Liander/Nuon en Eneco
Geplaatst: 22 mar 2009 20:41
Ik ben al maanden bezig om een foutief opgemeten lelectriciteitsmeterstand recht te zetten, en inmiddels ben ik ten einde raad want zowel Liander)de netwerkbeheeder_ en Eneco zijn blijkbaar niet bereid of in staat om het door Nuon/Liander veroorzaakte probleem op te lossen.
In december 2008 kreeg ik jaarafrekening van Nuon namens Liander met een veel te hoog te betalen bedrag voor netbeheer, dit was te herleiden aan de meterstand, deze was op 20-11-2007 90.149 en op 24-11-2008 98678, volgens Liander. Deze eindstand klopte helemaal niet, dubbel zoveel als een normaal gezinsverbruik. Op 9-1-2009 gebeld met Nuon/Liander en de juiste stand doorgegeven en die zou het in orde maken, niet dus. Op 27-1-2009 ontving ik een aanmaning van Nuon, voor het te betalen bedrag. Op 1-2 gebeld met Nuon/Liander en deze dame zou ervoor zorgen dat er een controleur zou langskomen, de volgende dag. Deze heer is geweest en heeftgeconstateerd dat er door Nuon/Liander een onbegrijpelijke fout is gemaakt met de meting maar alles zou in orde komen. Op 3 februari ontvangen wij ook een jaarafrekening van Eneco, gebaseerd op de foutieve meterstand en of wij maar even 825 euro wilden betalen. Ik heb daarop vele malen gebeld naar Eneco en telkens beloofde de persoon in kwestie het op te lossen, en zowaar, dit klonk redelijk geloofwaardig. Uiteindelijk heb ik van Nuon/Liander een gode jaarnota gekregen op 24-2-2009 en zowaar, ik kreeg nog 20 euro terug ook. Echter de misere met houdt niet op. Het probleem is namelijk dat Nuon/Liander wel de juiste standen nog moet doorgeven aan Eneco blijkbaar, zodat ik ook van hun een nieuwe jaarnota kan krijgen, en dit schijnt niet te lukken. Ik heb Liander reeds 3 keer per email verzocht mij mede te delen of ze nu al de juiste stand hebben doorgegeven, te weten op 10, 13 maart en vrijdag jl. Op mijn eerste mail reageerde Liander door mij thuis te bellen, helaas was ik er niet, en heeft mijn vrouw dit telefoontje aangenomen. De dame van Liander zou zich inlezen en mij de volgende dag mobiel terugbellen, nou, niet dus. Helaas vergat mijn vrouw haar naam te noteren, jammer. Voorts reageren ze ook niet meer op de vervolgmail van 13 maart. Resultaat; Eneco haalt op 16 mrt. jl. zo maar 677 euro van mijn rekening. Dat het bedrag gereduceerd is tot 677 euro ipv 825 komt omdat Eneco door mijn telefoontjes er uiteindelijk achter kwam dat ik sinds 1-10-2008 een ander contract bij ze had afgesloten/overgesloten waardoor ik een tweede jaarnota kreeg voor de periode 1-10-2008 tot 24-11-2008, waardoor ik zelfs een bedrag terug zou krijgen van 148 euro, echter ook deze jaarnota was wederom nog steeds gebaseerd op een foutieve meterstand!!! WIE SNAPT HET NOG?? Ondanks dat ik talloze malen met Eneco heb gebeld en gemailed dat er toch echt iets niet klopt, mijn jaarverbruik was het dubbele van wat normaal is, dankzij de verkeerde meting. Kortom; van Liander/Nuon heb ik nu een jUiste afrekening met de juiste stand, Eneco haalt ten onrechte 677 euro van mijn rekening, wat ik door de bank weer laat terugboeken. Ik blijf in deze email netjes maar ben woedend. Het niveau of mandaat van de Nuon/Liander en Eneco callcenter medewerkers strekt niet verder dan steeds toezeggen dat alles in orde komt, maar vooralsnog gebeurt er gewoon niets of te weinig.(dit zijn mijn ervaringen) Het is steeds alsof je tegen een muur praat en dat niemand echt kennis van zaken heeft. Wie heeft er voor mij een tip zodat ik bij Liander/Nuon en Eneco bij iemand terecht kom die verstand van zaken en beslissingsbevoegdheid heeft? Bedankt.
