Pagina 1 van 1

[b]Onterechte BKR vodafone[/b]

Geplaatst: 23 mar 2009 21:38
door eepj
beste forumbezoekers,

ik zit met het volgende probleem,in december 2008 heb ik telefonisch contact gehad met vodafone na een reeks emails te hebben verstuurd naar de administratie afdeling,ik belde om een regeling te treffen voor een bedrag van 200euro,de medewerker vertelde mij dat ik net op tijd was anders was ik aangemeld bij het bkr,ik heb toen een regeling getroffen om het bedrag in twee termijnen te betalen,de medewerker verzekerde mij dat een bkr codering niet zou plaats vinden en dat de zaak netjes intern geregeld zou worden als ik deze betaling binnen twee maanden zou overmaken,bedrag stond echter al na 1 maand op de rekening van vodafone,in januari 2009 heb ik een vrijblijffend offerte aangevraagd voor een lening en na toetsing door de financieringsmaatschappij bleek dat ik toch door vodafone aangemeld was bij het bkr waardoor ik een negatieve code had,ik heb daarna meteen contact opgenomen met de medewerker die mij toen verzekerde dat aanmelding bij bkr niet zou plaats vinden,deze gaf toe dat de codering onterecht was en dat hij er alles aan zou doen om deze volledig te laten verwijderen,(ik heb het gesprek toen opgenomen en heb het als bewijs) probleem nog steeds is dat de codering nog steeds zichtbaar is,volgens vodafone is er opdracht gegeven aan het bkr om deze te verwijderen de bkr zelf zeg dat dit niet kan dat op het moment dat er een regeling wordt getroffen men verplicht is om een mij aan te melden ,ik heb dus nu een codering die waarschijlijk 5 jaar blijf staan terwijl de medewerker van vodafone echt toegaf dat het een onterechte codering is en dat deze niet plaatst had moeten vinden,mijn vraag is wat nu.

Re: [b]Onterechte BKR vodafone[/b]

Geplaatst: 23 mar 2009 21:54
door gravedigger
Hen je van tevoren aan die medewerker aangegeven dat je dat gesprek ging opnemen? Als je dat niet gedaan hebt, geldt dat niet als bewijs.

Re: [b]Onterechte BKR vodafone[/b]

Geplaatst: 24 mar 2009 14:12
door linda19762
Beste eepj,

Ik zelf heb ook met een telecommelding te maken gehad, alleen bij t-mobile.

Ook deze was onterecht geplaatst, maar was heel erg moeilijk om ongedaan te maken. Ik heb me op een gegeven moment verdiept in de termijnen waarbinnen een melding gedaan mag worden en dat was bij t-mobile 8 weken na de laatste uiterste betaaldatum. T-mobile had mij eerder negatief aangemeld en via een medewerker van BKR is dit uiteindelijk toch ingetrokken.

Succes

Re: [b]Onterechte BKR vodafone[/b]

Geplaatst: 24 mar 2009 21:21
door eepj
bedankt voor jullie reacties,inderdaad ik heb niet gevraagd of het gesprek opgenomen kon worden,de medewerker gaf wel aan dat het volledig onterecht was,vodafone schijnt 10 maart opdracht te hebben gegeven aan de bkr om het te verwijderen,ik ben vaandag nog getoetst en men zag dat het een code 2 was en nu een code 1 ze hebben het aangepast maar niet verwijderd.


als u bedoeld hoe lang het duurde voor het betaald was,ik heb 01 december 2008 een regeling getroffen om het bedrag te betalen in twee maanden echter de volledige bedrag was al op 22 december 2008 al op de rekening van vodafone.

ik heb vodafone vaandag nog gemaild en verzocht om nogmaals de codering te verwijderen anders een brief als bewijs waarin ze aangeven dat de aanmelding onterecht was,ik heb verder vermeld dat als dit niet geberud ik me genoodzaak zie om een rechtszaak van te maken,ik ga dooor tot het recht is gezet.

