LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doorlooptijd RMA nieuwe telefoon

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
JJanssen

Doorlooptijd RMA nieuwe telefoon

Ongelezen bericht door JJanssen »

Binnen een week ging m'n 600 euro kostende telefoon kapot welke ik direct heb terug gestuurd.
Ze zouden deze nakijken, maar we zijn nu 3 weken verder en nog steeds niets vernomen, na een telefoontje blijkt dat er nog niets aan de RMA is gedaan.

Wat zijn mijn rechten betreffende deze afhandeling want ik vind 3 weken echt te lang voor een rma afhandeling van een week oude telefoon.
Kan ik mijn geld terug vragen of dat zij mij een nieuwe sturen (wat ik al had gevraagd maar dat was volgens hun niet mogelijk)?
Ik kan namelijk nergens vinden wat mijn rechten zijn.

alfatrion

Re: Doorlooptijd RMA nieuwe telefoon

Ongelezen bericht door alfatrion »

Waar heb je het product gekocht?
Bij wie heb je het product ingeleverd?
Voor algemene informatie kun je het terecht op de site van de consuwijzer of consumetenautoriteit.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 23 feb 2009 14:47, 2 keer totaal gewijzigd.

JJanssen

Niet echt een antwoord op mijn vraag!
Bedrijf doet er even niet toe omdat ik deze niet gelijk aan de schandpaal wil nagelen.
Via webwinkel gekocht, maar heeft ook een bedrijfswinkel.
Gelijk verstuurd via hun RMA voorwaarden.
Als je goed leest vraag ik alleen welk recht ik heb en dat ik dit niet kan vinden.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Tja, waar je recht op hebt hangt af van de omstandigheden. Als je zelf ook goed leest kun je zien dat je daar vaag over was. Het is voor mij belangrijk om te weten dat je het product niet naar de fabrikant hebt gestuurd en het is ook handig om te weten dat het een webwinkel is.

Drie weken lijkt mij wat kort dag. Ik zou zeggen wacht nog drie weken. De kunt naar de winkelier een brief sturen waarin je meld dat je de koop overeenkomst ontbind, conform art. 7:22 BW, omdat zij niet binnen een redelijke termijn voor kosteloos herstel of vervanging hebben gezorgd.

Misschien heb je ook nog een bedenk termijn van 3 maanden. Maar daarvoor moet je even kijken of ze hier aan hebben voldaan:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46c.html

JJanssen

Het product is naar de winkel teruggestuurd en niet naar de fabrikant (immers ik heb niets met de fabrikant van doen).
Als 3 weken wat kort is (wat ik natuurlijk niet vind, en wij werken zelf ook met rma afhandelingen) dan zal ik nog even wachten.

BBCS

Ongelezen bericht door BBCS »

Het product is naar de winkel teruggestuurd en niet naar de fabrikant (immers ik heb niets met de fabrikant van doen).
De winkelier zal het product wel naar de fabrikant sturen, dit omdat de winkelier wel met de fabrikant te maken heeft.

Jij claimt jouw garantie bij de winkelier, en de winkelier claimt zijn garantie bij de fabrikant.

En dan komen de kosten bij de fabricerende partij waar het ook thuishoort.

En die termijnen liggen gemiddeld tussen de 2 en de 6 weken.

Gesloten