LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beste energiebedrijf

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
zjwaemke
Berichten: 119
Lid geworden op: 22 mar 2008 02:17

Beste energiebedrijf

Ongelezen bericht door zjwaemke »

Even geen klacht, maar gewoon jullie mening

Wat is volgens jullie nou het beste energiebedrijf?

Waar wordt je goed geholpen?
Waar heb je goede service?
Waar is prijs/kwaliteit goed?

Ik ben tevreden over mijn leverancier, maar ben gewoon benieuwd naar de meningen van jullie. De cijfers van energievergelijkingssites heb ik geen vertrouwen in :D

DMG
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:09

Re: Beste energiebedrijf

Ongelezen bericht door DMG »

http://www.consuwijzer.nl/EnergieWijzer ... ing_Aspect

Et voila. Als het goed is, zo onpartijdig mogelijk. Mijn eigen mening is, dat bedrijven als Essent, RWE en Delta hun service goed voor elkaar hebben. Ik lees hier weinig van over problemen en dergelijke en ze doen het goed op de Dte-scorecard.

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Beste energiebedrijf

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Volgens mijn (bescheiden) mening voldoet vooral Essent (en ook Enexis) aan het criteria van jou zwjaemke.

zjwaemke
Berichten: 119
Lid geworden op: 22 mar 2008 02:17

Re: Beste energiebedrijf

Ongelezen bericht door zjwaemke »

het grappige is dat je op vergelijkings sites totaal andere waardes ziet.

Des te meer reden dus je vooral niet blind te staren op zo'n sites lijkt me zo.

Heidi00000000000
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 jan 2009 20:49

Re: Beste energiebedrijf

Ongelezen bericht door Heidi00000000000 »

Polderboy wie is jou energieleverancier dan?
Ik ben op zoek naar een energie maatschappij die goed voor het milleu is. Ik zit nu bij energie direct dochteronderneming van Essent. Ik ben tevreden maar ik ben niet blij dat ze hun bebrijf aan RWE verkopen die gebruikt onwijs veel grijze energie. Ik dacht aan eletran het ziet er goed uit maar tegenwoordig zie ik door het bomen het bos niet meer. Ik hoop dus dat hier veel reactie's komen.

Groetjes Heidi

Heidi00000000000
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 jan 2009 20:49

Re: Beste energiebedrijf

Ongelezen bericht door Heidi00000000000 »

Bedankt polderboy voor de toelichting. Nu weet ik zeker dat ik bij energie direct weg wil. Nog 1 vraagje eigelijk. Krijg je bij Chreenchoise 1 rekening of 2 rekening zeg maar 1 van de netwerkbeheerder en 1 van chreenchoise.

Groetjes Heidi

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Beste energiebedrijf

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

MAIN Energie is een aanrader. Duidelijk tarievenoverzicht zwart op wit, fikse eenmalige korting via gaslicht.com, zeer snel met de jaarafrekening die nog klopte ook (tegenwoordig beslist niet meer vanzelfsprekend). En ook opzeggen gaat zeer correct en snel. Het is dat ik een iets goedkopere leverancier kon vinden anders was ik er zeker gebleven.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Beste energiebedrijf

Ongelezen bericht door VTO1 »

EON is de beste.
je krijgt 150 euro kado of een digitale videocamera als je overstapt. daarnaast goede service.

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Beste energiebedrijf

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Netbeheerders maakt niet zoveel uit. Zijn allemaal haaien die zich willen verrijken met belachelijke meterkosten, capaciteitstarieven, dat soort ongein... En je kunt ze toch niet kiezen, als je tenminste niet naar een ander gebied wil verhuizen...
Enige wat me interesseert is duurzame energie. Van de aller donkergroenste soort.
RWE is een bruinkool, poederkool verstokend, en atoomstroom producerend Duits monster wat Essent volledig op gaat slokken.
Zo lang Den Haag blijft aanjeweetwellen wordt het niks.
Allemaal (en nog meer) opmerkingen van jou polderjongen, waar ik het grotendeels met eens ben, en met de laatste opmerking volgens mij de spijker op de kop.
Het streven naar duurzame energie van het donkergroenste soort is een nobel streven maar ook haalbaar? (Duurzaam = van lange duur, blijvend, lang, goedblijvend).
Verder kun je als energiebedrijf blijven verzetten tegen van alles en kleinschalig proberen te overleven totdat je opgeslokt wordt door welk bedrijf dan ook, omdat het “gewoon” een bod doet of een prijs betaald en je overneemt. Hierbij heb je geen enkele inbreng meer wat volgens mij nu wel is bij de overname van Essent door RWE.
In dit kader beter een (minder slechte) keuze dan geen (geheel slechte) keuze die uiteindelijk niet eens meer een keuze is.

Camilin
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 feb 2009 12:29

Re: Beste energiebedrijf

Ongelezen bericht door Camilin »

Ik was jaren klant van green choice en had nooit spijt van, helaas was ik makkelijk ingetrap door Nederlands Energie Maatschappij ik wou weg en binnen drie manden heb ze mij een rekening gestuurd van gas en electriciteit van 1358 euros. Deze bedrijf wil zijn problemen oplossen met normale klanten die leven van hun salaries. Ik zal hun betalen wat recht is. Ik vind ze flinke dieven

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Beste energiebedrijf

Ongelezen bericht door kweenie »

Het zou wel leuk (en nuttig) zijn als de overheden de opbrengsten van de verkoop van Essent zouden gebruiken voor het aanleggen van groene stroom centrales. Dat zou rechtstreeks kunnen, maar ook door subsidies of door het goedkoop uitlenen van geld voor investeringen in groene energie.

Heidi00000000000
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 jan 2009 20:49

Re: Beste energiebedrijf

Ongelezen bericht door Heidi00000000000 »

Kweenie het zijn gewoon graaiers. En op deze site kan je de graaiers grijpen. :wink:

http://www.zezijnnuts.nl/game/

Groetjes Heidi

meijerhj
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2008 00:08

Re: Beste energiebedrijf

Ongelezen bericht door meijerhj »

MAIN Energie is een aanrader. Duidelijk tarievenoverzicht zwart op wit, fikse eenmalige korting via gaslicht.com, zeer snel met de jaarafrekening die nog klopte ook (tegenwoordig beslist niet meer vanzelfsprekend). En ook opzeggen gaat zeer correct en snel. Het is dat ik een iets goedkopere leverancier kon vinden anders was ik er zeker gebleven.
Zo duidelijk lijken mij de tarieven niet.

Als ik op gaslicht.com kijk dan betaal je voor leveringskosten gas € 0,3868 en als ik op de website van main energie kijk dan betaal je € 0,53547 voor leveringskosten gas.

Welk tarief komt er nu op het contract te staan als ik mij aanmeld via gaslicht.com?

zjwaemke
Berichten: 119
Lid geworden op: 22 mar 2008 02:17

Re: Beste energiebedrijf

Ongelezen bericht door zjwaemke »

@meijerhj

zonder er verder naar gekeken te hebben denk ik dat leveringskosten 0,3868 euro voor Gas de "kale" prijs per m3 is (zonder BTW en EB, regiotoeslag misschien)

0,53547 euro voor Gas zal waarschijnlijk inclusief BTW zijn en misschien met EB. Ook hier ff letten op de regiotoeslag. Ik denk dat je hier het verschil in moet zoeken.

meijerhj
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2008 00:08

Re: Beste energiebedrijf

Ongelezen bericht door meijerhj »

@zjwaemke

Beide bedragen zijn inclusief regiotoeslag en btw maar zonder energiebelasting:

Gaslicht.com:

Leveringkosten prijs incl. regiotoeslag (gas) 38,68 ct

mainenergie.nl:

Regio 5 G1 aansluiting incl. BTW € 0,53547

Dyllanw
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 jan 2009 12:04

Re: Beste energiebedrijf

Ongelezen bericht door Dyllanw »

Een jaar lang heb ik Greenchoice als leverancier gehad. Na aanmelding bleek de vorige bewoner nogal een grootverbruiker te zijn en werd mij een maandvoorschot van 298 euro voorgeschoteld. En dat terwijl ik alleenstaand en vrijwel nooit thuis ben. in dezelfde brief werd ook de datum genoemd waarop dat bedrag zou worden afgeschreven. Deze datum was één dag na de ontvangstdatum van de brief. Aangezien ik net in de verhuizing was en elke cent kon gebruiken, heb ik meteen greenchoice gebeld om het voorschotbedrag te veranderen naar 25 euro. Binnen 2 minuten kreeg ik iemand aan de lijn en toen ik de volgende dag via internetbankieren de afschriften bekeek, bleek het afgeschreven bedrag ook al te kloppen. Hele nette service wat mij betreft.

Ook de afrekening was keurig op tijd en zeer duidelijk. Een teruggaaf van ruim 180 euro betekent dat ik slechts 120 euro per jaar kwijt ben aan energie bij Greenchoice!

Helaas ben ik door zo'n pipo van Oxxio verleid tot een contract. Gelukkig met proeftijd waar ik kostenloos onderuit zou kunnen komen, maar helaas werkt Oxxio zoals verwacht niet bepaald mee. Hopelijk kan ik snel weer terugkeren bij Greenchoice.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Beste energiebedrijf

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Aangezien ik net in de verhuizing was en elke cent kon gebruiken, heb ik meteen greenchoice gebeld om het voorschotbedrag te veranderen naar 25 euro. Binnen 2 minuten kreeg ik iemand aan de lijn en toen ik de volgende dag via internetbankieren de afschriften bekeek, bleek het afgeschreven bedrag ook al te kloppen.
Bij Greenchoice hanteren ze voor nieuwe klanten de gewoonte dat ze voorschotbedragen laag vaststellen. Daardoor lijken ze goedkoper dan ze echt zijn. Bij de jaarafrekening is het voor veel Greenchoice klanten vervolgens flink bijbetalen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Beste energiebedrijf

Ongelezen bericht door kweenie »

Wim, het zijn vooral de foute colporteurs die dat doen.

Als je jezelf aanmeldt bij Greenchoice, dan krijg je in principe gewoon het zelfde voorschotverbruik als bij de vorige leverancier. En je kunt dat ook eenvoudig aanpassen, zoals Dyllanw ook aangeeft. Hij heeft ook al na een jaarafrekening een teruggave gehad.

Dus als je zelf voor Greenchoice kiest, is het een prima leverancier, met heel goede service, die ik iedereen zou aanraden. Helaas zijn er allerlei walgelijke colporteurs die met leugenachtige praatjes mensen op verkeerde gronden voor Greenchoice laten tekenen. Dan word je natuurlijk nooit een tevreden klant.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Beste energiebedrijf

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Dus als je zelf voor Greenchoice kiest, is het een prima leverancier, met heel goede service, die ik iedereen zou aanraden.
Ik heb ook niet gesteld dat Greenchoice een slechte leverancier zou zijn. Ik heb enkel gesteld dat ze de neiging hebben om voorschotbedragen wat laag vast te stellen.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Beste energiebedrijf

Ongelezen bericht door Chanmaster »

De beste energie leverancier geeft toch een boel ellende.
Ik vindt het maar waardeloos heel die marktsector.

Gesloten