LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spookovereenkomst Orange (nu T-Mobile)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Edwald
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:53

Spookovereenkomst Orange (nu T-Mobile)

Ongelezen bericht door Edwald »

Hallo allemaal,

Begin januari 2008 vraag ik bij Orange (nu T-Mobile) een mobiel abonnement aan op naam van mijn moeder. Dit abonnement werd geweigerd omdat op haar adres reeds een mobiel abonnement van Orange loopt, en wel op mijn eigen naam.

Tot zover niets aan de hand.

In april 2008 begint Orange tot onze verbazing ineens ongemachtigd maandelijks bedragen van 50 euro van de girorekening van mijn moeder te incasseren. Let wel: zij heeft geen abonnement bij Orange.

Deze bedragen hebben wij door de Postbank laten storneren. Hierop begint Orange aanmaningen te sturen, die wij natuurlijk negeren.

Ik heb verschillende malen contact opgenomen met Orange om deze kwestie op te lossen. De eerste keer word ik door een medewerker van Orange geïnformeerd dat ik bij de politie aangifte moet doen van diefstal en om een proces-verbaal moet vragen. De politie weigert proces-verbaal op te maken omdat dit probleem onder het burgerrecht valt.

Wanneer ik weer een medewerker van Orange aan de telefoon heb, ziet hij duidelijk op zijn computerscherm dat er iets niet klopt met dat spookabonnement van mijn moeder. Er is inderdaad nooit gebeld, sterker nog, zij heeft niet eens een telefoonnummer! Daarop vertelt hij dat hij gaat kijken of het abonnementspakket, dat wil zeggen telefoon plus simkaart, aan mijn moeder is gestuurd. Daarover zou hij mij de maandag daarop terugbellen. Ik heb nooit meer iets van hem gehoord.

Na een paar weken dreigt Orange met een incassobureau, en dat incassobureau dreigt nu met een deurwaarder. Op de vraag aan het incassobureau waar het document is waaruit blijkt dat er een overeenkomst bestaat tussen mijn moeder en Orange, krijg ik geen antwoord.

Inmiddels staat mijn moeder als wanbetaler geregistreerd en komt binnenkort de deurwaarder bij haar op bezoek.

Wat te doen?

Vriendelijke groet,

Edwald

Radiofreak
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 feb 2009 19:20

Re: Spookovereenkomst Orange (nu T-Mobile)

Ongelezen bericht door Radiofreak »

De beste oplossing lijkt me om een aangetekende brief naar T-mobile te sturen waarin je alles nogmaals uitlegd... je hebt dan ook gelijk een bewijs van versturen.
Gezien het verhaal van de helpdeskmedewerker, weten ze zelf dat er ook iets niet klopt..

De deurwaarder heeft geen bewijs dus daar zal je je niet al teveel zorgen over hoeven te maken.

Gesloten