Pagina 1 van 1
fostiscooter problemen!
Geplaatst: 15 mar 2009 19:36
door scooterrijder
Sinds kort heb ik een fostiscooter aangeschaft. Echter vertoont de scooter binnen de kortste keren al gebreken. De scooter start niet, valt na enkele kilometers gereden te hebben uit. Geen mogelijkheid meer om dat ding aan te praat te krijgen.
Wat mij betreft geen goede aanschaf!!
Zijn er meer mensen met dergelijke problemen rondom een fostiscooter?
Re: fostiscooter problemen!
Geplaatst: 16 mei 2009 20:16
door Echelon
zijn er meer mensen die problemen hebben met onbekende bami scooters?
Is gras groen?
Was Socrates een Griek?
Re: fostiscooter problemen!
Geplaatst: 20 jun 2009 15:08
door scootertje
hoi hoi,
Vaak zijn start problemen het gevolg van carburateur broblemen.
of ondanks de motor en het contact uit zijn tocht de benzine toevoer open blijft.
laat een terugslag ventiel tussen je benzine leiding plaatsen en de problemen met starten zijn verleden tijd.
groeten van het scootertje
Re: fostiscooter problemen!
Geplaatst: 21 jun 2009 15:05
door Ulbe
In zo'n situatie is natuurlijk de onderdruk geregelde benzine kraan defect ( indien aanwezig ),
Deze moet dan schoongemaakt/vervangen worden, vaak is deze gecombineerd met een benzinefilter,
Even de benzineslang los halen bij de carburateur, loopt er een flinke straal benzine uit, is deze benzinekraan defect,
Soms wil deze kraan ook wel eens dicht blijven zitten ( afhankelijk van model ), de slang bij de carburateur loshalen, komt er geen benzine uit, kraan is gesloten, een paar keer flink trappen op de kickstarter, en er moet benzine uit de benzineslang lopen, benzinekraan is dan ok.
Ook kan de vlotternaald defect zijn, hetgeen te zien is aan een diepe inslag op de punt van de vlotternaald, deze laat dan te veel benzine in de carburateur komen en al snel is de motor verzopen, ook kan de vlotter zelf lek zijn, dan heb je ook identieke problemen,
Bij langdurig stilstand wil het lukken dat de benzine in de vlotterkamer van de carburateur verdampt is, dan is direct starten niet mogelijk, even de eerste keer de kickstarter gebruiken totdat de motor aanslaat, dan kun je gerust weer de electrische start gebruiken,
De accu en startmotor zijn je er dankbaar voor!, ( minder snel defect ).
Alles even checken dus,
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.
Re: fostiscooter problemen!
Geplaatst: 13 jan 2013 00:52
door Gigi92
Fosti scooters zijn in 1 woord WAARDELOOS.
Daarnaast is de service van de Fosti zaken ook waardeloos.
Ik heb een jaar geleden een Fosti scooter gekocht. Helemaal happy want vind het uiterlijk van de scooter geweldig. Binnen twee weken al onder de roestplekken.
Ook had ik binnen paar weken al last van het niet willen starten. Bij ieder stoplicht viel hij uit. Het was hartje zomer dus het kon niet aan de kou liggen. Elke keer als ik terug ging naar de zaak waar ik hem gekocht had, kwamen zij met het antwoord "hij is verkeerd afgesteld". Nja het zal wel, ik heb wel enig sinds verstand van scooters, maar weet er ook weer niet alles van af. Ik nam het dus voor lief. Toch bleef hij iedere keer uitvallen. Waarop zij hem zo zwaar hadden afgesteld dat hij bij het stilstaan gewoon bleef trekken. Ik moest hem gewoon met kracht tegenhouden wilde hij niet doorrijden. Tussendoor had hij al een kleine beurt gehad(60 euro). Dus ik zou moeten verwachten dat hij gewoon goed zou rijden. Binnen nog geen maand kwamen de beste heren van de zaak Fosti er al mee aan dat hij al toe was aan een grote beurt(90 euro).. Zoals ik voorheen al zei.. ik heb er niet zo heel erg veel verstand van dus het zal wel.
Ik mijn scooter dus weggebracht voor een grote beurt. Haal het ding op.. Binnen nog geen 100meter. Valt hij weer uit. Toen brak echt mijn klomp en ben op hoge poten terug gegaan. Meneer zou wel even gratis de kleppen stellen omdat ik al zo vaak terug was geweest en er zoveel problemen mee had. ( ya right). Ik toch maar gedaan. Haal hem op. Nu niks aan de hand. Wel weer dat hij weer zwaar was afgesteld, maar dat nam ik maar voor lief. Had hem gewoon nodig en was er tegelijkertijd ook een beetje klaar mee. Nog geen week later, was de pret alweer voorbij en viel hij weer continue uit.
