LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blackwater Advertising Rotterdam

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

nee viel wel mee hetzelfde als dat je ww aanvraagt
inkomen gegevens
ziekenfonds papieren,huisvesting bv huurtoeslag,afschriften bank zulk soort papieren

Hisham
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 dec 2010 17:27

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Hisham »

Is er iemand die weet hoe je zo'n bedrijf in je eentje kan aanpakken? Ik vind echt dat er iets tegen moet gebeuren. Pure misleiding van werkzoekend nederland dit!

HELP!

Aulait
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2011 13:26

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Aulait »

Ik heb Das je goed recht geinformeerd over blackwater.

Heeft u een vervelende ervaring met black water? Vertel deze dan even via de site op sbs.
Wie weet houden ze dan eindelijk is op met dit gezeur...

MrDoorietoow
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2011 11:09

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door MrDoorietoow »

Ik zal eens gaan kijken hoe het is.

Ik begin maandag in dienst van BlackWater Advertising. En we gaan wel zien hoe het is.
Ik hoop dat ik iedereen kan bewijzen dat het niet zo is, als de meeste ervaringen.
En als het wel zo is, zou dat jammer zijn.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door wiseger »

MrDoorietoow schreef:Ik zal eens gaan kijken hoe het is.

Ik begin maandag in dienst van BlackWater Advertising. En we gaan wel zien hoe het is.
Ik hoop dat ik iedereen kan bewijzen dat het niet zo is, als de meeste ervaringen.
En als het wel zo is, zou dat jammer zijn.
Je begint helemaal niet in dienst . Als je in dienst gaat krijg je een arbeidsovereenkomst. Je baas betaald je loonbelasting, je sociale premies en een groot deel van je ziektekosten. Mocht je ziek zijn, dan wordt je netjes doorbetaald etcetera.

sammysossa
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2011 16:59

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door sammysossa »

Beste Allemaal,

Gewoon geen zaken mee doen waarom :

Op de site van de nat. vac. bank staan ze onder de naam van Wings B.V. ik dacht dus ook dat ik bij Wings B.V mijn gesprek had niets bleek minder waar. Het was opeens blackwater Advertising! Beetje vreemd maar ik ben goed vertrouwend dus ik met me nieuwe pak tip top daar heen.

Toen ik daar binnen kwam leek het net een disco/bar keiharde house muziek en nog een groep van pak weg 10 andere sollicatanten die daar zaten. We werden als groep opgehaald en in een zaal geplaats waar een ene Engelstalige James de presentatie deed wat er overigens erg goed uitzag!

Hele mooie verhalen en bla bla... aan het einde een ''test'' ingevuld en toen vertrouwde ik het al niet want die manager die amper Nederlands kon zou het wel even doorlezen... Express iets moeilijker Nederlands gebruikt en ingeleverd. Ik zou terug gebeld worden die zelfde avond en anders morgen.

De volgende dag ging me telefoon ja hoor ik werd uitgenodigd voor een 2e gesprek want de manager was erg trevrede met mij en de antwoorden die ik gaf!

Een afspraak gemaakt en ik was in de wolken.. later die dag dacht ik van nou ik wilde het logo bekijken waar ik naar Google ging om het even op te zoeken en toen kwam ik hier terrecht en ik kon me ogen niet geloven!
Ik was erg blij met al deze reactie, en heb zelf de sollicitatie procedure abrupt afgezegd zie de mailing hieronder!

Ze ontkennen niets verder op die mail die ik naar hun stuurde!

Beste Nadia,

Via deze weg wil ik de sollicitatie procedure beëindigen. De reden hier voor is dat ik zelf gisteren een erg goed gesprek heb gehad bij een andere firma, daarbij komt ook het feit dat jullie geregistreerd staan op radar.nl en met alle respect naar jullie toe wens ik liever niet geassocieerd te worden met firma cq instanties die hierop staan. http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 98&t=69596
Ik hoop jullie zo voldoende geïnformeerd te hebben.
Ik wens jullie veel succes met jullie bedrijf in de toekomst,

en het antwoord :


Hallo ........,

Ik heb je afspraak geannuleerd en wens je veel succes met het vinden van een geschikte functie.

Met vriendelijke groet,

Nadia


Zelfs geeneens ontkenning!

DUS NIET VOOR HUN GAAN WERKEN!!!

Hisham
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 dec 2010 17:27

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Hisham »

MrDoorietoow schreef:Ik zal eens gaan kijken hoe het is.

