Pagina 1 van 1
WAARSCHUWING waardeloze service Electrolux Home Products
Geplaatst: 01 mar 2009 16:46
door roelrip
Bezint eer ge begint!
Je leert een merk pas kennen als de (fabrieks)service goed is.
Pas daarom op met de merken Electrolux/Zanussi/AEG, want de Nederlandse service-organisatie maakt er een potje van.
Onlangs kennis gemaakt met de trieste wijze waarop de Nederlandse Electrolux Home Products Service organisatie haar klanten afscheept/afzet. Een 15 maanden (dus in de 2-jarige fabrieksgarantietermijn)oude koelvriescombinatie geplaatst in een verwarmde geisoleerde garageaanbouw ontdooit. De onbehoorlijke servicemonteur komt vrijdag namiddag geirriteerd langs raakt het apparaat niet eens aan en stelt de diagnose EIGEN SCHULD: staat te koud geplaatst. Tot onze grote verbazing stuurt de firma een factuur van ruim EUR 80,-- waar notabene naast voorrijkosten ook nog eens administratiekosten en diverse materialen in rekening worden gebracht!
De daarop volgende correspondentie laat ons ondanks de uitnodiging hiertoe geen enkele ruimte om het bedrijf te overtuigen van ons gelijk. Ook een aangetekende brief aan de directie wordt gewoon door dezelfde medewerker Hout afgedaan. Tot 3 keer toe ontvang ik dezelfde nietszeggende standaardbrief. Een inhoudelijke reactie blijft telkenmale uit.
Conclusie: Deze Nederlandse service-organisatie meet zich een klantonvriendelijke aanmatigende houding aan naar de klanten van hun "kwaliteitsproducten" als Zanussi AEG en Electrolux.
Bezint eer ge begint, voor ons nooit meer een merk dat door deze wanorganisatie wordt geserviced.
De slogan moet zijn Electrolux NOT Thinking of You........
Re: WAARSCHUWING waardeloze service Electrolux Home Products
Geplaatst: 12 mar 2009 17:49
door bleeke Bet
Hier kan ik intussen over meepraten.
Mijn konklusies zijn:
Zanussi heeft geen enkel begrip voor de situatie van de klant van hun dealer;
Zanussi heeft liever dat een gedupeerde ongemak heeft dan dat ze een kennelijke fabrieksfout op een klantvriendelijke manier willen oplossen
de relatie van Zanussi met hun dealers is blijkbaar niet op vertrouwen gebaseerd.
Gisteren werd een Zanussi ZWF3145 wasmachine afgeleverd, geplaatst, aangesloten en getest door er water in te laten lopen en weer weg te pompen.
De machine werkte, de chauffeurs gingen weg met medenemening van de oude machine.
Nou ben ik iemand die eerst de gebruiksaanwijzing leest alvorens aan de slag te gaan. Daardoor draaide ik een wasprogramma op het katoenprograam 95 graden zonder wasgoed. Ik ging buiten om wat planten te verpotten.
Toen ik 20 minuten later binnenkwam stond niet alleen de badkamervloer blank, maar ook het parket in de slaapkamer en de daar aangrenzende studeerruimte.
Het opdweilen heeft zeker een uur gedurd.
Daarna meteen de leverancier (Expert in Amsterdam Zuid) gebld. Die hebben meteen de chauffeurs weer langs gestuurd. Die hebben geconstateerd dat er een groot lek zat in de slang onderin de machine, ze maakten er foto’s van en er werd toegezegd dat vandaag een andere machine afgeleverd zou worden.
De baas was weliswaar niet aanwezig maar die zou mij vanochtend opbellen.
De eerste die belde was echter Zanussi. Ze wilden graag een afspraak maken om een monteur langs te laten komen omdat er blijkbaar een garantiekwestie speelde.