Het zat me nu zo hoog dat ik er klaar mee was. Ik wist dat er in Breda nog een andere zaak zat die precies dezelfde scooters verkoopt en daar ben ik heen gegaan, naar de concurrent in feite.
Ik was HEEL toevallig, niet de eerste ontevreden Fosti-klant die bij hen kwam. Omdat ik hem eigenlijk niet te lang kon missen was meneer zo aardig hem zo snel mogelijk te maken. Maximaal 2 dagen.
De volgende dag belde meneer mij op met de vraag of de kleppen ooit gesteld waren? Ja dat was pas gedaan. Waarop meneer zei, dit is haast onmogelijk.. Een klep zat al dicht en de andere bijna. Ze waren dus NIET gesteld. Had ik nog 500 km doorgereden, had ik alles aan gort gereden en was het Bye Bye Scooter. Dit verklaarde dus het niet willen starten en het continue uitvallen. Daarnaast moest er een nieuwe Accu in, de Bobine moest vervangen worden & nog een hoop dingen. Daarnaast heeft hij hem ook gelijk een grote beurt gegeven. Toen ik hem op ging halen en meneer vroeg wat er allemaal was.. Zei hij, alleen de olie is ververst. ( DIT DEED IK ZELF). Dit alles koste me 82 euro. Nog goedkoper dus dan de grote beurt bij Fosti.
Binnen nog geen jaar heeft een GLOEDNIEUWE scooter van 1600 euro me zo'n 300 euro lichter gemaakt aan onderhoud.
Inmiddels is het filiaal van Fosti in Breda van naam veranderd. & het zal mij niet verbazen als dit door de slechte naam bekendheid komt die het bedrijf heeft.
Dus mensen, mocht je een leuke retro scooter willen, bespaar uzelf dan een hoop ellende & geld en ben zo slim om GEEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! scooter bij Fosti te kopen.
Re: fostiscooter problemen!
Geplaatst: 13 jan 2013 10:50
door bartsscooterservice
Fosti is gewoon een naam van een handelaar, of je nu een agm,fosti,znen,bella,benzhou,iva, lintex, etc hebt, zijn dezelfde scooters. En nogmaals, ze moeten goed rijklaar gemaakt worden en op tijd onderhouden, gebeurt dit niet, krijg je van allerlei klachten. En als bijv die Fosti dealer dat niet goed uitvoert, je dan kan je moeilijk de scooter de schuld geven...
Re: fostiscooter problemen!
Geplaatst: 20 jan 2013 11:07
door mach2005
Tsa... dat komt er van als scooterboeren Chineesjes gaan verkopen, zonder ooit een 4-takt blok van dichtbij te hebben gezien.
Re: fostiscooter problemen!
Geplaatst: 23 jan 2013 22:11
door 1JanV
mach2005 schreef:Tsa... dat komt er van als scooterboeren Chineesjes gaan verkopen, zonder ooit een 4-takt blok van dichtbij te hebben gezien.
klopt,en niet eens zo lang gelden heb ik 5 chineesjes voor de deur van een witgoed winkel zien staan.ik vroeg een medewerker of die van hun waren"ja en het verkoopt goed" hoeveel heb je er al verkocht dan "13 stuks in vier weken tijd" en onderhoud doe je die ook ? " wel nee gaan die maar naar een scooter winkel er mee".....
Tja wat moet ik hiervan nu meer vertellen.
Re: fostiscooter problemen!
Geplaatst: 24 jan 2013 10:55
door bartsscooterservice
1JanV schreef:mach2005 schreef:Tsa... dat komt er van als scooterboeren Chineesjes gaan verkopen, zonder ooit een 4-takt blok van dichtbij te hebben gezien.
klopt,en niet eens zo lang gelden heb ik 5 chineesjes voor de deur van een witgoed winkel zien staan.ik vroeg een medewerker of die van hun waren"ja en het verkoopt goed" hoeveel heb je er al verkocht dan "13 stuks in vier weken tijd" en onderhoud doe je die ook ? " wel nee gaan die maar naar een scooter winkel er mee".....
Tja wat moet ik hiervan nu meer vertellen.