Ik begin maandag in dienst van BlackWater Advertising. En we gaan wel zien hoe het is.
Ik hoop dat ik iedereen kan bewijzen dat het niet zo is, als de meeste ervaringen.
En als het wel zo is, zou dat jammer zijn.
Doe het niet. Het lijkt waarsch. alsof je een hoop geld verdiend, maar vergeet niet dat er nog inkomstenbelasting en bijdrage zorgverzekeringswet af moet met je inkomstenbelasting aan het einde van het jaar. En als je 70 uur gaat werken hou je dus zo'n 7,50 per uur over als je geluk hebt :P

Ga dan lekker vakkenvullen of voor barman spelen.

Dachthetwel1985
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2011 21:01

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Dachthetwel1985 »

Beste allemaal,

Ten eerste wil ik even zeggen ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden alvorens ik daar op gesprek ben gegaan!

Het heeft mij doen besluiten om daar idd niet op gesprek te gaan. Zoals vele al zeggen wordt je idd op gebeld naar aanleiding van je cv. Ze vraagt nog netjes wat je zoekt, maar volgens mij wordt hiet nog geen eens echt naar geluisterd. Wat me daarnaast ook nog opviel, dat de functie niet wordt besproken met je. Zoals je dit volgens mij normaal gesproken altijd gebeurt.

Wat daarna gezegd wordt viel mij ook op, je hoeft je niet voor te bereiden op een functie :?: maar waar wil jeje ook op voorbereiden als er in een mail de volgende functie wordt aangeboden:

"Op dit moment zijn wij druk bezig met het zoeken van juiste kandidaten voor verschillende functies binnen onze organisatie. Onderstaand vind je een korte beschrijving van de verschillende mogelijkheden.

Functie omschrijving:

Sales Programma:
* Marketing en Promotie activiteiten voor verschillende cliënten, variërend van liefdadigheidsinstellingen tot telecommunicatiebedrijven, van cliënten in de beveiligingsindustrie tot financiële instellingen.
* Werken als onderdeel van een dynamisch team.
* Unieke kansen om ervaring op te doen op het gebied van gebied van Sales & Promoties.

Business Development Programma:
* Het beleid van onze organisatie is dat wij geen managers van buitenaf aantrekken, maar door ons Business Programma zelf ontwikkelen.
* De eerste fase van deze training is een basis van Sales & Marketing.
* Het programma heeft 5 fases, de eerste 2 fases zijn persoonlijke ontwikkeling en duren voor de gemiddelde persoon ongeveer 2 tot 6 weken.
* De volgende 3 stages zijn een introductie in de leidinggevende functies. Waarbij presterende kandidaten de mogelijkheid om een team tot 15 mensen begeleiden. Deze fases duren 4 tot 18 maanden afhankelijk van de persoonlijke motivatie van de kandidaat en inzet.
* Van origine is dit programma bedoeld voor afgestudeerden van een HBO of universitaire Marketing of Management opleiding. We hebben het programma echter opengesteld kandidaten die baat hebben bij een progressief gestructureerde functie.

Geen van beide programma’s is beter dan de andere, echter gecreëerd voor totaal verschillende personen.


Naar mijn mening zou ik toch eerder willen weten welke werkzaamheden ik ga uitvoeren en niet welke bergen ik kan bereiken.

Zoals eerder al gezegd ben ik blij dat ik hier terecht ben gekomen en er niet voor heb gekozen om mijn tijd te gaan verdoen bij een sollicitatie op een 'baan' die je als eigen ondernemer mag gaan doen.

Mvg

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Hallo ........,

Ik heb je afspraak geannuleerd en wens je veel succes met het vinden van een geschikte functie.

Met vriendelijke groet,

Nadia


Zelfs geeneens ontkenning!
Natuurlijk niet. Ten eerste staat dat niet professioneel, en ten tweede verspillen ze verder geen tijd meer aan je omdat ze rekening houden met een bepaald percentage afhakers. Van die 100 kandidaten wordt bijna iedereen wel aangenomen, maar waarschijnlijk willen er 50 zelf niet meer door en stopt van de rest de helft binnen een week.

folkerthageman
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2011 14:24

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door folkerthageman »

Beste allen,

Ik ben afgelopen week er geweest, ik weet niet goed wat ik moest zeggen als ik dit allemaal lees. al deze verhalen heb ik allemaal daar gehoord. en je zit over het algemeen met LBO personen in de kamer. die dit niet zullen snappen. Ik word nog door hun terug gebeld of ze me willen uitnodigen. Hier zal ik dus niet op in gaan. en zal ze dat ook duidelijk maken.

