Pagina 1 van 1

Wat kan ik nog doen?

Geplaatst: 24 mar 2009 12:21
door eastsider
Al sinds januari doet mijn telefoon het niet meer bij Ziggo alles in 1. Na veel telefoontjes, mailtjes, formulieren en chatsessies ben ik nog steeds niks wijzer. Elke keer kreeg ik te horen, we sturen het naar de technische dienst en binnen een week is het opgelost. Na een maand bellen en mailen in februari terwijl er niks gebeurde ben ik maar eens naar de ziggo chat gegaan. Daar werd ik in ieder geval snel geholpen en zelfs zo goed dat men een monteur stuurde om te controleren of mijn modem het probleem was (het was inmiddels al 16 maart). Maar helaas voor mij, het modem was niet het probleem. De monteur zelf belde toen de klantenservice van Ziggo om te vragen of ze alles nog eens wilde proberen. Er werd me gezegd, binnen enkele dagen wordt u gebeld. Niet dus. Vandaag (24 maart) maar weer eens naar de chat gegaan. De man daar zei dat het een groot probleem was wat zeker nog enkele weken dan wel maanden zou kunnen duren. Dus na 2 maanden geen telefonie weet ik nu in ieder geval dat ik naar de 3 maanden ga. Heel leuk natuurlijk.

Het wordt allemaal nog leuker aangezien ik sinds januari helaas werkloos ben en dus erg afhankelijk ben van de telefoon om bedrijven te bellen, cwi etc. Tevens heb ik nu een mager WW loontje. Doordat ik nu alles mobiel moet oplossen ben ik maandelijks bijna 100 euro daaraan kwijt, met 600 euro "loon" en 400 euro vaste lasten moet ik dus bezuinigen op eten etc. om nog wel mijn telefoonkosten te betalen.

Maar kan ik echt alleen maar wachten tot ziggo het heeft gemaakt? zijn er nog andere manieren? En kan ik, als alles ooit wel goed is, Ziggo vragen om coulant te zijn en deels de kosten die ik heb moeten maken door dit alles te betalen? Doen ze dit?

Re: Wat kan ik nog doen?

Geplaatst: 25 mar 2009 03:16
door hola_01
Over het algemeen zal Ziggo de abonnementskosten voor de telefonie dienst kwijtschelden over de gehele periode dat u last had van deze storingen. Echter is het voor de administratie het handigst dit pas te doen zodra het probleem is opgelost.
In het algemeen zou ik dus adviseren pas als alles is opgelost deze kosten kwijt te schelden, met eventueel hiernaast een kleine vergoeding in de vorm van bijvoorbeeld 1 maand tv en internet oid.

Aangezien voor u de kosten extra vervelend uitkomen, u moet namelijk extra kosten maken, die u momenteel eigenlijk niet kunt betalen, zou ik contact opnemen, en vragen of Ziggo in ieder geval de periode tot nu toe te vergoeden. Over het algemeen wordt hier niet al te moeilijk over gedaan, wanneer zeker is dat er storingen zijn. Als ik uw verhaal mag geloven is dit laatste zeker het geval.