Pagina 1 van 1

internationale treinreis

Geplaatst: 23 feb 2009 14:50
door geeranne
Online vanuit Nederland een treinticket Amsterdam-Agen geboekt voor het bedrag van 180.00 euro op de site van SNCF, de site is Nederlands talig. Ik krijg een email met bevestiging en reservering van een stoel in de Talys, eveneens Nederlandstalig. Ik print dit ticket uit in de veronderstelling dat dit als bewijs dient voor de reis.
Niets blijkt minder waar! ik moet mijn treinticket ophalen in Brussel!!!
De 2 dagen die mij nog resten voor de reis is dit onmogelijk. Ik krijg mijn gestortte 180 euro terug mits ik in een internationaal treinstation in Nederland een nieuw ticket koop. Aangezien het een vakantie betrof is het voor mij onmogelijk hiervan gebruik te maken en ben dus mijn geld kwijt! :roll:

Re: internationale treinreis

Geplaatst: 23 feb 2009 18:33
door D1RK
Ik begrijp dat je reserveerde en betaalde en het Ticket niet kunt printen, voor je iets koopt altijd controleren of je het toegestuurd kreeg, moet ophalen of mag printen,

Bel eens, soms is er nog iets mogelijk, maar dit is het nadeel van online boeken als je niet alles weet.

Re: internationale treinreis

Geplaatst: 26 feb 2009 21:51
door geeranne
beste dirk
bedankt voor je antwoord. Kan ik je mailen?

Re: internationale treinreis

Geplaatst: 26 feb 2009 23:09
door dhc
Waarom wil je D!RK mailen? D!RK is geen deskundige, verwijst enkel en alleen naar het feit dat U een website goed moet lezen!
En U heeft al antwoord gekregen, U krijgt onder deze voorwaarden geen geld terug, mits.....
Het advies van D!RK om nogmaals te bellen slaat nergens op! Het bedrijf SNCF, oftewel de Franse Spoorwegen, krijgt natuurlijk talloze identieke vragen. Als ze daarop in moeten gaan kunnen ze de boel wel sluiten.
Of zullen we afspreken dat bedrijven alle regels maar moeten opheffen?

Re: internationale treinreis

Geplaatst: 27 feb 2009 13:23
door D1RK
Mail via envelop, mits je ook vermeld op welke vraag je reageerde mag altijd, daar staat het voor....

Maar of je iets terug kunt krijgen, van NL naar BE is dus via deze firma verkeerd.

Je hoorde via NS deze te boeken.
Dat het elders goedkoper is, ja maar dan moet je het daar ook ophalen of laten ophalen en naar jou toe laten sturen en als je tijd hebt krijg je zo voordeel met risico zoekraken bij post.

Alleen als je online een ticket zou kunnen krijgen zoals enkele luchtvaartmaatschappijen doen kun je online dit regelen.

Verder weet ik niet hoe jou talen kennis is, want een Nederlandse site betekend nog niet dat er ook Nederlands sprekende werken of met zwaar vlaams accent...

In ruil voor de laagste prijs loop ik ook wel eens dit soort problemen op, maar meestal eigen schuld.

Verder weet ik alleen dat je kaartjes meestal alleen voor vertrek datum kunt annuleren en soms geld terug minus administratie kosten.
Dus wat je krijgt moet je maar afwachten maar beter iets dan niets.