Ze geven je heel veel met beloften. maar komt niets van waar.


NEVER NOOIT GAAN WERKEN DAAR.

echtnietdus
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2011 22:47

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door echtnietdus »

ongeveer een week geleden, ik wil echt een andere baan dacht ik, dus ik een beetje surfen op i-net. via jobtrack een aantal leuke gevonden, waaronder een (dacht ik) erg leuke. aangezien ik de marketing en communicatie kant in wil. Dus, ik gesolliciteerd, wordt ik na 2 dagen over enthousiast gebeld dat ik op gesprek mag komen! wauw!! dacht ik! spannend! een bevestigings mail en wat meer onderzoek op hun website verder had ik er heel veel zin in! Tot ik diezelfde avond ook op internet wat ben gaan zoeken. toen kwam ik deze site tegen en ben daar toch wel van geschrokken!
Ik heb sowieso een hekel aan mensen die mij komen lastig vallen om over te stappen van energie maatschappij of wat dan ook. laat staan dat ik daar zelf aan zou beginnen!! echt niet dus!! Ook vreemd dat je bij TW organisaties solliciteerd, je gebeld wordt door Appco Group en een gesprek hebt bij Infinity Markting....??!

Met een soort overwinnings gevoel ben ik toch naar die sollicitatie gegeaan.
Een gesprek met een jongen van 23 die daar de "manager" van het filiaal is.
Of je even een formulier in wilt vullen met waar je nu werkt en wat je verdient, waar je voor staat en of je ff wilt tekenen onderaan. Gelukkig heb ik dit alles gelezen, en er een soort grap van gemaakt.
Dan begin je (samen met een andere jongen) het gesprek. Mag je jezelf eerst voorstellen en dn begint hij een heel mooi verhaal hoe hij is begonnen, al veel reisjes heeft gemaakt alles fantastisch is en vaak per jaar op vakantie gaat. Goed verdient en een kick krijgt van de sales.(lees, mensen iets aan smeren!!) Op het moment dat je dus vraagt wat je moet gaan doen, jaaa, uh hele gave dingen, de sales doen op events en dergelijke... hmmm, en wat houd dat dan in?? ja nou echt top, we hebben weer een filiaal daar en daar geopend en bla bla... ik vond het buiten echt stukke interessanter dan wat hij te vertellen had!

Uiteindelijk komt het er op neer dat je deur aan deur MOET verkopen, trainingen volgen en vooral heel veel dingen moet doen waar ik echt heel boos van wordt als ze bij mij met zoiets aan komen. 4uur later wordt ik gebeld dat ze heeel graag verder met me wilde en of ik er ook positief over was.
Ik heb vriendelijk bedankt en verteld dat ik niet opzoek ben naar een baan waar ik mensen iets moet aan smeren!

Mijn tip: google eerst het bedrijf even voor je op sollicitatie gaat en met een bedrijf in zee gaat. Zeg zeker niet je baan op voor e precies weet hoe of wat, want je gooit toch ook niet je oude schoenen weg voordat je betere nieuw hebt????

Surii
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2011 19:59

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Surii »

Wat een onzin.

Ik werk nu 4 maanden voor appcogroup nederland.

het klinkt inderdaad allemaal ongeloof waardig in het begin.
hoe kan je nou zo veel geld verdienen. Maar misleiden of oplichting is het totaal niet. je moet een goede werk mentaliteit hebben en je 100 procent in willen zetten en je gaat daar slagen. Ik verdien gemiddeld 2000 euro per maand.
en zie dat op mijn bankrekening verschijnen. heel nep inderdaad. commissie werkt niet! haha. ze liegen je niet voor, alles wat er verteld word klopt.

Ben je opzoek naar een uitdaging en wil je lekker geld verdienen?
Laat je niet ompraten door deze negatieve mensen die zelf geen mentaliteit genoeg hebben voor dit bedrijf.

Ik hoop dat ik nog lang mag blijven werken, het is leuk en leerzaam. wat nou oplichtenarij....

