| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Automatische Incasso bij Ben abonnement
Automatische Incasso bij Ben abonnement
Ik vroeg me af of iemand hier ook problemen heeft met de automatische incasso's van Ben Simonly.
Het zit namelijk zo:
Ik heb al sinds november een abonnement bij Ben, maar in totaal is er slechts 2x abonnementsgeld afgeschreven.
Nu vind ik dat op zich niet erg; gratis bellen, graag zelfs!
Maar, ik heb liever toch dat ze het op tijd afschrijven, zodat ze me niet later kunnen beschuldigen dat ik niet heb betaald, terwijl ZIJ dat niet hebben gedaan. Ik heb niet zo'n zin om afgesloten te worden/een incassobureau op m'n dak te krijgen.
En trouwens, de 2x dat ze abonnementsgeld hebben afgeschreven, was nadat ik een mailtje naar de klantenservice had gestuurd dat er nog niets was afgeschreven...
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hier een oplossing voor?
Mailtjes naar de klantenservice helpen blijkbaar ook niet...
Het zit namelijk zo:
Ik heb al sinds november een abonnement bij Ben, maar in totaal is er slechts 2x abonnementsgeld afgeschreven.
Nu vind ik dat op zich niet erg; gratis bellen, graag zelfs!
Maar, ik heb liever toch dat ze het op tijd afschrijven, zodat ze me niet later kunnen beschuldigen dat ik niet heb betaald, terwijl ZIJ dat niet hebben gedaan. Ik heb niet zo'n zin om afgesloten te worden/een incassobureau op m'n dak te krijgen.
En trouwens, de 2x dat ze abonnementsgeld hebben afgeschreven, was nadat ik een mailtje naar de klantenservice had gestuurd dat er nog niets was afgeschreven...
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hier een oplossing voor?
Mailtjes naar de klantenservice helpen blijkbaar ook niet...
-
markhoeijmakers
Re: Automatische Incasso bij Ben abonnement
Kunt natuurlijk altijd zelf het abonnementsgeld overmaken.
Is niet aan te raden, eigenhandige betalingen kunnen ze vaak niet plaatsen omdat er geen factuurnummer o.i.d. aan vast zit zoals b.v. bij een acceptgiro.Kunt natuurlijk altijd zelf het abonnementsgeld overmaken.
Grote kans dat die betaling ergens "verdwijnt" en nooit meer terug te vinden is.
Ik zou de e-mail waarmee je ze al een keer er op geattendeerd hebt goed bewaren, je hebt hiermee je goed wil getoond.
Verder gewoon afwachten en wel zorgen dat je eventueel een aantal maanden in 1 keer kunt betalen (eventueel gewoon elke maand het bedrag op een spaarrekening apart zetten)
Bedankt voor jullie reacties!
@ Markhoeijmakers: dat was ik eerst ook van plan, maar zoals Ron58 ook al zei, zonder factuurnummer/acceptgiro nummer zou het spoorloos raken.
@Ron58: Ik heb inderdaad ook geld apart gezet, gelukkig heb ik gisteren een mailtje van ze ontvangen dat ze het volgende abonnementsgeld zullen afschrijven binnen een week. (Zonder dat ik een mailtje heb gestuurd)
Ik hoop maar dat ze vanaf nu gewoon elke maand afschrijven, maar ik zal dus ook de mailtjes die ik had gestuurd, blijven bewaren.
@ Markhoeijmakers: dat was ik eerst ook van plan, maar zoals Ron58 ook al zei, zonder factuurnummer/acceptgiro nummer zou het spoorloos raken.
@Ron58: Ik heb inderdaad ook geld apart gezet, gelukkig heb ik gisteren een mailtje van ze ontvangen dat ze het volgende abonnementsgeld zullen afschrijven binnen een week. (Zonder dat ik een mailtje heb gestuurd)
Ik hoop maar dat ze vanaf nu gewoon elke maand afschrijven, maar ik zal dus ook de mailtjes die ik had gestuurd, blijven bewaren.
Goed dat je het geld apart hebt gezet. Nu inderdaad maar hopen dat ze netjes iedere maand gaan afschrijven.
Als je een bedrag zelf overmaakt onder vermelding van je klantnummer (en evt mobiel nummer) wordt je betaling gewoon verwerkt.dat was ik eerst ook van plan, maar zoals Ron58 ook al zei, zonder factuurnummer/acceptgiro nummer zou het spoorloos raken.
Best mogelijk, maar er zijn op dit forum voorbeelden te vinden waarbij het niet altijd goed gaat.Als je een bedrag zelf overmaakt onder vermelding van je klantnummer (en evt mobiel nummer) wordt je betaling gewoon verwerkt.
En als Ben nu ineens besluit de automatische incasso's alsnog uit te voeren en hun incasso en jouw betaling kruisen elkaar?
Dan heb je weer een partij werk om de dubbele betaling weer terug te krijgen.