LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] cattery Luce dell'Est

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
hansen27

cattery Luce dell'Est

Ongelezen bericht door hansen27 »

Hallo Allemaal.

Graag zou ik willen weten of er nog meer mensen gedupeerd zijn
door cattery Luce dell'Est te vleuten . Want weet inmiddels dat ik niet de
enigste ben hier in nederland.

M,Hansen,
Godlinze,

Nog een fokker

Re: cattery Luce dell'Est

Ongelezen bericht door Nog een fokker »

Beginnen we nou al weer met het gebagger en vuilspuiterij!!!!

Dit is een prima cattery waar gezonde kittens vandaan komen.
Heb er een dekking gehaald en er was niks op aan te merken, niet op de volwassen katten en niet op de kittens.

Misschien is het een hint voor de "gedupeerden" om eens de hand in eigen boezem te steken en het eigen denken en doen eens goed onder de loep te nemen.

Sowieso is dit niet de manier om zulke geschillen op te lossen, op een forum wordt alleen maar geroddeld en er wordt helemaal niks mee bereikt.

M,Hansen in Godlinze bestaat die wel echt of is het alweer een alias voor de mensen, die iedere keer weer opnieuw hetzen, ruien en vuilspuiten.

Noot aan de redactie:
Kunt u dit topic ook weer verwijderen net als voorgaande topics?

hansen27

Hallo fokker

Ik kan je zeggen dat door dit forum mij heel wat duidelijk is geworden door deze mevrouw uit vleuten Want ik heb ook een kitten bij haar gekocht in augustus
En alleen maar problemen, blijkt namelijk Calicivirus en Mycoplasma te hebben
slecht behandelbaar En in het ergste geval moet ik al mij katten laten in slapen.
En de kitten van de mevrouw uit vleuten heb ik al opgegeven . Maar kan je wel zeggen dat door dit forum,een heel netwerk aan mensen gereageerd heeft naar aanleiding van dit .

M.Hansen
Godlinze

Mijn echt naam
Laatst gewijzigd door hansen27 op 05 mar 2009 13:17, 3 keer totaal gewijzigd.

Nog een fokker

Nou dat vind ik heel sterk, want in die cattery komt géén Calici & Mycoplasme voor, dus heb je dat zelf ergens opgelopen!

De mensen die gereageerd hebben zijn allemaal ruiers.
Als hun kittens ziek zijn geworden, hebben ze dit allemaal aan zichzelf te danken, net als jij!

Nog een fokker

niet mijn echt naam

hansen27

Hallo fokker,

Weet inmiddels wie je bent, Maar maak ook niet uit
Ik weet niet of je het weet maar de incubatieperiode van dat virus is acht weken
Maar als het naar 3 weken al geconstateerd is nadat ik de kitten opgehaald heb .Dan weet ik natuurljk al genoeg.
Maja ik heb geen koopt contract, Dus geen poot om op te staan.

M, Hansen,

Godlinze,
Laatst gewijzigd door hansen27 op 05 mar 2009 13:16, 4 keer totaal gewijzigd.

Soraya

Ongelezen bericht door Soraya »

niesziekte kan overal worden opgedaan, bij de dierenarts, zelfs door een kittenkoper die voor hun kitten langs komt kan het worden meegenomen.
Ieder dier welke wordt geent, is drager van niesziekte. Deze enting zegt niks niet kunnen krijgen van niesziekte. Maar biedt een stukje extra bescherming.
Mensen kunnen de pech hebben dat ze net een zwak kitten hebben waarbij het naar voren komt.
Maar een verkoper kan dan ook een koper tegemoet komen. Is wel zo netjes denk ik.

Voor Hansen27, ik ken deze cattery dus niet, welke dus gestopt schijnt te zijn, maar er is soms ook veel onwetendheid bij kopers, waarbij er direct naar de fokker wordt gewezen, terwijl dat niet terecht is.

hansen27

Beste soraja,

Ik ga niet verder op dit forum in, Om over deze cattery te praten want weet inmiddels genoeg .Wil best met u in discussie maar dan via de mail ,

Groet,
Hansen,
Laatst gewijzigd door hansen27 op 05 mar 2009 22:54, 3 keer totaal gewijzigd.

reintje vitesse

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Hansen 27 wat dat ip adres betreft klets je, verder barst één en ander van de taalfouten en wie zou jou nou zijn-haar e mail adres geven....uhhhh laat me raden........misschien die mevrouw uit Vleuten :roll: :roll:

Groeten uit Arnhem

Nog een fokker

Tuut tuut tuut, FOUT!!!!