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

@Suri,

Ik denk dat je voor dit soort werk een verkopersmentaliteit moet hebben. Dit is een argument dat ik regelmatig hoor van de wel tevreden mensen bij Blackwater en ook MLM-bedrijven. Ik geloof daar ook zeker in: niet iedereen heeft de babbel en het animo om het veld in te gaan en te gaan verkopen. Of men op gesprekken mensen voorliegt, daar kan ik niet over beoordelen, want ik ben nog nooit op gesprek geweest en heb dit werk ook nooit gedaan. Ik weet namelijk van mezelf dat ik geen aanleg heb voor sales, dus doe ik het niet.

Als ik echter de website van Blackwater en gelieerde ondernemingen bekijk, zie ik bij de functieomschrijvingen slechts allerlei flitsende omschrijvingen, zonder dat er nou echt wordt verteld wat het werk inhoudt. Ook zie ik nergens staan dat men als zelfstandige en niet in loondienst zal werken. Ik vind dat nogal merkwaardig, voor mij zijn dit twee essentiele vragen die het bedrijf bewust openlaat tot men 'op gesprek' komt. Als je niets te verbergen hebt, waarom wordt er dan zo vaag gedaan?

Functie omschrijving:

Sales Programma:
* Marketing en Promotie activiteiten voor verschillende cliënten, variërend van liefdadigheidsinstellingen tot telecommunicatiebedrijven, van cliënten in de beveiligingsindustrie tot financiële instellingen.
* Werken als onderdeel van een dynamisch team.
* Unieke kansen om ervaring op te doen op het gebied van gebied van Sales & Promoties.

Business Development Programma:
* Het beleid van onze organisatie is dat wij geen managers van buitenaf aantrekken, maar door ons Business Programma zelf ontwikkelen.
* De eerste fase van deze training is een basis van Sales & Marketing.
* Het programma heeft 5 fases, de eerste 2 fases zijn persoonlijke ontwikkeling en duren voor de gemiddelde persoon ongeveer 2 tot 6 weken.
* De volgende 3 stages zijn een introductie in de leidinggevende functies. Waarbij presterende kandidaten de mogelijkheid om een team tot 15 mensen begeleiden. Deze fases duren 4 tot 18 maanden afhankelijk van de persoonlijke motivatie van de kandidaat en inzet.
* Van origine is dit programma bedoeld voor afgestudeerden van een HBO of universitaire Marketing of Management opleiding. We hebben het programma echter opengesteld kandidaten die baat hebben bij een progressief gestructureerde functie.


Versta me niet verkeerd: er is niets mis met sales en met ondernemerschap. Maar het zal dan toch van te voren duidelijk moeten zijn dat er sprake is van zelfstandig ondernemerschap, en wat de werkzaamheden zijn die de kandidaat zal moeten verrichten.

florida2006
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2011 10:30

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door florida2006 »

Hoi,
Ik heb laatst zelf ook gesolliciteerd bij Appco group (teminste dacht dat ze tw organisatie heette..) en vond het gelijk bij het eerste gesprek al vreemd allemaal. De manager met wie ik sprak keek geen moment naar mijn cv en deed erg arrogant over hoeveel geld ze wel niet verdiende met hun sales. Daarnaast werd me steeds maar niet duidelijk wat ik nou precies zou gaan doen. Gelukkig was ik zo slim om te gaan googlen en kwam ik o.a. op deze site terecht. Ik heb niks tegen van deur tot deur verkopen, maar dan moeten ze dat er gelijk in de vacature bijzetten. Ik heb een hbo en wo diploma en dacht dat ik voor een hele gave, uitdagende baan op mijn niveau een gesprek had, wat dus niet zo bleek te zijn. Ze zijn erg misleidend bezig, en gebruiken allerlei namen voor hun organisatie (waarom??). Vaag gedoe allemaal!

goldflower
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2011 19:39

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door goldflower »

Ik heb helaas voor Blackwater gewerkt zelf 10 dagen, ik werd opgelicht en bedrogen, eerst met de functie en daarna met mijn salaris. Ze hebben nog nooit gezegd vanaf het begint dat deur tot deur verkoop was, ze hebben mijn beloofd een B to B marketing job.
Dus ze zeiden eerst doe maar dan voor de eerste paar dagen verkoop zodat je "heel erg hoog gaat klimmen" en dan miljonair wordt in een paar maanden, nou ja in ieder geval wel met een zeer aantrekkelijk salaris maar.... wat bleef achteraf? dat eerst moest je zeker ongeveer 12 tot 14 per dag werken, nou ja de sales.. ik heb alleen maar 1 gedaan en dat was €82 min belasting, werd ik dus alleen maar € 72 in totaal voor 10 dagen betaald! is dat rendabel mensen???? en nog alle ergste vond ik dat ze hadden mij beloofd dat ze de eerste week € 350 zouden betalen met of zonder sales.
De hele organisatie van APPCO group is gewoon slecht, er zijn alleen maar oplichters allemaal. In Amsterdam met Lee en Victoria zoals in Rotterdam met James. Ze moeten gewoon duidelijk zeggen: het is deur aan deur verkoop. En Sorry mensen maar marketing is totaal iets anders dan een goedkoop pitch en agressieve verkoop.

