Tele2 Goed afgehandeld!
Geplaatst: 16 mar 2009 12:46
Als je ergens niet zo maar van af kan komen is het wel de Tele2.
Al in februari 2008 had ik ze gebeld om mijn mobiele abonnement op te zeggen. Hierop antwoordde de medewerker dat ik 1 maand opzegtermijn had en dat ik dat schriftelijk moest doen. Waarmee hij mijn niet de juiste informatie had verstrekt, want volgens hun reglement kun je gewoon telefonisch opzeggen (wat ik toen nog niet wist).
Een paar dagen later, zonder dat het me gelukt was een opzegbrief te sturen, vertrok ik naar Curacao voor stage. Toen ik terugkwam heb ik alsnog ergens na de zomer de brief verstuurd. Deze is 4 november bij hun binnengekomen. Daar heb ik vervolgens niets op gehoord, wel zijn de abonnementskosten tot aan de maand januari van mijn rekening afgeschreven. Waarna ik natuurlijk belde op uitleg te vragen. De medewerkster vertelde me dat ik let op: twee maanden opzegtermijn had! (dus eerst 1 maand nu ineens 2 maanden)
De opzegtermijn, volgens haar, gaat pas vanaf de eerste van de maand in. Dus: eerst afwachten van 4 november tot 1 december en dan nog twee maanden. De uiteindelijke einddatum is begin februari geworden.
Ik vond het raar dat ze me twee keer verschillende informatie over de opzegtermijn hadden gegeven. Daarom ben ik toen op zoek gegaan naar de werkelijke termijn, 1 maand dus!
Na ja...weer bellen dan. Oh wat is het toch fijn om iedere keer kosten te maken en je lievelings bedrijf te bellen.
Maar goed volgens de nieuwe medewerkster had ik inderdaad een maand opzegtermijn. Waarna ze een kwartier lang heeft gespendeerd om mij uit te leggen dat het klopt dat het pas in februari wordt opgezegd en dat ze niets zullen doen aan die laatste nota.
Ok, ik weet niet of ik gek ben of zij, maar:
Als je opzegtermijn van 1 maand per 1 december ingaat, hoe kom je dan op begin februari??!!
Conclusie: Mijn opzegtermijn had al zo wie zo vanaf februari 2008 in moeten gaan. Gezien ik toen belde om op te zeggen, wat telefonisch had moeten gebeuren (staat op de site).
Laat staan dat ik onnodig driekwart jaar abonnementskosten heb doorbetaald. Ik ben ook twee maal voorgelogen bij de klantenservice. On top of that: verliep ieder gesprek alsof ze zo snel mogelijk er vanaf wouden. Iedere keer hoorde ik: mevrouw we zijn niet bereid daar wat aan te doen!
Goede klantenservice Tele2. Mijn complimenten!
Belachelijk dat grote bedrijven als Tele2 nog een paar maandjes abonnementskosten proberen binnen te halen door je verkeerde informatie te verschaffen.
Geen Tele2 meer voor mij!
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Groet,
Nina
Al in februari 2008 had ik ze gebeld om mijn mobiele abonnement op te zeggen. Hierop antwoordde de medewerker dat ik 1 maand opzegtermijn had en dat ik dat schriftelijk moest doen. Waarmee hij mijn niet de juiste informatie had verstrekt, want volgens hun reglement kun je gewoon telefonisch opzeggen (wat ik toen nog niet wist).
Een paar dagen later, zonder dat het me gelukt was een opzegbrief te sturen, vertrok ik naar Curacao voor stage. Toen ik terugkwam heb ik alsnog ergens na de zomer de brief verstuurd. Deze is 4 november bij hun binnengekomen. Daar heb ik vervolgens niets op gehoord, wel zijn de abonnementskosten tot aan de maand januari van mijn rekening afgeschreven. Waarna ik natuurlijk belde op uitleg te vragen. De medewerkster vertelde me dat ik let op: twee maanden opzegtermijn had! (dus eerst 1 maand nu ineens 2 maanden)
De opzegtermijn, volgens haar, gaat pas vanaf de eerste van de maand in. Dus: eerst afwachten van 4 november tot 1 december en dan nog twee maanden. De uiteindelijke einddatum is begin februari geworden.
Ik vond het raar dat ze me twee keer verschillende informatie over de opzegtermijn hadden gegeven. Daarom ben ik toen op zoek gegaan naar de werkelijke termijn, 1 maand dus!
Na ja...weer bellen dan. Oh wat is het toch fijn om iedere keer kosten te maken en je lievelings bedrijf te bellen.
Maar goed volgens de nieuwe medewerkster had ik inderdaad een maand opzegtermijn. Waarna ze een kwartier lang heeft gespendeerd om mij uit te leggen dat het klopt dat het pas in februari wordt opgezegd en dat ze niets zullen doen aan die laatste nota.
Ok, ik weet niet of ik gek ben of zij, maar:
Als je opzegtermijn van 1 maand per 1 december ingaat, hoe kom je dan op begin februari??!!
Conclusie: Mijn opzegtermijn had al zo wie zo vanaf februari 2008 in moeten gaan. Gezien ik toen belde om op te zeggen, wat telefonisch had moeten gebeuren (staat op de site).
Laat staan dat ik onnodig driekwart jaar abonnementskosten heb doorbetaald. Ik ben ook twee maal voorgelogen bij de klantenservice. On top of that: verliep ieder gesprek alsof ze zo snel mogelijk er vanaf wouden. Iedere keer hoorde ik: mevrouw we zijn niet bereid daar wat aan te doen!
Goede klantenservice Tele2. Mijn complimenten!
Belachelijk dat grote bedrijven als Tele2 nog een paar maandjes abonnementskosten proberen binnen te halen door je verkeerde informatie te verschaffen.
Geen Tele2 meer voor mij!
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Groet,
Nina