Oude diesel laten slopen of niet?Wat is beter voor 't milieu
Geplaatst: 02 mar 2009 15:18
Mijn oude diesel uit 1994, met bijna 300.000km op de teller wordt me te duur in het onderhoud. We hebben er 11 jaar in gereden, dus die heeft zijn geld op zich wel opgebracht.
Een opkoper geeft er nog wel 400 euro voor en dan krijgt ie een tweede leven in een ander land. Kan ie nog eens 200.000 km rijden (inclusief zwarte rookpluimen ). Ik kan 'm ook door een erkend autodemontagebedrijf laten slopen en dan vang ik zo'n 100 euro van de sloper.
Die 300 euro heb ik wel over voor een schoner milieu. Slopen betekent in mijn ogen: geen diesel-uitlaatgassen meer en bovendien wordt ie dan in Nederland gesloopt en dan wordt er zo'n 85% van de materialen gerecycled.
Klopt mijn redenatie of zie ik iets over het hoofd?
De Milieuridder
Een opkoper geeft er nog wel 400 euro voor en dan krijgt ie een tweede leven in een ander land. Kan ie nog eens 200.000 km rijden (inclusief zwarte rookpluimen ). Ik kan 'm ook door een erkend autodemontagebedrijf laten slopen en dan vang ik zo'n 100 euro van de sloper.
Die 300 euro heb ik wel over voor een schoner milieu. Slopen betekent in mijn ogen: geen diesel-uitlaatgassen meer en bovendien wordt ie dan in Nederland gesloopt en dan wordt er zo'n 85% van de materialen gerecycled.
Klopt mijn redenatie of zie ik iets over het hoofd?
De Milieuridder