van de voorwaarden waardeerd, laat ze zelf de touwen vieren en haar cliënten aan hun lot over.
Even ter herinnering, de algemene voorwaarden luiden:
5. O2 kan te allen tijde de voor de Producten of Diensten geldende prijzen wijzigen. Indien de wijziging een verhoging betreft, zal O2 Gebruiker hiervan ten minste 14 (veertien) dagen van tevoren op de hoogte stellen. De Gebruiker heeft alsdan het recht de betreffende Overeenkomst kosteloos op te zeggen tegen de datum waarop de verhoging van kracht wordt.
Niet moeilijk toch?...gewoon nakomen wat je afspreekt, niet meer en niet minder.
Medio December 2002 heb ik uw organisatie 5 brieven gestuurd met daarin de opdracht mijn lopende abonnement met ingang van 1 februari 2003 te laten beëindigen.
Dit vanwege de voorgenomen prijsstijgingen van de gespecificeerde rekening en het starttarief.
Uw algemene voorwaarden zijn in deze gevallen vrij duidelijk en lijken mij geen ruimte over te laten voor diverse interpretaties, Als O2 de tarieven wijzigt, dan staat het de client vrij om kostenvrij en met ingang van de voorgenomen prijsstijgingsdatum op te zeggen.
Ik heb iedere brief naar een ander (bekend) adres van O2 gezonden om er in ieder geval voor te zorgen dat de boodschap over zou komen.
En wat schetst mijn verbazing, na ruim een maand (en dit terwijl ik daar toch in mijn brieven duidelijk om gevraagd had) geen schriftelijke bevestiging van ontvangst danwel een opzegging m.i.v 1 februari 2003.
Ik dacht dat als ik de afdeling contractbeheer zou bellen, deze al snel uitsluitsel zou kunnen geven omtrend de status van mijn contract...”de wachttijd bedraagt nu 20 minuten”, na 30 Minuten !! wachten wordt plotseling de verbinding verbroken.. goede zaak!
Volgende dag dan maar weer geprobeerd, deze keer had ik meer geluk, toen ik moest kiezen tussen het verlengen van mijn contract en het opzeggen heb ik zeker de verkeerde keuze gemaakt, binnen een minuut had ik iemand aan de lijn, deze vroeg ik naar de status van mijn contact, en de overvriendelijke heeraan de andere kant van de lijn zou even gaan checken voor me...tuut-tuut-tuut...verbinding verbroken.
WEER bellen dan maar...deze keer de keuze waarschijnlijk goed gemaakt want de wachttijd bedroeg maar liefst 10 minuten..!!
Na zeker 15 minuten kreeg ik een dame aan de lijn. die ik het verhaal vertelde van de 5 brieven en dezelfde vraag stelde, namelijk de status van mijn contract, onveranderd zei ze....status is actief, er zou zelfs onderzoek gaande zijn of dat mijn contract wel beëindigd KON worden vanwege prijsaanpassingen...mooi verhaal!..ik vertelde dat de algemene voorwaarden weinig ruimte lieten en duidelijk waren op dat punt, maar de dame met een huid als een olifant en het vermogen tot redeneren van een mud aardappelen verslapte niet, en liet wederom weten dat het onderzocht werd en ik tijdig antwoord zou krijgen..tijdig antwoord??...het is nu 28 januari, en per 1 februari moet het worden opgezegd...lijkt me inmiddels wel tijd worden voor een antwoord.
Ik heb nu ruim 45 minuten aan de telefoon gehangen om GEEN antwoord op mijn vragen te krijgen, en voel me in de maling genomen, waar O2 een tijdige betaling en een strikte naleving van de voorwaarden waardeerd, laat ze zelf de touwen vieren en haar cliënten aan hun lot over.
Even ter herinnering, de algemene voorwaarden luiden:
5. O2 kan te allen tijde de voor de Producten of Diensten geldende prijzen wijzigen. Indien de wijziging een verhoging betreft, zal O2 Gebruiker hiervan ten minste 14 (veertien) dagen van tevoren op de hoogte stellen. De Gebruiker heeft alsdan het recht de betreffende Overeenkomst kosteloos op te zeggen tegen de datum waarop de verhoging van kracht wordt.
Niet moeilijk toch?...gewoon nakomen wat je afspreekt, niet meer en niet minder.