Dus wees voorzichtig op zulke organisaties!

Bas1982
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2011 14:46

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Bas1982 »

Hoi Suri en anderen,

Ik wil je niet ontmoedigen maar ga een optelsom voor je maken.
Je verteld dat je 2000 euro per maand gestort krijgt dus daar gaan we vanuit.

Nu komen de vergoedingen die je bij een bedrijf in loondienst wel krijgt, deze moet je dus aftrekken van je salaris.
- reiskosten (naar je werk en naar het veld (kantoor naar veld gemiddeld retour 80 a 90 km per dag of met openbaar vervoer), + evt kosten aan je auto)
- vakantiedagen (als je niet werkt krijg je geen geld, bij een ander bedrijf krijg je ong 25 vak dagen (dus ook doorbetaald 25 dgn is ong 1 maand werken dus 2000 pj)
- vakantiegeld, op basis van 2000 euro zou dit ongeveer 1300 a 1400 euro per jaar zijn.
- Als je ziek wordt krijg je ook niks betaald.
- Telefoonkosten van de mensen die je in moet schrijven en het heen en weer bellen en smsen met je collega's.
- 2 weken per jaar is het bedrijf gesloten dus dan moet je geld hebben gespaard voor die weken om ze door te komen.
- belasting (weet alleen niet zo goed hoe dit werkt, dus zal dit even buiten beschouwing laten)

Als je dit rekensommetje maakt dan komt het er dus ongeveer op neer dat je een minimaal salaris hebt en dat voor ongeveer 70 a 80 uur in de week. (2000 euro staat leuk maar is dus: Schijn!!!! )
De kosten die je hiervoor betaald zijn je sociale leven, relaties, gezondheid, hoop, teveel inzet enz.

Binnen het bedrijf hangt een sfeer dat iedereen je nieuwe vriend is, en je familie, je elkaar meetrekt, er voor elkaar bent en elkaar motiveerd om de top te bereiken. Misschien gaat dit ook lukken maar besef je wel dat je nooit zoveel kan verdienen als James en dat er niemand voor je is als je ziek wordt of het niet meer trekt, iedereen is namelijk aan het werk en ze hebben geen tijd om langs te komen, vooral als je lange tijd ziek wordt. Dag nieuwe vrienden, lieve nieuwe familie!
Als je naar de structuur van het bedrijf kijkt werken er ook alleen jonge mensen. Waar is iedereen die doorgegroeid is?
De onderlinge relaties zijn ook vreemd te noemen, onderling wordt er opgeschept en groot gepraat. Ze geloven uiteindelijk zelf in de dingen die ze zeggen. De hierarchie binnen het bedrijf is ook raar. Je bent ZZPer maar er wordt wel van je verwacht dat je er altijd bent, zo niet, dan wordt je op het matje geroepen.
Ik kan wel zeggen dat bij dit bedrijf je echt gebrainwashed wordt, soms krijg je er een beejte een sekte gevoel bij. Met zijn allen in een kring en dan juichen voor de hogere.

De kracht van dit bedrijf is om jonge onzekere jongens en meisjes aan te trekken deze volop te motiveren en te pleasen. Je doet het goed, jij gaat het wel maken als je je maar volledig inzet, elke keer bijna een flipping point.
Ook wordt er gepaaid met snoepreisjes en wordt je uitgenodigd om te dineren met mensen waar je veel van kan leren. Dit zou je weer nieuwe kansen geven om je eigen bedrijf verder op te kunnen bouwen, maar dan moet je wel investeren en alles geven. Maar ondertussen wordt je steeds meer uit je sociale kring getrokken. Dat je zo'n diner mag bijwonen of reisje, dat wordt gebracht als een eer.

Waar zijn die grote huizen, waar zijn die mooie auto's en waar is je eigen leven gebleven....... Kijk nou eens goed om je heen!! KLINKT idd mooi 2000 euro per maand!