In december 2008 kreeg ik jaarafrekening van Nuon namens Liander met een veel te hoog te betalen bedrag voor netbeheer, dit was te herleiden aan de meterstand, deze was op 20-11-2007 90.149 en op 24-11-2008 98678, volgens Liander. Deze eindstand klopte helemaal niet, dubbel zoveel als een normaal gezinsverbruik. Op 9-1-2009 gebeld met Nuon/Liander en de juiste stand doorgegeven en die zou het in orde maken, niet dus. Op 27-1-2009 ontving ik een aanmaning van Nuon, voor het te betalen bedrag. Op 1-2 gebeld met Nuon/Liander en deze dame zou ervoor zorgen dat er een controleur zou langskomen, de volgende dag. Deze heer is geweest en heeftgeconstateerd dat er door Nuon/Liander een onbegrijpelijke fout is gemaakt met de meting maar alles zou in orde komen. Op 3 februari ontvangen wij ook een jaarafrekening van Eneco, gebaseerd op de foutieve meterstand en of wij maar even 825 euro wilden betalen. Ik heb daarop vele malen gebeld naar Eneco en telkens beloofde de persoon in kwestie het op te lossen, en zowaar, dit klonk redelijk geloofwaardig. Uiteindelijk heb ik van Nuon/Liander een gode jaarnota gekregen op 24-2-2009 en zowaar, ik kreeg nog 20 euro terug ook. Echter de misere met houdt niet op. Het probleem is namelijk dat Nuon/Liander wel de juiste standen nog moet doorgeven aan Eneco blijkbaar, zodat ik ook van hun een nieuwe jaarnota kan krijgen, en dit schijnt niet te lukken. Ik heb Liander reeds 3 keer per email verzocht mij mede te delen of ze nu al de juiste stand hebben doorgegeven, te weten op 10, 13 maart en vrijdag jl. Op mijn eerste mail reageerde Liander door mij thuis te bellen, helaas was ik er niet, en heeft mijn vrouw dit telefoontje aangenomen. De dame van Liander zou zich inlezen en mij de volgende dag mobiel terugbellen, nou, niet dus. Helaas vergat mijn vrouw haar naam te noteren, jammer. Voorts reageren ze ook niet meer op de vervolgmail van 13 maart. Resultaat; Eneco haalt op 16 mrt. jl. zo maar 677 euro van mijn rekening. Dat het bedrag gereduceerd is tot 677 euro ipv 825 komt omdat Eneco door mijn telefoontjes er uiteindelijk achter kwam dat ik sinds 1-10-2008 een ander contract bij ze had afgesloten/overgesloten waardoor ik een tweede jaarnota kreeg voor de periode 1-10-2008 tot 24-11-2008, waardoor ik zelfs een bedrag terug zou krijgen van 148 euro, echter ook deze jaarnota was wederom nog steeds gebaseerd op een foutieve meterstand!!! WIE SNAPT HET NOG?? Ondanks dat ik talloze malen met Eneco heb gebeld en gemailed dat er toch echt iets niet klopt, mijn jaarverbruik was het dubbele van wat normaal is, dankzij de verkeerde meting. Kortom; van Liander/Nuon heb ik nu een jUiste afrekening met de juiste stand, Eneco haalt ten onrechte 677 euro van mijn rekening, wat ik door de bank weer laat terugboeken. Ik blijf in deze email netjes maar ben woedend. Het niveau of mandaat van de Nuon/Liander en Eneco callcenter medewerkers strekt niet verder dan steeds toezeggen dat alles in orde komt, maar vooralsnog gebeurt er gewoon niets of te weinig.(dit zijn mijn ervaringen) Het is steeds alsof je tegen een muur praat en dat niemand echt kennis van zaken heeft. Wie heeft er voor mij een tip zodat ik bij Liander/Nuon en Eneco bij iemand terecht kom die verstand van zaken en beslissingsbevoegdheid heeft? Bedankt.