Pagina 1 van 1

KPN....SLUIT JE AF

Geplaatst: 18 mar 2009 17:57
door Mario Spetic
Wat u als lezer eerst dient te weten:

- De opsteller van dit bericht is al 12 jaar klant bij Debitel
- U kunt mij telefonisch helaas niet langer bereiken :)

Wat vooraf ging:

Ruim twee weken geleden ontving ik als Debitel-klant een sms van KPN. Het bericht deed de heugelijke mededeling dat KPN de provider Debitel had overgenomen. Ik kon mijn gegevens (omdat dit nodig leek te zijn) via een website op het internet bevestigen.
'Jammer', dacht ik nog. Ik zit 'lekker' bij Debitel, maar goed het bedrijf stopt haar diensten, we zullen wel moeten.

Ik ga naar de pagina, log in met mijn gsm-nummer en de voor mij speciaal aangemaakte logincode.
Ik verneem nogmaals het feestvierende bericht dat KPN Debitel heeft overgenomen. Om dit te vieren mag ik, als trouwe klant van Debitel, een prachtig nieuw toestel uitkiezen of van voordeel genieten op de komende tarieven. Ik kies voor het toestel. Was inmiddels aan een nieuwe toe.

Vier dagen later ontvang ik in mijn postvak (e-mail) het bericht van Debitel waarin zij betreuren dat ik ben overgestapt naar KPN. 'Huh', wat mis ik? Ik bel KPN, een medewerkster legt mij uit dat Debitel dit soort berichten niet moet sturen, het is een standaardbriefje. 'Stom van Debitel dit zo te doen'.

Ik bel Debitel: 'Het spijt me...het staat er inderdaad wat vreemd 'genoteerd maar Debitel wordt inderdaad overgenomen, maar dat is pas over anderhalf jaar. U kunt van KPN af door het te leveren toestel met simkaart niet te accepteren! U heeft toch nog niet bij KPN getekend, is het wel ?'
'Huh, wat mis ik?

'Nou, nee...'is mijn antwoord. 'Maar mevrouw, ik heb hier niet zoveel zin in en al zeker geen tijd voor, ik zit verdorie al 12 jaar bij u, wat zijn dit voor acties?'.

Ik laat het er bij. Ik dien nu eenmaal te accepteren dat ik over ben gestapt naar KPN en dat Debitel op den duur toch wel verdwijnt. Diep in mijn hart en hoofd ben ik het er absoluut niet mee eens dat dit zo is gegaan. Pure misleiding van KPN.

Terug naar mijn toestel en abonnement. Ik werd benaderd door het koerierbedrijf wat het toestel van KPN aan mijn thuisadres dient af te leveren. Bij dit toestel zit het kontrakt wat ervoor zorgt dat het KPN-abonnement ook werkt met nummerbehoud, want daar gaat het mij namelijk om! Mijn nummer moet behouden blijven!

12 maart 2009: ik wordt gebeld door het koeriersbedrijf wat mij uitlegt dat ik maandag 16 maart wordt gebeld voor het maken van een leveringsafspraak. Het is taak dat de koerier en ik elkaar treffen; het kontrakt moet namelijk aan de deur ondertekend worden om mijn nummer te behouden.
Maandag 12 maart >> ik ben niet gebeld, maar bij mijn thuiskomst ligt een niet-thuis-aangetroffen-bericht. Ik dien binnen vijf dagen kontakt te hebben gehad met de planner van het koeriersbedrijf.

Debitel laat inmiddels weten dat ik per 18 maart wordt afgesloten, ik ben namelijk een KPN'er geworden. In alle paniek bel ik de koerier, KPN, Debitel. Iedereen wenst mij, na het - het spijt me ik kan niets verder voor u doen- een prettige dag.

Woensdag 18 maart >> mijn display meld: Geen SIM registratie.

KPN sluit je af!



De gevolgen:

- Het koeriersbedrijf kan alleen nog leveren op een tijdstip en dag waarbij ik bij voorbaat al heb gemeld niet thuis te zijn. Ik ben aan het werk (ben ondernemer).
- Ik dien met mijn telefoon vakmatig 24 uur aanspreekbaar te zijn, ben dat dus nu niet
- Visitekaartjes, briefpapier, relaties...u ziet het voor u.
- Alarmcentrale, familie, ik ben niet te bereiken.

Eerst pure misleding, dan de concurrentiestrijd en dan een hopeloos systeem van protocollen, medewerkers en koerierbedrijven.
Zo'n 10 uur tijd heb ik in totaal aan de telefoon gehangen (toen het nog kon :) en wat ik vreesde is uitgekomen, gewoon..na 12 jaar, geen gsm-nummer meer.

Bedankt KPN en Debitel, ook u een prettige dag verder!

Re: KPN....SLUIT JE AF

Geplaatst: 20 mar 2009 14:13
door queenfan
Volgens mij is het Debitel sluit e af, zij hebben jouw oude simkaart inactief gemaakt en een portering naar KPN.

Is trouwens wel slecht van beide kanten en zeker van Debitel dus ze u niet geholpen heeft.

Re: KPN....SLUIT JE AF

Geplaatst: 17 apr 2009 04:49
door Fa3
Kijk voor zulke zaken wil ik wel een stichting opzetten waar geld wordt gedoneerd om die providers via de rechter aan te pakken. Gewoon elke dag voor de rechter dagen. Dat moet toch te doen zijn. Kapot siewen die handel.

Re: KPN....SLUIT JE AF

Geplaatst: 17 apr 2009 05:23
door stofzuigertje
Als je de site invulde krijg je deze problemen.

Dus kijk eerst of je niet elders goedkoper kan dan KPN.

Het goedkoopste is nog altijd zelf een toestel simlockvrij te kopen.
(Kijkshop is goedkoop)
Dan een simonly abonnement te nemen voor half geld.

Als je iets online invulde gaat je nummer weg en ben je te laat.
U was niets verplicht, en vermoedelijk worden bij de overname alle klanten overgezet.
Naast KPN netwerk gebruikte Debitel diverse andere en Vodafone hadden ze ook.
Dus via welk netwerk kreeg U Debitel?

Neem altijd rustig de tijd en kijk eerst op een site als www.bellen.com want daar lees je betrouwbaarder info.

Overstappen kan meestal wel maar weer terug geeft altijd problemen, dus denk goed na voor je iets doet.
U moest dus als ondernemer deze KPN dus nemen en na 1 of 2 jaar verder zoeken als dit nummer zo belangrijk voor U is.

Ik nam zelf een ander nummer om van de ongewenste reclame af te zijn dus niet iedereen wil altijd zijn nummer behouden!

Re: KPN....SLUIT JE AF

Geplaatst: 17 apr 2009 05:28
door stofzuigertje
Ik zie dat alle overige netwerken die ze ooit hadden zijn verdwenen, en onder Prepaid zie je dat ze al eigenaar zijn!

Juist de prepaid pakketten zijn goedkoper dan KPN zelf via Hi en zo aanbied en langzaam zult U toch KPN krijgen.
Zolang het merk nog waarde heeft, en dat kan 1½ jaar duren.

Als je KPN belde is het mogelijk deze aanbieding alsnog te nemen als je toch je nummer wilde.
KPN dochter Telfort is goedkoper met Sim Only aanbiedingen.