Verkeerde klasse vliegticket bij TUI
Geplaatst: 23 mar 2009 17:41
Hallo,
We zijn in februari in Gambia op vakantie geweest voor 2 weken, wij hadden een vakantie geboekt via het reisbureau travelpoort voor vlucht + hotel voor 769 euro PP.
Toen wij in Gambia verbleven en onze vakantie bijna was afgelopen wouden we graag 2 weken langer blijven, we konden bij vrienden in Gambia logeren.
In de lobby van het hotel waar we verbleven hing het nummer van een hostess van het TUI reisbureau deze hebben wij gebeld om te vragen of het mogelijk om een latere vlucht naar Nederland te boeken. We hadden ze hostess gevraagd of het mogelijk was een latere vlucht naar Amsterdam te boeken.
Ze belde ons terug en vertelde ons dat ze we 2 star-class tickets voor 446 per ticket (+5% transactie kosten voor Visa card) konden boeken.
We vonden dit eigenlijk behoorlijk aan de dure kant, we hebben er een dag goed over nagedacht en daarna besloten dat wel graag een keer wilden meemaken om eerste klas te vliegen (heb alleen nog maar paar keer economy gevlogen) en we wouden graag langer blijven.
Wij hebben hier ja op gezegd en de volgende dag was haar collega langskomen bij ons hotel om de betaling af te handelen.
Haar collega vertelde mij dat de klasse van de tickets star-class waren en dat hij de tickets zouden worden uitgeprint en dat wij die op het vliegveld konden ophalen.
Ik heb met mijn VISA card de tickets betaald en heb de kopie van de cheque nog.
Op de dag van vertrek had ik de hostess opgebeld om te vragen waar ik de tickets op kon halen en deze heb ik opgehaald. Op de ticket stond "Klasse: S" en het rij nummer: "12 D" en "12 E" we hadden nog niks in te gaten.
Op het vliegveld ging alles nog goed, was wel speciaal om een keer in de eerste klasse lobby te zitten.
Totdat we in het vliegtuig instapten als één van de laatsten die instapten, toen kwamen wij er tot onze verbazing achter dat rij 12 niet star-class was.
Ik was naar de perser toegegaan en deze zei dat de star-class volgeboekt is, ik vertelde hem dat er op onze tickets stond: "Klasse: S".
Na wat navragen kwam de perser erachter dat dit ook voor een andere klasse kan staan en hij ons helaas niet verder kon helpen om dat de star-class vol zat. Ik heb het bovenstaande verhaal aan hem verteld en hij zei dat het waarschijnlijk een fout van de verkopende hostess is geweest en ik mocht zijn naam opschrijven voor eventuele latere bevestiging.
Wij waren erg teleurgesteld dat wij niet de plaatsen hebben gekregen in de star-class en er wel een hoop voor hebben betaald.
Had nog terug willen gaan naar de hostess van TUI maar vliegtuig was al aan het taxiën naar de baan. We hadden dus geen andere keuze dan in rij 12 op de stoelen te gaan zitten.
Terug in Nederland had ik gelukkig het nummer van de Nederlandse TUI hostes die in Gambia verbleef nog. Deze heb ik gebeld en ze zei:
"Wij dachten een klasse S-ticket is star-class en ik zei nog tegen jouw hoe goedkoop het was 446 euro voor een last minute star class tickets. Uiteindelijk bleken het comfort tickets te zijn dus jullie hebben wel gekregen waar jullie voor betaald hebben".
Heb de gesprekken voor de zekerheid opgenomen, en ze heeft toch echt gezegd dat het om een star-class ticket ging.
Ik heb een kopie van de chequ0e en de tickets, geen papieren en heb ik niks ondertekend. Ook was de hostes vergeten mij te vragen om de tickets te ondertekenen (en akkoord te gaan met de algemene voorwaarden). Het enige waar mijn krabbel op staat is de cheque
En wat zei zegt dat wij goedkoper uit zijn geweest is ook niet waar:
De losse ticket die wij tweeën hebben gekocht waren 446 euro PP, een complete vakantie met heen+terug-vlucht is 769 euro.
Voel me behoorlijk afgezet dat we voor een hoop geld (446 euro) eigenlijk niet gekregen hebben waar we voor betaald hebben.
Waar kan ik hiermee het beste terecht want ik merk dat de hostess van TUI de schuld probeert van zich af te schuiven terwijl er toch echt een fout is gemaakt.
Ook heb ik VISA gebeld, de klantenservice medewerker had mij gezegd dat het bedrag na 120 dagen niet meer terug geboekt kan worden en het verstandig is om het bedrag binnen die tijd terug te boeken.
Wat ook vreemd was, het bedrag is afgeboekt onder de naam van "GAMTOURS" wat een gambiaans reisbureau is, ik denk dat TUI misschien de plaatsen bij GAMTOURS heeft gekocht.
Deze week ga ik een klachtenbrief naar TUI schrijven over de hele situatie.
Is het verstandig om het bedrag terug te boeken omdat anders de 120 dagen voorbij zijn? Of kan ik beter afwachten tot TUI reageert (met de kans dat ze me geen gelijk geven zoals de hostess en mij met een kluitje het riet in sturen)?
Heb op google gelezen dat het een heel gedoe is voor een reis maatschappij je gelijk geeft.
heb helemaal geen ervaring met dit soort situaties en hoop heel erg dat er iemand is die mij advies kan geven.