Ik ben niet degene die jouw kitten gefokt heeft en zo'n domme opmerking van mijn IP adres daar kan ik alleen maar om lachen :lol: :lol: :lol: :lol:
Haha, stuur mij dan maar eens een mailtje naar het zogenaamde IP adres van mij, d.w.z. dus niet naar het email adres van de fokker van jouw kitten, want dat ben ik niet!

Tsss, incubatietijd van 8 weken, welke idioot heeft je dat weer verteld.
Calici heeft een maximale incubatietijd van 10 dagen en Mycoplasma heeft een maximale incubatietijd van 32 dagen (kwestie van googlen).
Dus na 3 weken heeft jouw kitten Calici, tja dat is dan toch echt bij jouw opgelopen. En ik weet zeker dat deze cattery géén Mycoplasma in huis heeft, dus die zal wel door dezelfde kat opgelopen zijn als waar de Calici vandaan komt nl. je eigen kat/katten.

Wat jij zegt over een koopcontract is ook nonsens. Ik zie heel wat koopcontracten en in geen enkel koopcontract wordt garantie gegeven op virussen en bacteriën, zeker niet als er al een andere kat aanwezig is. Dus daar ben je dus al afgebrand, want jij was ook in het bezit van een andere kat.

Makkelijk hoor om te zeggen dat het kitten het bij de fokker vandaan heeft. Dat is de weg van de minste weerstand. Jij en de zogenaamde andere "gedupeerden" moeten eens wat vaker de hand in eigen boezem steken en verantwoording nemen voor hun eigen doen en laten.
Maar het is natuurlijk wel wat makkelijker om de schuld bij een ander te leggen dan bij jezelf te kijken en ook te kunnen accepteren dat er soms geen schuldige aan te wijzen is. Het feit blijft nu eenmaal dat ieder huis zijn eigen virussen en bacteriën heeft, waar de eigen katten volkomen imuun voor zijn. Komt er een nieuwe kat of kitten in huis dan kunnen er 3 situaties ontstaan:
1. De eigen katten worden ziek van de virussen en/of bacteriën van de nieuwe kat (nieuwe kat is niet ziek maar draagt natuurlijk de virussen en/of bacteriën van het huis van de fokker bij zich)
2. De nieuwe kat wordt ziek van de aanwezige virussen en/of bacteriën in het huis
3. De eigen katten en de nieuwe kat worden niet ziek
Het is ook mogelijk dat er een combinatie van de eerste 2 situaties ontstaat of dat er kruisbesmettingen ontstaan.

Cattery is inmiddels gestopt met fokken.
Jouw kitten is al weer bijna een jaar oud. Ga eens verder met je leven. En een kat in slapen omdat ze calici of mycoplasma heeft, is natuurlijk ook onzin en zeer onverstandig. Waar de schoen wringt, dat zal het natuurlijk zijn, men is al weer aan het kijken om een nieuwe kat aan te schaffen en dat kan men pas als de calici en de mycoplasma verholpen zijn.

Soraya

Ongelezen bericht door Soraya »

@ Nog een fokker; ik ken helaas wel een poesje dat zo´n ernstige vorm van niesziekte had, dat die er uiteindelijk aan onderdoor is gegaan. Er was verder niks afwijkends te zien in sectie, en volgens DA was het gewoon echt een pechgeval, en was het gewoon een zwak kitten.
MAAR in de meeste gevallen is hier dus echt geen sprake van en is dit poesje hierboven echt de uitzondering op de regel.

@ M.Hansen; ik wil zeker niet een discussie aangaan. Dit is iets tussen u en die fokster. Ik wilde u er alleen op wijzen dat het niet altijd de fokker is die "schuldige" is, maar soms echt andere factoren meespelen en die er wel op van invloed zijn.

seelah maew

Ongelezen bericht door seelah maew »

Gedupeerde genoeg lijkt mij....
Helaas heb de vorige topic niet kunnen lezen.
Ik ben er door meerdere fokkers opgewezen....
Maar helaas deze was al verwijderd....

Gestopt of niet???
Ik hoop het van harte er is immers al genoeg leed veroorzaakt...

Oja Seelah Maew is wel een link naar mijn naam.
Wij fokken daarentegen wel op een verantwoordelijke manier lieve kittens.....

