LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
bouwman2
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2009 15:59

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door bouwman2 »

:?: hoe is het mogelijk dat bijv. alle duitse zenders via de satteliet
vrij binnen komen en je in nederland daar een smartcart voor nodig
heb? daardoor krijgt cd een machtspositie in nederland .
Is misschien iets voor het europese commissie. \is toch ongelijkheid.

[/b]

Smitsmannetje
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 sep 2008 23:56

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door Smitsmannetje »

@ agro: Bij onderwerpen over upc noem jij dit bedrijf steevast de firma list en bedrog en raad je iedereen te pas en te onpas aan over te stappen naar de schotel (lees Canal Digitaal).

Als ik deze draad zo lees komt Canal Digitaal ook voor de benaming "firma list en bedrog" aanmerking.

Of ga ik nou erg kort door de bocht?

mierda
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 feb 2009 22:14

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door mierda »

Jopieslim heeft inderdaad gelijk! Canaldigitaal is niet verantwoordelijk voor de cheap ontvangers, koop gewoon een gecertificeerde ontvanger dan kun je bij problemen canaldigitaal altijd verantwoordelijk stellen!!!!

Het is ongelooflijk dat er mensen zijn die alleen maar aan het zeuren zijn over canaldigitaal met name de mensen die het goedkoopste pakket hebben. 60 of 70 euro per jaar *****, voor een dubbeltje op de eerste rang. :roll: Waar kun je nog voor 6 euro per maand Digitale TV kijken?????

En nogmaals canaldigitaal vraagt om een eenmalige bijdrage vanwege de hoge kosten. Mensen, hoe zouden jullie het vinden als men bijv 30 euro per maand moet betalen en een ander maar 100 euro per jaar? En wees eerlijk laat de echte Nederlander naar boven komen!

Voor het feit dat de Duitse zenders (Free to air) vrij te ontvangen zijn, moet je bij de Duitse regering zijn! In Nederland hebben wij te maken met commerciele zenders en die zijn niet gratis!

michelangelo
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mei 2009 17:32

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door michelangelo »

Ook ik ben de klos. Sateliet werkt niet met nieuwe kaart. Belsoten om in te gaan op het vervangingsaanbod van CD. Je krijgt een e-mail waarna je op een link moet klikken. Hier voer je je e-mail adres en nieuwe smartcard nummer in. Je krijgt dan een e-mail voor een koringscode, en jawel hoor, de e-mail is leeg en er staat dus geen code in ! Bij een nieuwe poging wordt aangegeven dat de code al verstuurd is, zucht..... Je kunt geen e-mail naar cd sturen, er is ook geen invulformulier. Enige mogelijkheid is bellen naar een 0900 nummer, 15 eurocent per minuut. En jawel, "er zijn meer dan 20 wachtenden voor u". Waardeloos. Na lang herhaaldelijk bellen eindlijk iemand aan de lijn gekregen (rond 17:00), "sorry, maar de afdeling die hier over gaat is al naar huis". "U wordt morgen terug gebeld". We zullen zien. Houd jullie op de hoogte !!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door agro »

Je hoeft geen 09 nummer te bellen.

Je kan bellen naar 035-6 477 477 om je kaart te activeren, je krijgt verbinding met een computer, doe de kaart in de ontvanger, en stem af op SBS6, en voer je kaartnummer in met je telefoon, binnen een paar minuten is geactiveert, en heb je ontvangst.

michelangelo
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mei 2009 17:32

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door michelangelo »

Bedankt voor je antwoord maar in dit geval is dat helaas niet het probleem. Een van mijn satelietontvangers ondersteund op dit moment niet de media-guard 3 smart card die ik nu ongevraagd heb ontvangen (op de andere satelietontvanger werkt de kaart wel, dus dit heeft niet met het activeren te maken). Via het nummer wat je aangeeft krijg je alleen een computer aan de lijn om de kaart te activeren, niet iemand van bijvoorbeeld de helpdesk.

Nel 50
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mei 2009 19:00

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door Nel 50 »

Hier nog iemand die zo'n brief heeft ontvangen met nieuwe smartcard.
Extra kosten aan verbonden van 9,95 maar nodig voor het verbeteren van de oude kaart.

Met de oude kaart nooit problemen gehad. Maar omdat na 2 juni mijn oude smartcard niet meer te gebruiken is, betaal ik de extra kosten.

Ik heb het basispakket. In mijn woonplaats is geen kabelaansluiting of glasvezelkabel. Ben dus afhankelijk van de satelliet voor de TV ontvangst.

