LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] switchen koersplan

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Pesa

switchen koersplan

Ongelezen bericht door Pesa »

Omdat in mei 2008 de waarde van het koersplan ongeveer overeenkwam met de totale inleg van dat moment heb ik het besluit genomen te switchen van het EquitY fund naar het deposito fund. Als het ware heb ik in mei 2008 de toenmalige waarde van het koersplan vastgeclickt. Aachteraf gezien heb ik hier geen spijt van gehad. De waar-de van het koersplan is nog steeds de totale inleg met zelfs een klein rendement.Van de dalendende koersen heb ik dan ook geen last gehad.
Maar wat is nu wijsheid? Afkopen of switchen? ik zou geen advies kunnen geven in deze roerige tijden.
Overigens heb ik mij aangesloten bij verliespolis .nl omdat ik nog steeds van mening ben dat voor het koersplan door Aegon veel te hoge kosten zijn berekend.

Beijing2008

Re: switchen koersplan

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

U weet dat er een uitspraak is op de Koersplan zaak? Uw berekening over de waarde van Uw Koersplan klopt m.i. niet, als ik zie dat de waarde van mijn Koersplan in 2008 gehalveerd is....
Als Equity een dood fonds is, en uw nieuwe keuze ook, is het de vraag of switchen veel uitmaakt.

Pesa

Re: switchen koersplan

Ongelezen bericht door Pesa »

Beste Beijing 2008,

Uiteraard ben ik op de hoogte van de gunstige uitspraak m.b.t. het koersplan. Echter aegon is hier weer tegen in beroep gegaan en zal waarschijnlijk tot de hoge raad doorprocederen Dit heeft tot gevolg dat we weer enkele jaren verder zijn voordat we een dedintief oordeel van de hoogste rechtsinstantie hebben. Dus geduld zullen we moeten hebben. ik kan hierover meepraten omdat ik al enkele jaren aan het procederen ben over een ander wanproduct van de Aegon ,namelijk het beruchte sprintplan . Bij de kantonrechter ben ik gedeeltelijk in het gelijk gesteld ,echter de arrogante aegon-bank ,het spin in het van de aandelenlease-affaire,is hiertegen in beroep gegaan.Ze proberen je gewoon kapot te procederen, maar ik denk er niet aan om op te geven . Je wordt door de vertragingstactiek en intimidatie van de aegon alleen maar strijdvaardiger!!

Omdat we in mei 2008 te maken hadden met een kortstondige opleving van de beurskoersen was mijn Equiti fund koersplan ongeveeer € 11 500,00 waard. Tot Mei 2008 had ik 13,5 jaar lang €
68,07 per maand ingelegd dat is 13,5 x 12 x € 68,07 = € 11.027,34 .
De totale waarde bedroeg in mei 2008 € 11.500,00. Dus in mei 2008 was de waarde van het koersplan de totale inleg tot mei 2008 en was er nog eens sprake van een piepkein rendement. Ik heb dan ook besloten dit bedag in mei 2008 over te maken naar het Aegon deposito fund welke belegt in kortlopende geldmarktinstrumenten zolals geldleningen en deposito's, waardoor sprake is van een laag risico. Ik heb dan ook geen last gehad van de grote koersdalingen die zich na mei 2008 hebben voorgedaan. De waarde van het koersplan deposito fund is namelik in juni 2009 € 12,280,00. Dus al met al heb ik er in mei 2008 goed aan gedaan om naar het deposito fund te switchen. Ik moet wel toegeven dat dit meer geluk dan wijsheid is geweest.

Groetjes,
Pesa.

Gesloten