We zijn in februari in Gambia op vakantie geweest voor 2 weken, wij hadden een vakantie geboekt via het reisbureau travelpoort voor vlucht + hotel voor 769 euro PP.
Toen wij in Gambia verbleven en onze vakantie bijna was afgelopen wouden we graag 2 weken langer blijven, we konden bij vrienden in Gambia logeren.
In de lobby van het hotel waar we verbleven hing het nummer van een hostess van het TUI reisbureau deze hebben wij gebeld om te vragen of het mogelijk om een latere vlucht naar Nederland te boeken. We hadden ze hostess gevraagd of het mogelijk was een latere vlucht naar Amsterdam te boeken.
Ze belde ons terug en vertelde ons dat ze we 2 star-class tickets voor 446 per ticket (+5% transactie kosten voor Visa card) konden boeken.
We vonden dit eigenlijk behoorlijk aan de dure kant, we hebben er een dag goed over nagedacht en daarna besloten dat wel graag een keer wilden meemaken om eerste klas te vliegen (heb alleen nog maar paar keer economy gevlogen) en we wouden graag langer blijven.
Wij hebben hier ja op gezegd en de volgende dag was haar collega langskomen bij ons hotel om de betaling af te handelen.
Haar collega vertelde mij dat de klasse van de tickets star-class waren en dat hij de tickets zouden worden uitgeprint en dat wij die op het vliegveld konden ophalen.
Ik heb met mijn VISA card de tickets betaald en heb de kopie van de cheque nog.
Op de dag van vertrek had ik de hostess opgebeld om te vragen waar ik de tickets op kon halen en deze heb ik opgehaald. Op de ticket stond "Klasse: S" en het rij nummer: "12 D" en "12 E" we hadden nog niks in te gaten.
Op het vliegveld ging alles nog goed, was wel speciaal om een keer in de eerste klasse lobby te zitten.
Totdat we in het vliegtuig instapten als één van de laatsten die instapten, toen kwamen wij er tot onze verbazing achter dat rij 12 niet star-class was.
Ik was naar de perser toegegaan en deze zei dat de star-class volgeboekt is, ik vertelde hem dat er op onze tickets stond: "Klasse: S".
Na wat navragen kwam de perser erachter dat dit ook voor een andere klasse kan staan en hij ons helaas niet verder kon helpen om dat de star-class vol zat. Ik heb het bovenstaande verhaal aan hem verteld en hij zei dat het waarschijnlijk een fout van de verkopende hostess is geweest en ik mocht zijn naam opschrijven voor eventuele latere bevestiging.
Wij waren erg teleurgesteld dat wij niet de plaatsen hebben gekregen in de star-class en er wel een hoop voor hebben betaald.
Had nog terug willen gaan naar de hostess van TUI maar vliegtuig was al aan het taxiën naar de baan. We hadden dus geen andere keuze dan in rij 12 op de stoelen te gaan zitten.
Terug in Nederland had ik gelukkig het nummer van de Nederlandse TUI hostes die in Gambia verbleef nog. Deze heb ik gebeld en ze zei:
"Wij dachten een klasse S-ticket is star-class en ik zei nog tegen jouw hoe goedkoop het was 446 euro voor een last minute star class tickets. Uiteindelijk bleken het comfort tickets te zijn dus jullie hebben wel gekregen waar jullie voor betaald hebben".
Heb de gesprekken voor de zekerheid opgenomen, en ze heeft toch echt gezegd dat het om een star-class ticket ging.
Ik heb een kopie van de chequ0e en de tickets, geen papieren en heb ik niks ondertekend. Ook was de hostes vergeten mij te vragen om de tickets te ondertekenen (en akkoord te gaan met de algemene voorwaarden). Het enige waar mijn krabbel op staat is de cheque
En wat zei zegt dat wij goedkoper uit zijn geweest is ook niet waar:
De losse ticket die wij tweeën hebben gekocht waren 446 euro PP, een complete vakantie met heen+terug-vlucht is 769 euro.
Voel me behoorlijk afgezet dat we voor een hoop geld (446 euro) eigenlijk niet gekregen hebben waar we voor betaald hebben.
Waar kan ik hiermee het beste terecht want ik merk dat de hostess van TUI de schuld probeert van zich af te schuiven terwijl er toch echt een fout is gemaakt.
Ook heb ik VISA gebeld, de klantenservice medewerker had mij gezegd dat het bedrag na 120 dagen niet meer terug geboekt kan worden en het verstandig is om het bedrag binnen die tijd terug te boeken.
Wat ook vreemd was, het bedrag is afgeboekt onder de naam van "GAMTOURS" wat een gambiaans reisbureau is, ik denk dat TUI misschien de plaatsen bij GAMTOURS heeft gekocht.
Deze week ga ik een klachtenbrief naar TUI schrijven over de hele situatie.
Is het verstandig om het bedrag terug te boeken omdat anders de 120 dagen voorbij zijn? Of kan ik beter afwachten tot TUI reageert (met de kans dat ze me geen gelijk geven zoals de hostess en mij met een kluitje het riet in sturen)?
Heb op google gelezen dat het een heel gedoe is voor een reis maatschappij je gelijk geeft.
heb helemaal geen ervaring met dit soort situaties en hoop heel erg dat er iemand is die mij advies kan geven.