Kijk naar het Journaal en actualiteiten programma's.

Gisteravond voor het journaal van 18.00 uur stopte de ontvangst.
Ik kreeg de melding gecodeerd kanaal.

Wel werkte de schotel omdat ik o.a. BVN kon ontvangen. Maar verder geen enkele ontvangst waar ik wel voor betaal volgens abonnement.

Canaal digitaal gebeld 15 wachtenden voor mij met het verzoek om op een ander tijdstip terug te bellen.
Ik kijk op www.
Ik kijk bij de probleemoplossingen en probeer allerlei dingen uit, zonder resultaat. Gebruik ook de oude kaart zonder resultaat.
Vanmiddag weer gebeld nu 10 wachtenden voor mij met het verzoek op een ander tijdstip terug te bellen.

Ik bel opnieuw en in het keuzemenu kies ik nu voor uitbreiding van mij huidige abonnement.
Er is nu 1 wachtende voor mij.
Als oplossing wordt mij geadviseerd om SBS 6 in te schakelen en de ontvanger een uur op die zender te laten staan zodat er een nieuwe signaalcode wordt verzonden.
De hele middag staat de ontvanger op SB6. Verder radio stilte terwijl ik tussendoor graag naar de radio luister.
Anders zo ...stil in huis.
Om 18.00 uur wil ik het journaal kijken maar nog steeds gecodeerd kanaal.
Ik zal wel iets doms doen. Dus weer naar WWWcanal digitaal. Kaart opnieuw erin en eruit, omgedraaid , oude kaart erin en eruit.

Ik besluit een SMSje te sturen, even zoeken hoe dat moet maar het lukt.

Maar nog steeds gecodeerd kanaal.

Weer gebeld, er zijn nu 20 wachtenden voor mij en het verzoek om op een ander tijdstip terug te bellen.

Het kost 15 eurocent per minuut.

Ik bel opnieuw en kies weer het menu om uitbreiding van het pakket. Er is 1 wachtende voor mij.
Er worden wel allerlei dingen geadviseerd maar niets werkt.
Dan moet ik morgen contact opnemen met de leverancier van mijn splinternieuwe kastje een SAB explorer dat ik heb aan moeten schaffen bij de schotel voor tvontvangst na de digitale omschakeling voor ontvangst van radio en televisie.

Nu 3 jaar geleden.

Canaldigitaal vertelde ook al dat ze iedere 5 jaar verbeteringen aan brengen aan de satellietontvangst.

Ik heb daar dus niet om gevraagd. Ook niet om een nieuwe kaart.

ik wil gewoon enkele tv programma's kijken. Ik ben ook lid van 2 omroepen.

Ik vroeg aan de behulpzame canal digitaal man wat dat omzetten van een andere kaart mij gaat kosten als ik mijn officiële dealer van de schotel en het kastje moet gaan bellen voor aanpassing van software die mijn smartcard ondersteunt. Ze moeten dus langskomen.

Dat wist hij ook niet.
Het lijkt toch gewoon nergens op.

Ik heb ook het forum bekeken. Ben al een paar uur bezig om gewoon t.v. te kijken van een leverancier die ik betaal voor een abonnement en die mij ongevraagd kosten in rekening brengt voor een nieuwe kaart die niet werkt. Ook de oude trouwens niet meer die in principe nog tot 2 juni zou moeten werken.

Dit moet toch eigenlijk niet kunnen.

Heeft iemand een oplossing?

Er is nog een oplossing aangedragen:
Stroom van het kastje af, kaart eruit en 3 minuten wachten en dan op nieuw proberen.

Eigenlijk lijkt het erop dat ze het bij Canal digitaal zelf ook niet weten maar je laat je nog het bos in sturen ook...door de helpmannetjes.
Er wordt nog een opmerking gemaakt over mensen die hun smardcard illegaal mee de grens overnemen en dan daar klagen dat ze geen ontvangst hebben. Dat mag helemaal niet zegt het mannetje. Ik doe niets illegaals antwoord ik.

Ik zal die 3 minuten eens even proberen dan ga ik maar een blokje om met de hond in afwachting van. :twisted:

michelangelo
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mei 2009 17:32

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door michelangelo »

Aan Nel 50. Je hebt hetzelfde probleem als ik. Je satelietontvanger ondersteund geen mediaguard 3 codering. Dit heb je nodig voor de nieuwe kaart. Je kunt op de volgende website software vinden voor de SAB explorer.
http://www.tv-vlaanderen.be/pid_overstap_mediaguard.asp
Wellicht dat iemand in de buurt je hiermee verder kan helpen (update via seriele kabel of usb).
Succes !

