Pagina 1 van 1

Drie dubbele rekeningen O2

Geplaatst: 22 jun 2002 14:03
door Maurice van den Heuvel
Zojuist heb ik een drietal rekeningen ontvangen van O2 (voorheen Telfort) over precies dezelfde periode. 8/5/2002 - 7/6/2002.

Dus drie keer het abonnementsgeld en drie keer dezelfde gesprekskosten. Bellen met de klantenservice, bevestigd mijn verhaal. Er wordt een klacht aangemaakt op de rekening. Ik moet er echter zelf voor zorgen dat het bedrag niet wordt afgeschreven van mijn rekening, omdat het systeem nu eenmaal geautomatiseerd is. (Arrrghhhh)

Deze rariteit en het feit dat ik een korte tijd geleden onterrecht in het aanmaningstraject heb gezeten, doet mij besluiten om mijn abonnement bij O2 op te zeggen.

Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die bovenstaande recent hebben meegemaakt.

met vriendelijk groet,
Maurice

Re: Drie dubbele rekeningen O2

Geplaatst: 10 jul 2002 20:40
door lex
Ik was klant van het eerste uur bij telford,tot en met eind 99 ging het goed maar kreeg tot en met februarie 2002 geen rekeningen.
Heb daar verschillende malen melding van gemaakt maar stond niet in hun systeem.
Enkele maanden geleden kreeg ik alle rekeningen tegelijk binnen ,of ik dat meteen wil betalen anders zou het naar een incassobureau gaan...
Prompt word ik afgesloten,na verschillende telefoontjes met de helpdesk (onkundig)waarom ik afgeloten was en ik wilde weten wat groepsgesprekken met mijzelf is (weten ze niet maar brengen het wel in rekening).
Ik vroeg of ze me tegemoed wilde komen en of ik een duidelijke rekening kon krijgen kreeg ik als antwoord dat ik in 3 maanden moet betalen en voor de rest geen gezeur.
Ook vroeg ik sluit me dan maar helemaal af... ook dat kon niet.
btw heb nog een abonnement bij hun lopen en ook dat verliep slecht:
dan word er weer 1 rekening afgeschreven en dan weer maanden niet,dan weer 4 of 5 tegelijk.
Telfort (o2)is een administratieve puinhoop en verhalen ze op de consument.
heb nu ook beide abonnementen beeindigd en wil niks meer met hun van doen te hebben.
als er iemand zelfde ervaringen hebben en wat je tegen ze kan ondernemen dan hoor ik dat graag.

Re: Drie dubbele rekeningen O2

Geplaatst: 05 sep 2002 00:12
door Robert
Ik ken het gevoel, heb er een speciale klachtensite voor geopend op www.otwo.sucks.nl

Re: Drie dubbele rekeningen O2

Geplaatst: 30 sep 2002 17:11
door Jacco van Bavel
Bovenstaande verhalen klinken mij zeer bekend in de oren. Ook ik heb vele onterechte aanmaningen ontvangen. Zelfs deurwaarders. Medio vorig jaar kwam ik erachter dat Telfort vergeten was om ook maar iets te incasseren van mijn rekening. Ik was destijds zo stom om mijn rekeningen (inmiddels meer dan 1500 gulden) handmatig te gaan betalen. Uiteindelijk dacht Telfort nog meer van me tegoed te hebben en ontving ik dreigbrieven. Dus betaal je maar. Nu bleek dat ik uiteindelijk 184 euro teveel had betaald. Dus ik dien een klacht in, en vervolgens nog 10. Uiteindelijk krijg ik in Augustus iemand te pakken die luistert, jaja en dat bij O2. Mijn abonnementen zijn dan al lang opgezegd. Het is nu september en ik krijg nog steeds geld van ze, maar kom niet bij de incasso-afdeling of bij iemand die me kan helpen. Ik denk dat ik dat geld nooit meer terugkrijg of er moet een wonder gebeuren.