Re: [b]Onterechte BKR vodafone[/b]

Geplaatst: 26 mar 2009 07:58
door WEBRELATIONSAA
@eepj,

Stuur me, als je dat wilt, even een mailtje met het mobiele nummer en de bijbehorende naam- en adresgegevens.
Dan zoek ik uit wat ik voor je kan betekenen.
Het mailadres is vodafonewebrelations.nl[at]vodafone.com

Antoine
Vodafone Web Relations

Re: [b]Onterechte BKR vodafone[/b]

Geplaatst: 26 mar 2009 16:36
door eepj
beste,antoine,ik heb u alle gegevens gemaild ,ik hoop echt dat u iets voor mij kan betekenen,ik hoop graag van u te mogen horen.ik heb contact met bkr opgenomen en men heeft mij verteld dat er ergens iets mis is gegaan bij de bkr afdeling van vodafone zelf,als vodafone opdracht geeft om alles te verwijderen doet de bkr dat ook,een telefoontje naar de helpdesk van bkr zou voldoende zijn om het hele verhaal te verwijderen,

alvast bedankt voor u medewerking,ik hoop dat dit netjes opgelost kan worden

Re: [b]Onterechte BKR vodafone[/b]

Geplaatst: 27 mar 2009 08:42
door WEBRELATIONSAA
beste,antoine,ik heb u alle gegevens gemaild ,ik hoop echt dat u iets voor mij kan betekenen,ik hoop graag van u te mogen horen.ik heb contact met bkr opgenomen en men heeft mij verteld dat er ergens iets mis is gegaan bij de bkr afdeling van vodafone zelf,als vodafone opdracht geeft om alles te verwijderen doet de bkr dat ook,een telefoontje naar de helpdesk van bkr zou voldoende zijn om het hele verhaal te verwijderen,

alvast bedankt voor u medewerking,ik hoop dat dit netjes opgelost kan worden
We hebben helaas niets binnengekregen
Zou je de mail nogmaals willen sturen?

Antoine
Vodafone Web Relations

Re: [b]Onterechte BKR vodafone[/b]

Geplaatst: 27 mar 2009 10:00
door eepj
beste,zojuist alle gegevens verzonden naar

[email protected]


mvg

Re: [b]Onterechte BKR vodafone[/b]

Geplaatst: 28 mar 2009 22:34
door angelique1974
hallo

Ook ik kreeg een brief van vodafone dat ik te laat was geweest met betalen en dat ze dat door zouden geven aan de kredietverstrekkerslijst.(of hoe het dan ook heette).
Ik heb vodafone gebeld en ze zeiden mij dat ik een let op: ''60 dagen bkr codering'' kreeg, want ik was 60 dagen te laat met betalen volgens hun.
Ik heb meteen gevraagd of ze een overzichtje voor mij hadden van mijn betalingen en dat hebben ze mij toegestuurd.
gelukkig hou ik al mijn betalingen bij en bewaar ik ook zeker hun facturen.
dus ik mijn agenda gepakt en ik kwam op 54 dagen te laat.
Ik heb meteen bkr gebeld, en die mevrouw vertelde mij dat vodafone in overtreding was.
Ze hebben meteen naar vodafone gebeld en ze moesten meteen de codering weghalen.
Zo wat was ik blij zeg, want ik was net bezig de hypotheek over te sluiten en dat ging natuurlijk niet met een bkr codering.
Ik raad aan alle facturen van vodafone te bewaren en op de factuur te zetten wanneer hij betaald is. en zo snel je kan weg te gaan bij vodafone.
ik heb het abonnement opgezegd, want dit vind ik niet normaal zoals hun met hun klanten omgaan, iedereen kan wel eens te laat zijn met betalen toch? In dit geval was ik dus te laat, maar om dan meteen een codering te krijgen vind ik echt erg klant-onvriendelijk.

groetjes Angelique

Re: [b]Onterechte BKR vodafone[/b]