Geloof mij maar, er wordt je een worst voorgehouden die je niet KAN bereiken, hoe graag je ook wil! Je wordt geen James. Hij wordt alleen rijker van jou.... en als er iets is dan laat iedereen je vallen als een baksteen niet omdat het slechte mensen zijn maar omdat ze geen tijd hebben om er voor je te zijn. Ze moeten werken van 's ochtends vroeg en zijn pas 's avonds tussen 22.00 en 23.00 thuis. En op zaterdag moet je ook werken of er is een meeting. (oh nee, niet werken, lees: Investeren)

Zorg dat je met respect behandeld wordt, je krijgt waar je recht op hebt, je zelfverzekerd wordt en dit niet af laat hangen van de complimenten van je baas (of moet ik zeggen collega, want je bent zelfstandige toch). In de echte maatschappij heb je een stem, hier moet je alles doen (lees: investeren) om een keer uit eten te mogen. Wat een eer, uit eten met iemand die het gemaakt heeft en alleen veel geld aan jou verdient.

Je bent meer waard om je leven en sociale contacten op te offeren voor deze rare manier van bejegenen en misleiden.

Leef jij om te werken of werk je om te leven. En van wie krijg je de zekerheid dat je het gaat maken als je goed je best doet, hoeveel voorbeelden heb je die in werkelijkheid niet meer het veld in moeten en bakken geld verdienen voor een normale werkweek van rond de 40 a 50 uur?

Ik weet dat ik niemand kan overtuigen maar probeer eens met een afstand naar de situatie te kijken en vraag je dan af of het je allemaal waardt is en hoe groot de kans nou werkelijk is....
Jaren zijn niet meer terug te draaien....

verdiener
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 okt 2011 09:51

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door verdiener »

Ik ben gisteren op gesprek geweest in Eindhoven bij APPCO Sales Group (via vacaturekrant.nl) bij de manager daar.
Bij binnenkomst moest er even een formuliertje worden ingevuld. Formulier ingevuld en ingeleverd en we mochten met z'n 2en (????) naar binnen op gesprek.
In het gesprek zoals al eerder gezegd de nadruk op wat er bereikt kan worden en de behaalde prestaties van de manager.
Na een klein kwartier weer naar buiten (kortste sollicitatiegesprek dat ik ooit heb gehad!!) en we zouden vandaag nog bericht krijgen of we door waren of niet (niet door = jammer, wel door = 2e gesprek en wel door met VEEL potentie = uitnodiging voor de bedrijfspresentatie).
Inderdaad werd ik gisteren aan het eind van de middag nog gebeld en uitgenodigd voor de bedrijfspresentatie.
Volgende week is de presentatie en aan de hand van alle bovenstaande posts heb ik zeker wel een paar pittige vragen voor ze.
Meer info volgt.

E. Stokvis
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2011 16:41

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door E. Stokvis »

Hallo allemaal,

bedankt voor de waarschuwingen op dit forum daardoor ben ik snel van Appco afgekomen zonder dat er financiële schade ontstaan is. Ik was behoorlijk door de praatjes en mooimakerij overrompeld en dacht dat ik snel veel geld zou verdienen (1.000 euro per week en binnen 2.5 jaar manager)

Appco maakt jongeren blij met vette bonussen en hoge verdiensten maar in werkelijkheid verdien je veel minder omdat je als ZZP- er in dienst bent en er wettelijke belastingen en premies van het door jou verdiende geld nog moeten worden ingehouden. Trek van de 30 beloofde euros per verkocht contract maar eens de verzekeringen als zelfstandige, reiskosten, telefoonkosten en sociale premies vanaf. Ook houden ze in eerste instantie 30 % van de 3o euros.

Dat je altijd bereikbaar zijn bleek omdat ik om 23:00 nog door mijn manager gebeld werd.

Je kunt beter een vast baantje hebben dan weet je waar je aan toe bent en is je vrije tijd ook echt van jou.

sebastianhubner
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2011 00:20

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door sebastianhubner »

In mijn ogen is Appco een organisatie die hard aangepakt mag worden:
Ik was vorig jaar december ( 2010 ) naar een intro middag en de volgende dag was ik uitgenodigd door TW organisatie. Achteraf bleek dit een onderdeel te zijn van Appco en ze wisten niet dat er 2 keer een afspraak met mij gemaakt was.