Niks garantie: zei ik. Mij is een apparaat geleverd met een fabrieksfout. Ik wil geen reparatie maar een nieuwe. Heeft uw monteur een nieuwe machine bij zich? Nee! Dan kan hij zich de moeite besparen om langs te komen. Ik bel wel even met de leverancier.
Bij Expert waren ze het meteen met me eens dat ik meteen en wel binnen het uur moest kunnen beschikken over een andere wasmachine. Echter, van Zanussi mochten ze het kapotte apparaat niet meenemen. Het moest bij mij thuis blijven ZODAT ze een rapport konden maken.
Ik zei het daarmee niet eens te zijn omdat ze toch bij Expert die machine konden bekijken?
Ik heb geen ruimte om die machine ergens neer te zetten.
Ik zou teruggebeld worden. In het volgende telefoongesprek zei Expert dat ze graag mee wilden werken maar dat Zanussi eiste dat de machine op het adres waar de schade was veroorzaakt, zou blijven staan.
Ik zei dat ik even juridisch advies in zou winnen en ze terug zou bellen.
Terwijl ik daarmee bezig was, kwamen de chauffeurs aan met de andere machine. En een groot boeket bloemen namens de firma. Ze vonden het allemaal erg en hadden zoiets (gelukkig) nog niet meegemaakt.
Ik vroeg of ze de kapotte meenamen. Maar natuurlijk mevrouw, klonk het verbaasd. Ik heb ze wijselijk niet verteld dat ik daarover nog aan het bakkeleien was met hun baas.
Tgoen ze klaar waren met het testen belde Zanussi weer op, nu om een afspraak te maken voor het opmaken van een rapport. Ik zei dat ze daarvoor toch echt bij Expert moesten zijn omdat de machine intussen bij mij was weggehaald. Na een kleine pauze: ohh. Ik vroeg of dat een probleem was. Nou nee maar ze moesten toch bij mij zijn om de schade op te nemen. Ik zei dat dat kon maar dat het misschien handig was om te wachten tot het parket goed droog was omdat dan pas de schade vastgesteld kan worden en dat ze intussen voor de machine maar een afspraak met Expert moesten maken.
Ik ben blij dat ik er niet voor gekozen heb om via internet (goedkoper) te kopen. Expert heeft alle medewerking verleend om de zaak voor mij zo snel mogelijk op te lossen. Ik neem het ze niet kwalijk dat ze niet voldoende kennis hebben van verzekeringszaken en zich hebben laten overdonderden door Zanussi.
Een ding is duidelijk: voor mij nooit meer een AEG/Electrolux/Zanussi.
Mijn ervaringen met de klantenservice van Bosch zijn beduidend beter.
Re: WAARSCHUWING waardeloze service Electrolux Home Products
Geplaatst: 02 apr 2009 23:04
door Electro World
Wij hadden een soortgelijke ervaring met Electrolux Home Products. Een klant van ons kocht een Marijnen wasautomaat voor 450 euro. Deze is inmiddels 2 jaar en 2 maanden oud en ligt nu al uit zijn lagers. Er wordt 4-5 x per week mee gewassen, dus dit is veel te snel.
De monteur van Electrolux Home Products is bij deze machine geweest, en melde dat de lagers stuk gegaan waren omdat de afvoerslang te diep in de afvoer zat en dat hierdoor de machine niet goed kon afpompen. Vervolgens gaat de machine met water centrifugeren, wat dan in de lagers terecht zou komen. Reparatie zou 600 euro gaan kosten.
Logisch voor een machine van 450 euro.
In de 20 jaar dat ik wasmachines verkoop heb ik nog nooit eerder van dit verhaal gehoord. Ook wordt er in de installatiehandleiding nergens voor gewaarschuwd dat de slang niet te diep in de afvoer mag. Bovendien lijkt het me, dat je een machine makkelijk dmv een sensor of via de niveauregelaar kan beveiligen, dat deze niet gaat centrifugeren als er nog water in staat.
Kortom, een teleurstellende ervaring.