Geplaatst: 29 mar 2009 13:17
door eepj
bedankt voor u reactie,wat betreft facturen en zelfs de dag,tijd,uur en de namen van de medewerkers met wie ik de afgelopen tijd contact heb gehad heb ik in mijn bezit,zoals u ziet heb ik alle gegevens naar de webrelations van vodafone,ik ga er vanuit dat men alles maar dan ook alles laat verwijderen uit mijn bestand bij het bkr,ik neem geen genoegen met aanpassingen of iets dergelijks,het hele plaatje bij het bkr moet helemaal weg,ik ga doorvechten tot dit gebeurd is al moet ik al mijn centjes uitgeven aan advocaten,het gaat om het principe als ik netjes betaald en dat binnen een snelle termijn vind ik het niet eerlijk om alsnog aangemeld te worden voor de duur van vijf jaar,ik zal dan ook naar alle instanties brieven en klachten versturen omtrend deze zaak,ik wacht eerst even af wat de uitkomst is van de afdeling webrelations.

Mvg

Re: [b]Onterechte BKR vodafone[/b]

Geplaatst: 31 mar 2009 11:15
door elineouwehand
Ik wist niet dat er zoveel mensen gedupeerd zijn door Vodafone die een BKR registratie maakt!

Ik heb 1 rekening niet betaald doordat ik ben overgestapt, vervolgens niet kon inloggen meer en nooit een rekening/herinnering ontvangen heb.

Vervolgens krijg ik een rekening via een incasso bureau. Of ik even 3 (!) rekeningen wil betalen omdat ik niet heb betaald!

Ok, 1 kon, maar die andere 2? Ik nam contact op met Vodafone die mij vertelden dat inderdaad ik die 2 & 3e rekening niet heb ontvangen omdat die direct door is gestuurd naar het incasso bureau!

Enfin, ik heb maar contact opgenomen met het bureau om een betalingsregeling te maken en dat was verder geen probleem. Verder wilde ik nog een brief schrijven naar Vodafone omdat ik het een erg vreemde gang van zaken vond.

Nog geen week later wordt mijn Credit Card ingeslikt bij opname.
Na conctact met Credit Card blijkt dat ik een BKR registratie heb.

Door Vodafone. Terwijl ik een betalingsregeling heb. En de originele rekeningen nooit heb gezien (reactie Vodafone: tja, u moet gewoon betalen, ze zijn wel verzonden).

Wie zijn er nog meer op deze wijze gedupeerd, kun je dit ergens met meerderen aangeven? Ik heb geen rechtsbijstand.

Wie kan mij helpen?

Re: [b]Onterechte BKR vodafone[/b]

Geplaatst: 31 mar 2009 17:17
door eepj
beste Eline,als je in je recht staat zou ik er alles aan doen om dit recht te zetten,ik heb vaandag een email ontvangen van de incasso afdeling van vodafone dat het binnen 3 a 4 dagen alles wordt verwijderd,het is niet zonder slag of stoot gegaan ik heb ze echt gebombardeerd met brieven ,emails,telefoontjes,ik dacht ik sta in mijn recht en pikt het niet om zo behandeld te worden en aangemeld te worden voor 5 jaar terwijl ik altijd alle rekeningen op tijd netjes betaald,over een paar dagen neem ik contact met de bkr om te horen of alles echt weg is,ik ben echt woest dat dit gebeurd is, de dienstverlening is echt niet netjes geweest bij vodafone ,dit verwacht je echt niet van zo een groot bedrijf met een wereldnaam,als ik bel en het blijkt dat de codering nog steeds staat kunnen ze hun borst nat maken,ik heb alles al klaar om een rechtszaak van te maken,dus pikt het niet en maak er werk van,het is je recht..

succes

Re: [b]Onterechte BKR vodafone[/b]

Geplaatst: 31 mar 2009 18:09
door elineouwehand
Ja het punt is dus dat Vodafone tegen mij zegt: u heeft een rekening gehad die heeft u niet betaald

Ik kan alleen maar zeggen dat ik die niet heb gehad, bewijs heb ik niet. Echter, zij verzuimen wel om een rekening aangetekend te verzenden!