Nog een fokker

@seelah maew
Jeetje, wat ben jij voor iemand!
Even een andere fokker een trap na geven en dan meteen reclame maken voor jezelf.
Jouw blaadje is ook niet zo schoon als jij je voor doet, dus blaas maar niet zo hoog van de toren.

Een fatsoenlijke cattery hoeft nl. zijn kittens niet aan te bieden via Marktplaats, wat jij wel doet!

hansen27

Hallo Seelah maew

Als je ,je mail geeft kan ik je alle topic,s wel even sturen .

blompje

Ongelezen bericht door blompje »

Ook ik ben gedupeerd door deze cattery. Wellicht kunnen we met meerdere gedupeerden juridische stappen ondernemen.

En mijn naam is niet van mijzelf, maar dat zal nog een fokker wel begrijpen...
Laatst gewijzigd door blompje op 06 mar 2009 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.

blompje

Iedereen die hier reageert en wil weten hoe het zit; neem contact op met een willekeurige Nederlandse rasvereniging, dan zul je horen dat deze cattery al meerdere waarschuwingen heeft gekregen. Ook van dierenartsen trouwens. Daarom is deze cattery nu lid van een Belgische rasvereniging en haalt alle papieren incl. paspoort daar vandaan. Je kunt bij iedere goede fokker in Nederland vragen waarom iemand in België lid wordt, daar is namelijk alles te koop. Zelfs de dierenarts die deze cattery gebruikt zit in België en blijkt niet officieel te zijn. Als je niets te verbergen hebt kun je alles toch gewoon in Nederland regelen?

@ nog een fokker:

Het spel is uit!!! Je kunt wel beweren dat je gestopt bent met fokken, maar dat wil niet zeggen dat je niet meer handelt in zieke kittens. Iemand die zich voordoet alsof ze om dieren geeft fokt niet bewust als je weet dat er een ziekte in je cattery zit. Je brengt bewust het leven van andere katten in gevaar door de zieke kittens bij mensen te plaatsen die al katten hebben.
Nu meerdere gedupeerden elkaar hebben gevonden staan zij veel sterker dan dat ze individueel stonden.

blompje

@ seelah maew:

Ik zou ook graag met je in contact komen, blijkbaar heb jij ook de nodige negatieve ervaring met de cattery.

seelah maew

Hallo,

Ik sta keurig netjes nationaal en internationaal aangeschreven als cattery ik hoef mijn kittens niet op marktplaats te slijten.
En volgens mij staan die van mevrouw :twisted: uit Vleuten tegenwoordig op elke gratis advertentie-site zoals mp en kapazaa.
Laatst gewijzigd door seelah maew op 06 mar 2009 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

seelah maew

hansen27.

Heel graag..........
Ben reuze benieuwd naar die topics.
hoorde via via dat deze behoorlijke sappig waren.
hahaha

Nog een fokker

@seelah maew
Wat ben jij schijnheilig zeg!
Ik zie regelmatig advertenties van jou op Marktplaats staan.
Jij geeft aan dat jouw kittens in de hogere prijsklasse zitten etc. maar jouw advertenties staan er wel degelijk op!
Ook heb jij een heel laster verhaal over andere fokkers op jouw website staan.

En seelah maew, je weet toch dat laster verboden is of niet soms.
Derhalve zou ik als ik jouw was de naam van deze mevrouw maar eens uit jouw postings hier weghalen.

@blompje
Jij bent ook ontzettend dom!
Ik ben niet degene waar jullie me allemaal voor aanzien.
Trouwens kan ik zo tientallen fokkers opnoemen die geen problemen hebben met Nederlandse verenigingen en toch bij een Belgische vereniging zitten. Ook kan ik verschillende fokkers opnoemen, met name seelah maew (Felikat, Neocat en nu NVvK), die ook al verschillende keren gewisseld is van vereniging, dus jouw conclusie is dan ook dan zij niet deugd, want als je wisselt van vereniging dan moet er iets fout zitten, dus ergo seelah maew deugd ook niet, haha wat een bak!

blompje

Aan het taalgebruik is af te lezen uit welk milieu men komt. Mensen met een beetje niveau gebruiken geen ordinaire schuttingtaal en gaan beschaaft met elkaar om. Een beetje in het nauw gedreven? Wordt het te heet onder de voeten? Is er nu iets te vaak een onderwerp over Luce dell Est op diverse forums gezet? Wel goed blijven opletten, want er zijn forums die de cattery nog niet heeft ontdekt...
En vergeet niet: wie het laatst lacht, lacht het best!

Gesloten