Re: WAARSCHUWING waardeloze service Electrolux Home Products
Geplaatst: 27 apr 2009 12:54
door Phillip2751
Apparaat gekocht bij modern.nl met twee jaar volledige garantie: Geen voorrijkosten, arbeidsloon en materiaalkosten. Niet waar dus. Het was volgens hen een gebruikersfout en dus NIKS garantie. Electrolux maakte het een stukje erger, die berekende materiaalkosten voor het openschroeven en dichtschroeven van een deksel. De reparatiekosten 44 euro voor de deksel, 80 euro voorrijkosten, enz. enz. Samen 150 euro. En dat voor een vaatwasser van 364 euro nieuwwaarde. Nooit meer Modern.nl voor mij en zeker geen Electrolux apparaten (AEG en Zanussi) Daar ben ik wel van genezen.
Re: WAARSCHUWING waardeloze service Electrolux Home Products
Geplaatst: 06 mei 2009 19:46
door velraedsans
Ik heb 4 jaar geleden een AEG Favorit Simplicity wasdroger aangeschaft a €700. Na 3 jaar warmde het water niet meer op. Ik heb het bedrijf Servidor laten langskomen en deze heeft de module gerepareerd. Kosten hiervan 100 euro. Na een half jaar warmde het water wederom niet op. Weer het bedrijf Servidor laten langskomen. Wederom module gerepareerd. Kosten hiervan €100. Na een half jaar warmde het water weer niet op. Gezien het feit dat Servidor mij maar 3 maanden garantie gaf op de uitgevoerde reparaties en het apparaat telkens buiten deze termijn kapot ging besloot ik een monteur van AEG Electrolux te nemen. AEG geeft nml 1 jaar garantie op de uitgevoerde reparatie. Deze monteur is 2 weken geleden langs gekomen en kwam tot de conclusie dat het verwarmingselement kapot was. Kosten hiervan €190. Al met al buiten de aanschafwaarde van €700 al binnen 4 jaar bijna €400 aan kosten gehad. Deze monteur is vertrokken waarna ik direct het apparaat aan heb gezet. Deze werkte niet, het water was weer koud. Direct contact opgenomen met AEG en de monteur heeft mij de volgende dag gebeld met de mededeling dat dit vreemd was???? Ik vond het zelf nogal een vreemde reactie van iemand die mij €190 heeft laten aftikken en mij alsnog met een kapot apparaat laat zitten. Deze monteur heeft met mij een afspraak gemaakt om 2 dagen later langs te komen en te komen kijken. In die 2 adgen heb ik het apparaat 4 x geprobeerd om meerdere programma's en het water bleef koud. De monteur is gekomen en het apparaat werkte ineens!!!
Of ik even €90 euro wilde betalen voor voorrijkosten en arbeidsloon. De garantie was immers niet van toepassing, want het apparaat werkte gewoon. Dit heb ik geweigerd en men zou mij per post een rekening sturen. Deze rekening is uiteraard vermeerderd met admi kosten. Ben nu met AEG per brief in discussie over dit bedrag, ik vind niet dat ik dit moet betalen. Als klap op de vuurpijl zijn we nu 2 weken verder en deed hij het gisteren wederom weer niet op het intensieve programma. Ik heb absoluut geen verrtrouwen meer in dit product en het is economisch niet meer verantwoord dit ding nog te laten repareren. Ik heb er immers al heel veel problemen mee gehad en veel geld in reparaties gestopt.
Ik ben van mening dat een afwasmachine minimaal 10 jaar zonder problemen moet werken. Buiten dat woon ik alleen en ben ik vaak in het buitenland dus het apparaat wordt ook niet intensief gebruikt. Ik vind dat AEG een andere oplossing voor mij moet zoeken!
Wat mij betreft geld de slogan AEG laat je niet in de steek NIET en ik zal nooit meer een apparaat van AEG Electrolux aanschaffen!!!