Telefoongesprekje met energie-oplichter. Alleen welke?
Geplaatst: 10 mar 2009 18:38
*tiedelididelidom trrr trr trr tingel tangel tring* (zo'n melige ringtone)
S: "hallo met S."
E(energie-oplichter): "met dinges. Ik bel u omdat ik names blad huppeldepup u een geweldige aanbieding mag doen. U bent toch klant bij het Nuon?
S: "eeh ja, dus ik spreek met het nuon via huppeldepup- magazine???
E:"nouwwww, ik mag u als vaste klant van het nuon een eenmalige aanbieding doen voor goedkopere energie (???) scheelt heel wat op de nota.
S: "In dat geval geen interesse."
E:" Mag ik vragen waarom niet?"
S: "wantrouwen"
E: "Wantrouwen?? hoezo?"
S: "Hoor/lees/ervaar teveel negatieve verhalen omtrent telefoonverkoop. Klanten worden de woorden in de mond gelegd."
E: Maar dit hele gesprek wordt in samenspraak met de consumenten-organisaties opgenomen en kan teruggeluisterd worden".
S:"Best, maar ik ga niet hiermee verder".
E: "en er is een afkoelingsperiode van maar liefst 7 dagen".
S: "Ik ga niet over tot een overeenkomst, dus er wordt niet afgekoeld."
E: "Het scheelt veel geld, en dat met de crisis, stijgende kosten....blabla"
S: "Stuur alles maar op, dan kan ik zelf mijn voordeel berekenen. Ik doe geen zaken via de telefoon."
E:" Ik heb natuurlijk geen adresgegevens van u"
S: "Geen adres??? Wat is dat nou voor gelul. Nuon heeft mijn adres en huppeldepup-magazine ook. En je hebt mijn vaste nummer, dus óók mijn adres."
E: "Nee, wij doen alles via de mail, dat is namelijk véél goedkoper dan advertenties plaatsen of post versturen, en dat voordeel komt weer ten goede aan de klant."
S: "Het nuon, en huppeldepup doen alles per mail????? Als je niets over de post kunt sturen zodat ik dingen te kunnen nagaan dan houdt het voor mij op. Laat ik niet merken dat er zaken aan mijn contract met nuon veranderd zijn of dat ik ineens van energieleverancier veranderd ben!
Laat ik dit niet merken."
E: "Mevrouw, ik wens u nog een fijne dag, en succes met de prijsstijgingen."
S: ???
* Tuuut*
Zo verliep ons korte gesprekje ongeveer.
Mijn conclusie:
Ik heb zeker géén contact gehad met iemand van de Nuon, want daar zijn uiteraard mijn adresgegevens bekend. Maar met welk bedrijf heb ik wél contact gehad?
En huppeldepup-magazine ga ik morgen ook even aan de tand voelen over wat zij met klantgegevens doen.
Bedankt voor jullie aandacht.
S: "hallo met S."
E(energie-oplichter): "met dinges. Ik bel u omdat ik names blad huppeldepup u een geweldige aanbieding mag doen. U bent toch klant bij het Nuon?
S: "eeh ja, dus ik spreek met het nuon via huppeldepup- magazine???
E:"nouwwww, ik mag u als vaste klant van het nuon een eenmalige aanbieding doen voor goedkopere energie (???) scheelt heel wat op de nota.
S: "In dat geval geen interesse."
E:" Mag ik vragen waarom niet?"
S: "wantrouwen"
E: "Wantrouwen?? hoezo?"
S: "Hoor/lees/ervaar teveel negatieve verhalen omtrent telefoonverkoop. Klanten worden de woorden in de mond gelegd."
E: Maar dit hele gesprek wordt in samenspraak met de consumenten-organisaties opgenomen en kan teruggeluisterd worden".
S:"Best, maar ik ga niet hiermee verder".
E: "en er is een afkoelingsperiode van maar liefst 7 dagen".
S: "Ik ga niet over tot een overeenkomst, dus er wordt niet afgekoeld."
E: "Het scheelt veel geld, en dat met de crisis, stijgende kosten....blabla"
S: "Stuur alles maar op, dan kan ik zelf mijn voordeel berekenen. Ik doe geen zaken via de telefoon."
E:" Ik heb natuurlijk geen adresgegevens van u"
S: "Geen adres??? Wat is dat nou voor gelul. Nuon heeft mijn adres en huppeldepup-magazine ook. En je hebt mijn vaste nummer, dus óók mijn adres."
E: "Nee, wij doen alles via de mail, dat is namelijk véél goedkoper dan advertenties plaatsen of post versturen, en dat voordeel komt weer ten goede aan de klant."
S: "Het nuon, en huppeldepup doen alles per mail????? Als je niets over de post kunt sturen zodat ik dingen te kunnen nagaan dan houdt het voor mij op. Laat ik niet merken dat er zaken aan mijn contract met nuon veranderd zijn of dat ik ineens van energieleverancier veranderd ben!
Laat ik dit niet merken."
E: "Mevrouw, ik wens u nog een fijne dag, en succes met de prijsstijgingen."
S: ???
* Tuuut*
Zo verliep ons korte gesprekje ongeveer.
Mijn conclusie:
Ik heb zeker géén contact gehad met iemand van de Nuon, want daar zijn uiteraard mijn adresgegevens bekend. Maar met welk bedrijf heb ik wél contact gehad?
En huppeldepup-magazine ga ik morgen ook even aan de tand voelen over wat zij met klantgegevens doen.
Bedankt voor jullie aandacht.