T-Mobile/Orange jaagt klant op kosten!Lees erover!
Geplaatst: 02 mar 2009 02:07
Op 28 februari jl. ontving ik van LINDORFF, een incassobedrijf ingeschakeld door T-Mobile/Orange een sommatie en ingebrekestelling gedateerd 27 februari 2008.
Ik heb sinds november 2008 met T-Mobile/Orange getelefoneerd en gemaild aangaande een te hoog aangeslagen nota. In de nota waren heractiveringskosten doorberekend, die ten onrechte waren opgelegd.
T-MOBILE/ORANGE vond het niet nodig op mijn telefonisch en emailverzoek in te gaan om de heractiveringskosten in mindering te brengen op de nota, maar koos er voor het incassobureau LINDORFF in te schakelen de nota van mij te vorderen.
T-Mobile/ORANGE is er aan voorbij is gegaan dat ik het incassobedrijf LINDORFF eerst telefonisch en volgens afspraak ook per email uitleg deed van hetgeen er zich werkelijk heeft afgespeeld.
T-mobile/Orange heeft ruggespraak met het incassobedrijf gehad, waarna T-Mobile/Orange uiteindelijk toegaf mij ten onrechte de heractiveringskosten in rekening te hebben gebracht.
In een email aan het Incassobureau melde ik dat ik zeer verheugd was, dat ik de heractiveringskosten niet hoefde te betalen, maar dat nog overeind stond, dat de schuld die thans is ontstaan omdat T-Mobile
Netherlands BV/Orange het incassobedrijf in de arm heeft genomen om haar vermeende schuld op mij te vorderen, in de eerste plaats is ontstaan omdat T-Mobile/Orange mijn email aan hen geheel GENEGEERD heeft, nooit beantwoord heeft, hetgeen ik zeer betreurenswaardig vind.
T-Mobile/Orange heeft er opnieuw voor gekozen om het in mijn laatste email aan het incassobedrijf gedane voorstel alleen het werkelijke bedrag dat ik aan T-Mobile/Orange verschuldigd ben te voldoen, aangezien dat de werkelijke kosten zijn die ik nog aan T-Mobile Netherlands BV/Orange verschuldigd ben, had zij mijn email beantwoord en het incassobedrijf niet benaderd.
T-Mobile/Orange heeft er tot mijn grote verbazing voor gekozen niet op mijn voorstel in te gaan en heeft het incassobedrijf vervolgens de opdracht heeft gegeven mij te sommeren en mij vervolgens in gebreke te stellen.
Ik heb inmiddels per incassobedrijf laten weten dat ik per ommegaande het bedrag dat ik werkelijk verschuldigd ben, heb overgemaakt naar de rekening van uw opdrachtgever T-Mobile Netherlands BV/Orange bij de Rabobank.
Vervolgens speelt nog het volgende:
T-Mobile Netherlands BV/Orange heeft mij als een wanbetaler aangemerkt en mij aangemeld bij de Stichting Preventel.
Ik vind het absoluut geen stijl, dat ik als klant van T-Mobile Netherlands BV/Orange, klant sinds 1998 op deze absurde manier als criminele wanbetaler word behandeld. De behandeling die mij ten deel valt is buitenproportioneel! Ik ben nooit een wanbetaler geweest en ik vind dat ik ten onrechte aangemeld ben geworden bij de Stichting Preventel.
Ik hoop dat T-Mobile Netherlands BV/Orange inziet dat zij jegens mij onfair gehandeld heeft en bereid is de zaak te beslechten in die zin, dat mij het restant van de vordering, die onterecht is opgelegd, wordt kwijtgescholden.
Dit is toch te erg voor woorden? Over welk bedrag praten wij eigenlijk?
Het was een nota ad euro 39,97 met daar bovenop de Eurp 25,00 aan heractiveringskosten, die ik bij nadere bestudering van het dossier, nadat T-mobile/Orange reeds een incassobedrijf had ingeschakeld, niet hoefde te voldoen.
T-Mobile/Orange hoeft alleen maar toe te geven dat:
1. zij mijn email aangaande het bovenstaande in eerste instantie heeft genegeerd;
2. als zij mijn email had gelezen, zij het incassobedrijf niet had hoeven inschakelen;
3. indien zij op correcte wijze was omgesprongen met hetgeen ik naar voren heb gebracht in mijn verschillende emails daarna aan het door haar ingeschakelde incassobureau, zij mij niet onterecht bij de Stichting Preventel zou hebben aangemeld.
