Xando
Geplaatst: 16 mar 2009 22:24
Onlangs kocht ik een Apple Imac bij Xando in Nijmegen. Bij de aankoop hoorde een mooi verhaal, maar helaas was het een ordinair verkoopverhaal.
Ik vroeg de verkoper of hij in een nieuwe Imac voor mij meer geheugen kon plaatsen en een grotere harde schijf. Dat laatste vertelde hij kon niet via de winkel. Ik zou dan een maatsysteem online moeten kopen, maar dat raadde hij af omdat het veel gedoe geeft met garantie. Een systeem dat ik online zou kopen, daarop kon hij geen garantie claims afhandelen. Ik kon beter in een shop kopen, natuurlijk bij hem. Ik vertelde dat ik veel schrijfruimte nodig heb omdat ik de computer zakelijk gebruik. Hij raadde mij vervolgens aan een Time Capsule te kopen omdat ik dan meer Gb ter beschikking heb. Later lees ik in de gebruiksaanwijzing dat ik de Time capsule, wanneer ik hem gebruik voor back-ups en daarvoor heb ik hem gekocht en dat heb ik ook verteld, niet moet gebruiken voor bestandsopslag (enkel voor back-ups). Daar is hij dus helemaal niet bruikbaar voor. De verkoper vertelde tevens dat hij nog maar 1 systeem (500GB) had en dat het lange tijd kon duren voordat hij weer nieuwe voorraad had. Uiteindelijk haalde hij mij over het systeem te kopen.
Tot overmaat van ramp zie ik anderhalve week later dat mijn nieuwe Apple Imac alweer een oud model is. Het nieuwe model heeft een 1T schijf, meer geheugen en is alles bij elkaar nauwelijks duurder. Het systeem is nu ook in de winkel te koop. Anderhalve week later dus! Ik ben over de handelwijze van Xando zeer ontevreden. De verkoper had correcte informatie moeten geven, gezien de uitdrukkelijk vraag die ik had voor
meer schrijfruimte. Natuurlijk was hij ook op de hoogte dat er een nieuw model kwam.
Xando zegt nergens van te weten en wil het probleem van mij niet oplossen.
Wie heeft ook dergelijke ervaringen met XANDO en wat heeft u gedaan?
Ik vroeg de verkoper of hij in een nieuwe Imac voor mij meer geheugen kon plaatsen en een grotere harde schijf. Dat laatste vertelde hij kon niet via de winkel. Ik zou dan een maatsysteem online moeten kopen, maar dat raadde hij af omdat het veel gedoe geeft met garantie. Een systeem dat ik online zou kopen, daarop kon hij geen garantie claims afhandelen. Ik kon beter in een shop kopen, natuurlijk bij hem. Ik vertelde dat ik veel schrijfruimte nodig heb omdat ik de computer zakelijk gebruik. Hij raadde mij vervolgens aan een Time Capsule te kopen omdat ik dan meer Gb ter beschikking heb. Later lees ik in de gebruiksaanwijzing dat ik de Time capsule, wanneer ik hem gebruik voor back-ups en daarvoor heb ik hem gekocht en dat heb ik ook verteld, niet moet gebruiken voor bestandsopslag (enkel voor back-ups). Daar is hij dus helemaal niet bruikbaar voor. De verkoper vertelde tevens dat hij nog maar 1 systeem (500GB) had en dat het lange tijd kon duren voordat hij weer nieuwe voorraad had. Uiteindelijk haalde hij mij over het systeem te kopen.
Tot overmaat van ramp zie ik anderhalve week later dat mijn nieuwe Apple Imac alweer een oud model is. Het nieuwe model heeft een 1T schijf, meer geheugen en is alles bij elkaar nauwelijks duurder. Het systeem is nu ook in de winkel te koop. Anderhalve week later dus! Ik ben over de handelwijze van Xando zeer ontevreden. De verkoper had correcte informatie moeten geven, gezien de uitdrukkelijk vraag die ik had voor
meer schrijfruimte. Natuurlijk was hij ook op de hoogte dat er een nieuw model kwam.
Xando zegt nergens van te weten en wil het probleem van mij niet oplossen.
Wie heeft ook dergelijke ervaringen met XANDO en wat heeft u gedaan?