Mijn enige hoop is dat O2 snel ten gronde gaat!

Re: Drie dubbele rekeningen O2

Geplaatst: 07 okt 2002 22:35
door Ferry
Gaan ze ook, het is het oude Telfort en die zijn al voor gaas gegaan. Of je het nu Jantje of Pietje noemt, het blijft dezelfde bagger. Het ziet er erg mooi uit met die luchtbelletjes van ze maar misschien moet men dat eerder als een hint zien!

Re: Drie dubbele rekeningen O2

Geplaatst: 02 nov 2002 21:54
door Maurice van den Heuvel
Mijn abonnement heb ik inmiddels opgezegd. Sindsdien BEN ik erg tevreden. :-)

Re: Drie dubbele rekeningen O2

Geplaatst: 04 nov 2002 17:38
door Johan sjoers
Ik heb het volgende meegemaakt,
Ik had een kontrakt van een jaar afgesloten in 1999 ongeveer.Nou,dat was een drama want ze waren nog niet landelijk dekkend en mijn rekeningen kwamen veel te laat.Dus ik bellen maar je kon (toen nog telfort)ze haast niet bereiken,daar ging minimaal 30 tot 45 min inzitten.
Ik was het helemaal zat want niemand kon me helpen.Na een jaar heb ik mijn telefoon om laten zetten in een prepaid kaart en op een adres van een vriendin laten zetten zodat ik er van af was.MAAR HELAAS.Anderhalf jaar later kreeg ik een brief van een deurwaarder dat er een rekening openstond????????? Ik naar het kantoor van tefort en ik moest hem gewoon betalen,want dat stond nog open zeiden ze.Ik wist in ieder geval van niks maar ik heb het maar betaalt om er vanaf te zijn gelukkig.MAAR HELAAS.Ik kreeg een tijd later bericht dat ik weer aangesloten was omdat mijn rekening was betaald en of ik 12 euro daarvoor wilden betalen.Maar ik wilden niet aangesloten zijn bij dat vervelend bedrijf.Dus ik moest daar weer achter aan bellen wat ongeveer 3 uur beltijd heeft gekost maar dan ben ik er wel vanaf dacht ik.MAAR HELAAS.Ik kreeg een jaar later weer een rekening van een deurwaarder en moest weer betalen 166,17 euro om precies te zijn.Ik naar het O2 kantoor (witheet)van woede.Het bleek dat ik nog steeds aangesloten was en dat ik mijn zogenaamde abonnements geld daarvoor nog moest betalen.Ik heb toen alles uitgelegd voor de zoveelste keer.En ik hoefde ook niets te betalen (wat een wonder).Ik zou hierover nog bericht krijgen maar tot op heden heb ik dat nog niet gehad van die HUFTERS.

Groeten van een O2 hater in hart en nieren,Johan .

Re: Drie dubbele rekeningen O2

Geplaatst: 15 nov 2002 12:39
door Remco van der Hoek
O2: sinds de overname van Telfort van 02, heb ik zeer onregelmatig facturen ontvangen. Dit was irritatie nummer 1. Vervolgens krijg ik een rekening met openstaande facturen van anderhalf jaar geleden, dit was de druppel. Ik heb gebeld met de factuurafdeling en na 26 minuten wachttijd werd mij verteld dat ik zsm moest betalen. Waar de rekening vandaan kwam wisten ze niet, foutje van Telfort, werd me verteld. Zodoende heb ik inmiddels al 18 faxen en een email gestuurd naar de faxnummer 010-2005454 en 010-2005050 met een omschrijving van m,n klacht inclusief bijlages. Deze fax is 29 Augustus de deur uit gegaan en na telefonsich stalken ben ik er pas 8 november achter gekomen dat m,n fax was ingescand (vraag me niet waarom, ieder mens kan toch gewoon lezen) en binnekort wordt behandeld. Inmiddels is m,n telefoon al een tijd afgesloten en voorlopig ben ik dan ook niet van plan te betalen. Hebben meer mensen hetzelfde probleem? Help dan mee om 02 ook eens terug te stalken via fax en email! Ik hoop op medewerking.
Groeten,
Remco van der Hoek
[email protected]

