LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen Tiscali voor derde jaar achtereen mislukt!!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Eugen

Opzeggen Tiscali voor derde jaar achtereen mislukt!!!

Ongelezen bericht door Eugen »

Ik stapte in 2005 over van Tiscali naar @home (internet). Om mijn abonnement op te zeggen nam ik kontakt op met Tiscali. De betreffende medewerker hielp mij keurig en zei dat dit telefoontje voldoende was om mijn abonnement stop te zetten. Huiverig geworden van wat ervaringen van vrienden ook maar een brief gestuurd met daarin nog eens schriftelijk bevestigd dat ik het abonnement stop wilde zetten.
Niks aan de hand en zo geregeld dacht ik.... tot er 1 jaar later geld van de rekening werd afgeschreven.. Ik nam wederom kontakt op met Tiscali. Ditmaal klantenservice. Zij wisten niets van een telefoongesprek en hadden geen brief ontvangen.. Nu stuur ik door de aard van mijn werk redelijk wat brieven en die zijn tot op de dag van vandaag allemaal aangekomen.. Ik heb de brief waarin ik schriftelijk opzegde gemaild naar klantenservice met het vriendelijke verzoek e.e.a. te regelen en mijn geld terug te storten. Helaas was ik te laat om te storneren.
Niks meer gehoord en dus: geen nieuws is goed nieuws!!
Helaas, het volgende jaar wederom hetzelfde liedje. Ook dit keer was ik te laat met storneren. Klantenservice maar weer eens gebeld en gemaild en ook nu na wat heen en weer gemail: geen nieuws is goed nieuws toch?
Dit gezeik duurt nu al bijna 4 jaar. Gelukkig was ik dit jaar wel op tijd om te storneren. Meteen brieven van Tiscali (inmiddels Telfort) met betalingsherineringen. Ik heb nu brieven binnen liggen van een incassobureau. Ik heb ze 1x gemaild (en een ccnaar Telfort) waarin ik de situatie heb uitgelegd. Geen enkele reactie gekregen...

Ik weet niet wat ik moet doen en hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen. Ik ben door mijn werk een hoop gewend en snap best dat waar gewerkt wordt,fouten kunnen voorkomen maar dit trekt werkelijk op helemaal niks!!!!!
Wie kan me helpen??

TdeHond

Re: Opzeggen Tiscali voor derde jaar achtereen mislukt!!!

Ongelezen bericht door TdeHond »

Heeft u schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging opgezegd?
Kopie van brief + verzend- en ontvangstbewijs bewaard?

Niet aangetekende brieven lijken altijd miraculeus te verdwijnen. Ik vermoed in de papierversnipperaar.

U zou bij Consuwijzer kunnen informeren wanneer de nieuwe wet waarbij na een minimale contractsduur van b.v. 1 jaar maandelijks van kracht wordt.

Deze wet is volgens mij al aangenomen.

http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11252
Hier kunt u een vraag stellen.

Als de wet van kracht is dan kunt u dus opzeggen. Doe dit naast telefonisch ook schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging ( zie boven)

Eis in brief dat u binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst ontvangt van Telfort ( geen genoegen nemen met email omdat Telfort hun eigen emails niet serieus neemt en daar "niets mee kan doen")
Geeft aan dat mocht u geen schriftelijke bevestiging einde overeenkomst binnen gestelde termijn ontvangt, u naar de Geschillencommissie telecommunicatie stapt.

Het probleem lijkt te zijn dat Telfort de AV van Tiscali hanteert t.a.v. opzeggen waarbij 1 jaarlijkse opzegging geldt tot nieuwe wet hier een stokje voor steekt.

Gesloten