Nel 50
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mei 2009 19:00

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door Nel 50 »

Michelangelo,

Dank je wel. Ik had op Canal digital ook al gelezen dat ik software kon downloaden. Ik begreep alleen niet hoe ik dat dan van mijn pc naar die ontvanger moest. Dat zei het helpmannetje niet.
En omdat ik toch TV-loos was en ik maar bleef proberen om wel beeld te krijgen, heb ik alles gereset met het gevolg dat ik nu helemaal niets meer heb.
Er staan ook zulke verdomd kleine lettertje in de gebruiksaanwijzing. Hebben niet aan Nel 50 gedacht. :roll:

Morgen toch maar eens bellen weinig behulpzame mensen in mijn omgeving.

Nogmaals dank je wel, want dit overkomt mij geen tweede keer.

michelangelo
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mei 2009 17:32

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door michelangelo »

Nel 50, je kunt beter contact opnemen met het bedrijf waar je de sateliet hebt gekocht. De software updaten is in een paar minuutjes geregeld en kan niet veel geld kosten. Een goede service zou zijn als ze dit gratis voor je doen.

Moose
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 mei 2004 21:02

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door Moose »

10 euro is een vrijwillige bijdrage in de kosten en hoeft niet betaald te worden.

Kijk hier maar
http://www.sat4all.com/forums/ubbthread ... _betalen_o

Nel 50
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mei 2009 19:00

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door Nel 50 »

Ik heb contact gehad met mijn leverancier/installateur van het kastje en de schotel.

Er waren gigantisch veel klachten geweest.
Ze zijn inmiddels al 2 dagen volgeboekt om ontvangers van mensen na te kijken. Ik kon mijn ontvanger brengen en dan hopen ze dat ik die binnen 2 dagen terugheb, zo druk is is met nakijken.

Het zelf downloaden van de benodigde software en dan met een usb kabel overzetten naar de ontvanger is helemaal niet zo simpel volgens hen omdat je wel een speciale usb kabel nodig hebt en wanneeer het niet goed gebeurd het hele kastje kapot is.

Tot mijn stomme verbazing zie ik zoeven bij het nakijken van de bankafschriften dat ze niet alleen het bedrag van 9,95 van mijn rekening hebben afgeschreven maar per vandaag ook een bedrag van 19,45 euro. Geen idee wat daar de reden van is of het moet de keuze in het telefoonmenu zijn geweest om sneller geholpen te worden!
Ik heb mijn bank opdracht gegeven om beide bedragen terug te boeken.
Ook het eerste bedrag ter vervanging van de oude kaart was nog net binnen 30 dagen zodat het teruggeboekt kon worden.

Nogmaals voor alle duidelijkheid ik woon in een Nederlandse gemeente waar ik geen beschikking heb over kabel of glasvezelkabel.
Voor ontvangst van nd 1, ned 2 en ned 3 ben ik afhankelijk van de schotel en van canal digitaal die dat signaal doorgeeft.

En ik ontvang helemaal niets.

Ik vind eigenlijk dat een consumentenorganisatie de klachten moet bundelen en doorspelen.
Canal digitaal is de enige provider van satelliet tv in Nederland ik kan nergens anders naartoe.

Wees verschillig noemen ze dat toch! Ik kan niet eens het journaal bekijken.

Riet1985
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2009 15:29

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door Riet1985 »

Hoi,

ik kreeg gister ook een brief met m'n zogenaamde "nieuwe smartcard", alleen het gekke is dat ik helemaal geen abonnement heb bij Canal Digitaal. Ik heb niet eens een televisie in huis!

Toch staat mijn naam en adres in de brief en zelfs het nummer van mijn huidige smartcard.. jaja.. nog nooit eerder zo'n ding gezien..

Zijn er meer mensen die ook zo'n kaart hebben ontvangen zonder ook maar iets met Canal Ditgitaal te maken hebben?

Ik heb geen zin om geld uit te geven aan een telefoongesprek met CD, maar ze hebben niet eens een mailadres voor niet-abonnees.

