Pagina 1 van 2

Lucardi: Horloge afgeprijsd, geen garantie!?!

Geplaatst: 01 mar 2009 22:18
door Abby
Laatst zei een medewerkster van genoemde winkel dat afgeprijsde horloges geen garantie hebben. Is dit juridisch correct? Bij navraag heeft zij dit mondeling vermeld.

Re: Lucardi: Horloge afgeprijsd, geen garantie!?!

Geplaatst: 01 mar 2009 22:25
door dhc
Nee, dit is niet correct! Ook op afgeprijsde artikelen blijft het recht op garantie bestaan. De verkoopster is......ONgeschikt!

Re: Lucardi: Horloge afgeprijsd, geen garantie!?!

Geplaatst: 14 apr 2009 19:35
door Menasor2002
das gelul dhc ,op afgeprijsde artikelen kunnen garantie rechten vervallen enof wijzigen het is aan de klant of ze het dan kopen ja of nee ..!!

Re: Lucardi: Horloge afgeprijsd, geen garantie!?!

Geplaatst: 14 apr 2009 19:58
door puma73
natuurlijk heb je ook op afgeprijsde produkten garantie en wel de wettelijke garantie termijnen zoals die standaard gehanteerd worden.

de garantie is een onvervreemdbaar recht waar de verkoper niet ten nadele van de koper mag afwijken

Re: Lucardi: Horloge afgeprijsd, geen garantie!?!

Geplaatst: 15 apr 2009 17:20
door dhc
@Menasor2002:

Je hebt er duidelijk geen verstand van, op elk product heb je garantie!
Ongeacht of het product afgeprijsd is of niet!
Voorbeeld:
Ik koop een spiksplinternieuwe auto bij de dealer. Op het kaartje staat dat hij alleen deze week €1500,- goedkoper is.
Vervalt dan mijn garantie?
NEE!

Re: Lucardi: Horloge afgeprijsd, geen garantie!?!

Geplaatst: 16 apr 2009 00:12
door BBCS
natuurlijk heb je ook op afgeprijsde produkten garantie en wel de wettelijke garantie termijnen zoals die standaard gehanteerd worden.
En die bestaan dus niet.

Er bestaan dus geen vaste garantietermijnen.

De winkelier en fabrikant zijn verplicht om minimaal 6 maanden garantie te geven, voor de rest mogen zij dat zelf bepalen.

De wettelijke bepalingen zegt dat de winkelier ook na het verstrijken van de garantieperiode het probleem gedurende de economische levensduur op te lossen. Hieraan mogen rustig kosten aan verbonden worden.


Volgens Europa mag de winkelier gedurende de economische levensduur geen kosten in rekening brengen om het product weer conform de overeenkomst te brengen.

Dus als tijdens de koop bepaalde gebreken kenbaar wordt gemaakt aan de consument en de consument gaat daarmee accoord, dan kan de consument daar niet achteraf gaan klagen dat het product dat gebrek heeft.
de garantie is een onvervreemdbaar recht waar de verkoper niet ten nadele van de koper mag afwijken
Huh? Waar heb jij die grote onzin vandaan???

Ten nadele van de koper??
Flikker toch op!!!

Het mag nooit ten nadele zijn van de koper, maar mag altijd ten nadele zijn van de verkoper!!!

Flikker op met dat gezeik zeg! :evil:
Laatst zei een medewerkster van genoemde winkel dat afgeprijsde horloges geen garantie hebben. Is dit juridisch correct? Bij navraag heeft zij dit mondeling vermeld.
Juridisch is dat correct.
De winkelier is wel gedurende de economische levensduur het aanspreekpunt voor de winkelier en de winkelier moet bij een probleem wel het probleem oplossen.
Maar de garantie kan inderdaad niet gegeven worden. In principe is de winkelier en fabrikant verplicht om minimaal 6 maanden garantie te geven.

Stel voor dat bij de meeste horloges normaal 5 jaar garantie zou zitten en bij een uitverkoop mag de winkelier rustig 1 jaar garantie geven.

Re: Lucardi: Horloge afgeprijsd, geen garantie!?!

Geplaatst: 16 apr 2009 00:18
door puma73
bbcs

je zit weer onzin uit te kramen, de winkelier heeft gewoon de gangbare garantietermijnen te hanteren.

je bent hier regelmatig en terecht gewezen op het consumentenrecht en wat dat inhoud.

als ik een afgeprijsd horloge in een winkel koop en daar zit 5 jaar garantie op kan ik jouw als winkelier gedurende 5 jaar aanspreken op de garantie.

jij leeft nog steeds in een droomwereldje waarin jij graag ziet dat jouw fantasieen uitkomen, maar de realiteit is gelukkig anders.