Re: Drie dubbele rekeningen O2

Geplaatst: 18 nov 2002 14:28
door esther
Als ik deze verhalen lees over O2 (telfort) staan mijn nekharen alweer recht overeind!! Ik heb in nov 2000 de grootste fout van mijn leven gemaakt om met toendertijd telfort in zee te gaan. Ik had een jaarabonnement afgesloten met 240 min gratis bellen. Rekeningen kwamen er maar niet dus ik maar bellen met de domme mutsen van de klantenservice. Kreeg elke hetzelfde verhaal te horen " ja we hebben een administratieve achterstand en ik hoefte me nergens zorgen om te maken" Nou eindelijk in maart de eerste rekening echter kreeg er gelijk 3 binnen en of ik zo vriendelijk wilde zijn om het binnen 10 dagen te betalen. Was zo'n 1200,- piek en ik weer bellen waar die rekeningen vandaan kwamen en hoe ze erbij kwamen om ineens 3 rekeningen te sturen. Maar goed kreeg daar geen antw. op dus maar faxen enz. Nog geen reactie, ik dus rustig aan de rekeningen betaald tot ik ineens in okt 2001 een rekening kreeg van f 2700,- ik weer bellen en schrijven. Uiteindelijk heb ik me erbij neergelegt een een betalingsregeling getroffen. Elke maand een bepaald bedrag betaald en mijn telefoon afgesloten. Kreeg ik ook nog eens rekeningen van de abonnementskosten terwijl ik niet mijn telefoon kon gebruiken maar dit blijkt heel gewoon bij O2. Uiteindelijk kreeg ik geen rekeningen meer was me door meerdere afdelingen toegezegt dat het abonnement was opgezegt en dat ik alleen nog een afrekening kreeg. Deze ook daadwerkelijk gehad en dacht dus eindelijk van O2 af te zijn. Nee hoor in okt. 2002 kreeg ik een brief van de deurwaarder of ik nog even € 700.- wilde betalen... DACHT HET DUS NIET!! O2 gebelt die gaven aan schrijf het hele verhaal naar me toe en ik zoek het verder uit.. nooit meer iets van gehoort, hetzelfde naar de deurwaarder gestuurt en daar ook nog niets van gehoord. Ga er zeker achter aan en ben het hele O2 gezeik meer dan ZAT!!!!

Dus mensen jullie zijn echt niet alleen....

Re: Drie dubbele rekeningen O2

Geplaatst: 18 nov 2002 14:49
door Tim
ESTHER wat een kneus ben je. Je bent precies de type wat William in rubriek O2 IS DE GROOTSTE beschrijft. Werkelijkwaar je dacht toch niet dat je al die tijd gratis aan het bellen was!!!! aasgier dat je bent. Weet je waarom je niet afgesloten bent kneus? Het komt doordat je "opgezegt" schrijft ipv opgezegd he he.Dus niet zoveel zeuren en een cursus Nederlands volgen

aciao

Re: Drie dubbele rekeningen O2

Geplaatst: 18 nov 2002 14:50
door Tim
ESTHER wat een kneus ben je. Je bent precies de type wat William in rubriek O2 IS DE GROOTSTE beschrijft. Werkelijkwaar je dacht toch niet dat je al die tijd gratis aan het bellen was!!!! aasgier dat je bent. Weet je waarom je niet afgesloten bent kneus? Het komt doordat je "opgezegt" schrijft ipv opgezegd he he.Dus niet zoveel zeuren en een cursus Nederlands volgen

aciao

Re: Drie dubbele rekeningen O2

Geplaatst: 19 nov 2002 15:14
door Bernard
Beste leden van dit Telfort/O2-forum,

Zelf heb ik 2 jaar geleden een Clarity abonnement afgesloten bij Telfort/O2, shame shame. Meteen al bleek de dekking rond mijn huis zwaar teleurstellend. Eén streepje, twee streepjes hooguit, terwijl ik niet in een bosgebied woon, ook niet in een stiltegebied of op een industrieterrein.