Ik ben zelf geen dealer, dus maakt het niet uit als men binnenkomt met een Chinese scooter die gekocht is bij een of andere tent, echter wat wel vervelend is idd, dat ze dan gaan klagen dat het een rotding is als die het ineens niet meer doet
( Ik koop toch ook geen rookworst bij de lokale autogarage? )
Re: fostiscooter problemen!
Geplaatst: 24 jan 2013 19:50
door 1JanV
bartsscooterservice schreef:1JanV schreef:mach2005 schreef:Tsa... dat komt er van als scooterboeren Chineesjes gaan verkopen, zonder ooit een 4-takt blok van dichtbij te hebben gezien.
klopt,en niet eens zo lang gelden heb ik 5 chineesjes voor de deur van een witgoed winkel zien staan.ik vroeg een medewerker of die van hun waren"ja en het verkoopt goed" hoeveel heb je er al verkocht dan "13 stuks in vier weken tijd" en onderhoud doe je die ook ? " wel nee gaan die maar naar een scooter winkel er mee".....
Tja wat moet ik hiervan nu meer vertellen.
Ik ben zelf geen dealer, dus maakt het niet uit als men binnenkomt met een Chinese scooter die gekocht is bij een of andere tent, echter wat wel vervelend is idd, dat ze dan gaan klagen dat het een rotding is als die het ineens niet meer doet
( Ik koop toch ook geen rookworst bij de lokale autogarage? )
is wel een goed idee. brood verkopen - vis- melk enz bij een bromfiets bedrijf zullen die middestanders snel gaan balen en de wet willen aan laten passen zodat er weer diplomas behaald worden om een bedrijf te kunnen starten.
Re: fostiscooter problemen!
Geplaatst: 24 jan 2013 19:55
door 1JanV
kom net deze tegen op een webwinkel terwijl die gast zelf deze scooters verkoopt, volgens mij heeft die ook honger.
@
Er zijn importeurs die retro en imitatie scooters verkopen met het ZNEN motorblok. Dit motorblok is van veel lagere kwaliteit en zal u sneller aan hoge reparatie en onderhouds kosten brengen. Kijkt u daarom ook rustig rond om de juiste beslissing te nemen en uzelf een hoop ellende te besparen in de toekomst. Ook kunt u de CDI modules tussen benzhou en Znen motoren niet uit wisselen, houd u hier rekening mee om schade aan uw scooter te voorkomen!
Prijslijst 2012
Grote beurt 4-Takt exclusief onderdelen (inclusief kleppen stellen) € 89,=
Kleine beurt 4-Takt exclusief onderdelen (exclusief kleppen stellen) € 69,=
Grote beurt 2-takt exclusief onderdelen € 79,=
Kleine beurt 2-takt exclusief onderdelen € 69,=
Arbeidsloon t/m 2012 € 30,= p/uur
Onderzoekkosten zonder reparatie € 25,=
Taxatiekosten € 50,= Direct te betalen!
Re: fostiscooter problemen!
Geplaatst: 24 jan 2013 23:50
door bartsscooterservice
1JanV schreef:kom net deze tegen op een webwinkel terwijl die gast zelf deze scooters verkoopt, volgens mij heeft die ook honger.
@
Er zijn importeurs die retro en imitatie scooters verkopen met het ZNEN motorblok. Dit motorblok is van veel lagere kwaliteit en zal u sneller aan hoge reparatie en onderhouds kosten brengen. Kijkt u daarom ook rustig rond om de juiste beslissing te nemen en uzelf een hoop ellende te besparen in de toekomst. Ook kunt u de CDI modules tussen benzhou en Znen motoren niet uit wisselen, houd u hier rekening mee om schade aan uw scooter te voorkomen!
Prijslijst 2012
Grote beurt 4-Takt exclusief onderdelen (inclusief kleppen stellen) € 89,=
Kleine beurt 4-Takt exclusief onderdelen (exclusief kleppen stellen) € 69,=
Grote beurt 2-takt exclusief onderdelen € 79,=
Kleine beurt 2-takt exclusief onderdelen € 69,=
Arbeidsloon t/m 2012 € 30,= p/uur
Onderzoekkosten zonder reparatie € 25,=
Taxatiekosten € 50,= Direct te betalen!
Re: fostiscooter problemen!
Geplaatst: 24 jan 2013 23:54
door bartsscooterservice
[/quote]
is wel een goed idee. brood verkopen - vis- melk enz bij een bromfiets bedrijf zullen die middestanders snel gaan balen en de wet willen aan laten passen zodat er weer diplomas behaald worden om een bedrijf te kunnen starten.[/quote]
Idd!