Vr. groet Riet

Pieter Puk
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2009 19:56

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door Pieter Puk »

Volgens de brief die bij mijn smartcard zat (degene waarin je "gematst" wordt dat je maar een tientje hoeft te betalen). Zou mijn oude smartcard werkzaam zijn tot begin Juni. Gisteravond echter (26Mei), stopte de smartcard er echter mee. Geen probleem, ik heb toch een gecertificeerd apparaat dacht ik (Philips). Nieuwe SC erin, niets natuurlijk. Geen beeld, alleen een paar Duitse zenders. Nieuwe kanalen gezocht, niets hielp. Vandaag de "service"desk maar gebeld dus.. Na 20minuten tegen 15ct/pm in de wacht gestaan te hebben (uitermate irritant menutje ook) kreeg ik eindelijk iemand aan de telefoon. Moest met menutjes klooien, nummers opnoemen, wachten, wachten, apparaat omdraaien (typenr..), weer menutje klooien etc. Resultaat: Gecertificeerde ontvanger, echter kreeg ik naar mijn kop gegooid dat ondertekende stiekem met de software had liggen kloten.?! Ik was allang blij dat ik beeld had, zou zelfs niet eens weten hoe ik andere software op dat apparaat zou moeten krijg. Maargoed; ik moet mijn apparaat dus ook nog laten updaten en tot die tijd geen beeld.

Mij in de **** trekken, vervolgens geld aan telefoonkosten en overig abonnement vangen en me dan ook nog met een kluitje het riet in sturen. Voel me behoorlijk genaaid..

Heb echt geen zin in deze onzin. Ben hard zoekende naar een vervanger. Heb alleen geen kabel en zit helaas ook niet in digitenne gebied

sys50000
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2009 22:04

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door sys50000 »

Uit Artikel 20 van de recente algemene voorwaarden:

Abonnees / Inschrijvers hebben geen recht op enige compensatie voor deze vervanging. De kosten voor de vervanging kunnen (gedeeltelijk) worden doorberekend aan de Abonnees / Inschrijvers.

In de algemene voorwaarden van 31-07-2007 staat dit niet. Het lijkt erop dat CD dit per 01-04-2009 heeft aangepast zodat ze de kosten op hun klanten kunnen verhalen. Kan dit zomaar?

Uit Artikel 67
CD PREMIUM/CD heeft het recht deze Voorwaarden in redelijkheid te wijzigen, waarna de Consument aan de wijzigingen gebonden is. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds afgesloten Overeenkomsten.

Ja dus. Tenzij dit een niet redelijke wijziging is. Het is in ieder geval een wijziging waardoor echte klanten opdraaien voor de kosten van fraude. Fraai is dat.

michelangelo
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mei 2009 17:32

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door michelangelo »

Zoals te verwachten was ben ik niet teruggebeld door canal digitaal. Ook ik heb geen andere optie dan sateliet (digitenne niet beschikbaar), maar mocht die er zijn dan had ik mijn abonnement meteen opgezegd. Waardeloos !

louishus
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2009 12:42

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door louishus »

Bedankt voor de info!!
Ik ga hierdoor afzien van een gepland abbo bij Canaal digitaal
Ik zie dat er teveel problemen zijn ,dus bij deze is het forum een sucses!!!!!

gr louis

anfrekriden
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2009 13:07

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door anfrekriden »

Hallo

kom net van mn ouders van (dik in de 70) die kijken al 3 jaar digitenne van KPN en krijgen nu ook zo'n smartcard van Canal Digitaal, het is maar goed dat ze niet zelf hun post behandelen want zij dachten echt dat het iets met Digitenne te maken had en hadden gewoon de machtiging getekend. Wat me wel opviel is dat het verzonden is in een blanco enveloppe zonder het logo van Canal Digitaal erop, volgens mij is het geen zuivere koffie.

gr anja

Nel 50
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mei 2009 19:00

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door Nel 50 »

Ik zit nog steeds zonder tv, kastje is nog bij de leverancier van 3 jaar geleden. Geen idee wat het gaat kosten.

Wel hoorde ik van een kennis dat ondanks dat de postcodecheck van KPN aan geeft dat ik digitenne niet kan ontvangen, het blijkbaar toch te ontvangen is. Ik zal informeren of ik kan overschakelen en van KPN een abonnement digitenne nemen.

Mocht het niet zo zijn ik zeg mijn abonnement van Canal digitaal in ieder geval op want dit lijkt helemaal nergens op. Als dit ook zo met de leveranciers van het gas gaat gebeuren heb ik ook meer tijd nodig om hout te sprokkelen. :roll:

michelangelo
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mei 2009 17:32

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door michelangelo »

Ik woon in het buitengebied waar digitenne volgens de postcodecheck niet mogelijk is. Mijn buurman ontvangt echter via digitenne door gebruik te maken van een speciale antenne.

Gesloten