Om over de dekking binnenshuis nog maar te zwijgen, want daar was dus helemaal géén dekking. Dus de stoute schoenen aangetrokken en die ratten van Telfort maar eens gebeld.

Moest eerst een hele tijd wachten, werd toen doorverbonden naar een of andere tuthola waaraan ik mijn dekkingsprobleem heb uitgelegd. Er was een computerstoring, vertelde de rat, maar dat vertelde ze pas toen ik met mijn verhaal klaar was, dus moest ik met hetzelfde verhaal maar later terugbellen. Want het was zogenaamd niet mogelijk dat Telfort hierover met mij zou bellen, wat merkwaardig is voor een bedrijf dat in communicatie doet!

Dus de volgende dag teruggebeld met dezelfde klacht en ronduit schandalig geholpen door een lulhola (is dat het equivalent van een tuthola?). Zo'n figuur dat niet luistert, je voortdurend onderbreekt, alleen maar dooddoeners spuit en je niet van relevante informatie voorziet. Het kwam er dan op neer dat er meer mensen bij mij in de omgeving moesten gaan bellen naar de klantenservice, want dan pas zou mijn klacht worden behandeld! Of ik dus even mijn buren wilde optrommelen. En wie durft zijn buren op te biechten dat hij een abonnement bij Telfort heeft? Niemand toch?

Wat een behandeling van de 'klantenservice', zeg, ik was pislink en heb die dag lopen piekeren wat ik zou doen. De volgende dag, dat was een zondag, heb ik teruggebeld, want ik eiste een onmiddellijke ontbinding van mijn contract, alsmede excuses voor de hufterige behandeling die mij ten deel was gevallen. Mijn standpunt was duidelijk, namelijk dat buiten mijn weten om ik onbereikbaar was geworden, nota bene in het midden van Nederland, en dat dit een onmiddellijke ontbinding van het contract rechtvaardigde!

Dus gebeld en op zich met een aardige meid gesproken, alleen sliste ze wel heel erg, mogelijk van de zenuwen, mogelijk dat haar gebit er ooit uitgeslagen is door een klant die haar op straat had herkend. Deze madame heeft mijn verhaal aangehoord en vertelde dat ik de dag daarop maar moest terugbellen, 'want de contlactenafdeling was niet beleikbaar op zondag'.

Goed, alle begrip voor Telfort, en dus op maandag teruggebeld. Eerst 25 minuten in de wacht gestaan, vervolgens werd de verbinding direct verbroken. Opnieuw gebeld, nu ruim 30 minuten in de wacht gestaan, maar ja, er was lekkere koffie en een krant in de buurt en ik kon mijzelf in de tussentijd goed voorbereiden op de donderpreek die ik zou gaan geven aan de zielige homofiel die op dat moment zijn aars nog aan het oppoetsen was. Hij deed zijn uiterste best om mij te kalmeren, maar ondanks zijn conflict-cursussen I, II en III is het hem niet gelukt. Hij bleek ook geen verstand van dekkingsklachten te hebben, wat in zijn geval misschien wel begrijpelijk is.

Ik werd doorverbonden met de afdeling contracten en heb daar wederom een half uur moeten wachten. Vervolgens met een merkwaardig soort personage gesproken. In iedere zin gebruikte hij mijn achternaam, wat ik niet echt kon waarderen. Heb hem geïmiteerd, waarop hij dreigde de verbinding te verbreken. Wat een stumperd! Meneer vertelde mijn situatie te begrijpen, hij vertelde het allemaal heel vervelend te vinden, hij was blijkbaar samen met die homofiele dombo op cursus geweest. Maar een mogelijkheid tot ontbinding van mijn contract was niet mogelijk, want, zo werd mij fijntjes uitgelegd, ik had van te voren kunnen informeren naar de plaatsen in Nederland waar wél en waar géén Telfort-dekking mogelijk zou zijn. Je explodeert toch als je dit te horen krijgt!