Ik heb sinds november 2008 met T-Mobile/Orange getelefoneerd en gemaild aangaande een te hoog aangeslagen nota. In de nota waren heractiveringskosten doorberekend, die ten onrechte waren opgelegd.
T-MOBILE/ORANGE vond het niet nodig op mijn telefonisch en emailverzoek in te gaan om de heractiveringskosten in mindering te brengen op de nota, maar koos er voor het incassobureau LINDORFF in te schakelen de nota van mij te vorderen.
T-Mobile/ORANGE is er aan voorbij is gegaan dat ik het incassobedrijf LINDORFF eerst telefonisch en volgens afspraak ook per email uitleg deed van hetgeen er zich werkelijk heeft afgespeeld.
T-mobile/Orange heeft ruggespraak met het incassobedrijf gehad, waarna T-Mobile/Orange uiteindelijk toegaf mij ten onrechte de heractiveringskosten in rekening te hebben gebracht.
In een email aan het Incassobureau melde ik dat ik zeer verheugd was, dat ik de heractiveringskosten niet hoefde te betalen, maar dat nog overeind stond, dat de schuld die thans is ontstaan omdat T-Mobile
Netherlands BV/Orange het incassobedrijf in de arm heeft genomen om haar vermeende schuld op mij te vorderen, in de eerste plaats is ontstaan omdat T-Mobile/Orange mijn email aan hen geheel GENEGEERD heeft, nooit beantwoord heeft, hetgeen ik zeer betreurenswaardig vind.
T-Mobile/Orange heeft er opnieuw voor gekozen om het in mijn laatste email aan het incassobedrijf gedane voorstel alleen het werkelijke bedrag dat ik aan T-Mobile/Orange verschuldigd ben te voldoen, aangezien dat de werkelijke kosten zijn die ik nog aan T-Mobile Netherlands BV/Orange verschuldigd ben, had zij mijn email beantwoord en het incassobedrijf niet benaderd.
T-Mobile/Orange heeft er tot mijn grote verbazing voor gekozen niet op mijn voorstel in te gaan en heeft het incassobedrijf vervolgens de opdracht heeft gegeven mij te sommeren en mij vervolgens in gebreke te stellen.
Ik heb inmiddels per incassobedrijf laten weten dat ik per ommegaande het bedrag dat ik werkelijk verschuldigd ben, heb overgemaakt naar de rekening van uw opdrachtgever T-Mobile Netherlands BV/Orange bij de Rabobank.
Vervolgens speelt nog het volgende:
T-Mobile Netherlands BV/Orange heeft mij als een wanbetaler aangemerkt en mij aangemeld bij de Stichting Preventel.
Ik vind het absoluut geen stijl, dat ik als klant van T-Mobile Netherlands BV/Orange, klant sinds 1998 op deze absurde manier als criminele wanbetaler word behandeld. De behandeling die mij ten deel valt is buitenproportioneel! Ik ben nooit een wanbetaler geweest en ik vind dat ik ten onrechte aangemeld ben geworden bij de Stichting Preventel.
Ik hoop dat T-Mobile Netherlands BV/Orange inziet dat zij jegens mij onfair gehandeld heeft en bereid is de zaak te beslechten in die zin, dat mij het restant van de vordering, die onterecht is opgelegd, wordt kwijtgescholden.
Dit is toch te erg voor woorden? Over welk bedrag praten wij eigenlijk?
Het was een nota ad euro 39,97 met daar bovenop de Eurp 25,00 aan heractiveringskosten, die ik bij nadere bestudering van het dossier, nadat T-mobile/Orange reeds een incassobedrijf had ingeschakeld, niet hoefde te voldoen.
T-Mobile/Orange hoeft alleen maar toe te geven dat:
1. zij mijn email aangaande het bovenstaande in eerste instantie heeft genegeerd;
2. als zij mijn email had gelezen, zij het incassobedrijf niet had hoeven inschakelen;
3. indien zij op correcte wijze was omgesprongen met hetgeen ik naar voren heb gebracht in mijn verschillende emails daarna aan het door haar ingeschakelde incassobureau, zij mij niet onterecht bij de Stichting Preventel zou hebben aangemeld.