Op het einde van de presentatie ( die overigens helemaal geen hout snijdt en waarbij na afloop nog altijd vaag blijft wat Appco wereldwijd doet en wat je wordt aangeboden ) werd gevraagd een formulier in te vullen met je gegevens zodat reis/parkeer kosten vergoed konden worden. TW organisatie heeft woord gehouden en heeft na vele belletjes van mij ( wat mij veel geld , tijd en effort heeft gekost ) geld gestort in september 2011, negen maanden na mijn bezoek en verspillen van mijn kostbare tijd. De dag na de Appco presentatie ging ik naar TW Organisatie uitnodiging waar zij mij ( bijna ) dezelfde presentatie durfden voor te schotelen. Ik heb uitgelegd dat dit voor mij onzinnig was en heb ervoor bedankt. Ik heb herhaaldelijk gebeld en gesproken met div. personeelsleden van Appco in A'dam: Xander Dunki Jacobs, Meryn van Rooij, Jenny en de financiële afdeling, maar geen van deze mensen hebben woord gehouden op te volgen, laat staan mijn geld op rekening overgemaakt.

Waar ik kan zal ik dit bedrijf en hun personeelsleden vernoemen op internet om zo openbaar mogelijk te maken dat mensen dit bedrijf niet serieus moeten nemen. Schroom niet, reageer hierop, alle sites waarop dit en al jullie andere frustraties t.a.v. Appco en aanverwante bedrijven mensen kan bereiken zou ik graag ontvangen.

tijger2011
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2011 14:07

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door tijger2011 »