Re: Lucardi: Horloge afgeprijsd, geen garantie!?!

Geplaatst: 16 apr 2009 00:28
door BBCS
als ik een afgeprijsd horloge in een winkel koop en daar zit 5 jaar garantie op kan ik jouw als winkelier gedurende 5 jaar aanspreken op de garantie.


Jij draait het om.

Als er bij de meeste horloges normaal 5 jaar garantie op zit, en op de horloges die in de uitverkoop zijn, zit dan maar 1 jaar garantie, dan heb jij recht op 1 jaar garantie en niet op 5 jaar.

Als er op een horloge geen garantie zit, dan heb jij geen recht op 5 jaar garantie.
de winkelier heeft gewoon de gangbare garantietermijnen te hanteren.
Echt onzin. Geen woord van waar.

Op een horloge kan 1 jaar garantie zitten, op een andere 3 jaar, op andere 6 jaar.

Dus als op de ene 1 jaar garantie zit, heb je geen recht op 6 jaar garantie.

Als er tijdens de koop een bepaalde garantieperiode is afgesproken, dan moet de winkelier zich daar wel aan houden.

Re: Lucardi: Horloge afgeprijsd, geen garantie!?!

Geplaatst: 16 apr 2009 00:36
door puma73
Laatst zei een medewerkster van genoemde winkel dat afgeprijsde horloges geen garantie hebben. Is dit juridisch correct? Bij navraag heeft zij dit mondeling vermeld.
dit is de vraag van TS. op elk produkt zit garantie, er is niet gesteld hoelang de garantieperiode is

alleen al de simpele mededeling dat op een afgeprijsd artikel geen garantie zou zitten is juridisch incorrect.

op elk artikel zit garantie, de lengte van de garantie is niet relevant. de winkelier is gedurende de garantieperiode aansprakelijk voor de garantie. afgeprijsd artikel of volledige prijs is niet interessant.

Re: Lucardi: Horloge afgeprijsd, geen garantie!?!

Geplaatst: 16 apr 2009 00:39
door BBCS
op elk artikel zit garantie, de lengte van de garantie is niet relevant. de winkelier is gedurende de garantieperiode aansprakelijk voor de garantie. afgeprijsd artikel of volledige prijs is niet interessant.
Hoor nu wat je zegt!
de lengte van de garantie is niet relevant.
Wat bedoel je daar nu weer mee?

Als een winkelier jou 1 jaar garantie geeft, heb je recht op 1 jaar garantie en niet langer.

Dat is in Nederland zo geregeld.

Re: Lucardi: Horloge afgeprijsd, geen garantie!?!

Geplaatst: 16 apr 2009 00:48
door puma73
keep on dreaming bbcs.

jij bent werkelijk onverbeterlijk. ik hoop dat jij een keer iemand krijgt die jouw aan de wettelijke garantie houdt en je voor de rechter sleept.

dat kun jij je niet veroorloven.

hou op met je onzinnige reacties en ga een cursus consumentenrecht doen, kun je gelijk je AV op orde brengen, die rammelt aan alle kanten.

nogmaals uitverkoop of niet, indien er 25 jaar garantie op het produkt zit heb je 25 jaar garantie.

of bbcs nou hoog springt of laag, de garantietermijn kun jij als winkelier niet eenzijdig wijzigen.

Re: Lucardi: Horloge afgeprijsd, geen garantie!?!

Geplaatst: 16 apr 2009 00:55
door BBCS
nogmaals uitverkoop of niet, indien er 25 jaar garantie op het produkt zit heb je 25 jaar garantie.
Jij leest niet!!!! :evil:

Als tijdens de koop de winkelier een garantieperiode van 25 jaar geeft, moet hij zich daar aan houden.

Ik heb dat nooit anders gezegd, dus ga nu niet de boel verdraaien.

of bbcs nou hoog springt of laag, de garantietermijn kun jij als winkelier niet eenzijdig wijzigen.
Voor de koop wel, na de koop niet.

Als jij een horloge koopt en daar zit tijdens de koop 1 jaar garantie op, dan heb jij maar 1 jaar garantie en niet langer.
jij bent werkelijk onverbeterlijk. ik hoop dat jij een keer iemand krijgt die jouw aan de wettelijke garantie houdt en je voor de rechter sleept.


Wettelijke garantie bestaat niet.

De wet verplicht de winkelier niet om voor een horloge 2 of 3 jaar garantie te geven.

Re: Lucardi: Horloge afgeprijsd, geen garantie!?!

Geplaatst: 16 apr 2009 08:34
door puma73
leer gewoon begrijpend lezen, maar dat is blijkbaar moeilijk voor jou.

de vraag van TS is beantwoord, ook op afgeprijsde artikelen heb je VOLLEDIGE garantie. dit is een recht waar GEEN enkele winkelier van mag afwijken. ook bbcs niet.

Re: Lucardi: Horloge afgeprijsd, geen garantie!?!

Geplaatst: 16 apr 2009 08:53
door BBCS
de vraag van TS is beantwoord, ook op afgeprijsde artikelen heb je VOLLEDIGE garantie. dit is een recht waar GEEN enkele winkelier van mag afwijken. ook bbcs niet.
Wat bedoel je met Volledige garantie?

Re: Lucardi: Horloge afgeprijsd, geen garantie!?!

Geplaatst: 16 apr 2009 08:57
door puma73
de garantie die je op het produkt zou krijgen als het niet afgeprijst zou zijn. hoe lang die garantie is doet niet terzake.

Re: Lucardi: Horloge afgeprijsd, geen garantie!?!

Geplaatst: 16 apr 2009 09:11
door BBCS
hoe lang die garantie is doet niet terzake.
Hoe lang denk jij dan garantie te hebben op een product?

1 jaar, 2 jaar, 3 jaar, hoe lang?
de garantie die je op het produkt zou krijgen als het niet afgeprijst zou zijn.
Wie zegt dat?

De wetgever?

Europa?

Dat het jouw mening is doet er niet toe.

Als de winkelier voor de koop aangeeft dat je maar 1 jaar garantie hebt in plaats van 3 jaar, dan kun je na de koop niet die 3 jaar claimen.

Als de winkelier VOOR de koop aangeeft dat je op een product geen garantie hebt en je gaat daarmee accoord, dan kun je na de koop daarop niet meer terugkomen en aangeven dat je er niet mee accoord bent.
De winkelier trouwens ook niet.

Re: Lucardi: Horloge afgeprijsd, geen garantie!?!

Geplaatst: 16 apr 2009 09:23
door puma73
bbcs,

aan jouw schimmenspwl doe ik niet mee. de vraag voor TS is voldoende beantwoord, dat jij hier weer allerlei regeltjes gaat verzinnen en complete nonsens plaatst is jouw probleem.

nogmaals voor TS, ook op een afgeprijst produkt zit de volledige garantie. de winkelier mag je niet afschepen met het verhaal dat er geen garantie op zit omdat het produkt is afgeprijst.

doet een winkelier dat toch is het een malafide winkelier die de garantieregels niet kent of de rechten van de consument aan zijn laars lapt.

Re: Lucardi: Horloge afgeprijsd, geen garantie!?!

Geplaatst: 16 apr 2009 09:27
door BBCS
Jij snapt er werkelijk niks van.

En het enige wat jij roept is dat ik verkeerd bezig ben, maar echt antwoorden geef je niet op mijn vragen.

Re: Lucardi: Horloge afgeprijsd, geen garantie!?!

Geplaatst: 16 apr 2009 10:30
door BBCS
nogmaals voor TS, ook op een afgeprijst produkt zit de volledige garantie. de winkelier mag je niet afschepen met het verhaal dat er geen garantie op zit omdat het produkt is afgeprijst.
Ik heb de artikelen nog eens doorgenomen, en ik kom wat jij beweerd helemaal niet tegen.

Volgens de wetgever bepaald de winkelier de garantieperiode. De fabrikant geeft ook een garantie en wel de fabrieksgarantie.

De garantieduur wordt door de winkelier en fabrikant per product bepaald, voor de rest is er in de wet niet bepaald dat er een garantie op een product MOET zitten en ook niet voor welke duur.

Tuurlijk heeft de consument wettelijke bescherming. Maar de wettelijke bescherming is totaal iets anders dan een wettelijke garantie.

Als ik de wetsregels zo lees, dan is het toegestaan dat de winkelier een product verkoopt waarop geen garantie zit.
Dat geen garantie geven verstandig is, is een totaal andere zaak.

Re: Lucardi: Horloge afgeprijsd, geen garantie!?!

Geplaatst: 16 apr 2009 13:57
door menasor.2002
BBCS laat lekker gaan joh die Puma73 en die dhc die sporen niet zijn een stel ouwetjes die niks beters te doen hebben en die nergens verstand van hebben.. Komen ze wel achter als ze zelf eens wat terug brengen wat afgeprijst is domme figuren.