Ook ten tijde van die situatie, kon ik niet inloggen omdat Vodafone online storing had wat betreft rekeningen. Ik heb daar een email over verzonden, no reply.

Mooi verhaal!

Rekening 2 en 3 gingen rechtstreeks naar het incassobureau! Hoe kan ik nou betalen als ik die nooit zie, ja pas 3 maanden later!

Ik ga even een plan danwel brief bedenken en wat ik daar allemaal moet inzetten.

Ik voel me gewoon zwaar genaaid door Vodafone.

Slechte service

Dank je voor je reactie, verder nog tips?

Re: [b]Onterechte BKR vodafone[/b]

Geplaatst: 07 apr 2009 16:40
door oppas
uit het niets kwam vorig jaar (april) een rekening via de deurwaarder van telfort.niet eens een abonnement meer.om specificatie gevraagd,maar deurwaarder kon niets en telfort wil niets.toch maar betaald .dit ging om een abonnementsbedrag van €20-, inclusief kosten deurwaarder €77-,
Dit binnen de gestelde tijd betaald.nu bij het aanvragen van een hypotheek heeft telfort voor een bkr registratie gezorgd.zonder er enig bericht ervan te doen.ook zijn ze verplicht een schrijven te doen toekomen dat alles verder betaald is. nou nul,nul. op aangetekende brieven,mails etc.....en vergeet die fijne klantenservice niet.10 x gebeld is 10 keer een ander antwoord.gaan nu maar gerechtelijke stappen ondernemen en telfort aansprakelijk stellen voor de gemaakte onkosten,zoals taxatierapport etc,want ik had al een voorlopig koopcontract getekend en ik ben bang dat ik de hypotheek wel kan vergeten.

Re: [b]Onterechte BKR vodafone[/b]

Geplaatst: 15 mei 2010 21:25
door robheus
Vodafone zijn een stel oplichters, en ik neem daar nooit meer een abonnement.

Ik had op een gegeven moment een achterstand van 40 euro of iets dergelijks (tijdje zonder inkomen gezeten), en wat ze gelijk deden was het abonnement ontbinden, en je betaalde dan gelijk 127 euro voor de hele verdere looptijd.

Maar daar bleef het niet bij, het liep door allerlei (volgens mij volkomen onwettelijke incasso kosten) op tot meer dan 400 euro, en op het laatste zelfs 600 euro of meer.

Ga dus vooral niet in zee met Vodafone.

Met Xs4all (internet provider) heb ik heel andere ervaringen. Ik had daar zelfs een veel grotere achterstand. Maar niks geen deurwaarder of extra kosten. Het abonnement liep gewoon door, alleen was de mail tijdelijk afgesloten.
Maar na betaling was het allemaal in orde, zonder enige extra kosten.

Pluim dus voor Xs4all. Ze zijn misschien ietsje duurder qua abonnement, maar de kwaliteit en service is uitstekend, en jagen je niet op kosten als je een enkele keer wat te laat bent met betalen.

Prima bedrijf dus!

Re: [b]Onterechte BKR vodafone[/b]

Geplaatst: 04 okt 2010 15:18
door gittem
Gut ik dacht dat ik de enige was.........................................

Ook ik heb vodafone hartelijk bedankt voor de negatieve bkr codering 2! Ik kwam daarachter toen ik hypotheek aanvraag ging doen.
mijn abo bij vodafone is beeindigd in april 2009 en de rekening van april 2009 is fout gelopen. Een rekening van wel 44 euro, die is naar incassobureau gegaan en vodafone doet direct een A2 codering bij BKR. overigens heb ik via dat incasso direct die 44 euro betaald.
echter vodafone heeft vergeten een einddatum door te geven en weigerd dus ook de A2 codering weg te halen.
ik pieker en google me suf want anders kan ik nu nog 4 jaar fluiten naar verder gaan met het leven
Met dank aan Vodafone :evil: