[b]Ziggo 1 grote TROEP en/of regelrechte OPLICHTING[/b]
Geplaatst: 09 mar 2009 15:59
Hallo...
Wij hebben eind 2006 Internet en Telefoon (met meenemen eigen nummer bij KPN) gekregen bij @HOME. Voor TV waren we oorspronkelijk bij Essent, die dit al langer geleden naar @HOME heeft overgeheveld. De factuurs Int. en Tel. aan de ene kant en TV aan de andere werden per incasso voldaan over 2 verschillende bankrekeningen.
Intussen ging alles over naar ZIGGO en werden we er via reclame en hun berichten op gewezen, dat alles samenvoegen efficiënter en dus ook goedkoper zou zijn. Ook opnemen van Digitale TV in een nieuw abonnement zou geen extra kosten meebrengen.
Dus: Wij bestelden in november 2008 het "Alles-in-Een"-pakket (Internet+Telefoon+Dig.TV) met de uitdrukkelijke vermelding, dat we daarmee dus overgaan van het oude abonnement naar het nieuwe zonder verdere inhoudelijke wijzigingen m.u.v. het digitaal maken van de TV-ontvangst: dus OOK behoud van ons aloude telefoonnummer. We hebben ook aangegeven dat de de incasso gedaan moet worden van één bankrekening en hebben ook aangegeven welke..
De digitale Set Topbox voor TV werd prompt geleverd. So-far-so-good!!!
Maar.... dan begint de ellende:
Incasso's over 2 bankrekeningen met doublures, d.w.z. het ene abonnement wordt betaald en het oude eveneens nog eens. Op "Mijn ZIGGO", onze persoonlijke gegevenspagina op www.ZIGGO.nl bevatte de verkeerde gegevens. Bellen en nog eens bellen en nog eens bellen en nog eens bellen.
Het toppunt werd bereikt, toen op zondagavond 22 februari bleek, dat de telefoon het niet meer deed: konden niet bellen noch gebeld worden. Vervolgens bleek ons op maandagochtend, dat ons aloude nummer (al meer dan 40 jaar!) niet meer actueel was, maar dat het door een ander volstrekt onbekend nummer was vervangen.
Ons is
a.door ons ongevraagd,
b.door ZIGGO onaangekondigd en
c.door ons absoluut ongewenst
een nieuw telefoonnummer in de maag gesplitst.
Gevolgen: wij zouden al ons drukwerk wijzigen moeten, wijziging tel.nr. gaan mailen naar al onze adressen, kortom ongevraagd werk moeten doen en kosten moeten maken, als ZIGGO ons niet zou kunnen helpen.
Wij hebben in de afgelopen 14 dagen gemiddeld 2 a 3x per dag gebeld met de vraag of ze aub per onmiddellijk ons telefoonnummer zouden willen terugzetten. In 1e instantie zouden ze daar MAXIMAAL 5 werkdagen voor nodig hebben. Uiteraard ook de rekeningperikelen naar voren gebracht. Nu ga ik hier maar niet zeggen, wat er in die "tig" telefoongesprekken allemaal niet nog meer naar voren is gebracht, maar duidelijk is, dat er voor ons geen enkele herstellende actie is gevolgd. Conclusie is ook dat met geen mogelijkheid ook maar iemand met verantwoordelijkheid voor het gewraakte onderwerp aan de lijn is te krijgen. We hebben na het verstrijken van de 5 werkdagen plus 1 een aangetekend schrijven gestuurd vanuit onze juridisch adviseur met het uitdrukkelijke verzoek... van .... etc...etc... U snapt het wel.
Vandaag namen we ons voor om ons morgen persoonlijk op het ADRES van ZIGGO te vervoegen (WINSCHOTERDIEP 60, GRONINGEN) om aldaar te proberen het e.e.a. in een persoonlijk gesprek recht te brijen. Alvorens dat te doen belden we dat adres voor de zekerheid toch maar even (TEL.NR.ZIGGO --> 088-7170000). Hoewel een vriendelijke mevrouw opnam, was ze al even onverzettelijk door ons niet door te verbinden met de club te ZIGGO, die anders dan de schuil biedende jongens en meisjes achter de schermen in de callcenters echt iets zou kunnen doen (al was het maar uitleg geven!).
Kortom: een grote BENDE bij ZIGGO en de verschuiling van degenen, die feitelijk aanspreekbaar zouden moeten: het zijn riekt naar OPLICHTING....
Wij hebben eind 2006 Internet en Telefoon (met meenemen eigen nummer bij KPN) gekregen bij @HOME. Voor TV waren we oorspronkelijk bij Essent, die dit al langer geleden naar @HOME heeft overgeheveld. De factuurs Int. en Tel. aan de ene kant en TV aan de andere werden per incasso voldaan over 2 verschillende bankrekeningen.
Intussen ging alles over naar ZIGGO en werden we er via reclame en hun berichten op gewezen, dat alles samenvoegen efficiënter en dus ook goedkoper zou zijn. Ook opnemen van Digitale TV in een nieuw abonnement zou geen extra kosten meebrengen.
Dus: Wij bestelden in november 2008 het "Alles-in-Een"-pakket (Internet+Telefoon+Dig.TV) met de uitdrukkelijke vermelding, dat we daarmee dus overgaan van het oude abonnement naar het nieuwe zonder verdere inhoudelijke wijzigingen m.u.v. het digitaal maken van de TV-ontvangst: dus OOK behoud van ons aloude telefoonnummer. We hebben ook aangegeven dat de de incasso gedaan moet worden van één bankrekening en hebben ook aangegeven welke..
De digitale Set Topbox voor TV werd prompt geleverd. So-far-so-good!!!
Maar.... dan begint de ellende:
Incasso's over 2 bankrekeningen met doublures, d.w.z. het ene abonnement wordt betaald en het oude eveneens nog eens. Op "Mijn ZIGGO", onze persoonlijke gegevenspagina op www.ZIGGO.nl bevatte de verkeerde gegevens. Bellen en nog eens bellen en nog eens bellen en nog eens bellen.
Het toppunt werd bereikt, toen op zondagavond 22 februari bleek, dat de telefoon het niet meer deed: konden niet bellen noch gebeld worden. Vervolgens bleek ons op maandagochtend, dat ons aloude nummer (al meer dan 40 jaar!) niet meer actueel was, maar dat het door een ander volstrekt onbekend nummer was vervangen.
Ons is
a.door ons ongevraagd,
b.door ZIGGO onaangekondigd en
c.door ons absoluut ongewenst
een nieuw telefoonnummer in de maag gesplitst.
Gevolgen: wij zouden al ons drukwerk wijzigen moeten, wijziging tel.nr. gaan mailen naar al onze adressen, kortom ongevraagd werk moeten doen en kosten moeten maken, als ZIGGO ons niet zou kunnen helpen.
Wij hebben in de afgelopen 14 dagen gemiddeld 2 a 3x per dag gebeld met de vraag of ze aub per onmiddellijk ons telefoonnummer zouden willen terugzetten. In 1e instantie zouden ze daar MAXIMAAL 5 werkdagen voor nodig hebben. Uiteraard ook de rekeningperikelen naar voren gebracht. Nu ga ik hier maar niet zeggen, wat er in die "tig" telefoongesprekken allemaal niet nog meer naar voren is gebracht, maar duidelijk is, dat er voor ons geen enkele herstellende actie is gevolgd. Conclusie is ook dat met geen mogelijkheid ook maar iemand met verantwoordelijkheid voor het gewraakte onderwerp aan de lijn is te krijgen. We hebben na het verstrijken van de 5 werkdagen plus 1 een aangetekend schrijven gestuurd vanuit onze juridisch adviseur met het uitdrukkelijke verzoek... van .... etc...etc... U snapt het wel.
Vandaag namen we ons voor om ons morgen persoonlijk op het ADRES van ZIGGO te vervoegen (WINSCHOTERDIEP 60, GRONINGEN) om aldaar te proberen het e.e.a. in een persoonlijk gesprek recht te brijen. Alvorens dat te doen belden we dat adres voor de zekerheid toch maar even (TEL.NR.ZIGGO --> 088-7170000). Hoewel een vriendelijke mevrouw opnam, was ze al even onverzettelijk door ons niet door te verbinden met de club te ZIGGO, die anders dan de schuil biedende jongens en meisjes achter de schermen in de callcenters echt iets zou kunnen doen (al was het maar uitleg geven!).
Kortom: een grote BENDE bij ZIGGO en de verschuiling van degenen, die feitelijk aanspreekbaar zouden moeten: het zijn riekt naar OPLICHTING....