Deze reaktie van mij is gericht aan alle forum-leden hierboven en eventuele lezers die deze topic toevallig doorlezen.
De titel zegt genoeg denk ik maar ik zal nu mijn ervaringen met Alice even kenbaar maken..
Het begon in oktober 2007. Ik had bij mijn toenmalige provider Telebyte last een een zgn. " klapperende" verbinding. De snelheid was erg instabiel ( 12 tot 17 Mbit ) en viel geregeld uit.
Door de aantrekkelijke tarieven en de snelheid die op mijn adres haalbaar was overgestapt van Telebyte naar Alice. Wel bij de aanmelding duidelijk gezegd wat mijn reden voor de overstap was maar dat was geen probleem, dat zou opgelost worden. Dat dacht ik ook, andere provider, ander netwerk, einde probleem..
Dacht ik..NIET dus..
Ik moest op mijn adres tussen de 16 en 20 Mbit/sec kunnen halen volgens de postcode-check van Alice. Afijn, na 2 weken het modem in huis en aangesloten. Snelheid zo'n 14 Mbit...daar kon ik mee leven tot het moment dat bleek dat ik hetzelfde probleem had als bij Telebyte, de " klapperende" verbinding dus..alleen was het nu minimaal 5x zo erg.
Helpdesk gebeld...ticket voor de technische dienst ( die ze niet hebben !! ) zou binnen 5 werkdagen behandeld worden..
Niet dus. Afijn, uiteindelijk, na veel heen en weer gebel, BBNed gebeld, dat is de netwerkleverancier ( en mede-eigenaar van Alice wat verder eigendom is van Telecom Italia ).
Ook van BBNed niks wijzer geworden.
Aangezien ik ook zou gaan bellen via Alice weer de helpdesk gebeld en afgesproken dat ze de omzetting van KPN naar Alice zouden stopzetten totdat de problemen met de verbinding opgelost waren omdat ik door het uitvallen van de verbinding dan ook niet normaal zou kunnen bellen. Geregeld , DACHT IK
Alice heeft dus tegen de afspraken in mijn telefoon overgezet van KPN naar hunzelf. Ik kon dus geen gesprek meer voeren zonder dat ik 4 of 5x moest terugbellen omdat de verbinding eruit vloog. Dus de mobiele telefoon er maar bij gepakt.
We zijn nu bijna 5 weken verder.
Ik heb Alice daarna per mail in gebreke gesteld ten aanzien van de levering van een deugdelijke internetverbinding en het niet nakomen van gemaakte afspraken. ( email is gewoon rechtsgeldig dus ze kunnen wel zeggen dat het per brief moet maar daar zit ik niet mee zolang ik een ontvangstbevestiging krijg ).
18 december heb ik KPN opdracht gegeven mijn vaste aansluiting te herstellen en de aansluiting dus bij Alice weg te halen. Omdat dat binnen 14 dagen na de portering door Alice werd aangevraagd was dat met 1 telefoontje geregeld.
Op 9 januarei was dat terugzetten van mijn vaste telefoon afgerond.
Ik belde dus vanaf die datum weer via KPN ( heb een gedateerde factuur ter bewijs ).
Op 14 januari mijn contract bij Alice opgezegd. Bevestiging gehad dat mijn contract per 29 feb. 2008 zou eindigen.
Factureert Alice mij nog de maand maart 2008 omdat mijn provider ( vanaf 4 januari UPC ) een aanvraag ter overname van mijn telefoon had ingediend en dat mijn lijn dus actief moest blijven om dat mogelijk te maken
En dat schrijven ze dan terwijl die overname al voor de contractsopzegging afgerond was...
Mailen en bellen heeft geen zin..ik heb die betaling dus door de bank laten storneren waarna ik in mei een incasso-buro op m'n dak kreeg ( EDR in Den Haag ) ondanks dat ik tussentijds 2x een betalingsvoorstel naar Alice heb gemaild om deze narigheid op te lossen.
Die lui gebeld...overlegd, op hun verzoek alle email en brieven die ik had verstuurd gekopieerd en naar hun gestuurd. Na een week gebeld en ze hadden de hele handel naar Alice doorgestuurd omdat ze er daar een zooitje van gemaakt hadden ( dat zegt dus het incasso-buro ! ).
Vervolgens tot vorige week niks meer gehoord, toen viel er opnieuw een incasso op de mat.
Uiteraard ben ik niet helemaal op m'n achterhoofd gevallen en was ik tussentijds met dat hele dossier op de koffie geweest bij het " Juridisch Loket " in Almere en die kwamen tot de conclusie dat ik een sterke zaak heb. Ook een door mij geraadpleegde advocaat is die mening toegedaan.
Buiten de 2 rekeningen die ik betaald heb gaat het hier dus over een , ten onrechte, in rekening gebracht maandbedrag van 29,90 Euro en de incasso-kosten van 48 Euro.
Aangezien ik Alice vroegtijdig in gebreke gesteld heb,Alice ruimschoots de tijd heb gegeven de problemen op te lossen, Alice gemaakte afspraken niet nakomt, Alice nooit inhoudelijk reageert op mails met klachten/vragen, Alice niet heeft gereageerd op mijn betalingsvoorstel etc acht ik mij niet aansprakelijk voor de incasso-kosten en zal deze daarom ook niet betalen.
De maandfactuur over maart 2008 betaal ik ook niet omdat ik zwart op wit heb dat ik al 1 week voor de contractsopzegging via KPN belde en dat de reden die Alice opgeeft niet aan de orde is.
Bij Alice is de administratie zo'n zooitje dat ze 2 maanden nodig hebben om administratieve wijzigingen te verwerken, daarvan wil ik niet de dupe worden en ik wil daarvoor al helemaal niet gefactureerd worden !
Alice kan ik niemand aanraden. De helpdesk is een ramp en kost handen vol geld ( 25 ct/min ) en dat terwijl de helpdeskmedewerkers nog te dom zijn om het licht uit te doen en iedereen die belt voor dom verslijten.
Een technische dienst hebben ze niet, alles wat er aan technische problemen/vragen binnenkomt wordt doorgeschoven naar BBNed maar ook daar is de service ver te zoeken.
ARROGANT zijn ze en niet zo'n klein beetje ook.
Ik heb het incassoburo inmiddels schrtiftelijk laten weten dat ze de zaak maar voor de rechter moeten brengen, ik ga geen 80 euro betalen voor iets waar ik geen schuld aan heb dus ik wacht rustig af op wat komen gaat.
Mocht de zaak voor de rechter komen, dan heb ik nog een leuke tegenvordering op Alice wat betreft de kosten van een dubbel internet-abonnement, gemaakte telefoonkosten etc. ter hoogte van ruim 230 euro dus....
Ze zoeken het maar uit...Alice...
NIET AAN BEGINNEN