Ik was dus echt laaiend en heb de meneer van de contractenafdeling alle mogelijke Derde Wereld ziekten toegewenst die ik op dat moment wist op te noemen. En hoopte nu van harte dat deze leproos zijn besmetting zou overdragen op al zijn collega's, zodat mijn contract alsnog ontbonden kon worden wegens massale sterfte binnen Telfort.

Toen ik een week na dit telefoongesprek nog steeds geen dekking binnenshuis had maar inmiddels wel een rekening voor mijn abonnementskosten, begreep ik dat de Goede God mijn verzoek niet had verhoord. Ik ben maar weer gaan bellen met de kneusjes van de klantenservice. Dit keer een meid met iets in haar mond. Ik weet niet wat, interesseert me eigenlijk ook niet, maar kreeg het gevoel dat ze haar manager aan het plezieren was. Ze heeft toen een klacht voor mij aangemaakt, maar tot op de dag van vandaag heb ik daarop geen reactie ontvangen.

Zelf had ik inmiddels een brief naar de afdeling Customer Relations verzonden, omdat het verdomde contract nog steeds liep. De afdeling Customer Relations schijnt trouwens een heel bijzondere afdeling te zijn. Er werken namelijk alleen maar doofstomme medewerkers. Ze kunnen wel lezen, schrijven en liegen, maar niet spreken of horen. Ik heb naderhand meerdere keren gebeld met het verzoek iemand van Customer Relations te spreken, maar het bleek keer op keer dat de betreffende afdeling wordt afgeschermd door de kneusjes van de klantenservice.

Ook mijn klachtenbrief werd niet beantwoord. Was niet binnengekomen bij Telfort/O2, werd mij later door een kneusje verteld. Niet alleen doof en stom, maar dus ook nog eens blind bij Telfort. Vervolgens geëist om met een coordinator van Telfort/O2 te spreken, maar dat was niet mogelijk.

Dus werd het tijd voor grover geschut. Ik heb mijn rechtsbijstandverzekering aangeschreven, in een laatste wanhoopspoging. En wat schetste mijn verbazing: Het contract kon nu plotseling wél worden ontbonden, zonder noemenswaardige problemen. In één week tijd geregeld. Weliswaar geen excusesbrief namens Telfort/O2, maar in ieder geval de zekerheid dat ik niet langer hoef te betalen voor een waardeloze service.

Moraal van het verhaal: Laat je niet aan het lijntje houden door Telfort/O2, maar schakel direct je rechtsbijstandverzekering in bij een (dreigend) conflict met O2/Telfort.

Re: Drie dubbele rekeningen O2

Geplaatst: 04 feb 2003 10:11
door J. Vrieze
Ik heb in oktober 2002 3 abonnementen afgesloten bij O2.
Vanaf de 1e factuur ging het als mis. Op de 1e factuur werden maar 2 abonnementen berekend en werden de minuten die wij belden van O2 naar O2 buiten de belbundel berekend.
Ik heb op 9 december 2002 hier melding van gemaakt bij O2. Doorgegeven dat er 1 abonnement ontbrak en dat de minuten verkeerd werden berekend. In december 3 keer gebeld met O2 hoe de stand van zaken was. Er was nog niks mee gebeurd want elke afdeling verwees het door naar een andere afdeling. De facturatie ging gewoon door. Ook in januari meerde malen gebeld, weer geen oplossing. Totdat de factuur van de periode 15.12 - 14.01 in de bus viel. Op deze factuur is opeens wel het 3e abonnement berekend met terugwerkende kracht maar werderom is alles weer fout met de gesprekken van O2 naar O2. En op deze factuur ook geen credit van de gemaakte fouten van de vorige facturen. Natuurlijk meteen weer gebeld. (Nu ongeveer 5 uur aan de lijn gehangen bij O2 en niks wijzer)
De mevrouw wist mij te vertellen dat de klacht 'al' op 23 januari in behandeling genomen was maar dat er nog geen antwoord was. Gevraagd of ik de verantwoordelijke te spreken kon krijgen zodat ik niet al mijn gal bij de telefoniste zou spuien maar bij de juiste persoon. Maar nee. O2 is een grote K.. organisatie. Ik zal andere mensen niet adviseren naar O2 te gaan.