Appco Group Sales Amsterdam

Het is echt niet normaal, hoe in korte tijd zoveel mensen voor de gek worden gehouden!
Gistermiddag kwam ik voor een oriënterend gesprek. Pas toen ik op locatie arriveerde, werd mij door het goedlachse kassameisje verteld dat er om beurten gesprekken werden gevoerd met groepjes van ongeveer drie personen.
In eerste instantie voelde ik mij al totaal niet op mijn gemak. Om te beginnen stond de muziek zo luid, dat het leek alsof ik een cafe was binnengestapt. Ik moest in een soort wachtruimte voor de balie, samen met andere 'prooien', wachten op het opperhoofd Dennis. Er werd over hem door de receptioniste zo lovend en verheerlijkend gesproken, alsof hij een heilige was.
In de wachtruimte bemerkte ik, dat ik op die plek de enige persoon bleek te zijn die ten eerste een baan had en ten tweede nadacht over zaken. De vrouwen met wie ik kort van woorden wisselde, bleken werkloos te zijn en dringend op zoek naar werk.
Cynthia, de receptioniste, gaf ons 'formulieren' om vooraf in te vullen. Ze vermeldde daarbij, dat "het niet belangrijk is wat je invult, als je maar iets invult. Je moet gewoon opschrijven wat in je opkomt. Pas in het tweede gesprek wordt nader ingegaan op deze vragenlijst."
De vragen waren dermate ingericht, om te kijken of je als persoon 'stabiel genoeg' bent om de functie te gaan vervullen, dat wil zeggen: goedgelovig genoeg. Natuurlijk kwamen enkele vragen van deze vragenlijst al in de eerste 'redevoering' van het opperhoofd aan bod. Aan de hand van de vragen kon men namelijk goed zien, of men mondeling hetzelfde antwoord zou geven als schriftelijk. Als daarin iets mis kon gaan, konden ze al een eerste 'schifting' gaan maken. Cynthia gaf ons in de tussentijd nog een 'klaarkomblaadje' van eigen makelij, een goedkoop tijdschrift waarin alle zogenaamde bedrijfsprestaties uitvoerig staan beschreven, wemelend van taalfouten. En als klap op de vuurpijl die lachende gezichtjes op de kaft van het magazine.
Voordat wij als groepje van drie bijna aan de beurt waren om beïnvloed te worden door het Heilige Woord van Dennis, was er een opstootje in de wachtkamer. Het bleek een van de vorige sollicitanten te zijn, die heel boos was en bijna stond te koken van woede. Hij zei dat hij de manager "dringend wilde spreken". Ongeveer tien minuten daarna was het stil en was de overlastbezorger de deur uitgezet.
In de speech (het 'eerste sollicitatiegesprek') van Dennis werd de boze sollicitant luchtig afgeschilderd als een "sollicitant, die zelfs dronken bleek te zijn". De redevoering was enorm saai en bezorgde vooral een orgasme bij hemzelf. Wat mij opviel, is dat hij niet een keer sprak over "bij mensen langs de deuren gaan", maar voortdurend de woordgroep "face-to-face marketing" of "face-to-face-sales". Dat personen met een lager IQ dat geil vinden, dat snap ik; zelf werd ik er warm noch koud van. Sterker nog: het begon mij enorm te irriteren, dat hij maar wollige taal bleef uitkotsen, zonder ook maar iets beduidends te melden. Zijn tactiek was natuurlijk, om te kijken in hoeverre iedereen aan zijn lippen zou hangen en beïnvloedbaar zou zijn. In mijn hoofd had ik een paar vragen die ik wilde gaan stellen en die ik ook op papier had gezet om aan die 'popi-Jopiegast' te gaan stellen. Maar ik kreeg er maar geen gelegenheid voor; terwijl het vrolijke keffertje achter de balie mij had gezegd dat ik "alle gelegenheid zou krijgen tot het stellen van vragen."
Twee hele belangrijke vragen die ik wilde gaan stellen: 1: Is dit werk gewoon 'leuren langs de deuren'? 2: Wat betekent 'independent contractor' (gelezen op hun site)? Over vraag 1 kon ik nu al duidelijk zijn, face-to-face = 'leuren langs de deuren'. Ik had voor mezelf al vastgesteld, dat in eerste instantie een heel blik met vrijwilligers zou worden aangetrokken, die verder individueel per geworven klant betaald zouden worden. Daarnaast had ik vooraf al een testimonial van een ex-werknemer gelezen over dit ZZP-verdienmodel.
Dennis gaf dus aan, dat het grootste gedeelte van de werknemers van Appco uit salesmedewerkers bestaat (lees: vrijwilligers die misschien een euro per geworven klant krijgen). Ik kon nu twee dingen doen: of het verhaal schaapachtig aanhoren, of gewoon weggaan. Eigenlijk vond ik het wel interessant om zijn verdere redevoering af te wachten en iets te gaan doen met deze aparte ervaring. Naast 'salesmedewerker' was het ook nog mogelijk om 'leidinggevende' te worden. Oei! Mijn lichaamstaal verraadde mij. De lachmaarschalk hapte gelijk toe en zei, dat er natuurlijk "voor mij ook wel een mogelijkheid was om in een leidinggevende en adviserende functie te belanden." Heel even deed ik mee aan dit spelletje door op de bekende Mc Donald's-manier mee te lachen. Het was helemaal niet mogelijk om op een redelijke manier vragen te kunnen stellen. Sterker nog: als ik een kritische vraag zou stellen, zou Dennis mij waarschijnlijk apart hebben genomen en op een denigrerende manier de laan uit hebben gestuurd.
Zoals het kekke keffertje al had gezegd, zou ik voor 19:00 uur 's avonds worden teruggebeld over een 'meeloopdag', de zogenoemde tweede ronde. Met deze meeloopdag heeft Appco Group natuurlijk weer een troef in handen: zoveel mogelijk vrijwilligers die een hele dag meehelpen met 'leuren langs de deuren'. Ik werd tegen zes uur 's avonds gebeld; een vriendelijke stem door de telefoon zei, dat ik "zo snel mogelijk een dag mee moest draaien" (dat is: van half een 's middags tot half negen 's avonds!) Het lijkt mij onwaarschijnlijk, dat er tijdens deze dag over geld (laat staan het verdiensysteem binnen de organisatie) zal worden gesproken. Zij zijn zeer verheugd om gratis mensen aan te kunnen sturen (aangezien het tegenwoordig heel moeilijk is om personen via de reguliere, expliciete weg te werven voor dit soort k**klusjes). Ik heb een dag ingepland met de robot, maar ik ga er echt niet heen. Verder wil ik ze ook niet afbellen, daar heb ik al helemaal geen zin in.
Ik ben blij, dat ik op de site van Radar al een aantal testimonials heb gevonden en hoop met mijn bijdrage hier een steentje aan bij te kunnen dragen. Het zou mooi zijn, alsTros Radar snel hier een uitzending aan wijdt. Want er worden op dit moment in recordtempo zieltjes geworven. Alleen al voor de vestiging Amsterdam hebben ze minimaal 30 vrijwilligers nodig, landelijk zijn dit er maar liefst 100! Maar wat de receptioniste in haar domheid liet glippen, verontrust mij:"Hoe meer mensen er binnenkomen, des te beter!" (vrij vertaald: hoe meer mensen kunnen helpen om bij de mensen langs de deuren te gaan, des te meer geld krijgen wij binnen).

Gesloten