Pagina 1 van 1

geen geld terug free recoord shop beverwijk

Geplaatst: 27 feb 2009 17:07
door toonpop
bij de free record shop beverwijk kocht ik vorige week een wii spel vol met krassen.
wij terug met het wii spel.
Nog gekeken naar een nieuw spel maar er was niks voor ons bij.
De free record shop beverwijk had hem ook niet op voorraad.
Dus wilden wij ons geld terug JA MOOI NIET DUS.
We kregen een te goed bon maar geen geld terug.
Het ging hier om 20 euro.
Ik legde hem voor, dat als hij het product niet kon leveren, wij ons geld terug zouden moeten krijgen volgens het consumentenrecht
Hier had de verkoper niks mee te maken het beleid was geen geld terug
Waar ik op zei dat wij het met de consumentenbond op zouden nemen.
En toen gaf hij een brutale mond.
IK MOEST NIET ZO KINDERACHTIG ZIJN.
EN ALS HIJ NU NIET IN DE WINKEL STOND DAN ZOU HIJ...
Ik heb ook nog met conact gezocht met de free record shop klachtenlijn
maar zij beantwoorde niet mijn telefoontjes.

dit verwacht je toch niet van zo,n bedrijf

hebben meer mensen dit meegemaakt bij de free record shop
hoor ik dit graag

vriendelijke groet ron :twisted:

Re: geen geld terug free recoord shop beverwijk

Geplaatst: 27 feb 2009 17:18
door BBCS
Jij bent gewoon het slachtoffer geworden van die onbeschofte consumenten die altijd maar de producten terug willen brengen.

De winkelier doet gewoon de producten terug in de verkoop die terug zijn gebracht, en dat is zijn goed recht.

Het probleem is ook dat veel mensen niet fatsoenlijk met de cd's en dvd's omgaan, zodat die onder de krassen komen te zitten.

Re: geen geld terug free recoord shop beverwijk

Geplaatst: 27 feb 2009 17:22
door D1RK
@ BBSC,

Geld terug hoeft normaal niet, maar dit was een beschadigd Spel en dan geld wel als ze geen schade vrije kunnen leveren geld terug!

Ze leverde dus een ondeugdelijk product en als het reeds voor gebruik beschadigd was is het vermoedelijk eerder terug gekomen....!

Re: geen geld terug free recoord shop beverwijk

Geplaatst: 27 feb 2009 17:38
door BBCS
Ze leverde dus een ondeugdelijk product en als het reeds voor gebruik beschadigd was is het vermoedelijk eerder terug gekomen....!
In zo'n geval heb je inderdaad in beginsel recht op geld terug.

Maar je weet net zo goed dat met dit soort dingen het moeilijk bewijzen is of de degene die de cd of dvd terugbrengt dit zelf niet heeft gedaan.

Ik weet ook wel dat ik hiermee me nogal negatief over uitlaat, maar de feit is wel dat mensen dat wel degelijk doen.
Dus dat opeens het spel niet meer werkt, omdat ze nogal onvoorzichtig met die cd's of dvd's zijn omgegaan, en dan bij de winkelier verhaal gaan halen.

Vandaar dat de winkeliers dan ook niet meer het geld teruggeven, ook vanwege dat de licentiecodes gebruikt zijn.

Ik bedoel maar, het mes snijdt aan twee kanten.

De reden dat ik dit zo aangeef, heeft met het feit te maken dat het gebeurd.

Re: geen geld terug free recoord shop beverwijk

Geplaatst: 28 feb 2009 03:10
door alfatrion
De website van de free record shop is aangesloten bij een geschillencommissie misschien geld dat ook wel voor de winkels.
BBCS schreef:Maar je weet net zo goed dat met dit soort dingen het moeilijk bewijzen is of de degene die de cd of dvd terugbrengt dit zelf niet heeft gedaan.
Das dan vervelend voor de winkel.

Re: geen geld terug free recoord shop beverwijk

Geplaatst: 28 feb 2009 09:45
door BBCS
Das dan vervelend voor de winkel.
Klopt.
Maar de winkel kan dit voorkomen door geen producten terug te nemen waar niks mis mee is.

Re: geen geld terug free recoord shop beverwijk

Geplaatst: 28 feb 2009 15:08
door alfatrion
Dat zal ze wel moeten, immers het is moeilijk bewijzen dat het product niet zo is verkocht.

Re: geen geld terug free recoord shop beverwijk

Geplaatst: 28 feb 2009 15:17
door D1RK
Voor aankoop de CD controleren is verstandiger, ik kreeg ook ooit een verkeerde en hoefde omdat ik zag dat deze verkeerd was geen 2 x te lopen.
Toen ze na een tijdje zoeken een CD vonden die erin hoorde zag ik krasjes, omdat mijn CD speler deze foutloos afspeelde, maar toch.. kreeg ik daarom 50% korting...

Als je kwetsbare dingen koopt als Glazen, Platte TV of Laptop eerst in de winkel controle op breuk of andere defecten want thuis kan het ook transport schade zijn door mijn veroorzaakt.

Als het verzegeld was mag deze meestal wel terug, maar na verbreken zegel op folie is het bewijs weg.
Daarom liever in winkel kijken en bij open doos extra opletten.

Re: geen geld terug free recoord shop beverwijk

Geplaatst: 01 mar 2009 09:47
door Fabel
eens met D1rk, eigen verantwoordelijkheid nemen kan geen kwaad, ik check (in de spaarzame gevallen dat ik uitgehoesd product koop) altijd op vingers/krassen voor ik wegga uit de winkel.

maar goed, bel ff het hoofdkantoor van de Free 010- 28 44 777 en leg je verhaal kalm en netjes uit, dan zal je zien dat je gewoon je geld terug kan krijgen.

Re: geen geld terug free recoord shop beverwijk

Geplaatst: 02 mar 2009 16:02
door toonpop
ik wil nog even reageren, het slachtoffer zelf. Het wii spel .
was al een spel uit 2008,niet in een afgesloten verpakking.
het spel was van het begin af aan stuk.deze hebben ze gewoon terug gezet.in de voorraad.zo dat de volgende klant vast zit aan een tegoedbon.dat heet ageressiefe verkoop.dit was een topspel koste in het begin 55 euro.dit spel is al een keer verkocht geweest.en ook terug gekomen.

Re: geen geld terug free recoord shop beverwijk

Geplaatst: 02 mar 2009 17:00
door BBCS
het spel was van het begin af aan stuk.deze hebben ze gewoon terug gezet.in de voorraad.zo dat de volgende klant vast zit aan een tegoedbon.dat heet ageressiefe verkoop.dit was een topspel koste in het begin 55 euro.dit spel is al een keer verkocht geweest.en ook terug gekomen.
Ik denk dat je jouw collega consumenten moet gaan bedanken.

Want er is toch een behoorlijke groep consumenten die altijd de mogelijkheid moeten hebben dat zij de producten terug willen brengen als er niks met het product mis is.

Als er alleen producten terug gebracht zouden worden waaraan iets mankeerd, zou je die taferelen niet hebben.

Re: geen geld terug free recoord shop beverwijk

Geplaatst: 03 mar 2009 23:23
door odo
Krassen, deuken etc. zijn gebruikssporen. Daar kan je volgens mijn niet mee aankomen bij een verkoper. Daarom wil ik alleen spullen uit een verzegelde verpakking, en bij een aangebroken verpakking wil ik het voorwerp in de winkel eerst goed bekijken. Alleen bij mijn voorlaatste auto ging het mis, maar die kon ik niet vooraf bekijken...