Succes. Jorrit

Re: Drie dubbele rekeningen O2

Geplaatst: 04 feb 2003 13:14
door Anoniem
Aangetekende brief versturen dat je een oplossing binnen 3 weken verwacht en dat je anders naar de Opta gaat.

En dan na 3 weken inderdaad naar de opta of de geschillencommissie gaan

Re: Drie dubbele rekeningen O2

Geplaatst: 05 feb 2003 22:03
door Peter
Ook ik heb dubbele rekeningen gehad van O2. Ook verschillende bedragen. Uit eindelijk heb ik een betalingsregeling en volgens afspraak met O2 netjes betaald. Ik heb meerdere malen gevraagd om een specificatie maar nooit gekregen. Toen het hele bedrag betaald was kreeg ik alsnog post van een incasso bureau. Toen heb ik besloten een advocaat in de arm te nemen. Er zijn verschijnende brieven geschreven, maar tevergeefs nog geen antwoord. Nu zit er een concept dagvaarding bij en voor 7 februari moet O2 reageren. zoniet dan maar een kort geding. Ik hou jullie op de hoogte.

Met vriendelijke groet


Peter Duijne

Re: Drie dubbele rekeningen O2

Geplaatst: 01 nov 2003 22:29
door miek
Ik ben erg benieuwd hoe het is afgelopen.
Ook ik heb grote problemen met telfort/o2. Op dit moment heb ik de rechtsbijstands verzekering ingeschakeld maar ik heb weinig hoop. Ze reageren niet op mijn brieven noch die van de advocaat.

Re: Drie dubbele rekeningen O2

Geplaatst: 23 nov 2003 15:00
door Sanne
Ook ik......Vanaf 99 heb ik al een abonnement bij Telfort lopen. Naar mijn mening alles braaf betaald, ook toen ze in de administratie achterliepen en ik meerdere rekeningen in een keer kreeg.

Tot dat ik een lijstje kreeg met 7 openstaande facturen van het voorgaande jaar (een aantal nog ouder dan een jaar). Van in ieder geval 4 hiervan kon ik onomstotelijk bewijzen dat ik ze had betaald. Ik heb dit bewijs toegestuurd en om een nieuwe rekening gevraagd. Niets gekregen. Nog een keer gebeld, uiteindelijk weer geen reactie. Een half jaar later was daar dan eindelijk de reactie; een brief van een incasso bureau. Hierop gebeld en wederom bewijs toegezonden dat ik wel had betaald. Dit is bevestigd. Werd weer uitgezocht met Telfort/O2. Weer 5 maanden later....Een brief van het incassobureau, of ik het volledige bedrag, uiteraard met verhoging kan betalen op laste van vordering. Weer contact opgenomen. Weer wordt het uitgezocht. Ik wacht op de uitslag hiervan met het minste vertrouwen.

Wat zijn de stappen die we kunnen ondernemen? Ik heb begrepen dat het om vele gevallen gaat. Ook is het mij volstrekt onduidelijk waarom een incassobureau nog zaken met een bedrijf kan doen waarvan de administratie zo'n chaos is.

Re: Drie dubbele rekeningen O2

Geplaatst: 28 nov 2003 19:20
door Gast
Kan zo'n inc.bureau wat schelen met wat voor bedrijf zij zaken doen.Zij krijgen hun centen wel.